Cremallera de Núria

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Respon
Jordi Freixas

Re: Notícies cremallera Núria

Entrada Autor: Jordi Freixas » Diumenge 07/06/2009 23:39

Antonio ha escrit:
Jordi Freixas ha escrit:En cas d'una emergència, el que un tren no ha de fer MAI DE LA VIDA, és baixar tranquil·lament; ha de baixarr pitant per poguer arribar com més aviat millor a una ambulància; pot significar la diferència entre la vida i la mort. A efectes legals es podria considerar fins i tot una negligència.
Vols dir que no seria mes perillós baixar a certa velocitat que no pas baixar a poc a poc?
No m'has entès. En Marc ha explicat que les locomotores elèctriques no poden fer baixades perquè degut a ser tant lentes, la seva circulació AFECTARIA A LA RESTA DE SERVEIS EN EL MATEIX SENTIT DE LA MARXA. La qual cosa dóna a entendre que no cal fer anar a cap tren amb excés de velocitat perquè aquest sigui més ràpid que el suposat* tren d'emergència.
Antonio ha escrit:Suposant que si es tracta d'un infart o una ambolia es baixa en helicòpter, què entens per emergència? També pot ser una emergència un incendi a l'hotel o una fortíssima tempesta de neu no?
Entenc com a emergència tot això que has dit, i el que hi pugui haver que no s'hagi dit.
Antonio ha escrit:I si les locomotores aquestes no compleixen la normativa per baixar de Núria a Queralbs amb viatgers, com és que està permès evacuar gent? I aquí va la meva pregunta: Mentre la E.1 està a dalt fent "guàrdia" en cas d'emergència, hi ha algun maquinista sormint a dalt a Núria? Segons em va explicar un maquinista l'estiu de fa dos anys, els pocs maquinistes que estan autoritzats a portar aquestes locomotores dormen a casa amb les seves respectives dones.
De fet (*), amb tot això no tinc molt clar ni tan sols que aquest tren estigui d'emergència; jo he arribat a passar nits a Núria, en les quals a l'estació no hi havia cap tren. De fet, tinc entès (que algú em corregeixi si m'equivoco) que en cas d'algun maquinista de guardia, aquest es troba efectivament dormint a casa seva. Pel que s'emva explicar en el seu moment, és massa costós tenir a un maquinista de guardia a Núria amb un tren per si passa res.



Antonio
N3
N3
Entrades: 20

Entrada Autor: Antonio » Dilluns 08/06/2009 19:36

Es que no ho acabo d'entendre, la E.1 a dalt a Núria passant l'estiu, un maquinista de guàrdia dormint a casa, en cas d'emergència què fan, pujar el maquinista en helicòpter per baixar amb la màquina? o puja amb un tren normal de viatgers per baixar amb la màquina? es que no em lliga



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dilluns 08/06/2009 19:42

Jo tampoc ho entenc.



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dilluns 08/06/2009 19:43

Antonio ha escrit:Es que no ho acabo d'entendre, la E.1 a dalt a Núria passant l'estiu, un maquinista de guàrdia dormint a casa, en cas d'emergència què fan, pujar el maquinista en helicòpter per baixar amb la màquina? o puja amb un tren normal de viatgers per baixar amb la màquina? es que no em lliga
Home, en cas d'emergència se suposa que ha de pujar amb una llevaneus, en el benentès que les emergències a Núria només poden ser allaus i grans precipitacions de neu, si hi ha foc s'evacua un edifici, no tota la vall (amb la poca massa boscosa de la vall, dubto que sigui un gran incendi forestal), i si hi ha cap altre desastre natural, segurament inutilitzarà la via. Clar que, no entenc, si s'ha de pujar amb la llevaneus, per què està la E1 a la vall, podent baixar amb la mateixa llevaneus amb els SportWagen?


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dilluns 08/06/2009 20:06

D'aquí uns anys quan reobrim el traçat exterior ara desmantellat, farem pujar vapor a Núria.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dilluns 08/06/2009 20:15

La E4 està anclada a cotxeres, espero que aprofitant que no té logos d'FGC li posin el nou amb el requadradet, quedarà molt fashion i els aficionats tindrem un motiu més per llogar-la.

