Serveis nocturns a Europa
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7425
- Membre des de: 19 abr. 2005, 23:55
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Nou tren nocturn Barcelona - ParÃs
Ya hay fecha (y horario) para el nuevo tren nocturno Barcelona-ParÃs
Tendrá capacidad para 400 personas y hará parada en Girona y Figueres
Barcelona y ParÃs, más cerca de estar conectadas mediante un tren nocturno. El anuncio de que ambas capitales estarÃan unidas por la noche gracias a un nuevo trayecto ferroviario lo hizo la SNCF ya a finales de 2020. Pero ahora la compañÃa Midnight Trains trabaja con una fecha cerrada: el 15 de diciembre de 2024.
Seguir llegint la notÃcia
Tendrá capacidad para 400 personas y hará parada en Girona y Figueres
Barcelona y ParÃs, más cerca de estar conectadas mediante un tren nocturno. El anuncio de que ambas capitales estarÃan unidas por la noche gracias a un nuevo trayecto ferroviario lo hizo la SNCF ya a finales de 2020. Pero ahora la compañÃa Midnight Trains trabaja con una fecha cerrada: el 15 de diciembre de 2024.
Seguir llegint la notÃcia
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif, Afició ferrovià ria - Web ferrovià ria - Història de la SEAT - Museu del Transport de Barcelona
- Guigui
- Administrador
- Entrades: 23887
- Membre des de: 26 feb. 2006, 18:02
- Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)
La CE declara priorità ria la connexió amb Àmsterdam
https://www.vilaweb.cat/noticies/comiss ... amsterdam/
La Comissió Europea designa com a prioritari el tren nocturn Barcelona-Amsterdam
El projecte, que uniria la capital catalana i neerlandesa, estaria encapçalat per la companyia neerlandesa European Sleeper
La Comissió Europea designa com a prioritari el tren nocturn Barcelona-Amsterdam
El projecte, que uniria la capital catalana i neerlandesa, estaria encapçalat per la companyia neerlandesa European Sleeper
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democrà cia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democrà cia.
- 122-042-132
- N9

- Entrades: 1956
- Membre des de: 05 oct. 2008, 12:30
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Serveis nocturns a Europa
Amsterdam-Barcelona, la pròxima parada en el ressorgiment del tren nocturn a Europa
El 2025 la lÃnia Amsterdam-Barcelona esdevindrà el primer tren nocturn a connectar els Països Catalans amb el nord d’Europa
Després de dècades de domini de l’aviació per a trajectes de llarga distà ncia, aquests darrers anys a Europa ha ressorgit amb força una alternativa: el tren nocturn. Aquesta setmana s’ha estrenat la lÃnia BerlÃn-Brussel·les de l’operadora European Sleeper. És la primera connexió nocturna en més d’una dècada entre ambdues ciutats. Aquesta inauguració és la darrera d’una llarga llista de noves lÃnies que aquests mesos han aparegut per a atendre una demanda com més va més gran.
Article complert:
https://www.vilaweb.cat/noticies/amster ... rn-europa/
Salut!
El 2025 la lÃnia Amsterdam-Barcelona esdevindrà el primer tren nocturn a connectar els Països Catalans amb el nord d’Europa
Després de dècades de domini de l’aviació per a trajectes de llarga distà ncia, aquests darrers anys a Europa ha ressorgit amb força una alternativa: el tren nocturn. Aquesta setmana s’ha estrenat la lÃnia BerlÃn-Brussel·les de l’operadora European Sleeper. És la primera connexió nocturna en més d’una dècada entre ambdues ciutats. Aquesta inauguració és la darrera d’una llarga llista de noves lÃnies que aquests mesos han aparegut per a atendre una demanda com més va més gran.
Article complert:
https://www.vilaweb.cat/noticies/amster ... rn-europa/
Salut!
- Sèrie EV-E801
- N5

