Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Noves sobre França
Re: Noves sobre França
DONCS NO!!!
Dues "nouvelles" interessants!!
Una, la línia Rochefort-La Rochelle/Porte Dauphine (de la regió Poitou-Charentes, on els "escargots" es diuen "cagouilles", els "haricots" es diuen "mogettes", els aiguardents es diuen Cognac, i la presidenta regional, Segolène Royal ), ha estat un èxit rotund i hi ha problemes greus de capacitat per accedir als trens! Aquesta línia s´ha obert aquest any, i comporta la reobertura d´alguns baixadors on els trens feia temps que no hi paraven, i l´obertura d´un baixador-terminal a La Rochelle-Porte Dauphine. Doncs bé, hi ha certs trens on es dónen casos de gent que s´ha quedat a l´andana. Es reclama a la Sncf que posi més vagons. I s´ha obert fa mesos!!
SEGONA NOTÍCIA, i aquesta és important: RFF (L´ADIF FRANCÈS), ESTÀ DUENT A TERME ELS PRIMERS TREBALLS PRELIMINARS A LES OBRES DE REOBERTURA DEL TRAM OLORON-BEDOUS DE LA LÍNIA DE CANFRANC. Gran, grandíssima notícia. Per cert que els tècnics que hi participen afirmen que la línia està molt ben construïda.
Enllaç al diari Sud-ouest, que ve a ser La Vanguardia d´Aquitània:
http://www.sudouest.com/bearn/actualite ... 94505.html
I tercera notícia, el consell regional de Provença-Alps-Costa Blava s´està movent per la reobertura de la línia Digne-Château Arnoux/St.Auban. Cal recordar que Digne (departament dels Alps d´Alta Provença) és una de les dues capitals de departament (o sigui, capital de província) a França que no té Sncf. L´altra és Privas, a l´Ardèche (únic departament sense tren de passatgers de tota França).
Dues "nouvelles" interessants!!
Una, la línia Rochefort-La Rochelle/Porte Dauphine (de la regió Poitou-Charentes, on els "escargots" es diuen "cagouilles", els "haricots" es diuen "mogettes", els aiguardents es diuen Cognac, i la presidenta regional, Segolène Royal ), ha estat un èxit rotund i hi ha problemes greus de capacitat per accedir als trens! Aquesta línia s´ha obert aquest any, i comporta la reobertura d´alguns baixadors on els trens feia temps que no hi paraven, i l´obertura d´un baixador-terminal a La Rochelle-Porte Dauphine. Doncs bé, hi ha certs trens on es dónen casos de gent que s´ha quedat a l´andana. Es reclama a la Sncf que posi més vagons. I s´ha obert fa mesos!!
SEGONA NOTÍCIA, i aquesta és important: RFF (L´ADIF FRANCÈS), ESTÀ DUENT A TERME ELS PRIMERS TREBALLS PRELIMINARS A LES OBRES DE REOBERTURA DEL TRAM OLORON-BEDOUS DE LA LÍNIA DE CANFRANC. Gran, grandíssima notícia. Per cert que els tècnics que hi participen afirmen que la línia està molt ben construïda.
Enllaç al diari Sud-ouest, que ve a ser La Vanguardia d´Aquitània:
http://www.sudouest.com/bearn/actualite ... 94505.html
I tercera notícia, el consell regional de Provença-Alps-Costa Blava s´està movent per la reobertura de la línia Digne-Château Arnoux/St.Auban. Cal recordar que Digne (departament dels Alps d´Alta Provença) és una de les dues capitals de departament (o sigui, capital de província) a França que no té Sncf. L´altra és Privas, a l´Ardèche (únic departament sense tren de passatgers de tota França).
Sí, la línia pot estar molt ben construida, però els hi tocarà superar uns quants obstacles que d'un temps cap aquí han trinxat algun tram a base de bé; rotondes i altres d'asfalt... ah, i una vivenda (em sembla que es tracta de l'edifici d'una antiga estació) en la qual el pas de la via seria ni més ni menys que el jardí amb uns pals d'estendre la roba al mig dels dos rails. Em sembla que vaig veure la foto a la web de Crefco, però ara no n'estic segur, però en qualsevol cas em va impactar molt.
