Pàgina 29 de 29

Música al sortir de l'estació

Publicat: Dimarts 28/08/2018 19:01
Autor: Renfe445

https://youtu.be/nSG5IkRA9BE
¿Cómo sería en Barcelona...? :D

Re: Trens i infraestructura ferroviària al Japó

Publicat: Dijous 30/08/2018 12:39
Autor: vermer3
Bon dia, estic tafanejant amb l'Hyperdia els horaris del ferrocarril a l'illa de Hokkaido (que per cert, ferroviàriament es troba en una situació delicada: hi han uns 1200 km de la xarxa -gairebé la meitat- amenaçats de tancament si no són transferits a companyies del tercer sector; a més, una vintena de parades han perdut el servei ferroviari...) i hi ha certes línies on hi ha recorreguts que tenen molts més trens Limited Express que Local.

La meva pregunta és: que ha de fer la gent que fa habitualment un trajecte d'aquestes característiques (per exemple un trajecte Takikawa-Fukagawa, a la Hakodate Main Line, on hi han Limited Express gairebé cada mitja hora, i només uns 8 trens locals durant tot el dia)?

El preu per al tren local són 450 iens, i per al Limited Express cal afegir almenys 310 iens extra si no es reserva seient, i 830 si es vol reservar seient...

Re: Trens i infraestructura ferroviària al Japó

Publicat: Dissabte 15/09/2018 12:52
Autor: Nozomi
vermer3 ha escrit:B]La meva pregunta és: que ha de fer la gent que fa habitualment un trajecte d'aquestes característiques (per exemple un trajecte Takikawa-Fukagawa, a la Hakodate Main Line, on hi han Limited Express gairebé cada mitja hora, i només uns 8 trens locals durant tot el dia)?
Bé, encara és millor la situació que, no sé, entre Vinaròs i Tortosa, o en general entre l'Ebre i Tarragona. En tot cas Hokkaido és diferent a la resta del Japó, o almenys, al Japó urbà on efectivament el tren guanya per golejada. A Hokkaido el cotxe és més pràctic en petits recorreguts com pot ser entre els dos pobles que comentes. En canvi, sí és més interessant poder anar a Sapporo o Asahikawa (en Limited Express). És lamentable però és així.

S'hauria de veure les hores dels trens local, igual van limitades al públic que penso pot interessar-li més (escoles i instituts) i poca cosa més.

Salutacions!

Shinkansen autònom en cas de terratrèmol

Publicat: Diumenge 05/07/2020 19:21
Autor: Guigui
El Japó estrena un tren bala que pot fugir dels terratrèmols
En cas d'emergència, el model N700S pot funcionar de manera autònoma, sense que li arribi energia de la catenària, perquè porta bateries d'ió liti
https://www.ccma.cat/324/el-japo-estren ... a/3029977/

Re: Shinkansen autònom en cas de terratrèmol

Publicat: Diumenge 05/07/2020 22:09
Autor: Miquel
Guigui ha escrit:
Diumenge 05/07/2020 19:21
El Japó estrena un tren bala que pot fugir dels terratrèmols
En cas d'emergència, el model N700S pot funcionar de manera autònoma, sense que li arribi energia de la catenària, perquè porta bateries d'ió liti
https://www.ccma.cat/324/el-japo-estren ... a/3029977/
No en tinc gaires dades, però vaja, penso que més que "fugir", deu ser una bateria que deu permetre moure el tren durant uns minuts fins a sortir d'un punt sensible. Aviam si trobo més informació!

Re: Shinkansen autònom en cas de terratrèmol

Publicat: Dilluns 06/07/2020 16:41
Autor: ortegote
Miquel ha escrit:
Diumenge 05/07/2020 22:09
Guigui ha escrit:
Diumenge 05/07/2020 19:21
El Japó estrena un tren bala que pot fugir dels terratrèmols
En cas d'emergència, el model N700S pot funcionar de manera autònoma, sense que li arribi energia de la catenària, perquè porta bateries d'ió liti
https://www.ccma.cat/324/el-japo-estren ... a/3029977/
No en tinc gaires dades, però vaja, penso que més que "fugir", deu ser una bateria que deu permetre moure el tren durant uns minuts fins a sortir d'un punt sensible. Aviam si trobo més informació!
Miquel no hace falta buscar, en caso de terremoto si se corta el suministro electrico estos trenes podran seguir la marcha con las baterias, 1 llegaran hasta un PAET o punto de evacuación (si te fijste en Japón en los viaductos tienen escaleras para bajar y evacuar) y 2 llegar a una estación comercial y ponerse a salvo.
Saludos.