- Entrades: 112
- Membre des de: 25 març 2022, 09:10
Re: Serveis nocturns a Europa
Bona notÃcia, aixà s'aprofita més la infraestructura del túnel del Pertús i no caldrà patir a les connexions amb l'SNCF a la frontera.
Em fa grà cia la foto de portada de la notÃcia, on es veu una Di4 amb cotxes noruecs al Nordlandsbanen (Trondheim-Bodø) que ja tenen una edat i farà pocs mesos que s'han adjudicat a Stadler els nous trens (primeres UT trenhotel d'Europa segons he entès). Vaja, una curiositat que em feia grà cia compartir, res més.
Salut
Em fa grà cia la foto de portada de la notÃcia, on es veu una Di4 amb cotxes noruecs al Nordlandsbanen (Trondheim-Bodø) que ja tenen una edat i farà pocs mesos que s'han adjudicat a Stadler els nous trens (primeres UT trenhotel d'Europa segons he entès). Vaja, una curiositat que em feia grà cia compartir, res més.
Salut
Re: Serveis nocturns a Europa
Bon dia,
Realment és una molt bona notÃcia que mica en mica es vagin implementant noves lÃnies, però el gran problema segueix sent el preu, pel mateix cap de setmana del 21 al 23 de juliol:122-042-132 ha escrit: ↑30 maig 2023, 12:04Després de dècades de domini de l’aviació per a trajectes de llarga distà ncia, aquests darrers anys a Europa ha ressorgit amb força una alternativa: el tren nocturn. Aquesta setmana s’ha estrenat la lÃnia BerlÃn-Brussel·les de l’operadora European Sleeper.
- European Sleeper 21/7 (21.30h-6.45h) - 23/7 (22.55h-7.30h): 229EUR per anar en un cotxe de 6 persones
- DB 21/7 (15h-22.15h) - 23/7 (15h-23.10h): 95EUR sense transbords
- KLM 21/7 (15.20h - 16.40h) - 23/7 (17.30h - 18.50h): 167EUR
Re: Serveis nocturns a Europa
No només això, molts trens nocturns en època de vacances s'esgoten setmanes abans, i els bitllets econòmics s'en van encara més aviat. Les operadores sembla que no volen o no poden adaptar gaire els combois per adaptar-se a la demanda. Els combois més nous dels ferrocarrils austriacs son branques fixes, llavors només es pot augmentar la capacitat sumant-li més branques, una situació "tot o res", per dir-lo d'alguna forma. Si es féssin servir cotxes individuals, es podria allargar o escurçar els trens segons la demanda, potser fins i tot anar venent bitllets fins a uns dies abans i decidir llavors si cal sumar més cotxes al tren, és a dir que la llargada del tren s'adaptés a la demanda i no a l'inversa. M'imagino que com que a molts països s'ha anat reduïnt maniobres per l'ús de unitats múltiples llavors sembla molt d'esforç quasi que ja només pels trens nocturns.
L'exemple que dona mpn90 és clarament molt poc competitiu.
L'exemple que dona mpn90 és clarament molt poc competitiu.
- 122-042-132
- N9

- Entrades: 1956
- Membre des de: 05 oct. 2008, 12:30
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Serveis nocturns a Europa
Uns treballs fan perillar la continuïtat del tren nocturn d’Andorra-L’Ospitalet a ParÃs - Altaveu el diari digital d'Andorra.
L’associació ‘Oui au train de nuit’ alerta que la manca d’itineraris alternatius poden aturar una lÃnia que té una alta freqüentació de viatgers del Principat
Els treballs de la companyia ferrovià ria francesa (SNCF) a la zona sud-oest del paÃs fan perillar la continuïtat del tren nocturn d’Andorra-L’Ospitalet a ParÃs. Aixà ho ha anunciat l’associació ‘Oui au train de nuit’ tot alertant que la manca d’itineraris alternatius poden aturar una lÃnia que té una alta freqüentació de viatgers del Principat.
El servei entre ParÃs i la Tor de Querol, amb parada a l'estació d'Andorra-L'Ospitalet va augmentar un 20% el nombre d'usuaris el 2022 en relació al 2019. Els vagons tenen una ocupació del 73%. Això demostra que és viable i necessari. El problema és que tot sembla indicar que els treballs que es duran a terme a la xarxa entre el 2024 i el 2032 provocaran la seva interrupció.
‘Oui au train de nuit’ proposa que des Tolosa, i en comptes de circular per Rodez, la lÃnia ho faci per Coutras-Brive. Cà rrecs i associacions de l'Arieja també han demanat la seva continuïtat que consideren fonamental per al departament. Afirmen que cal potenciar el transport ecològic i que hi ha projectes de més serveis de tren nocturn en marxa com els del PaÃs Basc francès o del Rosselló.
Ara mateix, però, només funcionen quatre lÃnies nocturnes a França quan fa pocs anys eren una vintena.
Etiquetes
https://www.altaveu.com/actualitat/tran ... 1_102.html
L’associació ‘Oui au train de nuit’ alerta que la manca d’itineraris alternatius poden aturar una lÃnia que té una alta freqüentació de viatgers del Principat
Els treballs de la companyia ferrovià ria francesa (SNCF) a la zona sud-oest del paÃs fan perillar la continuïtat del tren nocturn d’Andorra-L’Ospitalet a ParÃs. Aixà ho ha anunciat l’associació ‘Oui au train de nuit’ tot alertant que la manca d’itineraris alternatius poden aturar una lÃnia que té una alta freqüentació de viatgers del Principat.
El servei entre ParÃs i la Tor de Querol, amb parada a l'estació d'Andorra-L'Ospitalet va augmentar un 20% el nombre d'usuaris el 2022 en relació al 2019. Els vagons tenen una ocupació del 73%. Això demostra que és viable i necessari. El problema és que tot sembla indicar que els treballs que es duran a terme a la xarxa entre el 2024 i el 2032 provocaran la seva interrupció.
‘Oui au train de nuit’ proposa que des Tolosa, i en comptes de circular per Rodez, la lÃnia ho faci per Coutras-Brive. Cà rrecs i associacions de l'Arieja també han demanat la seva continuïtat que consideren fonamental per al departament. Afirmen que cal potenciar el transport ecològic i que hi ha projectes de més serveis de tren nocturn en marxa com els del PaÃs Basc francès o del Rosselló.
Ara mateix, però, només funcionen quatre lÃnies nocturnes a França quan fa pocs anys eren una vintena.
Etiquetes
https://www.altaveu.com/actualitat/tran ... 1_102.html
- Fitxers adjunts
-
- trren_10_1000x430.jpeg (112.63 KiB) Visualitzat 20050 cops
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7425
- Membre des de: 19 abr. 2005, 23:55
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Re: Serveis nocturns a Europa
Finalment Barcelona es torna a quedar sense trens nocturns. Es cancel·la el projecte de Midnight Trains
https://metropoliabierta.elespanol.com/ ... 008_0.htmlAdiós al tren nocturno de lujo entre Barcelona y ParÃs
Midnight Trains, una de las dos empresas que pretendÃa poner en marcha diversas rutas desde distintos puntos de Europa, abandona por falta de financiación
4 junio, 2024 13:48
METRÓPOLI @BCNmetropoli
La posibilidad de que lleguen trenes nocturnos a Barcelona desde distintos puntos de Europa cada vez es más remota. Midnight Trains, una de las dos empresas que pretendÃa poner en marcha diversas rutas de tren nocturno, ha anunciado este pasado lunes que abandona el proyecto por falta de inversores.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif, Afició ferrovià ria - Web ferrovià ria - Història de la SEAT - Museu del Transport de Barcelona
Re: Serveis nocturns a Europa
Kilómetros de sueños

