Corredor Mediterrani
Re: Corredor Mediterrani
A ConstantĂ hi arribarĂ el 3r carril, per exemple, la Bayer ja fa temps que te la platja de vies preparada amb 3r carril pels 2 amples.
Re: Corredor Mediterrani
En un primer moment no.
Si de cas, més endavant... si es que el què s'hi fés fós tercer rail i no canvi d'ample (el temps ho dirà ).
TambĂ© cal tenir en compte que no queda clar què passarĂ amb la lĂnia Reus-Roda, cosa que podria afectar bastant la terminal de ConstantĂ, ja que si es reobrĂs el tram El Morell-Camp de Tarragona-Roda de BarĂ , això permetria que es poguĂ©ssin treure trens de mercaderies en direcciĂł Barcelona sense inversiĂł de sentit a Reus.
De moment, Adif ha licitat la renovaciĂł del tram entre El Morell-Repsol i ConstantĂ.
Per alguna cosa serĂ .
I se suposa que la BASF construirà una terminal pròpia entre La Canonja i Vila-seca.
- genissimon
- N10

- Entrades: 3446
- Membre des de: 05 abr. 2006, 12:43
- UbicaciĂł: La Selva marĂtima i el BerguedĂ prepirinenc
Re: Corredor Mediterrani
Diari de Girona, 8 de novembre de 2022 ha escrit: Llum verda a estendre l'ample europeu a la terminal de Vilamalla
El Ministeri i la Generalitat cofinançaran les obres i es preveu que els treballs s'enllesteixin el 2025
[...]
ReposiciĂł del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
ActualitzaciĂł de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
ActualitzaciĂł de la C-26 entre Berga i Solsona.
- genissimon
- N10

- Entrades: 3446
- Membre des de: 05 abr. 2006, 12:43
- UbicaciĂł: La Selva marĂtima i el BerguedĂ prepirinenc
Re: Corredor Mediterrani
NaciĂł digital, 15 de novembre de 2022 ha escrit: Ferrmed denuncia els «endarreriments i inversiĂł de mĂnims» en el corredor mediterrani
El lobby ferroviari reclama a Brussel·les una inversió addicional de la UE de 108.000 milions d'euros i que es concentri en els llocs on es produeix el trà fic
[...]
ReposiciĂł del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
ActualitzaciĂł de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
ActualitzaciĂł de la C-26 entre Berga i Solsona.
- genissimon
- N10

- Entrades: 3446
- Membre des de: 05 abr. 2006, 12:43
- UbicaciĂł: La Selva marĂtima i el BerguedĂ prepirinenc
Re: Corredor Mediterrani
Diari de Girona, 17 de novembre de 2022 ha escrit: Corredor mediterrani: pujaran les empreses al tren?
El Govern fia a les ajudes a transportistes i operadors ferroviaris l’impuls del projecte L’objectiu és que els ecoincentius públics ajudin a treure les mercaderies de la carretera
[...]
Diari de Girona, 17 de novembre de 2022 ha escrit: Euromed, el tren que va voler ser un AVE
El tren entre Barcelona i València triga mitja hora més que un comboi d’alta velocitat entre Barcelona i Madrid, malgrat que fa només la meitat del recorregut
[...]
Diari de Girona, 17 de novembre de 2022 ha escrit: La liberalització agreuja les diferències entre corredors
Les freqüències, la demanda i les ofertes entre Madrid i Barcelona creixen a un ritme mĂ©s rĂ pid que la lĂnia Barcelona-València
[...]
Diari de Girona, 17 de novembre de 2022 ha escrit: El corredor de mai acabar
[...]
ReposiciĂł del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
ActualitzaciĂł de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
ActualitzaciĂł de la C-26 entre Berga i Solsona.
- genissimon
- N10

- Entrades: 3446
- Membre des de: 05 abr. 2006, 12:43
- UbicaciĂł: La Selva marĂtima i el BerguedĂ prepirinenc
Re: Corredor Mediterrani
CCMA-3/24, 17 de novembre de 2022 ha escrit: En quin punt es troba el corredor mediterrani, una infraestructura clau
Front comú d'empresaris i governs per completar el corredor, la via ferrovià ria d'ample europeu entre Algesires i el Pertús planejada fa dècades
[...]
ReposiciĂł del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
ActualitzaciĂł de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
ActualitzaciĂł de la C-26 entre Berga i Solsona.
Re: Corredor Mediterrani
Europa subvencionará con 28 MEUR el ancho de vĂa del corredor mediterráneo entre CastellĂłn y Vandellòs.
La ComisiĂłn Europea subvencionará con 28 millones de euros el proyecto de implantaciĂłn del ancho de vĂa estándar entre CastellĂłn y Vandellòs, dentro de la lĂnea del corredor mediterráneo. SegĂşn ha detallado este jueves el ejecutivo comunitario, la ayuda llegará en forma de subvenciones procedentes del Mecanismo de ConexiĂłn Europeo (CEF, por sus siglas en inglĂ©s), el programa de la UniĂłn Europea para dar apoyo al despliegue de la infraestructura en el ámbito del transporte.
