Canfranc

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
Respon
davida
N9
N9
Entrades: 1669
Contacta:

Re: Canfranc

Entrada Autor: davida » Dimecres 02/01/2019 14:58

Esta provant un tren nou de CAF per UK a la Lav Saragossa Osca. Caf te un a fabrica a Saragossa. Tal com ha fet Alstoma provant tren a la linia de FGC a Rubí.

https://www.youtube.com/watch?v=_6REug5 ... e=youtu.be



Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 803
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Entrada Autor: uriol108 » Dimecres 02/01/2019 17:01




Avatar de l’usuari
El Maño amañado
N7
N7
Entrades: 463
Ubicació: Sant Martí (Barcelona).

Entrada Autor: El Maño amañado » Divendres 04/01/2019 4:14

mohn902 ha escrit:Hi ha alguna fàbrica de trens prop de Saragossa? Al principi del video es veu a un apartador d'AV una llarga composició amb una decoració i forma diferent als d'aquí? Llegeixo ter però crec que m'equivoco.

Merci!
Sí, està la CAF, al costat mateix de la terminal de TMZ/Corbera Alta (Av. Cataluña, 299).



Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 1680

Entrada Autor: albert28 » Divendres 04/01/2019 16:15

Veient el tram Zaragoza - Huesca AVE i que el tram Tardienta-Huesca es fa en via de doble ample AV/Convencional (categoritzar-lo d'AVE em sembla difícil), no hauria sigut més lògic i més barat no haver fet aquesta xapussa i deixar el tram Tardienta Huesca electrificat únicament en convencional? :x

Clar que hi ha temes polítics, però em sembla una despessa innecessària la veritat....

No sé si és una mica Off-Topic...



albe6
N8
N8
Entrades: 923
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Divendres 04/01/2019 16:36

mohn902 ha escrit:Hi ha alguna fàbrica de trens prop de Saragossa? Al principi del video es veu a un apartador d'AV una llarga composició amb una decoració i forma diferent als d'aquí? Llegeixo ter però crec que m'equivoco.

Merci!
Llegeixes Northern by Arriva
Son unitats elèctriques Class 331, de la plataforma de CAF Civity, per a l'operador anglès Northern.

CAF té importants contractes amb diversos operadors anglesos per la compra de trens Civity, tant elèctrics com dièsel



Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 1680

Entrada Autor: albert28 » Divendres 04/01/2019 16:44

albe6 ha escrit:
mohn902 ha escrit:Hi ha alguna fàbrica de trens prop de Saragossa? Al principi del video es veu a un apartador d'AV una llarga composició amb una decoració i forma diferent als d'aquí? Llegeixo ter però crec que m'equivoco.

Merci!
Llegeixes Northern by Arriva
Son unitats elèctriques Class 331, de la plataforma de CAF Civity, per a l'operador anglès Northern.

CAF té importants contractes amb diversos operadors anglesos per la compra de trens Civity, tant elèctrics com dièsel
En aquestes vies UIC donat el baix trànsit poden fer proves tranquilament



Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1592
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Divendres 04/01/2019 18:33

albert28 ha escrit:Veient el tram Zaragoza - Huesca AVE i que el tram Tardienta-Huesca es fa en via de doble ample AV/Convencional (categoritzar-lo d'AVE em sembla difícil), no hauria sigut més lògic i més barat no haver fet aquesta xapussa i deixar el tram Tardienta Huesca electrificat únicament en convencional? :x
Que sigui UIC no vol dir que sigui TAV. Massa s'ha repetit aquesta falsedat de "l'AVE de Tardienta y Huesca" a alguns mitjans de comunicació.

En tot cas, podem estar d'acord en que segurament era innecessari fer aquest canvi en la infraestructura, que actualment no aporta gaire res més enllà d'evitar un enllaç a Saragossa.

Ho desconec, però potser Renfe té plans de prestar amb material elèctric UIC tots els serveis regionals entre Saragossa i Hosca, el que justificaría la inversió. Caldria verificar també que l'ample UIC no sigui emprat per trànsits de mercaderies.



Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1098
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dissabte 05/01/2019 11:07

Javi M ha escrit:
albert28 ha escrit:Veient el tram Zaragoza - Huesca AVE i que el tram Tardienta-Huesca es fa en via de doble ample AV/Convencional (categoritzar-lo d'AVE em sembla difícil), no hauria sigut més lògic i més barat no haver fet aquesta xapussa i deixar el tram Tardienta Huesca electrificat únicament en convencional? :x
Que sigui UIC no vol dir que sigui TAV. Massa s'ha repetit aquesta falsedat de "l'AVE de Tardienta y Huesca" a alguns mitjans de comunicació.