https://www.rtve.es/play/videos/el-esca ... /16148526/
》Reportatge RTVE (14/06/24) [28 min]:Los trenes nocturnos están renaciendo en Europa como alternativa al avión para conectar las grandes ciudades del continente. La iniciativa la lidera la austrÃaca OBB, que conecta 13 paÃses (España, no). Más modesto y romántico es el proyecto de European Sleepers, una cooperativa asentada en PaÃses Bajos, que conecta Bruselas con BerlÃn, pasando por Amsterdam. El Escarabajo Verde se sube a unos de esos trenes nocturnos para explicaros la experiencia. En España, los conocidos trenes-hotel acabaron con la pandemia y Renfe no los ha recuperado, asegura que son deficitarios.
https://www.rtve.es/play/videos/el-esca ... /16148526/
Salvem l'Estació de França!
- genissimon
- N10

- Entrades: 3446
- Membre des de: 05 abr. 2006, 12:43
- Ubicació: La Selva marÃtima i el Berguedà prepirinenc
Re: Possibles connexions internacionals des de Barcelona
3/24, 18 d'octubre de 2024 ha escrit: El tren nocturn entre Barcelona i Amsterdam s'ajorna un any
L'empresa que promou la iniciativa ha hagut d'endarrerir la posada en funcionament del servei per problemes de finançament i logÃstics
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- Guigui
- Administrador
- Entrades: 23887
- Membre des de: 26 feb. 2006, 18:02
- Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)
Pla desat al calaix
El pla d'implantació de nous trens nocturns a Europa, que diferents companyies volien impulsar pel seu compte, es va desant al calaix. La SBB ha descartat impulsar noves connexions amb Roma i Barcelona, i en canvi impulsarà connexions diürnes d'alta velocitat des de Suïssa, que inclouen Roma, Barcelona i Londres.
Per altra banda, la ÖBB ha reduït la comanda de nous Nightjets de 33 a 24 unitats. I les companyies privades que havien publicat plans els estan reduint o fins i tot descartant completament.
Els principals problemes que han fet desar els plans al calaix són els costos elevats, la poca demanda i la manca de competitivitat respecte a l'avió.
Enllaços relacionats (en alemany):
https://www.derstandard.at/story/300000 ... stellgleis
https://www.watson.ch/schweiz/oev/74179 ... iefloehnen
Per altra banda, la ÖBB ha reduït la comanda de nous Nightjets de 33 a 24 unitats. I les companyies privades que havien publicat plans els estan reduint o fins i tot descartant completament.
Els principals problemes que han fet desar els plans al calaix són els costos elevats, la poca demanda i la manca de competitivitat respecte a l'avió.
Enllaços relacionats (en alemany):
https://www.derstandard.at/story/300000 ... stellgleis
https://www.watson.ch/schweiz/oev/74179 ... iefloehnen
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democrà cia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democrà cia.