Noticia completa: https://www.diarimes.com/es/noticias/ca ... _1093.html?
La ComisiĂłn Europea subvencionará con 28 millones de euros el proyecto de implantaciĂłn del ancho de vĂa estándar entre CastellĂłn y Vandellòs, dentro de la lĂnea del corredor mediterráneo. SegĂşn ha detallado este jueves el ejecutivo comunitario, la ayuda llegará en forma de subvenciones procedentes del Mecanismo de ConexiĂłn Europeo (CEF, por sus siglas en inglĂ©s), el programa de la UniĂłn Europea para dar apoyo al despliegue de la infraestructura en el ámbito del transporte.
Noticia completa: https://www.diarimes.com/es/noticias/ca ... _1093.html?
- genissimon
- N10

- Entrades: 3446
- Membre des de: 05 abr. 2006, 12:43
- UbicaciĂł: La Selva marĂtima i el BerguedĂ prepirinenc
Re: Corredor Mediterrani
Diari de Girona, 16 de juny de 2024 ha escrit: OpiniĂł
Joan Vila
16 JUN 2024 6:30
L’estació de mercaderies de Girona, la clau
Cada setmana veiem un nou episodi en la policrisi mundial en la que estem immersos. Aquesta hem vist com Europa imposa aranzels fins al 38% a cotxes elèctrics provinents de la Xina per protegir la seva indĂşstria automobilĂstica. La Xina ja ha dit que s’hi tornarĂ posant aranzels a altres productes, com per exemple la importaciĂł de productes de porc de les comarques de Girona. L’aturada del canal de Suez al pas de vaixells portacontenidors ha disminuĂŻt en un 30% el trĂ nsit marĂtim global i ha encarit els nolis marĂtims des de 1.370 $/contenidor provinent de la Xina a Barcelona fins a 6,981 $/c avui. NingĂş creu que el camĂ de desglobalitzaciĂł faci marxa enrere.
Els mercats es tornen mĂ©s locals i, en el cas de les nostres comarques, el mercat es fa mĂ©s europeu, cosa que vol dir que el cost de la logĂstica i la seva operativitat cap a Europa Ă©s bĂ sica per al futur de les nostres empreses. Avui passen per la Jonquera 7.000 camions diaris en cada sentit, dels quals 590 provenen de les empreses de les comarques de Girona. El transport per camiĂł tĂ© cada vegada mĂ©s dificultats pel fet que els joves no volen ser conductors ni estar 4 o 5 dies treballant fora de casa. Això fa que cada vegada n’hi hagi menys i que els que hi ha siguin de paĂŻsos de l’est. TambĂ© hi ha un problema de seguretat en les carreteres, havent d’estacionar els camions per a descans en Ă rees vigilades i amb serveis.
Alguns camions pugen al tren per fer aquests viatges internacionals, uns ho fan al Morrot a Barcelona (havent de fer la volta a tota l’à rea metropolitana) amb 6 trens diaris, i els que més ho fan van al Voló (a 76 km de Girona) o al mercat de Saint Charles de Perpinyà (a 94 km). A les comarques de Girona moltes empreses porten plataformes trà iler que pugen al tren mentre la tractora fa viatges de les fà briques a les estacions de mercaderies. Algunes multinacionals de les nostres comarques també estan mirant aquesta opció, que tot just avui apliquen uns 400 camions al mes (mig tren diari). Enviar plataformes a Anglaterra amb tren té certs avantatges. Un és que el camioner es queda a casa, però el més important és l’impacte de les emissions. Enviar un camió a Anglaterra, a 1.500 km, té unes emissions de 1.492 kg de CO₂. Si es fa en tren, només comptabilitza el transport des de la fà brica a l’estació de Perpinyà i de l’estació a Anglaterra fins al client final, uns 108 kg CO₂. Aquest aspecte només té valor quan el producte i el client són sensibles a la petjada de carboni, cosa que passa cada vegada més.
El govern espanyol va convèncer la UE que no posaria la vinyeta a les carreteres perquè traslladaria bona part de les mercaderies al tren. Els 7.000 camions que van a Europa per la Jonquera necessitarien diĂ riament uns 170 trens, mentre que per la lĂnia d’alta velocitat entre Mollet i Figueres nomĂ©s n’hi poden passar 25. Per tant, aquĂ ja tenim un primer problema. Però Ă©s que l’altre Ă©s on es carreguen aquests 25 trens diaris. Certament, haureu sentit parlar del corredor mediterrani que ha de fer pujar els trens des d’Algesires fins a la Jonquera, passant per un viacrucis d’obstacles entre vies de rodalies, i vies d’alta velocitat, havent d’aturar per deixar pas a trens de viatgers, per descans del conductor o per manteniment de les vies d’alta velocitat (4 hores cada nit). Si un dia l’estaciĂł de la Llagosta Ă©s operativa sense problemes podrĂ ser una millora substancial, però la millor opciĂł avui Ă©s l’estaciĂł de mercaderies de Girona. Aquesta estaciĂł tĂ© la via d’ample ibèric, però al seu costat hi passa la via amb 3 fils que permet carregar trens en ample europeu. La seva transformaciĂł Ă©s una inversiĂł petita que permet resoldre en poc temps el pas a cĂ rrega de plataformes o caixes mòbils als trens europeus.