Una rotonda no és un obstacle.Jordi Freixas ha escrit:Sí, la línia pot estar molt ben construida, però els hi tocarà superar uns quants obstacles que d'un temps cap aquí han trinxat algun tram a base de bé; rotondes i altres d'asfalt... ah, i una vivenda (em sembla que es tracta de l'edifici d'una antiga estació) en la qual el pas de la via seria ni més ni menys que el jardí amb uns pals d'estendre la roba al mig dels dos rails. Em sembla que vaig veure la foto a la web de Crefco, però ara no n'estic segur, però en qualsevol cas em va impactar molt.
És un pas a nivell a suprimir.
I en concret la rotonda no és massa difícil de transformar en pas inferior.
Després hi ha un ex-pas a nivell que es va convertir en pas superior, però amb un gàlib molt més reduït.
S´haurà de reformar.
I després (això ja en un futur) hi ha el pont de l´Estanguet, que caldrà reconstruir.
A part d´això no hi ha més inconvenients.
La línia no està desclassificada, només tancada, per tant tota invasió de la via fèrria i el seu espai no és legal.
Els qui s´hagin fet el jardinet i els estenedors se´ls hauran de confitar...
Em venia a referir a que en definitiva, la via en alguns trams està mutil·lada, i que en cas de fer-la mínimament transitable, caldrà alguna cosa més que reconstruir el Pont de l'Estanguet i retirar les verdisses que s'hagin acomulat.
- BB9200
- N8
- Entrades: 748
- Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
- Contacta:
Me n'alegro moltíssim de no haver trobat aquestes informacions Quin bon treball està efectuant RFF!
És clar, me n'entero més de les renovacions de material de la SNCF que no pas de RFF.
De Oloron a Bedous és cert, fa pocs anys hi vaig anar i es conserva bastant bé. Tindrien que fer una renovació a l'estil de la línia de la Pobla de Segur (talar els matolls, treure restes d'antigues vies, apuntalar ponts...).
És clar, me n'entero més de les renovacions de material de la SNCF que no pas de RFF.
De Oloron a Bedous és cert, fa pocs anys hi vaig anar i es conserva bastant bé. Tindrien que fer una renovació a l'estil de la línia de la Pobla de Segur (talar els matolls, treure restes d'antigues vies, apuntalar ponts...).
Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
- BB9200
- N8
- Entrades: 748
- Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
- Contacta:
I ara coses un pèl més preocupants:
Hi ha encara moltes BB7200 i BB22200 GBE, al igual que BB16100. Això pot implicar que les BB16000 seran substituides per BB16100, i a la part les BB9300 (moltes d'elles al sud) seràn en un principi apartades per aquestes BB7200 i BB22200. Què vol dir això? Una masacre de MTE o Jacquemin's. Afortunadament, Rhöne-Alpes està modernitzant moltíssim les BB25200, degut al bon resultat que donen allà. Això, dintre de tot, dóna tranquilitat.
Anem a per els Z2. Compte a la idea que li ha sorgit SNCF Proximités:
De nouveaux TER à deux niveaux en circulation d’ici juin 2013
L’Aquitaine, la Bretagne, le Centre, la Lorraine, le Nord-Pas-de-Calais, la Provence-Alpes-Côte d’Azur et le Rhône-Alpes pourraient voir circuler des TER à deux niveaux d’ici juin 2013.
Le TER a un niveau livré par Alstom
La SNCF annonce dans un communiqué paru ce 18 novembre que c’est Bombardier qui est pressenti pour livrer ce nouveau matériel roulant, à ces régions.
Ce nouveau train pourra faire voyager 500 personnes assises par rame et pourra transporter jusqu’à 1.500 voyageurs au total dans un même train constitué de plusieurs rames.
De motorisation électrique, ce matériel roulant sera aussi respectueux de l’environnement.
La SNCF et les régions ont lancé deux appels d’offres en 2008 concernant la conception de nouveaux TER, à un seul niveau et à deux niveaux.
