Mesures de seguretat grotesques a Renfe

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
Respon
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23726
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Mesures de seguretat grotesques a Renfe

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 18/10/2011 1:10

Qui mai hagi agafat l'Euromed o qualsevol LD d'ample ibèric, s'haurà adonat que a Sants hi ha mesures de seguretat que brillen per la seva absència en estacions no gaire insignificants com Tarragona i altres (i no parlem d'O Barco de Valdeorras i semblants). Una cosa semblant passa als Trenhotels internacionals, amb l'agreujant que a Zuric, una estació que dóna mil voltes a qualsevol d'aquest costat dels Pirineus, no es prenen la molèstia de controlar ningú abans de pujar al tren.

En resum, a què ve aquesta mascarada de Renfe? Es pensen que els "terroristes" tindran la bondat de pujar només a estacions com Sants o Atocha?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimarts 18/10/2011 9:53

Es tracta de mesures totalment de cara a la galeria. Si algú volgués fer mal, ho podria fer sense cap mena de problema de mil maneres diferents, sense que cap dels patètics controls que es fan servissin per a res.
També és divertit veure quines són les mesures de seguretat que es van adoptar abans i després dels atemptats de Londres i Madrid: controls als trens de llarga distància, papereres transparents per evitar que hi deixin bombes... quan resulta que aquells atemptats es van produir en metro i rodalies, i utilitzant motxilles i telèfons mòbils. Totalment absurd tot plegat.

I tal com comentes, en el fons Renfe o qualsevol altra companyia de transport (millor ni parlar del transport aeri!!!!) ho saben, però prefereixen fer la mascarada de cara al públic per transmetre una falsa imatge de seguretat.



Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dimarts 18/10/2011 10:17

Això es fa de cara a la galeria i us donaré un exemple. Fa uns mesos vaig veure a l'Estació de França com una senyora que volia agafar el TrenHotel a París va haver de DESPERTAR el vigilant de seguretat perquè li passés la maleta per l'escàner.

Renfe s'acull a aquestes suposades "mesures de seguretat" per no posar consignes a les estacions, com a qualsevol estació mínimament decent d'Europa. Doncs jo proposo que eliminin els equips de seguretat d'accés a les andanes i els reutilitzin per a les consignes.



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dimarts 18/10/2011 10:25

Potser per coherència ho haurien de fer també als Rodalies i explicar que en realitat ho fan perquè algun imbècil ha decidit, en clau electoralista, fer túnels de més de quatre quilòmetres sense cap sortida en ambdues direccions i que això és una ratonera en cas del més mínim incident.


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23726
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 18/10/2011 11:14

Des de quan impera la coherència a Renfomentadif?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
gralla
N5
N5
Entrades: 84
Ubicació: Sant Boi de Llobregat FGC L8-SB1,2,3-L61-L75-L77-L79

Entrada Autor: gralla » Dimarts 18/10/2011 13:02

Us explicaré el meu cas a Lleida:

Agafava l'Avant i en lloc d'esperar-me a la cafeteria vaig decidir esperar-lo a l'andana i de pas veure el moviment de trens.Faltava mitja hora per sortir el meu tren i tot content baixo per passar el control i una hostessa em supervisa el bitllet i m'indica la via.
Pels que no saben com és l'estació,d'aquest control a les vies i han escassos 40 metres de passadís.Dons bé,abans de pujar em trobo un vigilant que em diu

¿Donde va?.
-A les vies-
Hasta diez minutos antes no puede acceder a ellas.

Tot sorprès,torno enrere i em trobo l'hostessa que,sorpresa, em torna a dir:
¿Donde va?
-(una mica mosca)A seure a aquell banc-
No puede pasar porqué ya ha pasado el control de seguridad :o
-I que és suposa que haig de fer >:(

Dons hem vaig tindré que quedar en "terra de ningú" 20 minuts,mentre la gent "normal" passava per l'altra banda de la cinta de "màxima seguretat" que dividia el passadís en dos,per agafar els regionals.Això si,vigilat per les dues bandes no fos cas que passes per sota.

:emprenyat :emprenyat



Avatar de l’usuari
reusenc2
N6
N6
Entrades: 173
Ubicació: Reus
Contacta:

Entrada Autor: reusenc2 » Dimarts 18/10/2011 15:37

gralla ha escrit:Tot sorprès,torno enrere i em trobo l'hostessa que,sorpresa, em torna a dir:
¿Donde va?
-(una mica mosca)A seure a aquell banc-
No puede pasar porqué ya ha pasado el control de seguridad :o
-I que és suposa que haig de fer >:(

Dons hem vaig tindré que quedar en "terra de ningú" 20 minuts,mentre la gent "normal" passava per l'altra banda de la cinta de "màxima seguretat" que dividia el passadís en dos,per agafar els regionals.Això si,vigilat per les dues bandes no fos cas que passes per sota.

:emprenyat :emprenyat
:o dic jo... si surts... no seria més fàcil que al tornar a entrar, et torna a revisar el bitllet i tornar a passar l'scaner i ja està? :martell1



Avatar de l’usuari
gralla
N5
N5
Entrades: 84
Ubicació: Sant Boi de Llobregat FGC L8-SB1,2,3-L61-L75-L77-L79

Entrada Autor: gralla » Dimarts 18/10/2011 17:56

:o dic jo... si surts... no seria més fàcil que al tornar a entrar, et torna a revisar el bitllet i tornar a passar l'scaner i ja està? :martell1
El més fàcil és que obrin el control 10 m.abans de sortir,coordinat amb el vigilant.Però el millor és que és deixin de punyetes d'escaners i tonteries per què no serveix de rés.Al arribar a Sants vaig adonar-me d'un cartell que deia que no és podia viatjar amb elements perillosos (inclosos tornavisos) i jo en portava 5 a dins la motxilla. :riure

Salut.



