Cremallera de Núria

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Respon
xevi
N7
N7
Entrades: 608

Re: Notícies cremallera Núria

Entrada Autor: xevi » Dimecres 03/06/2009 17:22

Pel que fa les locomotores elèctriques, la E1 i la E3 estan a Núria, les altres 2 (E2 i E4)encara estan a Montserrat (la E2 exposada a l'intemperie)?



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Divendres 05/06/2009 2:03

La E3 és la que deu estar exposada a Ribes. Ara no ho sé, però quan hi vaig anar jo es podia entrar a a cabina i tot. I aquí és a on tinc dubtes. QUÈ COLLONS PASSA AMB AQUESTES MÀQUINES? Funcionen o no funcionen? Segons el que posa en els PDFs d'FGC en el portal de Núria, totes quatre màquines estan arreclades i modernitzades, però... una exposada amb l'esquema i logo originals de FMGP... l'altra exposada a Monistrol (que algun dia potser ens diran què hi pinta)... una a Montserrat, perfecte, i la E1 a Núria però apartada.

Algú m'ho pot explicar com està la cosa exactament?

D'altra banda...
Per últim el material que hi ha a l’exposició és: DM6, L.09, llevaneu antiga, geperuda, cotxe saló, cotxe cinema 12 i un bogi d’un cotxe desballestat.
Deixant ja de banda que el cotxe saló de tant en tant el treuen a passejar, això de que l'exposició també hi ha la DM6 i la L09 és una mica trampa. En realitat seria més llògic afirmar que aquell cantó és més cotxera que exposició en sí. A més,ja es veu la separació entre el cantó de la via a on s'estacionen i la resta de la nau.



xevi
N7
N7
Entrades: 608

Entrada Autor: xevi » Divendres 05/06/2009 9:46

Les últimes noticies que tinc, i em responc a mi mateix, és que a Ribes Vila hi ha 3 locomotores elèctriques (E1, E3, E4) i a Montserrat la E2 exposada. Si algú ho pot confirmar, gràcies.

Respecte la circulació de les locomotores elèctriques, un maquinista em va explicar el passat mes de novembre, que si visitava Nuria a l'estiu les podria veure circular sense passatge, em va dir literalment "a l'estiu les treiem a passaejar i les pugem fins a Nuria unes quantes vegades". D'altra banda, i segons em van respondre des de la direcció de Vall de Núria en un e-mail que els vaig enviar, els vagons i 2 locomotores elèctriques, es troben en perfecte estat de circulació, ja que passen totes les revisions anuals, però que per raons de seguretat actuals no poden pujar fins a Núria, només fins a Queralbs.

La pregunta és, per què el cotxe saló pot pujar i els altres no? i perquè a Suïssa si que funciona material de principis del segle XX i fins i tot locomotores de vapor?



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Divendres 05/06/2009 11:52

Però a veure... estaria bé saber de quina normativa es parla, i del perquè no la compleixen aquestes locomotores.



Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Divendres 05/06/2009 14:32

La E4 efectivament va tornar de Montserrat a Núria ja l'any 2006 (crec) repintada de blau en lloc del verd montserratí.



Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Divendres 05/06/2009 16:35

S'agraeixen les respostes ;) Veient-la allà no sabia si tenia possibilitat de funcionament.
Trenscat ha escrit:La E4 efectivament va tornar de Montserrat a Núria ja l'any 2006 (crec) repintada de blau en lloc del verd montserratí.
La primera vegada que vaig anar a Núria després del retorn de la E4 aquesta estava pintada de blau. Crec que la van pintar a Martorell ja, on va estar un mes.


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Divendres 05/06/2009 17:18

Però... no es cansen d'anar-les pintant continuament cada vegada que fan trasllats de material d'una línia a l'altra?



Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Divendres 05/06/2009 17:20

La veritat és que crec que amb l'imatge corporativa de la companyia n'hi ha suficient... Però al ser 2 ferrocarrils diferents, deuen considerar diferent pintura.
Per cert, quan el cotxe saló circula, quina locomotora el remolca? Jo pensava que la E1...


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

xevi
N7
N7
Entrades: 608

Entrada Autor: xevi » Divendres 05/06/2009 17:26

Per "desgràcia" el cotxe saló circula amb els automorts stadler.

Una pregunta, sabeu si hi hauria la possibilitat de sol.licitar una circul.lació amb la E1 o la E4 + vagó convencional o saló? Hauria de ser Ribes - Queralbs, però algo és algo, com ho veieu?



Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Divendres 05/06/2009 17:28

A vegades l'usuari liniadelripollès ho ha fet, però personalment no sé com es fa. Com no demanem a l'emprsa i paguem un tant, no se m'acut cap altre opció... Però és molt bona idea.
xevi ha escrit:Per "desgràcia" el cotxe saló circula amb els automorts stadler.
Llavors qué bé ho venen, no? Com d'època, etc.


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Divendres 05/06/2009 19:34

xevi ha escrit:Una pregunta, sabeu si hi hauria la possibilitat de sol.licitar una circul.lació amb la E1 o la E4 + vagó convencional o saló? Hauria de ser Ribes - Queralbs, però algo és algo, com ho veieu?
Abans que res, insisteixo en que s'hauria de mirar quines limitacions tenen les locomotores elèctriques, respecte a... quina normativa EXACTAMENT no les permet pujar més enllà de Queralbs.



Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Divendres 05/06/2009 19:36

Potser no estan homologades, després de les últimes revisions, que pugin a Núria. Però llavors, què fa la E1 allà? Dintre d'aquesta normativa, contrasta amb el fet de que la E1 se la ha saltat.


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Divendres 05/06/2009 19:42

No se l'ha saltat. En realitat, sí que pot circular entre Queralbs i Núria, però sense viatgers. Una altra cosa és que tinguent com sembla que el tenien com a tren d'emergència, no tenia cap sentit.

El que no entenc, és perquè no es realitzen els canvis tècnics necessaris per poder circular; dubto que la normativa digui "el material de primers de segle XX no pot circular. Punt."



Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Divendres 05/06/2009 19:50

FGC deu tenir altres temes desgraciadament en què pensar. I és que si s'acoplés la E1, la E3 (circula? pot circular?) o la E4 al cotxe saló sí que seria un tren d'època. Per altra banda, això que diuen que de tant en tant les treuen ''de passeig'' deu ser per la E4, perquè la E1 està anclada allà.
Jo tampoc entenc la normativa... però per llògica té de tenir alguna explicació llògica.


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

marc
N8
N8
Entrades: 666
Ubicació: Vic, Osona, Catalunya

Entrada Autor: marc » Dissabte 06/06/2009 17:46

Aquesta discussió que feu és absurda, la E1 i E4, tot i estar en un estat de conservació i marxa acceptables, només passen el manteniment anual, imprescindible per poder continuar donades d'alta, però no reben el manteniment mensual com la resta d'automotors. Per culpa d'això ningú es fia que aguantin la pujada, i per això circulen entre Queralbs i Núria sense Passatge a més recordo que de pujada si que poden portar passatgers, però de baixada per la velocitat màxima que tenen no ho permeten. Per cert la E1 com a tren se socors tenia sentit, ja que recordo que aquestes locomotores tenen motors de recuperació d'energia, a la baixada els motors fan d'alternadors, i podrien baixar sense corrent a la catenària. Per cert recordo que les úniques que podrien circular són la E1, E2 i E4, la E3 esta molt fotuda, només cal veure el gruix de pintura que porta.


De nou al FTC

Avatar de l’usuari
BRILL 18
N7
N7
Entrades: 632
Ubicació: Sant Quirze del Valles

Entrada Autor: BRILL 18 » Dissabte 06/06/2009 18:21

Jordi Freixas ha escrit:La E3 és la que deu estar exposada a Ribes. Ara no ho sé, però quan hi vaig anar jo es podia entrar a a cabina i tot.
[
0409_138.JPG
0409_138.JPG (57.23 KiB) Visualitzat 4170 cops
Ara tambe es pot entrat



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dissabte 06/06/2009 22:26

A veure si ho entenc...
marc ha escrit:la E1 i E4, tot i estar en un estat de conservació i marxa acceptables, només passen el manteniment anual, imprescindible per poder continuar donades d'alta, però no reben el manteniment mensual com la resta d'automotors. Per culpa d'això ningú es fia que aguantin la pujada, i per això circulen entre Queralbs i Núria sense Passatge
Fins aquí, entès
marc ha escrit:a més recordo que de pujada si que poden portar passatgers, però de baixada per la velocitat màxima que tenen no ho permeten.
No acabes de dir que precísament per la pujada no poden circular amb viatgers entre Queralbs i Núria?
marc ha escrit:Per cert la E1 com a tren se socors tenia sentit, ja que recordo que aquestes locomotores tenen motors de recuperació d'energia, a la baixada els motors fan d'alternadors, i podrien baixar sense corrent a la catenària.
I ara em dius que de baixada sí que aguanten. Però continuen sent trens no homologats per aquest tram concret. Com s'entén que un vehicle no homologt pugui realitzar tasques d'emergència? En cas que calgués evacuar a algú de Núria per rebre assistència mèdica en horari nocturn potser és més imprescindible que mai, que el tren en qüestió no peti a mig camí.
marc ha escrit:Per cert recordo que les úniques que podrien circular són la E1, E2 i E4, la E3 esta molt fotuda, només cal veure el gruix de pintura que porta.
La E3 és la que està exposada a Ribes, o la de Monistrol?