Bombardier pourrait remporter le deuxième appel d’offres à condition de satisfaire à certaines exigences des régions, précise l’entreprise ferroviaire.
S’il obtient ce marché, le constructeur devra fournir 860 rames pour un montant d’environ 8 milliards d’euros financés à 100% par les régions.
La signature du contrat entre les partenaires pourrait intervenir en février prochain.
Concernant le premier appel d’offre, c’est Alstom qui l’a remporté. L’Alsace, l’Aquitaine, la Basse-Normandie, la Haute-Normandie, la Lorraine, la Midi-Pyrénées, le Pays de la Loire et la Picardie recevront entre 2013 et 2015 cette nouvelle génération de trains TER à un niveau, les Régiolis.
http://www.ctendance.com/article-20907.html
Què implicarà això, l'afegiment de la resta d'AGC, els Francilien, Dualis i les locomotores provisionalment GBE?
Sèries com totes les caravelles a excepció de les X4900, els Z2, Corail's, Z5300 (encara que ja estaven comdemnades), RRR (sÍ, sI), BB63300, RIO, BB63400, BB25500, X2200, X2100, etc. Pot haver una masacre de material apartat del servei .
Hi ha encara moltes BB7200 i BB22200 GBE, al igual que BB16100. Això pot implicar que les BB16000 seran substituides per BB16100, i a la part les BB9300 (moltes d'elles al sud) seràn en un principi apartades per aquestes BB7200 i BB22200. Què vol dir això? Una masacre de MTE o Jacquemin's. Afortunadament, Rhöne-Alpes està modernitzant moltíssim les BB25200, degut al bon resultat que donen allà. Això, dintre de tot, dóna tranquilitat.
Anem a per els Z2. Compte a la idea que li ha sorgit SNCF Proximités:
De nouveaux TER à deux niveaux en circulation d’ici juin 2013
L’Aquitaine, la Bretagne, le Centre, la Lorraine, le Nord-Pas-de-Calais, la Provence-Alpes-Côte d’Azur et le Rhône-Alpes pourraient voir circuler des TER à deux niveaux d’ici juin 2013.
Le TER a un niveau livré par Alstom
La SNCF annonce dans un communiqué paru ce 18 novembre que c’est Bombardier qui est pressenti pour livrer ce nouveau matériel roulant, à ces régions.
Ce nouveau train pourra faire voyager 500 personnes assises par rame et pourra transporter jusqu’à 1.500 voyageurs au total dans un même train constitué de plusieurs rames.
De motorisation électrique, ce matériel roulant sera aussi respectueux de l’environnement.
La SNCF et les régions ont lancé deux appels d’offres en 2008 concernant la conception de nouveaux TER, à un seul niveau et à deux niveaux.
Bombardier pourrait remporter le deuxième appel d’offres à condition de satisfaire à certaines exigences des régions, précise l’entreprise ferroviaire.
S’il obtient ce marché, le constructeur devra fournir 860 rames pour un montant d’environ 8 milliards d’euros financés à 100% par les régions.
La signature du contrat entre les partenaires pourrait intervenir en février prochain.
Concernant le premier appel d’offre, c’est Alstom qui l’a remporté. L’Alsace, l’Aquitaine, la Basse-Normandie, la Haute-Normandie, la Lorraine, la Midi-Pyrénées, le Pays de la Loire et la Picardie recevront entre 2013 et 2015 cette nouvelle génération de trains TER à un niveau, les Régiolis.
http://www.ctendance.com/article-20907.html
Què implicarà això, l'afegiment de la resta d'AGC, els Francilien, Dualis i les locomotores provisionalment GBE?
Sèries com totes les caravelles a excepció de les X4900, els Z2, Corail's, Z5300 (encara que ja estaven comdemnades), RRR (sÍ, sI), BB63300, RIO, BB63400, BB25500, X2200, X2100, etc. Pot haver una masacre de material apartat del servei .
Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Hola,
Bé, no és una cosa que afecti únicament a França, més aviat França n´és beneficiària, però a Suïssa el cantó de Ginebra s´ha pronunciat favorable al CEVA (i contra la prohibició dels minarets, igual que bona part de la Suïssa francòfona-i-protestant) en el referèndum d´abans d´ahir...
Que què és el CEVA?
No, no és cap cosa que es mengi i faci plorar.
Vol dir Cornavin-Eaux Vives-Annemasse.
A Ginebra hi ha dues estacions principals, la de Cornavin (dels ferrocarrils federals suïssos), que és a la que para el Talgo, i també molts trens de la Sncf (TER i TGV), i la de Eaux-Vives, que és de la Sncf, es troba en un estat més que deplorable, i és la terminal d´un munt de regionals TER de Ginebra cap a Annemasse (ciutat important situada just de l´altre costat de la frontera, una mica com Puigcerdà i Bourg-Madame), Annecy, Evian i Chamonix.
Es tracta de fer un enllaç soterrat entre les estacions de Eaux-Vives i Lancy-Pont Rouge per tal que els trens de la Sncf que ara acaben a Eaux-Vives puguin continuar fins a l´estació de Cornavin, i donar enllaç cap a la resta de Suïssa (Lausana, Neuchâtel, Berna, Zurich) i viceversa, que els trens suïssos puguin enllaçar amb els trens cap a Annemasse, Evian o Chamonix.
Ho han aprovat, després de mil i una polèmiques (inclosa una campanya xenòfoba anti-francesa per part dels mateixos que eren anti-minarets, d´això no se n´ha parlat tant...).
Bé, no és una cosa que afecti únicament a França, més aviat França n´és beneficiària, però a Suïssa el cantó de Ginebra s´ha pronunciat favorable al CEVA (i contra la prohibició dels minarets, igual que bona part de la Suïssa francòfona-i-protestant) en el referèndum d´abans d´ahir...
Que què és el CEVA?
No, no és cap cosa que es mengi i faci plorar.
Vol dir Cornavin-Eaux Vives-Annemasse.
A Ginebra hi ha dues estacions principals, la de Cornavin (dels ferrocarrils federals suïssos), que és a la que para el Talgo, i també molts trens de la Sncf (TER i TGV), i la de Eaux-Vives, que és de la Sncf, es troba en un estat més que deplorable, i és la terminal d´un munt de regionals TER de Ginebra cap a Annemasse (ciutat important situada just de l´altre costat de la frontera, una mica com Puigcerdà i Bourg-Madame), Annecy, Evian i Chamonix.
Es tracta de fer un enllaç soterrat entre les estacions de Eaux-Vives i Lancy-Pont Rouge per tal que els trens de la Sncf que ara acaben a Eaux-Vives puguin continuar fins a l´estació de Cornavin, i donar enllaç cap a la resta de Suïssa (Lausana, Neuchâtel, Berna, Zurich) i viceversa, que els trens suïssos puguin enllaçar amb els trens cap a Annemasse, Evian o Chamonix.
Ho han aprovat, després de mil i una polèmiques (inclosa una campanya xenòfoba anti-francesa per part dels mateixos que eren anti-minarets, d´això no se n´ha parlat tant...).
437.001 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dissabte 05/12/2009 18:56, en total s’ha editat 1 vegada.
- BB9200
- N8
- Entrades: 748
- Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
- Contacta:
Bona informació. Sí que és cert que Eaux-Vives es trobava en un estat deplorable, com si fos una simple estació baixador. Ja fa bo que facin alguna cosa.
Tot i que a la web Trenscat.cat s'hagi publicat fotos d'un tren històric a la línia Cerbere-Narbonne-Tolosa (per cert, bopna caçada), s'ha de dir que potser són de les últimes circulacions.
A partir del any 2010, SNCF perd molts dels seus drets a fer circular material històric, mantenir-lo, etc. No hi ha que preocupar-se pel material, que a Oullins i a Mohon prou conservat el tenen (fa enveja )`, però la propera propietària dels drets de circulació de material històric és RFF. No sabem com reaccionarà, però sí és cert que trens cadenciats, nous sistemes de circulació... Les circulacions de trens històrics i les jornades de patrimoni es podrien reduir notablement. Tot i així, s'està a l'espera.
