Totalment d'acord, i no només això, sinó que ha de ser rendible econòmicament i socialment.genissimon ha escrit:Sento haver de discrepar amb tots dos. No es tracta que agradi més o menys una línia. Sinó que tingui el màxim d'utilitat pública i presti el millor servei possible als usuaris. No sé si m'explico...
Salut !!
Per això, la línia que més necessita Galícia no és la que la uneix amb Madrid, sinó amb el nord de Portugal. És més útil una línia A Coruña-Porto de 300 km que vagi enllaçant ciutats, que no pas un AVE que creui el "desert" d'Ourense i Zamora. Només cal veure aquest mapa de densitat de població de l'oest peninsular:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... insula.PNG
De fet, repassant la història d'Espanya, en la construcció d'infrastructures s'ha seguit dos models diferents:
1) Quan han estat construïdes per iniciativa privada, s'ha començat per les línies més rendibles (ferrocarrils, autopistes de peatge) amb models no radials.
2) Quan han estat construïdes per l'Estat, s'ha començat per les línies radials (carreteres nacionals, autovies, AVE).
Al final tornem al mateix de sempre, les noves línies d'alta velocitat s'han de fer amb criteris econòmics i tècnics, no amb criteris polítics (totes les províncies a x hores de la capital) ni tampoc construir AVE's per guanyar absurdes competicions amb el transport aeri, quan tren i avió haurien de ser complementaris (serveixen per a coses diferents) i no rivals.