La gràcia d'una lliçó es que es universalment aplicable. El meu primer pensament era amb la línia de Portbou, encara que fins a on jo sàpiga mai s'ha parlat de tancarla, a més que pel diferent ample de via només serveix limitadament per substituir el túnel del pertús...jgomezs ha escrit: ↑Dimecres 23/08/2023 10:03No estaràs pas mirant a Astúries amb aquesta lliçó, oi?Elefant ha escrit: ↑Dimecres 23/08/2023 9:53Hi ha una lliçó aqui, doncs quan es va fer el túnel base es va sugerir de tancar la línia antiga, que només passa per pobles petits (tot i que mitjançant un curt tren cremallera comunica amb la línia Furka-Oberalp, que va paral·lel als alps pel vall del Roine). Durant uns anys solament hi circulaven trens regionals amb ocupació molt baixa, que només anaven pel tram no cobert per als trens de llarga distància que van pel túnel base. Finalment es va decidir conservar la línia antiga i oferir un servei d'"Interregio" (equivalent al regional exprés) que la transita amb freqüència horaria, molt enfocada al turisme. Ara per sort hi ha la línia antiga, sino la comunicació ferroviaria entre nord i sud de Suïssa i per ende Alemanya i Italia estaria quasi completament tallada durant mesos.