Aquesta opciĂł sempre ha quedat amagada pel projecte futur de l’estaciĂł de Vilamalla. Fa mĂ©s de 20 anys que sentim l’opciĂł de Vilamalla, fins i tot avui hi ha una partida de 14 milions pel projecte. Però just aquesta setmana ha sortit la notĂcia que el departament de Territori ha redactat un Pla Director UrbanĂstic per Logis EmpordĂ que pretĂ©n moure l’estaciĂł de mercaderies avall cap a l’estaciĂł de passatgers de Vilamalla. És a dir, l’estaciĂł de mercaderies de Vilamalla de moment Ă©s l’estaciĂł que mai serĂ , per la qual cosa cal que les empreses es moguin i treballin solucions per resoldre el problema. L’estaciĂł futura de la Llagosta podrĂ ser una soluciĂł, però l’estaciĂł de Girona Ă©s a l’abast en poc temps. L’estaciĂł de Girona permet carregar trens de 600 m i, a mĂ©s, Ă©s el punt que pot impulsar el canvi d’ample de via entre Girona i Portbou. Si la lĂnia d’alta velocitat tĂ© una capacitat de 25 trens diaris de mercaderies i 30 trens de viatgers per sentit, a Portbou aquesta limitaciĂł no existeix, aportant una platja de mĂ©s de 15 vies que ajuden a la gestiĂł del trĂ nsit, una capacitat, afegida a la de Cervera, i a la de Llançà , molt superior a les estacions del VolĂł i de Saint Charles. Vist des d’aquest punt de vista, l’estaciĂł de Girona pot permetre la cĂ rrega directa de camions, però, sobretot, visualitza la necessitat i la facilitat del canvi d’ample de via ibèric per l’europeu i facilita a les empreses de les comarques de Girona ser competitives amb un bon impacte ambiental. Dit d’altra manera, l’estaciĂł de Girona pot ser l’impuls per engegar una dinĂ mica exportadora amb tren a les nostres comarques que ens diferenciĂŻ de la resta de la penĂnsula Ibèrica, que tindrĂ problemes de colls d’ampolla continuats.
ReposiciĂł del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
ActualitzaciĂł de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
ActualitzaciĂł de la C-26 entre Berga i Solsona.
- genissimon
- N10

- Entrades: 3446
- Membre des de: 05 abr. 2006, 12:43
- UbicaciĂł: La Selva marĂtima i el BerguedĂ prepirinenc
Re: Corredor Mediterrani
Diari de Girona, 11 de juliol de 2024 ha escrit: Ferrmed recomana instal·lar tres noves terminals ferrovià ries a Girona per arribar al 30% de transport de mercaderies
La proposta contempla dues grans instal·lacions a Vilamalla i Riudellots de la Selva i una de mĂ©s petita a CelrĂ
Gerard VilĂ / ACN
Gerard VilĂ / ACN
Girona 11 JUL 2024 13:39 Actualitzada 11 JUL 2024 14:27
L'AssociaciĂł Ferrmed, dedicada a l'estudi del transport ferroviari, recomana instal·lar tres noves terminals ferroviĂ ries a les comarques gironines, per tal de poder arribar al 30% de transport de mercaderies a travĂ©s d'aquest mitjĂ . Un percentatge fixat per Europa i que actualment a la demarcaciĂł amb prou feines arriba al 6%. L'entitat contempla aquestes tres noves infraestructures als polĂgons de Vilamalla (Alt EmpordĂ ) i Riudellots de la Selva, on preveuen terminals de grans dimensions, i una altra de mĂ©s petita al polĂgon industrial de CelrĂ (Gironès). El president de Ferrmed, Joan AmorĂłs, deixa clar que "cal un canvi" per poder arribar als objectius mediambientals que marca la UniĂł Europea.
Aquest dijous s'han presentat a la Cambra de Comerç de Girona les conclusions de l'Associació Ferrmed. El lobby ferroviari europeu -nascut a Catalunya- és taxatiu pel que fa a les diferents instal·lacions que fan falta a la demarcació. Segons l'informe, actualment només es transporten per tren 2.000 tones de mercaderies cada dia, quan el que seria convenient seria que fossin entre 25.000 i 30.000. Això és conseqüència de la incapacitat que té el transport ferroviari d'absorbir la demanda dià ria.
Per això, explica el president de Ferrmed, Joan AmorĂłs, el que cal Ă©s invertir en un sitema que permeti arribar a aquestes xifres i fer vies "paral·leles a les carreteres". En aquest sentit, l'estudi contempla dues grans terminals de mercaderies, una a Vilamalla i l'altra a la zona de Riudellots i l'aeroport. A aquestes dues, caldria afegir-hi una tercera, mĂ©s petita, que s'ubicaria al polĂgon industrial de CelrĂ .
"Si s'han de complir amb els objectius mediambientals vol dir que haurĂem de transportar 30.000 tones però la realitat de la vida Ă©s que estem a 2.000. Per això necessitem aquestes terminals de primer ordre per poder-ho afrontar", ha assenyalat.