La crisi ha fet que LaPoste no pugui dur a terme plans d'expansió, i amb la crisi de la indústria del paper, aquesta empresa podrien replantejar-se la opció de transportar papers/cartes, etc. per ferrocarril.
I el 13 de desembre, possible data de inauguració de circulació de la sèrie Z50000 (o Francilien). No ho tinc segur, però és la data que tinc vista de diverses informacions. Això comportarà la retirada de Petits Grisos (que passen a Romania la majoria), i dels RIO (alguns GBE, d'altres a Baroncourt).
Tot i que a la web Trenscat.cat s'hagi publicat fotos d'un tren històric a la línia Cerbere-Narbonne-Tolosa (per cert, bopna caçada), s'ha de dir que potser són de les últimes circulacions.
A partir del any 2010, SNCF perd molts dels seus drets a fer circular material històric, mantenir-lo, etc. No hi ha que preocupar-se pel material, que a Oullins i a Mohon prou conservat el tenen (fa enveja )`, però la propera propietària dels drets de circulació de material històric és RFF. No sabem com reaccionarà, però sí és cert que trens cadenciats, nous sistemes de circulació... Les circulacions de trens històrics i les jornades de patrimoni es podrien reduir notablement. Tot i així, s'està a l'espera.
La crisi ha fet que LaPoste no pugui dur a terme plans d'expansió, i amb la crisi de la indústria del paper, aquesta empresa podrien replantejar-se la opció de transportar papers/cartes, etc. per ferrocarril.
I el 13 de desembre, possible data de inauguració de circulació de la sèrie Z50000 (o Francilien). No ho tinc segur, però és la data que tinc vista de diverses informacions. Això comportarà la retirada de Petits Grisos (que passen a Romania la majoria), i dels RIO (alguns GBE, d'altres a Baroncourt).
Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Els petits-Gris són els Z5300 & similars?BB9200 ha escrit: I el 13 de desembre, possible data de inauguració de circulació de la sèrie Z50000 (o Francilien). No ho tinc segur, però és la data que tinc vista de diverses informacions. Això comportarà la retirada de Petits Grisos (que passen a Romania la majoria),
De tots els RIO???... i dels RIO (alguns GBE, d'altres a Baroncourt).
p.s: quina diferència hi ha entre els RIO, els RIB, i els RRR de primera generació?
Així ho anuncia la web de Transilien.BB9200 ha escrit:I el 13 de desembre, possible data de inauguració de circulació de la sèrie Z50000 (o Francilien).
http://www.vialibre-ffe.com/noticias.as ... 70&cs=alta
La SNCF presentan los servicios de la línea de alta velocidad Rhin-Ródano que se inaugurará en 2011
Potenciará los ejes París-Zurich y Estrasburgo-Lyon
Los Ferrocarriles Franceses, SNCF, ha presentado ya la oferta de servicios de la línea de alta velocidad Rhin-Ródano cuyos 140 kilómetros entre Dijon y Mulhouse se pondrán en servicio en diciembre de 2011.
(10/02/2010) Los servicios de transporte del TGV Rhin-Ródano han sido diseñados por la SNCF con la colaboración de las instituciones territoriales y la intervención de dos mediadores nombrados por el Ministerio francés de la Ecología y el Desarrollo Sostenible.
El objetivo de SNCF es impulsar aun nueva dinámica de movilidad en las cuatro regiones beneficiadas por la línea, Franco Condado, Alsacia, Borgoña y Ródano Alpes. Además de aumentar la oferta en la relación con París y mejorar el entramado del transporte interregional francés y de la red europea de alta velocidad.
Relaciones
Desde su puesta en servicio el TGV Rhin-Ródano ofrecerá seis relaciones diarias entre Estrasburgo y Lyon, de las cuales cinco continuarán hacia Marsella o Montpellier, con reducciones de tiempos de viaje de una hora.