En tot cas, podem estar d'acord en que segurament era innecessari fer aquest canvi en la infraestructura, que actualment no aporta gaire res més enllà d'evitar un enllaç a Saragossa.

Ho desconec, però potser Renfe té plans de prestar amb material elèctric UIC tots els serveis regionals entre Saragossa i Hosca, el que justificaría la inversió. Caldria verificar també que l'ample UIC no sigui emprat per trànsits de mercaderies.
La chapuza fue electrificar primero y retitar la infraestructura a los 6 meses de ser inaugurada.

Supongo que en un futuro quizas cambien al ancho UIC de Huesca a Canfranc y unirse con Francia, para pasajeros y mercancias, en teoria ese seria el corredor del norte y hacerlo bajar por el Teruel Sagunto en UIC hasta el Puerto.
Pero como dijo el politico extremeño con lo "Inutiles" que son haran de todo menos lo que sea coherente.
Saludos.



davida
N9
N9
Entrades: 1669
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dissabte 05/01/2019 18:57

Saragossa Osca:
- El Ave tarda 40 i el regional desde 56min. Pero la linea iberic te parades al centre de Saragossa i l'Ave a les afores. En general no compensa anar en ample internacional.
- Un tren bitension podria anar avui mateix de Saragossa a Osca. Potser falta alguna zona neutre a Tardiente. Pero Renfe no te material ample iberic bitensió.

Renfe hauria de tenir ja material bitension en iberic:
- Vigo A Coruña
- Valladolid Salamanca
- Saragossa Osca
Ara te els 121 pero son d'ample variable innecesari en aqustes linies

Totes les noves electrificacions son a 25kV. Excepte petites prolongacions



Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 1549
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dimecres 20/03/2019 17:00

Renfe recupera seis paradas facultativas entre Uesca y Canfranc ))) ))) :master :master

Imatge

Los servicios de la línea Zaragoza-Uesca-Canfranc incorporan, a partir del 7 de abril, seis nuevas paradas facultativas (aquellas que se realizan a demanda de los clientes) en el tramo Uesca-Canfranc. En concreto las nuevas paradas que se incluirán corresponden a Riglos, Santa María d'a Penya, Anzanigo, Candarenas, Castiello-Pueblo y Villanuga.

Según explica Renfe, con estas paradas facultativas, se mejora la conexión de las comarcas de La Plana de Uesca, Alto Galligo y Chacetania, en las que se ofrecerá un total de 4 conexiones ferroviarias, dos por sentido.

Cabe recordar que en 2013 se suprimieron 8 paradas por la entrada en vigor de las Obligaciones de Servicio Público, en determinadas estaciones con unos ratios de viajeros mínimos.

https://www.pirinews.es/renfe-recupera- ... -canfranc/


Salvem l'Estació de França!

davida
N9
N9
Entrades: 1669
Contacta:

Entrada Autor: davida » Divendres 22/03/2019 17:30

davida ha escrit:Esta provant un tren nou de CAF per UK a la Lav Saragossa Osca. Caf te un a fabrica a Saragossa. Tal com ha fet Alstoma provant tren a la linia de FGC a Rubí.

https://www.youtube.com/watch?v=_6REug5 ... e=youtu.be
Avui he passat amb lAve per Saragossa i he vist 2 models de tren diferents de Caf que estan provant a la Linea d'OSca d'ample internacional.



albe6
N8
N8
Entrades: 923
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Divendres 22/03/2019 20:49

CAF té comandes del Civity (tant dièsel com elèctric) amb algunes operadores (toc's) del Regne Unit:

- Northern
- Transport for Wales
- West Midlands Trains
- TransPennine Express



davida
N9
N9
Entrades: 1669
Contacta:

Entrada Autor: davida » Divendres 22/03/2019 21:12

Un dels models era un Northern. L'altre no l'he pogut veure be



Avatar de l’usuari
vermer3
N6
N6
Entrades: 283
Ubicació: L1 Rambla Just Oliveras/R2 R13 R14 R15 Castelldefels/R2 R8 R11 Granollers Centre

Entrada Autor: vermer3 » Dissabte 23/03/2019 16:35

m.h.t. ha escrit:Renfe recupera seis paradas facultativas entre Uesca y Canfranc ))) ))) :master :master
Horaris actuals de la línia i horaris a partir del 7 d'abril.
Fitxers adjunts
canfranc.pdf
(174.94 KiB) S’ha baixat 64 vegades


Desdobleu la línia de Vic ja!
No a l'ample internacional a les terres de l'Ebre i el Camp de Tarragona, volem ample mixte!
Prou retallar a MD i menys malgastar en AVE!

Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 1549
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dimarts 25/06/2019 11:15

Aquest any, l'acte reivindicatiu tindrà lloc el 14 de juliol. El lema: "Sólo faltan 33 Km ¡Reapertura!". El tren que hi pujarà s'ha anomenat "El Tren de la Naturaleza":
ENLLAÇ ESDEVENIMENT FB:
www.facebook.com/events/1117292415144987


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 1549
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Diumenge 30/06/2019 13:33

Fomento pide a Patrimonio que quite el escudo franquista del túnel del Somport

ADIF lo desmontará si lo aprueban los técnicos e instalarán el de Alfonso XIII


Imatge

https://www.heraldo.es/noticias/aragon/ ... 22951.html


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 1549
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dissabte 06/07/2019 14:31

CREFCO reclama que el Canfranero sea electrificado y tenga un ancho europeo

Javier Garrido, portavoz de la coordinadora, presenta la movilización por la reapertura para el próximo día 14 en Canfranc y este año subirán en el Tren de la Naturaleza

Estos dos puntos son las conclusiones del Libro Blanco que ha elaborado CREFCO, junto a los compañeros del Comité CRELOC, sobre la rentabilidad del ferrocarril financiado por la Comisión Europea.

Según el portavoz de la Coordinadora, para que esta línea tenga más futuro debería electrificarse y ser viable para el transporte de mercancías y no solo pensarlo para los viajeros. [...]

Entre las alternativas, CREFCO considera que con la reapertura podrían circular ocho trenes en cada sentido, ya que conecta a tres ciudades con más de 700.000 habitantes (Burdeos, Zaragoza y Tolosa de Lengadoc) y el tráfico regional sería "rápido, cadenciado, competitivo e intermodal". [...]

https://www.heraldo.es/noticias/aragon/ ... 23729.html

:flecha El cartell i l'enllaç a l'esdeveniment els teniu dos missatges més amunt.


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 1549
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dilluns 15/07/2019 14:45

Cerca de 300 personas reivindican en Canfranc la reapertura de la línea internacional

El consejero de Vertebración, José Luís Soro ha explicado que en septiembre se darán a conocer los documentos que reflejan cómo será el futuro del Canfranc

El consejero de Vertebración, José Luís Soro ha explicado que en septiembre se darán a conocer los documentos que reflejan cómo será el futuro del Canfranc, y que incluyen cuestiones como el ancho de vía, la electrificación, señalización, densidad de viajeros y mercancías o plan de explotación, entre otras cosas.

https://www.heraldo.es/noticias/aragon/ ... 25244.html
https://www.elperiodicodearagon.com/not ... 74469.html


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 1549
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dilluns 22/07/2019 21:21

Retirat avui l'escut franquista del Somport:


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 1549
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dissabte 03/08/2019 13:47

Europa financiará el 50% de las obras entre Bedós y Canfranc, que comenzarán en 2021

El presidente de Nueva Aquitania, el socialista Alain Rousset, anunció que volverá a presentarse a las elecciones en su visita de ayer a la localidad fronteriza


Imatge

La Unión Europea financiará el 50% de las obras ferroviarias entre Bedós y Canfranc, único tramo pendiente para conseguir la reapertura de la Línea Internacional entre Pau y Zaragoza. El presupuesto total asciende a 400 millones de euros, sin incluir el túnel de Somport. Del otro 50% se hará cargo la región Nueva Aquitania, como ya hizo con el tramo Aulorón-Bedós, que supuso una inversión de 103 millones de euros. Estas obras comenzarán entre 2021 y 2022. Así lo anunció ayer el presidente de Nueva Aquitania, Alain Rousset en su visita a Canfranc, en cuyo Ayuntamiento recogió su título como Hijo Adoptivo, máxima distinción de la localidad. [...]

https://www.heraldo.es/noticias/aragon/ ... 28301.html


Salvem l'Estació de França!

Respon

Torna a “Ferrocarril en general”