Euromed versus García Lorca a Valencia

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
Avatar de l’usuari
automotorserie 436
N7
N7
Entrades: 557

Euromed versus García Lorca a Valencia

Entrada Autor: automotorserie 436 » Divendres 15/05/2009 0:41

¿Que nos vende RENFE con el EUROMED?

Barcelona Valencia en Euromed 3 horas, García Lorca, 3 horas 21 minutos...


Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona

Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Divendres 15/05/2009 7:36

Hola,

Nos vende humo, y los 21 minutos de más es porque obligan al "García Lorca" a parar en algunos puntos y esperar que lo pasen (lo he vivido in situ dentro del "García Lorca"). De todas formas la línea entera de Barcelona a Valencia debería hacerse nuevecita y como parte del corredor Mediterráneo de AV donde se pudiera circular a la misma velocidad que entre Barcelona y Madrid. Entonces la distancia sería recorrida en poco más de 1 hora. Eso sí es competitivo.

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Divendres 15/05/2009 8:28

Pues no veas el éxito que ha tenido este humo durante más de 10 años... Si vas en turista te dará lo mismo ir en Euromed, en Talgo o en Arco, pero si vas en preferente, en el Euromed tienes restauración en el asiento.



davida
N9
N9
Entrades: 1796
Contacta:

Entrada Autor: davida » Divendres 15/05/2009 9:04

Igual que el 2007 es deia que l'AVE arribaria el 2007 a Barcelona, no fa gaire encara es deia oficialment que el 2009 estaria conectat el Corredor del Mediterrani amb la LAV a Camp de Tarragona. El 2006 ja estaven treballan en les obres pero sembla que fins el 2011 no hi ha res a fer, semblen les obres de la Sagrada Familia.,
Quasi estigui aquest enllaç CM - LAV serà en 2h en un tren d'ample Variable:
- Barcelona - Camp de Tarragona. 250km/h via LAV. En servei. Ample UIC
- Camp de Tarragona - L'Hospitalet de l'Infant. Teorics 220km/h en ATP, a la practica 200km/h ASFA200. En obres. Ample Iberic.
- L'Hospitalet de l'Infant - Castelló. Teorics 220km/h en ATP, a la practica 200km/h ASFA200. En servei. Ample Iberic. LAV segons standars de la UE.
- Castelló - Valenica. 160km/h. En Servei. Previst LAV en ample UIC per d'aqui uns anys.



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dilluns 18/05/2009 2:42

Previst LAV en ample UIC per d'aqui uns anys.
Et deus referir a tot el tram en ample ibèric des de Camp de Tarragona fins a València, no?



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23731
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 18/05/2009 9:04

Jordi Freixas ha escrit:Et deus referir a tot el tram en ample ibèric des de Camp de Tarragona fins a València, no?
Es refereix al Corredor Mediterrani, que serà una realitat ves a saber quan.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dilluns 18/05/2009 15:42

I què passarà amb la via d'ample ibèric?



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23731
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 18/05/2009 15:45

Jordi Freixas ha escrit:I què passarà amb la via d'ample ibèric?
Per a regionals, rodalies i mercaderies de menys urgència.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dilluns 18/05/2009 16:42

Ja, però... tenia entès que de cara al futur tram d'Alta Velocitat Tarragona - Castelló s'aprofitaria l'actual traçat reconvertit en ample UIC. Però ara amb el tema de la construcció de ramal en ample ibèric (previ pas per a un futur intercanviador) ja he perdut el compte.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23731
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 18/05/2009 16:48

L'únic tram que podria ser reaprofitable és el que hi ha a l'alçada d'Alcalà de Xivert, que es va fer de nou no fa massa anys i que evita passar per Orpesa i altres localitats. Actualment, és utilitzat per tots els trens que no fan parada en aquestes estacions.

Tota la resta, seria de nova construcció.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dilluns 18/05/2009 17:09

Llavors què passaria amb tot el tram que es va fer de nova construcció des de Bandellòs, adaptat a velocitats altes?



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23731
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 18/05/2009 17:37

Jordi Freixas ha escrit:Llavors què passaria amb tot el tram que es va fer de nova construcció des de Bandellòs, adaptat a velocitats altes?
Ara no t'ho sé dir del cert, però no estaràs pas parlant del tram que va a parar directament al coll d'ampolla de via única que hi ha cap a L'Hospitalet de l'Infant? Si és així, millor que quedi per a serveis convencionals, ja que hi ha el vague compromís de desdoblar també aquest tram.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dilluns 18/05/2009 18:03

Sí, efectivament em referia a aquest tram, que casualment és el mateix tram a on anirà a parar el ramal que ha de connectar la línia d'Alta Velocitat ab el Corredor Mediterrani. Precísament per això ho preguntava.