marc
N8
N8
Entrades: 666
Ubicació: Vic, Osona, Catalunya

Entrada Autor: marc » Diumenge 07/06/2009 10:44

Al cremallera tot està homologat per circular, curiosament fins hi tot la geperuda, però ningú es fia que les elèctriques aguantin el viatge de pujada a Núria, pel gran desnivell que hi ha. Amb tot, si estiguessin en condicions, i fos temporada baixa, quan tots els trens circulen a menys velocitat, si que les podrien fer pujar. No permeten que baixin mai, ja que tenen una velocitat màxima en baixada que fa riure, i entorpirien el servei comercial. Amb tot si hi ha una emergència, no hi ha servei comercial i poden baixar tranquil•lament. A més, en el meu treball de recerca vaig fer una proposta de circulació amb les elèctriques durant un dia, sense automotors, i em van dir que amb les elèctriques en bon estat i quan el cremallera és tancat, fins hi tot a ells els agradaria veure-ho, ja que seria possible.


De nou al FTC

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Diumenge 07/06/2009 18:32

Val... ara està més clar. Ara bé:
marc ha escrit:Al cremallera tot està homologat per circular, curiosament fins hi tot la geperuda, però ningú es fia que les elèctriques aguantin el viatge de pujada a Núria, pel gran desnivell que hi ha.
Quina classe d'argument és aquest? Està homologat o no està homologat? O... és que potser la classe d'homologacions del material rodant en sí, és el que no és fiable?
marc ha escrit:No permeten que baixin mai, ja que tenen una velocitat màxima en baixada que fa riure, i entorpirien el servei comercial. Amb tot si hi ha una emergència, no hi ha servei comercial i poden baixar tranquil•lament.
En cas d'una emergència, el que un tren no ha de fer MAI DE LA VIDA, és baixar tranquil·lament; ha de baixarr pitant per poguer arribar com més aviat millor a una ambulància; pot significar la diferència entre la vida i la mort. A efectes legals es podria considerar fins i tot una negligència.
marc ha escrit:A més, en el meu treball de recerca vaig fer una proposta de circulació amb les elèctriques durant un dia, sense automotors, i em van dir que amb les elèctriques en bon estat i quan el cremallera és tancat, fins hi tot a ells els agradaria veure-ho, ja que seria possible.
Doncs potser el que haurien de fer, és agafar durant les èpoques en que el cremallera està obert, i fer un "tren dels llacs" en versió Cremallera de Núria.



Antonio
N3
N3
Entrades: 20

Entrada Autor: Antonio » Diumenge 07/06/2009 20:45

Jordi Freixas ha escrit:En cas d'una emergència, el que un tren no ha de fer MAI DE LA VIDA, és baixar tranquil·lament; ha de baixarr pitant per poguer arribar com més aviat millor a una ambulància; pot significar la diferència entre la vida i la mort. A efectes legals es podria considerar fins i tot una negligència.
Vols dir que no seria mes perillós baixar a certa velocitat que no pas baixar a poc a poc? Suposant que si es tracta d'un infart o una ambolia es baixa en helicòpter, què entens per emergència? També pot ser una emergència un incendi a l'hotel o una fortíssima tempesta de neu no? I si les locomotores aquestes no compleixen la normativa per baixar de Núria a Queralbs amb viatgers, com és que està permès evacuar gent? I aquí va la meva pregunta: Mentre la E.1 està a dalt fent "guàrdia" en cas d'emergència, hi ha algun maquinista sormint a dalt a Núria? Segons em va explicar un maquinista l'estiu de fa dos anys, els pocs maquinistes que estan autoritzats a portar aquestes locomotores dormen a casa amb les seves respectives dones.



Respon

Torna a “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”