Pàgina 1 de 11

Què caldria fer per evitar atropellaments?

Publicat: Dijous 15/01/2009 18:17
Autor: metring
Darrerament, escoltem o llegim a diari notícies sobre atropellaments a Renfe, sobretot. Davant d'això, crec que caldria plantejar-se mesures de seguretat, en aquelles estacions que no calgui creuar la via per accedir a una altra andana. És molt habitual veure gent que, tot i que l'estació disposa de pas subterrani, creuen les vies, jugant-se la vida innnecessàriament. Fa uns dies, vaig veure a París que al metro, entre les vies, hi han tanques de ferro, per tal d'evitar que la gent creui les vies. S'haurien de posar a Renfe, a on hi hagin passos subterranis?

Re: Què caldria fer per evitar atropellaments?

Publicat: Dijous 15/01/2009 18:47
Autor: Miquel
Més senzill en certa manera és apujar les andanes a l'alçana raonable, i ja no estaràs d'un esglaó a la via, no es el mateix baixar i pujar un esglaó de 10-30 cm a un de 80-90 cm per exemple, molta gent s'ho pensaria, i amés millorarien l'accecibilitat dels trens.

Re: Què caldria fer per evitar atropellaments?

Publicat: Dijous 15/01/2009 18:52
Autor: metring
Mmm, no et pensis, hi ha gent que salta autèntiques barbaritats.

Re: Què caldria fer per evitar atropellaments?

Publicat: Dijous 15/01/2009 18:58
Autor: Miquel
metring ha escrit:Mmm, no et pensis, hi ha gent que salta autèntiques barbaritats.
A l'alçada del metro per exemple, dubto que hi hagi gent que ho faci, ja que es alt, i suposo que es més efectiu baixar per les escales que complicar-se la vida per pujar, ja que baixar es façil.

Canvi de paragidma

Publicat: Divendres 16/01/2009 0:13
Autor: Guigui
A llarg termini, el més eficaç seria propiciar un canvi de paradigma. I aquest no pot ser altre que els polítics, els mateixos que es pensen que fent lleis ja fan per justificar la seva opulent existència, també es prenguin seriosament el compliment de les normes, de manera que no resti impune cap infracció. I amb això no exigeixo la instauració d'un règim policial, però la disbauxa que impera actualment acabarà convertint en un desgavell allò que hom anomena "la societat" si segueix la màniga ampla que hi ha ara.

Per tant, per al cas que ens ocupa: compliment estricte de la prohibició de baixar o travessar les vies, amb multes per a qui hi contravingui, així com pagament d'indemnització pels danys materials i morals originats per tot causant d'atropellament que el sobrevisqui. D'aquesta manera, la gent prendrà consciència de que hi ha coses amb les quals no es juguen, ni que sigui perquè els toca ben a fons la cartera.

Re: Què caldria fer per evitar atropellaments?

Publicat: Dilluns 19/01/2009 10:49
Autor: wefer
Totalment d'acord amb el que diu en Guigui.
No obstant, coneixent a alguna gent i la seva falta de consciència, crec que no costaria gaire posar vallats rígids entre les vies a les principals estacions, i igualment vallar lateralment tots els traçats que passen per zones poblades. Si s'ha pogut fer amb tot l'AVE, si es pot fer en altres països... per què no aquí? Ah, i després donar-los un manteniment adequat, que sempre hi haurà qui estarà disposat a fer-hi un forat.

Estupidesa humana

Publicat: Dilluns 26/01/2009 17:44
Autor: Guigui
Avui he vist un exemple de com es causen els atropellaments. Era a Gavà en un tren direcció SVC, quan he vist dos individus que han saltat la via, tot plegat per agafar el pas subterrani però des de l'altra andana. I amb prou feines sense mirar, és clar.

Decididament, descerebrats com aquests només entraran en raó si els cau una bona multa.

Re: Què caldria fer per evitar atropellaments?