Avatar de l’usuari
594-001-0
N6
N6
Entrades: 296

Entrada Autor: 594-001-0 » Dimarts 19/05/2009 21:20

Guigui ha escrit:L'únic tram que podria ser reaprofitable és el que hi ha a l'alçada d'Alcalà de Xivert, que es va fer de nou no fa massa anys i que evita passar per Orpesa i altres localitats. Actualment, és utilitzat per tots els trens que no fan parada en aquestes estacions.

Tota la resta, seria de nova construcció.
En Alcalá no hay ninguna variante y menos que evite Oropesa. Lo único que se hizo en su día fue rectificar algunas curvas que eran más cerradas, pero no hay nada más.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23731
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 19/05/2009 23:40

594-001-0 ha escrit:En Alcalá no hay ninguna variante y menos que evite Oropesa. Lo único que se hizo en su día fue rectificar algunas curvas que eran más cerradas, pero no hay nada más.
Doncs jo no recordo haver passat mai per l'estació d'Orpesa amb Euromed, però sí (i parant-hi) amb Arco.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
594-001-0
N6
N6
Entrades: 296

Entrada Autor: 594-001-0 » Dimarts 19/05/2009 23:46

Guigui ha escrit:
594-001-0 ha escrit:En Alcalá no hay ninguna variante y menos que evite Oropesa. Lo único que se hizo en su día fue rectificar algunas curvas que eran más cerradas, pero no hay nada más.
Doncs jo no recordo haver passat mai per l'estació d'Orpesa amb Euromed, però sí (i parant-hi) amb Arco.
Pues pasar, pasan todos. Y si encima vas de noche justamente es el pueblo que más se nota, es inconfundible el luminoso de Marina D'Horror... :)



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimecres 20/05/2009 0:03

Jo, les vegades que he passat per allà de camí a València, la veritat és que no m'he quedat mai amb l'estació, però si que m'en recordo sempre de la cara de fàstic que faig quan veig de lluny tot el complex de Marica d'Or. :avall :avall :avall :avall :avall :avall :avall :avall :avall :boig :boig :boig :martell2 :martell2 :martell2 :cop :cop :cop :cop



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23731
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 20/05/2009 0:05

Vejam, us parlo de l'any 2002 (més o menys), i l'estació d'Orpesa es trobava al costat del mar, amb el rètol de l'edifici enrajolat. Serà que ja ha desaparegut i han desplaçat tot el traçat a l'interior? O m'ho estic figurant tot i la memòria m'està jugant una mala passada?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimecres 20/05/2009 0:07

Guigui ha escrit:Vejam, us parlo de l'any 2002 (més o menys), i l'estació d'Orpesa es trobava al costat del mar, amb el rètol de l'edifici enrajolat. Serà que ja ha desaparegut i han desplaçat tot el traçat a l'interior? O m'ho estic figurant tot i la memòria m'està jugant una mala passada?
I tant. La variant d'Orpesa i Benicàssim es va inaugurar el 2003. Ara, les estacions d'aquestes dues localitats cauen a la quinta forca del nucli urbà.
Jordi Freixas ha escrit:Jo, les vegades que he passat per allà de camí a València, la veritat és que no m'he quedat mai amb l'estació, però si que m'en recordo sempre de la cara de fàstic que faig quan veig de lluny tot el complex de Marica d'Or.
Carai, no sabia que estava dedicat al turisme homosexual... :)



Avatar de l’usuari
594-001-0
N6
N6
Entrades: 296

Entrada Autor: 594-001-0 » Dimecres 20/05/2009 10:04

La estación de Benicàssim si que la trasladaron al interior, pero la de Oropesa sigue estando donde siempre. La variante que inaguraron en 2003 empezaba a la salida de Oropesa lado Castellón (por donde está el puerto deportivo) y acaba en la estación de Las Palmas. Mientras que el antiguo trazado iba pegado al mar entre Oropesa y Benicàssim cruzando las urbanizaciones y el pueblo, el nuevo si que se desplazó hacia el interior igual que la estación de Benicàssim.

Aquí pongo alguna imagen de la estación de Oropesa.

Imatge

Imatge



Respon

Torna a “Ferrocarril en general”