BB9200 ha escrit:FGC deu tenir altres temes desgraciadament en què pensar. I és que si s'acoplés la E1, la E3 (circula? pot circular?) o la E4 al cotxe saló sí que seria un tren d'època. Per altra banda, això que diuen que de tant en tant les treuen ''de passeig'' deu ser per la E4, perquè la E1 està anclada allà.
Jo tampoc entenc la normativa... però per llògica té de tenir alguna explicació llògica.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dilluns 08/06/2009 20:46

Lluita1714 ha escrit:Home, en cas d'emergència se suposa que ha de pujar amb una llevaneus, en el benentès que les emergències a Núria només poden ser allaus i grans precipitacions de neu, si hi ha foc s'evacua un edifici, no tota la vall (amb la poca massa boscosa de la vall, dubto que sigui un gran incendi forestal), i si hi ha cap altre desastre natural, segurament inutilitzarà la via. Clar que, no entenc, si s'ha de pujar amb la llevaneus, per què està la E1 a la vall, podent baixar amb la mateixa llevaneus amb els SportWagen?
També pot ser que sigui necessari evacuar a algú per emergència mèdica.



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dilluns 08/06/2009 21:21

Jordi Freixas ha escrit: També pot ser que sigui necessari evacuar a algú per emergència mèdica.
Esperem que els protocols indiquin que amb helicòpter... que veient el que va passar a Montserrat...


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimarts 09/06/2009 1:37

A mi em sembla que per protocol no s'hauria de desestimar cap de les dues opcions: helicopter i tren.



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dimarts 09/06/2009 2:14

Depen de la rapidesa i el funcionament de cadascun.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimarts 09/06/2009 2:51

Depèn de la rapidesa, del funcionament, de les condicions metereològiues, ...



Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dimarts 09/06/2009 10:08

liniadelRipollés ha escrit:La E4 està anclada a cotxeres, espero que aprofitant que no té logos d'FGC li posin el nou amb el requadradet, quedarà molt fashion i els aficionats tindrem un motiu més per llogar-la.
:riure :riure :riure



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dimarts 09/06/2009 12:15

Ei, no m'ofenguis :P .... que la cosa va molt en sèrio !!!!
Trenscat ha escrit:
liniadelRipollés ha escrit:La E4 està anclada a cotxeres, espero que aprofitant que no té logos d'FGC li posin el nou amb el requadradet, quedarà molt fashion i els aficionats tindrem un motiu més per llogar-la.
:riure :riure :riure


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dimarts 09/06/2009 12:17

Amb els Beh, no amb els GTW. El dia que facin GTW i cotxe saló m'apunto.
xevi ha escrit:Per "desgràcia" el cotxe saló circula amb els automorts stadler.

Una pregunta, sabeu si hi hauria la possibilitat de sol.licitar una circul.lació amb la E1 o la E4 + vagó convencional o saló? Hauria de ser Ribes - Queralbs, però algo és algo, com ho veieu?


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dimarts 09/06/2009 12:18

Ja farem algo....

xevi ha escrit:Per "desgràcia" el cotxe saló circula amb els automorts stadler.

Una pregunta, sabeu si hi hauria la possibilitat de sol.licitar una circul.lació amb la E1 o la E4 + vagó convencional o saló? Hauria de ser Ribes - Queralbs, però algo és algo, com ho veieu?


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimarts 09/06/2009 15:02

El que s'ha de fer és sol·licitar una circulació amb la E1 o la E4 fins a Núria i deixar-se de punyetes!!!!!



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dimarts 09/06/2009 18:35

Tranquil que ja tenim pedigrí en això:

http://www.trenscat.com/nuria/circespecials_ct.html (els quatre viatges que hi trobaràs són cosa del Fòrum del Transport Català; les composicions utilitzades i altres temes són exclusivament manies meves i l'explotació la fa FGC, per cert, de forma exemplar, amb una amabilitat i exquisidesa sense límits)

Ara bé, organitzar el viatge no és fàcil per FGC i, en conseqüència, evitem en tot cas prepotències, exigències i malshumors. Les coses s'han de demanar sempre des d'una posició humil, respectuosa, mirant l'altra banda, assumint els retocs que implanti FGC.

Personalment tinc moltes ganes de passar amb E4 i senyal de pas per Queralbs !



I en qualsevol cas, no és fàcil per FGC posar en circulació el trasto
Jordi Freixas ha escrit:El que s'ha de fer és sol·licitar una circulació amb la E1 o la E4 fins a Núria i deixar-se de punyetes!!!!!


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimarts 09/06/2009 19:09

i, en conseqüència, evitem en tot cas prepotències, exigències i malshumors
Aquest comentari no l'he entès.



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dimarts 09/06/2009 20:56

No va per tu.
Jordi Freixas ha escrit:
i, en conseqüència, evitem en tot cas prepotències, exigències i malshumors
Aquest comentari no l'he entès.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimarts 09/06/2009 23:41

És un descans saber-ho, però segueixo sense entendre-ho.

Pel que fa a les E1-E4, haurien de passar les mateixes revisions que els automotors i fer viatges per a tota la línia.



Respon

Torna a “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”