Nuevos servicios mejorará la relaciones de París con el Franco Condado, Mulhouse y la Suiza germanoparlante con muchas frecuencias. Once relaciones en cada sentido a Mulhouse, nueve a Besançon, y ocho a Belfort-Montbéliard. Los ahorros de tiempo de viaje serán de una hora y media con Belfort-Montbéliard y de entre veinte y treinta minutos con Mulhouse, Basilea y Zurich, con respecto a los actuales el TGV Este.
Asimismo se implantarán nuevos servicios o se mejorarán los existentes entre Borgoña (Dijon, Chalon-sur-Saône, Mâcon), el Franco-Condado (Besançon, Belfort-Montbéliard) y Alsacia (Estrasburgo, Mulhouse, Colmar), pudiendo llegar hasta los once servicios diarios en cada sentido.
Relaciones con París del nuevo tramo Dijon-Mulhouse
Europa
La línea creará dos grandes ejes de circulación, Paris-Zurich y Estrasburgo-Lyon que en lo que se refiere a la red europea de alta velocidad, permitirán conexiones con Francfort desde diciembre de 2011 y un año después con Friburgo.
Además se prevén conexiones hacia los polos de atracción económicos y turísticos alemanes y hacia Milán, y en la prolongación del eje hacia Lyon y Montpellier, en dirección a España.
La SNCF presentan los servicios de la línea de alta velocidad Rhin-Ródano que se inaugurará en 2011
Potenciará los ejes París-Zurich y Estrasburgo-Lyon
Los Ferrocarriles Franceses, SNCF, ha presentado ya la oferta de servicios de la línea de alta velocidad Rhin-Ródano cuyos 140 kilómetros entre Dijon y Mulhouse se pondrán en servicio en diciembre de 2011.
(10/02/2010) Los servicios de transporte del TGV Rhin-Ródano han sido diseñados por la SNCF con la colaboración de las instituciones territoriales y la intervención de dos mediadores nombrados por el Ministerio francés de la Ecología y el Desarrollo Sostenible.
El objetivo de SNCF es impulsar aun nueva dinámica de movilidad en las cuatro regiones beneficiadas por la línea, Franco Condado, Alsacia, Borgoña y Ródano Alpes. Además de aumentar la oferta en la relación con París y mejorar el entramado del transporte interregional francés y de la red europea de alta velocidad.
Relaciones
Desde su puesta en servicio el TGV Rhin-Ródano ofrecerá seis relaciones diarias entre Estrasburgo y Lyon, de las cuales cinco continuarán hacia Marsella o Montpellier, con reducciones de tiempos de viaje de una hora.
Nuevos servicios mejorará la relaciones de París con el Franco Condado, Mulhouse y la Suiza germanoparlante con muchas frecuencias. Once relaciones en cada sentido a Mulhouse, nueve a Besançon, y ocho a Belfort-Montbéliard. Los ahorros de tiempo de viaje serán de una hora y media con Belfort-Montbéliard y de entre veinte y treinta minutos con Mulhouse, Basilea y Zurich, con respecto a los actuales el TGV Este.
Asimismo se implantarán nuevos servicios o se mejorarán los existentes entre Borgoña (Dijon, Chalon-sur-Saône, Mâcon), el Franco-Condado (Besançon, Belfort-Montbéliard) y Alsacia (Estrasburgo, Mulhouse, Colmar), pudiendo llegar hasta los once servicios diarios en cada sentido.
Relaciones con París del nuevo tramo Dijon-Mulhouse
Europa
La línea creará dos grandes ejes de circulación, Paris-Zurich y Estrasburgo-Lyon que en lo que se refiere a la red europea de alta velocidad, permitirán conexiones con Francfort desde diciembre de 2011 y un año después con Friburgo.
Además se prevén conexiones hacia los polos de atracción económicos y turísticos alemanes y hacia Milán, y en la prolongación del eje hacia Lyon y Montpellier, en dirección a España.