A més, com ja va avançar l'estudi ara fa dos anys, la proposta també preveu implementar l'ample de via europeu entre Figueres i Portbou i considera que la proposta d'integrar passatgers i mercaderies seria "un desastre".
Espanya, a la cua
La realitat gironina, però, no és molt diferent a la resta de l'estat espanyol. En concret, el tren només transporta el 4% de les mercaderies, una xifra que deixa Espanya a la cua dels països europeus. De fet, que arribin al 30% només hi ha Àustria, segons ha revelat aquest estudi de Ferrmed
AmorĂłs ha explicat que hi ha paĂŻsos de l'est que s'hi acosten però que els falten inversions d'altre tipus. Alemanya Ă©s l'economia mĂ©s important que transporta mĂ©s mercaderies per carretera. El paĂs germĂ nic arriba al 23%, mentre que ItĂ lia estĂ al 14%, França al 10% i els PaĂŻsos Baixos al 6%.
"Si no canviem aquesta dinà mica no ens en sortirem. Aquest és el panorama actual. Si anem tots de la mà podem fer-ho, però cal voluntat", ha lamentat Amorós.
El corredor mediterrani, una "presa de pèl"
Per acabar, Amorós ha carregat contra "gairebé tot el que s'ha fet fins ara en el corredor mediterrani". El president de Ferrmed lamenta que tot està pensat per "anar cap a Madrid" i ha recordat que des de Catalunya "passa tot".
"No s'estĂ fent el que s'hauria de fer. Quan la lĂnia paral·lela arriba a Tarragona en comptes d'anar a València se'n va cap a Madrid. DesprĂ©s consideren que tot el tram que va d'Almansa a Alacant Ă©s corredor mediterrani i el tram d'Antequera a Granada. Realment, l'Ăşnic tram que ho Ă©s de veritat Ă©s el de 65 quilòmetres que va de Tarragona a VentallĂł, la resta Ă©s una presa de pèl", ha conclòs AmorĂłs.
ReposiciĂł del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
ActualitzaciĂł de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
ActualitzaciĂł de la C-26 entre Berga i Solsona.
- genissimon
- N10

- Entrades: 3446
- Membre des de: 05 abr. 2006, 12:43
- UbicaciĂł: La Selva marĂtima i el BerguedĂ prepirinenc
Re: Corredor Mediterrani
Vilaweb, 24 d'agost de 2024 ha escrit: Incomunicats: impossible viatjar de València a Barcelona durant dos dies
"Entre València i Barcelona només hi ha sis Euromed diaris, enfront de les més de trenta connexions que hi ha entre València i Madrid"
24.08.2024 - 21:40 | ActualitzaciĂł: 25.08.2024 - 12:09
Txell Partal
Havia anat a visitar els meus avis a un poble al costat de València, però un imprevist va fer que m’haguĂ©s de comprar uns bitllets de tornada a Barcelona amb poc marge de maniobra. Encara faltaven mĂ©s de vint-i-quatre hores per a marxar, però ja no quedava cap bitllet de tren. Ni un, tampoc per al tren que tarda quasi sis hores a fer el recorregut entre València i Barcelona. Aquesta oferta Ă©s un insult, com pot ser que encara es tardi tant per a anar d’un lloc a un altre? Però no, tampoc no era una opciĂł, tambĂ© estava ple. “Si no Ă©s possible diumenge, a veure si trobem lloc dilluns”, vaig pensar. SĂ, estic acostumada al fet que l’oferta entre València i Barcelona Ă©s molt escassa, i, per tant, moltes vegades costa de trobar el bitllet que busques. Dilluns tampoc no hi havia cap lloc disponible, ni un. Ni al vespre. Si volia tornar amb tren, m’havia d’esperar a dimarts, a mig matĂ; abans, impossible.
Decideixo de mirar mĂ©s alternatives, però la sorpresa Ă©s majĂşscula quan tampoc hi ha cap bitllet per a anar amb autobĂşs ni amb aviĂł. L’única alternativa Ă©s anar amb un vehicle privat o anar amb transport col·lectiu fins a Madrid i desprĂ©s anar fins a Barcelona. Perquè, sĂ: viatjar a Barcelona era impossible, però per a anar a Madrid hi havia unes quantes alternatives, no hi havia cap problema! No Ă©s casual. Fa anys que el govern espanyol, amb la col·laboraciĂł de Renfe, treballa per incomunicar els territoris dels PaĂŻsos Catalans. Treballen per aĂŻllar el PaĂs ValenciĂ de Catalunya i a la inversa. Quan vaig nĂ©ixer, fa mĂ©s de trenta anys, la premsa ja ho denunciava.
Entre València i Barcelona només hi ha sis Euromed diaris, encara que a l’agost ni això, enfront de les més de trenta connexions que hi ha entre València i Madrid. Encara més, el trajecte entre València i Barcelona tarda unes tres hores, mentre que a Madrid hi arribes amb una hora i mitja. La meitat de temps per a fer una distà ncia molt semblant. Entre Barcelona i València hi ha 349 quilòmetres i entre València i Madrid, 360.
