Preservació d'algun tren 1000 del FCMB (TMB)

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Respon
Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus  
N11
N11
Entrades: 5706
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Preservació d'algun tren 1000 del FCMB (TMB)

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Divendres 24/02/2006 16:13

Proposo mantenir aquest fil per totes les idees que puguin portar a la preservació d'un tren de la sèrie 1000, siguin bones, dolentes o pures utopies, iniciatives particulars o inquisició a TMB per esbrinar si ja tenen alguna idea, etc.

I l'altre per anar-nos "acomiadant" dels cotxes que vagin desapareixent, informar de quants continuen circulant a mesura que arriben els 5000, etc.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus  
N11
N11
Entrades: 5706
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Divendres 24/02/2006 17:14

Aviam, idees a grosso modo, que es poden anar ampliant, descartant, debatent...

- Escriure a l'home que va respondre que el tren del Gran Metro aniria al Museu del Transport. Encertada o no aquesta resposta, el cas és que semblava algú amb autorització per a respondre aquestes qüestions, i pot dir com està ara la situació (hipòtesi de preservació d'un tren 1000)

- Meta que estaria bé assolir: preservar un tren sencer MA-MB-R-MB-MA.

Això no és "gratuït" i "per demanar". Per una banda, apostar per l'alt (els 5 cotxes) fa que si després t'has de quedar només amb 2 o 3, doncs mira... Apostar pel baix (2 cotxes) per una banda et deixa sense arguments per apostar pel remolc, i per una altra, t'ho jugues tot a una carta (què ha passat amb els 400?)

Per una altra, el ventall de possibilitats futures es dispara, amb la composició de 5 cotxes.

Et permet, en un moment donat, fer circular dos trens MA-MB alhora.

Fer-ne circular només un MA-MB si algun MA o MB s'espatlla, mentre l'arreglen.

Poder decidir portar només una parella MA-MB a estat d'origen (interiorisme i exterior), si és que es pogués, i deixar l'altra, i el remolc, en estat actual (que també té la seva història dins del Metro de Barcelona, han estat dècada i mitja circulant així)

Mentre portéssin una parella a estat d'origen (si ho féssin) l'altra continuaria sent funcional. I formar un tren de 5 cotxes amb 2 o 3 reformats, i els altres 3 o 2 originals, no fa cap mal als ulls (ja ha passat durant el procés de reforma), menys tenint en compte que parlant estrictament seria un tren fet amb la unió de dos trens curts.

- Perill (un dels molts): temptació de que pensin "com que encara estaran tots els 1100 de la L4, i en el fons són la mateixa sèrie, no cal pensar encara en preservar res". Buscar l'estratègia per convèncer-los de la bondat de preservar un 1000 (i quan toqui, un 1100).


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Marc Font Escales
N4
N4
Entrades: 47

Entrada Autor: Marc Font Escales » Divendres 24/02/2006 19:07

Crec que s' hauria de parlar amb TMB sobre si penseen conservar algún 1000, cosa que dubto.

Una altra cosa: Els 300 reformats encara estàn al Triangle Ferroviari, no?

Porqué a los pobres 1000's lo siento 1000's. Snifff...
:'( :'( :'(


Esport

Ferrovi
N8
N8
Entrades: 867

Entrada Autor: Ferrovi » Divendres 24/02/2006 19:11

Marc Font Escales ha escrit: Una altra cosa: El 300 reformat encara està al Triangle Ferroviari, no?
Nomès es un 300, per aixo l'he citat en singular, ara esta a Can Boixeres, el van traslladar



Vox
N8
N8
Entrades: 1256
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: Vox » Divendres 24/02/2006 20:58

Podriem començar designant algú dels que en saben més, i que escrigui la carta al paio aquest o a TMB.

Qui sap, potser tanta mandanga i al final ens diuen "tranquiiiiils, si pensen conservarna una sencera" que va a ser que no, però vaja, millor informarnos ràpid :D

Vox



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Divendres 24/02/2006 21:27

Qui s'apunta a l'últim viatge d'un 1000 amb entrada a Can Boixeres previst per al proper dia...?