Publicat: Dijous 19/02/2009 21:23
Autor: canalcole
Aquesta nit al TN Vespre de TV3 parlaven del creuament de vies:

VIDEO: http://www.3cat24.cat/video/1039739/cat ... -el-perill

Molts usuaris del tren creuen impunement les vies sense por dels riscos

Moltes persones creuen cada dia les vies del tren de nombroses estacions catalanes. Aquesta acció està prohibida i es pot sancionar amb 6.000 euros, però la realitat és ben diferent: molts passatgers arrisquen la vida abans de pujar al tren i en comptades ocasions els imposen una multa. De fet, durant tot el 2008 només sis usuaris d'aquest transport, tots de Girona, van haver de pagar la sanció. Els responsables de seguretat de Renfe i Adif diuen que abans d'iniciar un procés sancionador opten per cridar l'atenció als infractors i conscienciar els passatgers per megafonia. Els sindicats ferroviaris es queixen. Diuen que el pas de les vies no es persegueix prou. L'any passat van morir a Catalunya nou persones atropellades per trens en diverses circumstàncies.

http://www.3cat24.cat/noticia/361946/ca ... els-riscos

Re: Què caldria fer per evitar atropellaments?

Publicat: Dijous 19/02/2009 22:57
Autor: smtrainz
Sí, avui al TV3 Comarques han fet un reportatge sobre el risc d'atropellament a l'estació de la meva ciutat :D Ells mateixos :avall el problema es quan posen en risc a altres persones innocents :emprenyat

:hola

Re: Què caldria fer per evitar atropellaments?

Publicat: Divendres 20/02/2009 0:22
Autor: megapauer
Ahir a Valladolid vaig veure com un maquinista de regionals un cop acabada la jornada creuava les vies de l'AVE, obria la porta de la reixa de la sortida d'emergència i se n'anava a petar la xerrada a local sindical. Tot això per no baixar per les escales que eren a ¿10? metres d'on havia deixat el tren. Ho vaig comentar a Tranvia i m'han saltat al coll per posar-me on no em demanen.

Doncs si hi han professionals que tenen tan poc respecte a la normativa i a la vida, què faran els que demés...

Per cert, avui he vist al mateix maquinista quan ha arribat fer exactament el mateix. I no estem parlant de relleus on potser el maquinista ha d'anar a signar el document de sortida del tren i té el tren al mig de la platja de vies...

Re: Què caldria fer per evitar atropellaments?

Publicat: Divendres 20/02/2009 0:33
Autor: Lluita1714
Jo dono la raó als qui diuen de posar tanques al mig de la via, com a l'estació d'El Palau, de FGC...
he de dir que no m'agraden les tàctiques recaudatòries...

A favor de les multes

Publicat: Divendres 20/02/2009 10:45
Autor: Guigui
Lluita1714 ha escrit:he de dir que no m'agraden les tàctiques recaudatòries...
Doncs a mi, sí. No pot ser que l'administració ens faci gratar a tots la butxaca perquè una colla de brètols inconscients són incapaços d'atenir-se a les normes i calgui instal·lar dispositius per impedir-ho. Que paguin i no carreguin més l'erari públic.

Re: Què caldria fer per evitar atropellaments?

Publicat: Diumenge 22/02/2009 12:58
Autor: canalcole
Ahir a Cunit el que vaig veure podria haver sigut un atropellament.
Estava estacionat a la via direcció SVC una 450, que es va esperar més estona a l'estació ja que era carnaval en aquest poble, i a una persoa no se li acudeix una altre cosa que, creuar la via per davant la 450 que arrancava. :nono De cop la 450 comença a pitar, ja estava en marxa, i va tenir que frenar de cop, sinò l'hagues atropellat. :martell2

Solució: multes

Publicat: Diumenge 22/02/2009 13:04
Autor: Guigui
canalcole ha escrit:Ahir a Cunit el que vaig veure podria haver sigut un atropellament.
Estava estacionat a la via direcció SVC una 450, que es va esperar més estona a l'estació ja que era carnaval en aquest poble, i a una persoa no se li acudeix una altre cosa que, creuar la via per davant la 450 que arrancava. :nono De cop la 450 comença a pitar, ja estava en marxa, i va tenir que frenar de cop, sinò l'hagues atropellat. :martell2
Doncs el que deia més amunt: amb un agent de l'autoritat multant aquell individu, segur que no hi tornarà. A més, amb el públic que havia, més d'un també n'hauria pres nota.

Si la cosa ha funcionat amb la zona blava i està donant fruits amb l'excés de velocitat, no veig perquè no hagi de tenir èxit en aquest cas i en totes les altres infraccions. Un cop més, si no es fa és perquè al capitost polític de torn no li dóna la gana.