Però, Ă©s clar, entre Barcelona i València no existeix la lĂnia d’alta velocitat, malgrat que els empresaris fa dècades que ho demanen de manera urgent. I deu ser de les poques lĂnies de tren que en lloc d’anar reduint les hores de durada del trajecte, de tant en tant les augmenta. De fet, aquest setembre tornarĂ a passar. Durant cinc mesos no es podrĂ fer el trajecte que hi ha entre Tarragona i Sant Vicenç de Calders per unes obres. Sembla que tocarĂ fer transbord en un autobĂşs per fer el trajecte per carretera. Encara que no Ă©s clar del tot, perquè Renfe, malgrat que les obres començaran el 30 de setembre, encara no n’ha volgut detallar el funcionament. El ministre de Transports espanyol, Ă“scar Puente, deia aquesta setmana que no ho havien anunciat amb gaire antelaciĂł perquè tenien comprovat que si ho feien aixĂ, la gent se n’oblidava i no prestava atenciĂł a l’actualitzaciĂł de la informaciĂł. Surrealista. Si he de viatjar el 30 de setembre i compro els bitllets ara, no sĂ© què haurĂ© de fer. Però si m’espero gaire mĂ©s, em quedarĂ© sense bitllets?
I a tot això hi hem d’afegir la quantitat de retards que hi ha. Tants, que aquells que l’agafem habitualment ens havĂem tornat a experts a reclamar a Renfe, i ens havĂem acostumat a viatjar de franc. SabĂem que tardarĂem molt mĂ©s a arribar, però si mĂ©s no sempre ens tornaven els diners. Ara, ni això. Renfe va veure que no li sortia a compte i va decidir de canviar les normes. De fet, aixĂ ho confessava aquesta setmana Puente mateix: “Hi ha un sistema molt tensat i mantenir el compromĂs de l’any 1992 era un suĂŻcidi econòmic per a la companyia.” Fins al juliol, l’operadora tornava la meitat del preu del bitllet dels trens de llarga distĂ ncia quan el retard superava els quinze minuts, i el tornava Ăntegrament si el retard era de mĂ©s de trenta minuts. Ara nomĂ©s retorna l’import Ăntegre dels bitllets de TGV, Avlo, Euromed i Intercity quan el retard Ă©s de mĂ©s de noranta minuts. De fet, tan sols fa un parell de mesos que ha entrat en vigor i ja m’he trobat en la situaciĂł que el tren anava amb una hora de retard, però no podia reclamar res.
Total, que al final vaig haver de comprar un vol a Madrid per desprĂ©s agafar-ne un altre cap a Barcelona. Ho sĂ©, una aberraciĂł ecològica, però amb tren encara era mĂ©s complicat perquè els que van de València a Madrid arriben a ChamartĂn i els que van de Madrid a Barcelona surten d’Atocha; per tant, era impossible de combinar-los. Ara, mĂ©s enllĂ de l’aberraciĂł ecològica, hi ha l’elevat preu que vaig pagar. Però, Ă©s clar, segons Ă“scar Puente si ho faig servir Ă©s perquè funciona correctament, si no, no ho faria servir. SĂ, sĂ… el ministre de Transports espanyol s’ha atrevit a dir: “Aniria tanta gent amb tren si la conclusiĂł fos que es presta un mal servei? Els espanyols sĂłn masoquistes? No, els espanyols pugen al tren perquè n’estan satisfets, ho negui qui ho negui.” No sĂ© si els espanyols sĂłn masoquistes… però els catalans, una mica sĂ. Però no per gust, sinĂł perquè no tenim cap alternativa. Ja sĂ© que ell estĂ acostumat a anar amb cotxe oficial, però, sorpresa, no tots tenim aquest privilegi. No tothom tĂ© cotxe propi…
Ara, ells es deuen creure aquestes mentides. De fet, fa uns quants mesos la ComissiĂł dels Mercats i la Competència espanyola va publicar un informe sobre el balanç de la liberalitzaciĂł del transport de viatges per ferrocarril amb uns resultats escandalosos. De totes les lĂnies analitzades a l’estat espanyol, l’única que perdia passatger era la de València a Barcelona. Entre el 2019 i el 2023, el nombre de passatgers entre Barcelona i València va baixar d’un 14%, i, en canvi, creixa d’un 85% la lĂnia València-Madrid. I, Ă©s clar, defensen la reducciĂł d’oferta per la davallada de passatgers, però el que s’haurien de preguntar Ă©s: per què cau la demanda? No deu ser pel mal servei que es dĂłna sempre? No deu ser perquè moltes vegades no hi ha un tren que et vagi bĂ© per a l’horari previst?
L’altra pregunta que s’haurien de fer Ă©s per què ha crescut tant la demanda cap a Madrid. No deu ser perquè Renfe ja no tĂ© l’oligopoli i, per tant, hi ha molta mĂ©s oferta? Perquè pots viatjar mĂ©s de pressa i mĂ©s econòmicament que no pas abans? Senyors de Renfe, no demanem cap miracle, res impossible, simplement el mateix que heu fet amb la lĂnia València-Madrid. Volem que s’acabi l’oligopoli de Renfe, que puguem optar a unes altres companyies amb millors ofertes i serveis. Ah!, i que acabeu ja les obres de remodelaciĂł de la lĂnia perquè puguem anar-hi amb TGV. Fa molts anys que demanem això a la carta als Reis i sempre ens heu menystingut. Ja n’hi ha prou!