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dimarts 18/10/2011 18:13

wefer ha escrit:Es tracta de mesures totalment de cara a la galeria. Si algú volgués fer mal, ho podria fer sense cap mena de problema de mil maneres diferents, sense que cap dels patètics controls que es fan servissin per a res.
També és divertit veure quines són les mesures de seguretat que es van adoptar abans i després dels atemptats de Londres i Madrid: controls als trens de llarga distància, papereres transparents per evitar que hi deixin bombes... quan resulta que aquells atemptats es van produir en metro i rodalies, i utilitzant motxilles i telèfons mòbils. Totalment absurd tot plegat.

I tal com comentes, en el fons Renfe o qualsevol altra companyia de transport (millor ni parlar del transport aeri!!!!) ho saben, però prefereixen fer la mascarada de cara al públic per transmetre una falsa imatge de seguretat.
En el cas del sector aeri tenen malgrat tot el seu sentit en tant que permeten realment eliminar gran part del perill que hi ha, no del tot, cap seguretat és absoluta, però està clar que en un avió no hi ha una estació intermèdia on no es facin controls, ni formes fàcils d'esquivar els controls, ni hi ha la mateixa facilitat de fer mal, ara bé, han sobrat determinades bestieses com no deixar-hi pujar ampolles d'aigua entre d'altres.

Malgrat tot i no defensant aquest procediment ni en part ni en la seva totalitat, no deixa de ser un reflex de com és una societat, per una banda es fa el control d'accés que evita que els familiars que no han de viatjar pugin el tren amb els problemes i perills que això suposa, quan no hi és o no hi era les situacions indesitjades eren freqüents, el control d'accés controla els bitllets, l'interventor pot fer el viatge sense fotre ni brot, amb l'escàner a més d'algun objecte perillós es detecten persones que hi porten a les maletes animals pels quals han de pagar bitllet de transport d'animal.
josep_serre l’ha editat per darrera vegada el dia: Dimarts 18/10/2011 18:17, en total s’ha editat 1 vegada.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dimarts 18/10/2011 18:14

En un cas així reclamació.
gralla ha escrit:Us explicaré el meu cas a Lleida:

Agafava l'Avant i en lloc d'esperar-me a la cafeteria vaig decidir esperar-lo a l'andana i de pas veure el moviment de trens.Faltava mitja hora per sortir el meu tren i tot content baixo per passar el control i una hostessa em supervisa el bitllet i m'indica la via.
Pels que no saben com és l'estació,d'aquest control a les vies i han escassos 40 metres de passadís.Dons bé,abans de pujar em trobo un vigilant que em diu

¿Donde va?.
-A les vies-
Hasta diez minutos antes no puede acceder a ellas.

Tot sorprès,torno enrere i em trobo l'hostessa que,sorpresa, em torna a dir:
¿Donde va?
-(una mica mosca)A seure a aquell banc-
No puede pasar porqué ya ha pasado el control de seguridad :o
-I que és suposa que haig de fer >:(

Dons hem vaig tindré que quedar en "terra de ningú" 20 minuts,mentre la gent "normal" passava per l'altra banda de la cinta de "màxima seguretat" que dividia el passadís en dos,per agafar els regionals.Això si,vigilat per les dues bandes no fos cas que passes per sota.

:emprenyat :emprenyat


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23726
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 18/10/2011 19:38

josep_serre ha escrit:En el cas del sector aeri tenen malgrat tot el seu sentit en tant que permeten realment eliminar gran part del perill que hi ha, no del tot
L'únic perill que elimina és la fallida de les botigues de l'aeroport que venen aigua a preu d'or.
josep_serre ha escrit:el control d'accés controla els bitllets, l'interventor pot fer el viatge sense fotre ni brot
Doncs a l'Alaris venint de València, on només controlen a València i potser a Castelló, no l'he parat de veure anar amunt i avall.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Ayerbe-Zuera
N6
N6
Entrades: 299

Entrada Autor: Ayerbe-Zuera » Dimarts 18/10/2011 19:43

Completament d'acord. Aquestes mesures de seguretat només es justifiquen pels ingressos que generen a les empreses concessionàries. No tenen cap mena de sentit.



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dimarts 18/10/2011 20:56

Guigui ha escrit:
josep_serre ha escrit:En el cas del sector aeri tenen malgrat tot el seu sentit en tant que permeten realment eliminar gran part del perill que hi ha, no del tot
L'únic perill que elimina és la fallida de les botigues de l'aeroport que venen aigua a preu d'or.
josep_serre ha escrit:el control d'accés controla els bitllets, l'interventor pot fer el viatge sense fotre ni brot
Doncs a l'Alaris venint de València, on només controlen a València i potser a Castelló, no l'he parat de veure anar amunt i avall.
Justament no es un bon exemple pero si ho seria en un tren amb control d'acces a totes les estacions amb parada, de tota manera anar amunt i avall no significa treballar molt.

Quant als aeroports algun control s'ha de fer una altra cosa es que discutim com es fa el control.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Respon

Torna a “Ferrocarril en general”