Re: Solució: multes

Publicat: Diumenge 22/02/2009 14:08
Autor: canalcole
Guigui ha escrit:
canalcole ha escrit:Ahir a Cunit el que vaig veure podria haver sigut un atropellament.
Estava estacionat a la via direcció SVC una 450, que es va esperar més estona a l'estació ja que era carnaval en aquest poble, i a una persoa no se li acudeix una altre cosa que, creuar la via per davant la 450 que arrancava. :nono De cop la 450 comença a pitar, ja estava en marxa, i va tenir que frenar de cop, sinò l'hagues atropellat. :martell2
Doncs el que deia més amunt: amb un agent de l'autoritat multant aquell individu, segur que no hi tornarà. A més, amb el públic que havia, més d'un també n'hauria pres nota.
Tant de bo, la majoria de gent no va passar per el pas subterrani, i ho va fer er les vies! :avall :cop

Re: Què caldria fer per evitar atropellaments?

Publicat: Diumenge 22/02/2009 17:15
Autor: metring
Jo crec que posar multes, si no hi ha una vigilància constant, no serveix, perquè a la mínima que no veuen vigilant a ningú, s'ho prenen com un repte, i travessen les vies. El millor seria una barrera física, o que hi hagi algú vigilant constantment i posant multes.

Re: Què caldria fer per evitar atropellaments?

Publicat: Diumenge 22/02/2009 19:22
Autor: Lluita1714
metring ha escrit:Jo crec que posar multes, si no hi ha una vigilància constant, no serveix, perquè a la mínima que no veuen vigilant a ningú, s'ho prenen com un repte, i travessen les vies. El millor seria una barrera física, o que hi hagi algú vigilant constantment i posant multes.
Però el vigilant dissuadeix i no podran posar multes... amb els mil euros que cobra aquest senyor per un mes, es posa una tanca per a la prosperitat...
I no em digueu que s'han de crear llocs de treball... perquè ara mateix el transport públic el que més necessita es rentabilitat

Vigilància policial

Publicat: Diumenge 22/02/2009 21:36
Autor: Guigui
Lluita1714 ha escrit:I no em digueu que s'han de crear llocs de treball...
Els fabricants de tanques també proporcionen llocs de treball. D'altra banda, no es tracta de posar-hi un vigilant, poc format i amb potestats limitades, sinó una parella de policies, especialment en llocs amb potencial conflictiu com, precisament, localitats on se celebrin actes multitudinaris com Carnestoltes.

Més que una qüestió de rendibilitat, es tracta de garantir la seguretat pública i el bon funcionament del servei públic. I, com ja he dit mantes vegades, comença a ser hora d'aplicar el principi de carregar el cost de l'operatiu a l'infractor perquè comenci a prendre consciència de la despesa pública que causa la seva conducta irresponsable.

A Singapur bé que van aconseguir fer-se mundialment famosos amb les seves multes dràstiques, de manera que ara a ningú se li acudiria ni tan sols de mastegar xiclet al carrer. Doncs crec que una cosa semblant s'ha de fer aquí per controlar el ramat. Si després el sistema educatiu és capaç de produir persones que sàpiguen raonar en lloc d'energúmens amb potes, encara estalviaran per aquesta banda.

Re: Què caldria fer per evitar atropellaments?

Publicat: Dimarts 03/03/2009 22:17
Autor: metring
Avui de poc que no hi ha un altre atropellament a Arc de Triomf per culpa d'un [...] que ha intentat atravesar la via per agafar l'altre tren. Per sort, el maquinista del primer l'ha vist a temps, i ha clavat un bocinazo ben llarg que ens ha deixat a tots amb el cor sortint-nos de la boca. Ja n'hi ha prou!!

Re: Què caldria fer per evitar atropellaments?

Publicat: Dimecres 04/03/2009 23:42
Autor: wefer
metring ha escrit:Avui de poc que no hi ha un altre atropellament a Arc de Triomf per culpa d'un [...] que ha intentat atravesar la via per agafar l'altre tren.
Ja sé que sóc políticament incorrecte (mira, un hobby com un altre :) ) però jo hagués accelerat i tot...