ReposiciĂł del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
ActualitzaciĂł de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
ActualitzaciĂł de la C-26 entre Berga i Solsona.
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7421
- Membre des de: 19 abr. 2005, 23:55
- UbicaciĂł: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Re: Corredor Mediterrani
Els problemes del Corredor mediterrani es poden resumir en:
- Poc interès de Barcelona per connectar-se amb València.
- Nul interès de València per connectar-se amb Barcelona.
- Total i absolut ZERO interès de Madrid per connectar Barcelona i València, no fos cas que ells deixessin de ser el pal de paller.
Tot plegat si voleu ho podeu fer extensiu al Barcelona - PaĂs Basc.
- Poc interès de Barcelona per connectar-se amb València.
- Nul interès de València per connectar-se amb Barcelona.
- Total i absolut ZERO interès de Madrid per connectar Barcelona i València, no fos cas que ells deixessin de ser el pal de paller.
Tot plegat si voleu ho podeu fer extensiu al Barcelona - PaĂs Basc.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif, Afició ferrovià ria - Web ferrovià ria - Història de la SEAT - Museu del Transport de Barcelona
Re: Corredor Mediterrani
Des de quan cal reserva de plaça per a un Regional València-Barcelona?genissimon ha escrit: ↑29 ago. 2024, 11:46Vilaweb, 24 d'agost de 2024 ha escrit: Incomunicats: impossible viatjar de València a Barcelona durant dos dies
Encara faltaven més de vint-i-quatre hores per a marxar, però ja no quedava cap bitllet de tren. Ni un, tampoc per al tren que tarda quasi sis hores a fer el recorregut entre València i Barcelona.
A Tarragona no n'hi ha.
A València s�
Incomunicats de veritat ho estem ara, pels efectes de les inundacions.
Re: Corredor Mediterrani
Barcelona-València, per no dir Barcelona-Alacant-Múrcia, ara mateix és més un tema d'obres inacabables i emprenyadores que altra cosa.wefer ha escrit: ↑01 set. 2024, 19:50Els problemes del Corredor mediterrani es poden resumir en:
- Poc interès de Barcelona per connectar-se amb València.
- Nul interès de València per connectar-se amb Barcelona.
- Total i absolut ZERO interès de Madrid per connectar Barcelona i València, no fos cas que ells deixessin de ser el pal de paller.
Entre Castellbisbal i AlmerĂa estĂ tot en obres, o entre dues fases d'obres, o amb obres preliminars, o amb la lĂnia tancada i bus substitutori.
No hi ha manera humana de tenir un bon servei, amb tants quilòmetres potes enlaire.
Jo diria que ara mateix, inundacions a banda, Ă©s pitjor Barcelona-PaĂs Basc.
i derivats com Barcelona-Gijón (tren suprimit durant la pandèmia i encara no recuperat, igual que certs altres Alvia Barcelona-Bilbao, Barcelona-Pamplona i Barcelona-Donostia).
Tot i que allà també hi ha obres inacabables, com les del 3er rail al tram Donostia-Irun.
O les de la Y basca, especialment el ramal del triangle de Bergara fins a Bilbao, on ni tan sols han començat les obres entre Basauri i Bilbao Abando.
I si a sobre, Renfe encomana uns trens per ampliar serveis, i els trens li surten que fan figa cada dos per tres...

- genissimon
- N10

- Entrades: 3446
- Membre des de: 05 abr. 2006, 12:43
- UbicaciĂł: La Selva marĂtima i el BerguedĂ prepirinenc
Re: Corredor Mediterrani
3/24, 7 de gener de 2025 ha escrit: Carreteres saturades per camions: el transport en tren recula a l'espera del corredor mediterrani
Aquest 2025 l'ample de via internacional arribarà a Martorell, després d'anys aturat a Barcelona, mentre que el transport de mercaderies per ferrocarril no aconsegueix guanyar terreny al camió
[...]
ReposiciĂł del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
ActualitzaciĂł de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
ActualitzaciĂł de la C-26 entre Berga i Solsona.
- genissimon
- N10

- Entrades: 3446
- Membre des de: 05 abr. 2006, 12:43
- UbicaciĂł: La Selva marĂtima i el BerguedĂ prepirinenc
Re: Corredor Mediterrani
Regió-7, 12 de març de 2025 ha escrit: Opinió | TRIBUNA
Joan AmorĂłs
12 MAR 2025 6:25
El Mediterrani, un corredor de segona?
FERRMED es creà l’any 2004, a Brussel·les, com una associació multisectorial per incloure el Corredor Mediterrani a la xarxa principal transeuropea (Core Network) i millorar el transport integrat de mercaderies a la UE, amb uns està ndards ferroviaris comuns i la concepció de xarxa.