Les connexions ja hi són ara, i a més, els serveis s'hi podrien perllongar sense problemes. Coses de tenir un mateix ample per a tots els serveis.La línea creará dos grandes ejes de circulación, Paris-Zurich y Estrasburgo-Lyon que en lo que se refiere a la red europea de alta velocidad, permitirán conexiones con Francfort desde diciembre de 2011 y un año después con Friburgo.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
TANCAMENT DE LÍNIA DE SNCF.
A finals d´any, amb el canvi de servei, deixarà de funcionar per a passatgers la línia Autun-Avallon, a Borgonya.
Una llàstima, la línia travessa uns paisatges molt bonics al massís del Morvan, el centre de Borgonya.
Val a dir que la línia es troba en un estat lamentable, i que travessa zones molt poc poblades...
Pel que sembla, la línia per ara no es clausura, ja que sembla que hi ha un cert potencial de mercaderies.
La línia és recorreguda en l´actualitat per un sol TER (d´un sol cotxe, un sèrie X73500) per dia i sentit que arriba fins a Auxerre, capital departamental situada més enllà d´Avallon.
Hi he pujat, i no passàvem de deu viatgers, i estic sent optimista.
A finals d´any, amb el canvi de servei, deixarà de funcionar per a passatgers la línia Autun-Avallon, a Borgonya.
Una llàstima, la línia travessa uns paisatges molt bonics al massís del Morvan, el centre de Borgonya.
Val a dir que la línia es troba en un estat lamentable, i que travessa zones molt poc poblades...
Pel que sembla, la línia per ara no es clausura, ja que sembla que hi ha un cert potencial de mercaderies.
La línia és recorreguda en l´actualitat per un sol TER (d´un sol cotxe, un sèrie X73500) per dia i sentit que arriba fins a Auxerre, capital departamental situada més enllà d´Avallon.
Hi he pujat, i no passàvem de deu viatgers, i estic sent optimista.
-
- N6
- Entrades: 299
Si sou aficionats i aneu a França, podeu enviar una postal amb aquest segell que acaba d'emetre's:
C'est le 27 septembre 1981 que le premier train à grande vitesse (TGV) transporte ses premiers passagers entre Paris et Lyon.
Depuis cette date, le réseau TGV s'est étendu pour relier de nombreuses villes de France, desservant grâce à ses 8000 km de lignes, 230 gares, dont huit en Ile-de-France. Des pays frontaliers ont également coordonné leurs efforts pour permettre l'interconnexion des réseaux ferroviaires. Ainsi le TGV dessert aujourd'hui au quotidien, l'Allemagne, la Suisse, l'Italie, la Belgique et les Pays-Bas avec le Thalys, la Grande-Bretagne avec l'Eurostar. TGV a déjà transporté plus de 1,7 milliards de passagers depuis sa mise en service.
Quelques dates de l'histoire de TGV qui ont marqué 30 ans de progrès ferroviaire :
- Le 26 février 1981, la rame TGV N°16 établit un premier record de vitesse à 380km/h.
- En 1989, TGV étend son réseau vers la façade atlantique, Rennes est à - 2h10 de Paris, Bordeaux à 3h.
- En 1990, TGV bat le record de monde de vitesse à 515,3km/h.
- TGV relie la capitale aux villes du Nord en 1993.
- Paris n'est plus un passage obligatoire, une ligne passant par l'aéroport Charles de Gaulle permet les relations de province à province dès 1994.
- 250km de nouvelles lignes étendent la desserte du Sud, Marseille est désormais à 3h de Paris.
- En 2007, Strasbourg n'est plus qu'à 2h20 de Paris. Le 3 avril, TGV atteint la vitesse de 574,8 km/h, établissant ainsi un nouveau record de vitesse sur rail.
- Les premières étapes de la coopération pour de futurs développements de la haute vitesse avec l'Espagne se mettent en place en 2010. Paris et Genève ne sont plus qu'à 3h05 de voyage.
- Le 11 décembre 2011 l'ouverture de la nouvelle ligne Rhin-Rhône permet de relier Francfort, Lyon et Marseille.
C'est le 27 septembre 1981 que le premier train à grande vitesse (TGV) transporte ses premiers passagers entre Paris et Lyon.
