Normalment en tot forum d'internet que es digni hi ha unes certes normes escrites pel que fa a la publicació d'enllaços a xarxes P2P, normalment tendents a prohibir-ne la inclusió.
Però no he vist encara en cap fil que es parlés del tema, ni tampoc veig que es recordi als usuaris en el moment de registrar-se que s'abstinguin de posar enllaços d'aquest tipus, pel que suposo que no estarà estrictament prohibit.
El cas és que darrerament tafanejant tafanejant amb la mula amb un parell de paraules clau he trobat que hi ha disponible tota una bona col·lecció de vídeos sobre ferrocarils japonesos, que pel seu frikisme (n'hi ha una pila que són recorreguts de línies filmats des de la cabina del maquinisme, per exemple) podrien ser d'interés, o si més no de curiositat per algun foraire, però que poden ser impossibles de trobar pel simple fet que el nom dels arxius estigui tot en japonès.
Per això he pensat que seria una bona idea d'obrir un fil per posar alguns enllaços d'aquests, de manera que a qui li vingui de gust els tingui a l'abast per descarregar-los i fer una mica de turisme ferroviari virtual.
Per començar, m'ha semblat interessant aquest vídeo d'aquí, que només són uns 36 MB de res:
[url=ed2k://|file|Nankai_Express_Rapit_Part_1.asf|37630437|0E03F80FAF416A647F9774D24CD9E6BA|h=RWGU7NLAEKKSF4LPV4VES5WHTQRBTP2D|/]Rapit de Nankai[/url]
És la primera part d'un vídeo que presenta la línia Rapit de Nankai, un tren express que uneix el centre d'Osaka amb l'aeroport de Kansai. M'ha agradat el vídeo perquè era breu i concís, amb una selecció d'imatges de bona qualitat.
Per començar, els vehicles d'aquesta línia són espectaculars. Semblen trets d'alguna pel·lícula d'animació més que de la realitat, encara que al Japó n'hi ha encara de més sorprenents. A més, veient aquest vídeo un es pot fer una mica d'idea de com són algunes estacions d'allà, o de com s'integra el tren als densos paisatges urbans, on és ben bé el protagonista.
Vaja, que segur que li donaria feredat de veure-ho a més de dos o de tres d'aquests que reclamen soterraments per tot arreu.
Bé, si a algú li ha agradat aquest vídeo i troba que és una proposta interessant, ja tornaré a penjar altres enllaços, que tinc una bona pila més. I si resulta que no es podien posar enllaços ed2k, llavors demano disculpes...
Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Enllaços a vídeos sobre ferrocarrils japonesos
Bé, encara que ningú no ha dit res, ni sí ni no, ni si li interessa ni tampoc si està prohibit publicar aquests enllaços, aprofito per posar-ne un altre...
[url=ed2k://|file|Nozomi_500_Hakata-ShinOsaka-Tokyo.mpg|473001396|B8E50B63CE83F0C1974EFC49346BAB16|h=6UNE7HGC3EV3ZDIJQ35GCCV4EJLCAPXY|/]Nozomi 500 Hakata-ShinOsaka-Tokyo[/url]
Un vídeo de tres quarts d'hora que resumeix el trajecte que fa el més avançat (i car, pel que em consta) dels trens d'alta velocitat japonesos, en un recorregut de poc més de 1000 kilòmetres en unes 4 hores i tres quarts.
El vídeo consisteix bàsicament en material filmat des de la cabina de comandament, encara que també s'alternen moltes preses exteriors i aèries del tren per situar el trajecte en context, i també algunes escenes que descriuen l'ambient a les estacions quan arriba el tren.
També resulta graciós observar el comportament, els gestos i la forma de parlar dels maquinistes. Ignoro si a tot arreu acostumen a fer les comprovacions de rutina en veu alta, però al Japó pel que es veu és la regla.
En resum, un vídeo interessant per fer-se a la idea de com és el funcionament intern de l'operació de trens del Shinkansen.
[url=ed2k://|file|Nozomi_500_Hakata-ShinOsaka-Tokyo.mpg|473001396|B8E50B63CE83F0C1974EFC49346BAB16|h=6UNE7HGC3EV3ZDIJQ35GCCV4EJLCAPXY|/]Nozomi 500 Hakata-ShinOsaka-Tokyo[/url]
Un vídeo de tres quarts d'hora que resumeix el trajecte que fa el més avançat (i car, pel que em consta) dels trens d'alta velocitat japonesos, en un recorregut de poc més de 1000 kilòmetres en unes 4 hores i tres quarts.
El vídeo consisteix bàsicament en material filmat des de la cabina de comandament, encara que també s'alternen moltes preses exteriors i aèries del tren per situar el trajecte en context, i també algunes escenes que descriuen l'ambient a les estacions quan arriba el tren.
També resulta graciós observar el comportament, els gestos i la forma de parlar dels maquinistes. Ignoro si a tot arreu acostumen a fer les comprovacions de rutina en veu alta, però al Japó pel que es veu és la regla.
En resum, un vídeo interessant per fer-se a la idea de com és el funcionament intern de l'operació de trens del Shinkansen.
Mercès pels enllaços. Ja els he posat a incubar a 'la gallina'.
En quant a la prohibició dels elinks o enllaços de l'emule, és com tot: si l'enllaç fa referència a un fitxer legal no crec que hi hagi cap problema en que ho publiquis. Seria una tonteria prohibir posar enllaços de p2p de qualsevol tipus.
Emule és una xarxa d'intercanvi p2p totalment legal. El que pot haver-hi d'il·legal son alguns fitxers que es comparteixen en aquesta xarxa.
En quant a la prohibició dels elinks o enllaços de l'emule, és com tot: si l'enllaç fa referència a un fitxer legal no crec que hi hagi cap problema en que ho publiquis. Seria una tonteria prohibir posar enllaços de p2p de qualsevol tipus.
Emule és una xarxa d'intercanvi p2p totalment legal. El que pot haver-hi d'il·legal son alguns fitxers que es comparteixen en aquesta xarxa.
quina poca afició als trens japonesos en tot cas unes fotos del tren ràpid de Nankai a l'aeroport de Kansai.
Son per a
http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... stcount=16
Bé, crec que surto de la temàtica del fil (videos) pero tampoc he vist fils sobre fotos de trens japonesos, no se si renombran o qué
Son per a
http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... stcount=16
Bé, crec que surto de la temàtica del fil (videos) pero tampoc he vist fils sobre fotos de trens japonesos, no se si renombran o qué
Ai!, si la nostra societat tinguès la mateixa mentalitat ferroviaria que els japonesos...
Per cert, aquest japonesos no tenen cap mena de complexe a l'hora de dissenyar trens. Si senyor, mira que n'arriven a ser valents amb els dissenys.
Salutacions
Per cert, aquest japonesos no tenen cap mena de complexe a l'hora de dissenyar trens. Si senyor, mira que n'arriven a ser valents amb els dissenys.
Salutacions
Cuando veo un Civia, mi corazón palpita...
...como una patata frita.
...como una patata frita.