El 2009 vam acabar un estudi sobre l’Eix EscandinĂ via – Mediterrani Occidental, que va convèncer la CE d’incloure el Corredor Mediterrani al Core Network. AixĂ mateix, definia les caracterĂstiques bĂ siques del Corredor, amb doble lĂnia ferroviĂ ria (4 vies) en tot el seu recorregut. Estudis nostres posteriors corroboren aquestes necessitats.
Passats 20 anys, no creix la participació del ferrocarril en el transport de mercaderies (18% UE, 4% Espanya). Sens dubte, una de les causes és que s’inverteix a la xarxa sense una prioritat ben establerta.
A Espanya, al Corredor Mediterrani s’han unit per AVE les urbs de la zona amb Madrid, sense continuĂŻtat en el Corredor. NomĂ©s el tram Camp de Tarragona – Vandellòs en tĂ© i ara s’estan adaptant les lĂnies a l’ample de via internacional, però sense preveure l’increment de trĂ fic ni la necessitat de doble lĂnia. Es vol fer passar trens de mercaderies per lĂnies de rodalies a les entrades de Barcelona i de València i no es duplica la lĂnia entre Tarragona i CastellĂł ni es desagrega el trĂ fic de l’eix de l’Ebre del de l’eix Mediterrani a Catalunya, cosa que crearĂ greus problemes de saturaciĂł. Val a dir que, malgrat el menor trĂ fic, totes les lĂnies que uneixen Madrid amb la perifèria sĂłn dobles, però no pas al Corredor Mediterrani. A França tambĂ© hi ha retard en la duplicaciĂł del tram Montpeller – PerpinyĂ i en el bypass de LiĂł.
Pel que fa als passatgers, la nova connexiĂł amb l’Aeroport d’El Prat no Ă©s passant i obligarĂ a canviar de tren a Sants. L’aeroport ha de poder rebre trens directes de tot arreu, com passa a Brussel·les, per exemple. No es preveu lĂnia d’alta velocitat entre Tarragona i València. Tot això penalitza els viatges de negocis al Corredor Mediterrani.
Per tot plegat, hem fet un nou estudi de la xarxa transeuropea (77.240 km analitzats i 45.000 hores de feina), incloent-hi tots els modes: tren, camió i barcassa. El 65% del trà fic de mercaderies es troba en 18.040 km. És aquà on cal invertir priorità riament, per obtenir els objectius socioeconòmics i mediambientals de la CE, amb un resultat positiu de 225 mil milions d’euros de valor present net. Pels restants 59.200 km el resultat global és negatiu (-1.900 milions).
A Espanya són dins dels 18.040 km: el Corredor Mediterrani Frontera – Múrcia, el de l’Ebre Barcelona – Saragossa, els voltants de Madrid i gairebé tot el tram Madrid – Irun.
El binomi Barcelona – Tarragona Ă©s el tercer gran hub logĂstic de la UE. Les inversions previstes al Corredor Mediterrani sĂłn totalment insuficients. Segons l’Estudi de FERRMED cal invertir-hi 18.000 milions mĂ©s dels previstos (sense les expropiacions) per garantir l’absorciĂł dels trĂ fics ferroviaris preconitzats per la CE.
L’Estudi també demostra perquè les mercaderies per ferrocarril no creixen a la UE i proposa una solució innovadora i viable per aconseguir-ho (el Sistema +FIRRST), sense el qual no s’assoliran els objectius socioeconòmics ni mediambientals de la CE.
Ara és l’hora d’actuar decididament. No podem admetre un Corredor Mediterrani «de segona», quan és el de major trà fic de l’Estat Espanyol. També cal actuar a nivell de la UE implantant el +FIRRST.
Fem una crida al món empresarial a reforçar FERRMED i l’Aliança prevista per a implantar el +FIRRST, que promovem conjuntament amb ESC, IRU i UIRR. Ens hi juguem el nostre futur desenvolupament econòmic i social.
ReposiciĂł del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
ActualitzaciĂł de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
ActualitzaciĂł de la C-26 entre Berga i Solsona.
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7421
- Membre des de: 19 abr. 2005, 23:55
- UbicaciĂł: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Re: Corredor Mediterrani
França planifica el seu mĂłn particular pivotant exclusivament sobre ParĂs. Espanya fa al mateix amb Madrid. Des de fa segles. I nosaltres quedem a la perifèria de tots dos.genissimon ha escrit: ↑12 març 2025, 11:31totes les lĂnies que uneixen Madrid amb la perifèria sĂłn dobles, però no pas al Corredor Mediterrani. A França tambĂ© hi ha retard en la duplicaciĂł del tram Montpeller – PerpinyĂ i en el bypass de LiĂł.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif, Afició ferrovià ria - Web ferrovià ria - Història de la SEAT - Museu del Transport de Barcelona
- 122-042-132
- N9

- Entrades: 1956
- Membre des de: 05 oct. 2008, 12:30
- UbicaciĂł: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Corredor Mediterrani
L'operador pĂşblic Renfe Mercaderies ja ha començat a rebre les locomotores Euro6000 en amplada UIC (o estĂ ndard) que va encarregar a Stadler València per al Corredor Mediterrani, circumstĂ ncia que obre la porta al retorn de la companyia als trĂ fics internacionals transfronterers. De fet, i segons han traslladat fonts coneixedores, Renfe estĂ a punt de recuperar l'Ăşltim tren directe que feia en ample estĂ ndard entre Espanya i França , i que va perdre a les mans de Transfesa a principis d'any. Es tracta d'un servei intermodal per a l'operador alemany Kombiverkehr i que tĂ© destinaciĂł a la ciutat alemanya de Ludwigshafen: Transfesa, i ara Renfe, efectua la tracciĂł entre Barcelona i Le Soler (Perpignan, França), passant pel tĂşnel transfronterer en ample estĂ ndard del PertĂşs . La primera Euro6000 que ha rebut l'empresa pĂşblica es destina a aquesta lĂnia i sortirĂ de la terminal barcelonina de Morrot, on Renfe comparteix gestiĂł amb Kombiverkehr.