Depuis cette date, le réseau TGV s'est étendu pour relier de nombreuses villes de France, desservant grâce à ses 8000 km de lignes, 230 gares, dont huit en Ile-de-France. Des pays frontaliers ont également coordonné leurs efforts pour permettre l'interconnexion des réseaux ferroviaires. Ainsi le TGV dessert aujourd'hui au quotidien, l'Allemagne, la Suisse, l'Italie, la Belgique et les Pays-Bas avec le Thalys, la Grande-Bretagne avec l'Eurostar. TGV a déjà transporté plus de 1,7 milliards de passagers depuis sa mise en service.
Quelques dates de l'histoire de TGV qui ont marqué 30 ans de progrès ferroviaire :
- Le 26 février 1981, la rame TGV N°16 établit un premier record de vitesse à 380km/h.
- En 1989, TGV étend son réseau vers la façade atlantique, Rennes est à - 2h10 de Paris, Bordeaux à 3h.
- En 1990, TGV bat le record de monde de vitesse à 515,3km/h.
- TGV relie la capitale aux villes du Nord en 1993.
- Paris n'est plus un passage obligatoire, une ligne passant par l'aéroport Charles de Gaulle permet les relations de province à province dès 1994.
- 250km de nouvelles lignes étendent la desserte du Sud, Marseille est désormais à 3h de Paris.
- En 2007, Strasbourg n'est plus qu'à 2h20 de Paris. Le 3 avril, TGV atteint la vitesse de 574,8 km/h, établissant ainsi un nouveau record de vitesse sur rail.
- Les premières étapes de la coopération pour de futurs développements de la haute vitesse avec l'Espagne se mettent en place en 2010. Paris et Genève ne sont plus qu'à 3h05 de voyage.
- Le 11 décembre 2011 l'ouverture de la nouvelle ligne Rhin-Rhône permet de relier Francfort, Lyon et Marseille.
Doncs ja haurien pogut posar-hi un TGV-PSE de 1a generació i no aquest duplex.Ayerbe-Zuera ha escrit:Si sou aficionats i aneu a França, podeu enviar una postal amb aquest segell que acaba d'emetre's:
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N6
- Entrades: 299
Imagino que es van actualitzant conforme passen els anys:Guigui ha escrit:Doncs ja haurien pogut posar-hi un TGV-PSE de 1a generació i no aquest duplex.
Emissió de 1974 ("LE Turbotrain"):
Emissió de 1984 ("Rame postale"):
Emissió de 1989 ("TGV Atlantique"):
Emissió de 1993 ("Congrès de la SFCP"):
Emissió de 2001 ("Eurostar"):
Emissió de 2007 (TGV Est Européen"):
N'hi ha d'altres amb el TGV.
Però si commemoren l'entrada en servei, hi faria més patxoca una rama original. És com si aquí es commemorés la posada en servei de la línia de Mataró amb un Civia.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Caaaaaaaaaaaa-a-a-a-aaaaaalma´t, guigui, que un dia et sortirà una úlcera, de tant de patir...
Només cal que no busquis els defectes a les coses a les primeres de canvi, home...
Només cal que no busquis els defectes a les coses a les primeres de canvi, home...
Per si no ha quedat clar, només ho comentava. El fet de ser observador no significa que m'autoflagel·li contínuament. I no em negareu que la rama original hauria quedat més autèntica...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Hola,
Interessant vídeo de la SNCF: el viatge de Toulouse a Paris via Bordeaux d'un grup de joves vist pels passatgers i entre bambolines.
http://www.cotefenetrecotecouloir-sncf.com
La versió original és en francés però hi ha també una versió doblada a l'anglés.
Interessant vídeo de la SNCF: el viatge de Toulouse a Paris via Bordeaux d'un grup de joves vist pels passatgers i entre bambolines.
http://www.cotefenetrecotecouloir-sncf.com
La versió original és en francés però hi ha també una versió doblada a l'anglés.
Le progrès ne vaut que s'il est partagé par tous (SNCF, 1992).