Corredor Mediterrani

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
Respon
albe6
N8
N8
Entrades: 1035
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Re: Corredor Mediterrani

Entrada Autor: albe6 » Dimarts 19/07/2022 23:32

A Constantí hi arribarà el 3r carril, per exemple, la Bayer ja fa temps que te la platja de vies preparada amb 3r carril pels 2 amples.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Diumenge 11/09/2022 18:17

albe6 ha escrit:
Dimarts 19/07/2022 23:32
A Constantí hi arribarà el 3r carril, per exemple,
En un primer moment no.
Si de cas, més endavant... si es que el què s'hi fés fós tercer rail i no canvi d'ample (el temps ho dirà).

També cal tenir en compte que no queda clar què passarà amb la línia Reus-Roda, cosa que podria afectar bastant la terminal de Constantí, ja que si es reobrís el tram El Morell-Camp de Tarragona-Roda de Barà, això permetria que es poguéssin treure trens de mercaderies en direcció Barcelona sense inversió de sentit a Reus.

De moment, Adif ha licitat la renovació del tram entre El Morell-Repsol i Constantí.
Per alguna cosa serà.
albe6 ha escrit:
Dimarts 19/07/2022 23:32
la Bayer ja fa temps que te la platja de vies preparada amb 3r carril pels 2 amples.
I se suposa que la BASF construirà una terminal pròpia entre La Canonja i Vila-seca.



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3136
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimecres 09/11/2022 11:26

Diari de Girona, 8 de novembre de 2022 ha escrit: Llum verda a estendre l'ample europeu a la terminal de Vilamalla
El Ministeri i la Generalitat cofinançaran les obres i es preveu que els treballs s'enllesteixin el 2025
[...]


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3136
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimecres 16/11/2022 13:07

Nació digital, 15 de novembre de 2022 ha escrit: Ferrmed denuncia els «endarreriments i inversió de mínims» en el corredor mediterrani
El lobby ferroviari reclama a Brussel·les una inversió addicional de la UE de 108.000 milions d'euros i que es concentri en els llocs on es produeix el tràfic
[...]


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3136
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dijous 17/11/2022 9:07

Diari de Girona, 17 de novembre de 2022 ha escrit: Corredor mediterrani: pujaran les empreses al tren?
El Govern fia a les ajudes a transportistes i operadors ferroviaris l’impuls del projecte L’objectiu és que els ecoincentius públics ajudin a treure les mercaderies de la carretera
[...]
Diari de Girona, 17 de novembre de 2022 ha escrit: Euromed, el tren que va voler ser un AVE
El tren entre Barcelona i València triga mitja hora més que un comboi d’alta velocitat entre Barcelona i Madrid, malgrat que fa només la meitat del recorregut
[...]
Diari de Girona, 17 de novembre de 2022 ha escrit: La liberalització agreuja les diferències entre corredors
Les freqüències, la demanda i les ofertes entre Madrid i Barcelona creixen a un ritme més ràpid que la línia Barcelona-València
[...]
Diari de Girona, 17 de novembre de 2022 ha escrit: El corredor de mai acabar
[...]


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3136
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Divendres 18/11/2022 14:47

CCMA-3/24, 17 de novembre de 2022 ha escrit: En quin punt es troba el corredor mediterrani, una infraestructura clau
Front comú d'empresaris i governs per completar el corredor, la via ferroviària d'ample europeu entre Algesires i el Pertús planejada fa dècades
[...]


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

ea3
N1
N1
Entrades: 9

Entrada Autor: ea3 » Dijous 22/06/2023 19:28

Europa subvencionará con 28 MEUR el ancho de vía del corredor mediterráneo entre Castellón y Vandellòs.

La Comisión Europea subvencionará con 28 millones de euros el proyecto de implantación del ancho de vía estándar entre Castellón y Vandellòs, dentro de la línea del corredor mediterráneo. Según ha detallado este jueves el ejecutivo comunitario, la ayuda llegará en forma de subvenciones procedentes del Mecanismo de Conexión Europeo (CEF, por sus siglas en inglés), el programa de la Unión Europea para dar apoyo al despliegue de la infraestructura en el ámbito del transporte.

Noticia completa: https://www.diarimes.com/es/noticias/ca ... _1093.html?



Respon

Torna a “Ferrocarril en general”