La nova locomotora fabricada a València començarà a operar els dies 14 i 15 de desembre
La mà quina en ample està ndard va arribar a les instal·lacions de Renfe a Catalunya la setmana passada i ja hauria fet les primeres proves sense cà rrega, segons fonts coneixedores. La seva entrada en operació es produirà a inicis de la setmana que ve, els dies 14 i 15 de desembre. Des de l'empresa que presideix Imanol Leza no han ofert, de moment, més detalls sobre les rotacions que tindrà el servei, tot i que Transfesa estava fent quatre anades i vingudes a la setmana.
Fa un any, abans de traspassar a Transfesa la ruta amb Kombiverkehr, Renfe també havia estat operant un tren Barcelona-Perpignan, en aquest cas des de la terminal de Can Tunis, el servei del qual també va acabar extingint-se per raons que no es van fer públiques en aquell moment. Anteriorment, el 2024, la pública també va veure com altres serveis que havia operat passaven a mans de Captrain (SNCF) o quedaven suspesos, cas de la tracció que feia en aquest corredor per a les empreses Hupac i, de nou, Kombiverkehr.
Enllaç a la noticia:
https://share.google/JhqclH8vDWK9Zghea
La nova locomotora fabricada a València començarà a operar els dies 14 i 15 de desembre
La mà quina en ample està ndard va arribar a les instal·lacions de Renfe a Catalunya la setmana passada i ja hauria fet les primeres proves sense cà rrega, segons fonts coneixedores. La seva entrada en operació es produirà a inicis de la setmana que ve, els dies 14 i 15 de desembre. Des de l'empresa que presideix Imanol Leza no han ofert, de moment, més detalls sobre les rotacions que tindrà el servei, tot i que Transfesa estava fent quatre anades i vingudes a la setmana.
Fa un any, abans de traspassar a Transfesa la ruta amb Kombiverkehr, Renfe també havia estat operant un tren Barcelona-Perpignan, en aquest cas des de la terminal de Can Tunis, el servei del qual també va acabar extingint-se per raons que no es van fer públiques en aquell moment. Anteriorment, el 2024, la pública també va veure com altres serveis que havia operat passaven a mans de Captrain (SNCF) o quedaven suspesos, cas de la tracció que feia en aquest corredor per a les empreses Hupac i, de nou, Kombiverkehr.
Enllaç a la noticia:
https://share.google/JhqclH8vDWK9Zghea
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7421
- Membre des de: 19 abr. 2005, 23:55
- UbicaciĂł: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Re: Corredor Mediterrani
L'últim que m'esperava veure és una locomotora elèctrica fent parada a l'estació de servei de l'A2 d'El Bruc. I a sobre per viatjar des de València a... Barcelona?
Coses de la Renfe, suposo.
Coses de la Renfe, suposo.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif, Afició ferrovià ria - Web ferrovià ria - Història de la SEAT - Museu del Transport de Barcelona
-
Nen de GrĂ cia
- N5

- Entrades: 128
- Membre des de: 14 des. 2022, 18:23
Re: Corredor Mediterrani
Sabent que el Corredor Mediterrani en UIC dista molt d'estar acabat, no sé per on voldries portar-la per via fèrria. Només se m'acut la LAV via Madrid. El que sà que no entenc és com ha acabat un trajecte València-Barcelona al Bruc, independentment de la seva cà rrega.
- genissimon
- N10

- Entrades: 3446
- Membre des de: 05 abr. 2006, 12:43
- UbicaciĂł: La Selva marĂtima i el BerguedĂ prepirinenc
Re: Corredor Mediterrani
Per què ha d'anar per carretera? Esdevé un transport especial, per mides i pes. Podrien utilitzar els diplorys amb els quals traslladen els trens ave d'ample està ndard sobre vies d'ample ibèric.
No entenc per què va per carretera i encara menys per què circula per la A-2 al Bruc.
La foto, com a mĂnim, Ă©s sorprenent.
Salut !!
No entenc per què va per carretera i encara menys per què circula per la A-2 al Bruc.
La foto, com a mĂnim, Ă©s sorprenent.
Salut !!
ReposiciĂł del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
ActualitzaciĂł de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
ActualitzaciĂł de la C-26 entre Berga i Solsona.


