Nou prototip de canviador d'ample de via

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
Respon
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23222
Ubicació: Fabra i Puig

Nou prototip de canviador d'ample de via

Entrada Autor: metring » Dilluns 06/09/2010 13:24

http://avui.elpunt.cat/noticia/article/ ... e-via.html

Adif inicia les proves del nou prototip de canviador d'ample de via

La tecnologia permet a les circulacions ferroviàries la transició entre diferents xarxes, en un temps reduït i sense molèsties per als viatgers
El sistema compta amb excel·lents expectatives per a la seva extensió a altres projectes al mercat internacional
06/09/10 12:55 - Roda de Barà - ACN

Adif ha iniciat a Roda de Barà les proves del nou prototip de canviador d'ample dual que s'hauria d'instal·lar en els futurs canviadors de la xarxa espanyola.

També està previst que s'ofereixi al mercat internacional.

La tecnologia del canvi d'ample de trens permet a les circulacions ferroviàries la transició entre diferents xarxes, en un temps reduït i sense molèsties per als viatgers.

Segons Adif, aquest fet és un element clau per a l'extensió progressiva dels beneficis de l'alta velocitat.

Cal assenyalar que Adif ha exercit un paper clau en el disseny, posada en servei i manteniment dels 13 canviadors d'ample actualment en servei amb els quals es realitzen anualment al voltant de 24.000 operacions de pas.

Les proves permetran contrastar els principals avantatges del prototip com són l'augment de la fiabilitat de la instal·lació, la senzillesa en el disseny, l'economia que implica la disminució en el cost de la infraestructura i la reducció de l'espai necessari per a la instal·lació del canviador.

Una vegada superada la fase de validació, el nou prototip es convertirà en la plataforma a instal·lar en els futurs canviadors d'ample de la xarxa espanyola, i compta amb excel·lents expectatives per a la seva extensió a altres projectes al mercat internacional, com són el desenvolupament de l'alta velocitat a Portugal i la connexió amb la xarxa convencional portuguesa; la connexió europea de la xarxa russa amb Varsòvia i Berlín; així com el desenvolupament del projecte Rail Bàltica per a la modernització del ferrocarril a Estònia, Letònia i Lituània i les seves connexions amb Rússia.

Una aposta d'Adif per la R+D+I

Adif treballa actualment en el desenvolupament de 56 projectes de R+D+I en col·laboració amb diferents organismes, amb una inversió global de 107 milions d'euros

Les tres principals línies de treball d'Adif en matèria de R+D+I són l'eficiència energètica i mediambiental, la millora de l'eficiència del sector i, finalment, l'increment de prestacions en el sector ferroviari.



Respon

Torna a “Ferrocarril en general”