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
Serie-1000-metro
N7
N7
Entrades: 506
Ubicació: Barcelona i Osseja (Cerdanya Francesa)
Contacta:

Entrada Autor: Serie-1000-metro » Dissabte 25/02/2006 12:03

El que hi ha a Can Boxeres es el 100, que numes es un cotxe, i el 300 que son 3 cotxes està Al Triangle, i despres hi ha un 200 o 400 a Sagrera.

Salut!



Avatar de l’usuari
Serie-1000-metro
N7
N7
Entrades: 506
Ubicació: Barcelona i Osseja (Cerdanya Francesa)
Contacta:

Entrada Autor: Serie-1000-metro » Dissabte 25/02/2006 12:04

Jo mi apuntu, jo si aixó u fan aquell dia demano festa al treball per anari.

Salut!



Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dilluns 27/02/2006 9:24

així amb qui s'ha de parlar? el problema és, qui hi parla? perquè una associació ho tindria molt més fàcil, però....n'hi ha alguna que estigui pel tema?


ES PELIGROSO ASOMARSE

josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dilluns 27/02/2006 9:59

L'altre dia vaig saber que metro té present la preservació d'algun tren d'aquesta sèrie.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dilluns 27/02/2006 11:08

Fran-Ikarus ha escrit:- Perill (un dels molts): temptació de que pensin "com que encara estaran tots els 1100 de la L4, i en el fons són la mateixa sèrie, no cal pensar encara en preservar res". Buscar l'estratègia per convèncer-los de la bondat de preservar un 1000 (i quan toqui, un 1100).
Deu meu, això és horrible! Podria ser que no només no es conservés cap R-1300, sino que que es conservés un abominable R-1400.

:'( :'( :'( >:(


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
Serie600
N7
N7
Entrades: 525

Entrada Autor: Serie600 » Dilluns 27/02/2006 18:38

Hola:;

Ok, a nivell particular no aconseguirem res. Be, constituim-nos en alguna mena de societat privada sense anium de lucre (un club social) amb el fi de l'estudi i la presservacio de l'historia del transport public. Ara mateix no tinc pressents les "necessitats" pero a "grandes rasgos" crec que nomes cal donar-se d'alta al registre de societats i poca cosa mes.

Una vegada "existim" real i legalment, es pot anar a parlar -anomentant aq un vocal per aquesta tasca- amb qui sia de TMB. Ni cal seu social ni res de res. I si calgues, l'estacio de Girona de la L4 ;)

Vocal-reperessentant?. Jo ja ho he comentat alguna vegada: Voto per en SantFeliuenc, trobo que -ho ha demostrat per aqui varies vegades- tenir la prou base i documentacio com per parlar amb aquest estament.

Sal.lutacions:

Serie600



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus  
N11
N11
Entrades: 5706
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dilluns 27/02/2006 22:18

Tant de bo tinguim realment plans per preservar un tren 1000, perquè la temptació de que pensin que amb un 1100 n'hi hauria prou, i per tant tenen anys per pensar-s'ho, seria molt forta.

Si és així, imagino que ja hauran començat a moure fils. No es tracta de que quan en quedin 2 o 3 trens (o només el preservat) es quedi allà, i comencin a pensar "on el ficarem, ara".

Tenen temps d'anar triant el tren idoni, decidir on el ficaran (amb el tren del Gran Metro?), si convindria quedar-se amb un altre per recanvis (i que no passi que es quedin un tren de 5 cotxes, i acabin canibalitzant-ne 2), etc. De temps, en tenen.



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dilluns 27/02/2006 23:57

Tot i que la idea que apuntes pot ser bona penso que hem de ser realistes, en primer lloc una associació que creéssim no té cap credibilitat en un projecte d'aquesta envegadura, si ja hi ha associacions d'amics del ferrocarril ara mateix amb molta història que no s'hi han implicat tant com seria d'esperar, sé que algunes persones que estem aquí, com ara jo mateix coneixem una mica el món de les associacions d'amics del ferrocarril i alguns hem participat en elles d'una manera més o menys activa.

Per dur a terme el que tu dius, cal, temps, gent i diners.

Molt em temo que no tenim cap de les tres coses.

Temps, la major part de persones que puguem estar interessades en preservar aquest material treballa o estudia i el temps que hi pugui dedicar és escàs.

Gent, molt em temo que cap de nosaltres té coneixements ni experiència en el manteniment d'aquest material.

Diners, quants diners costa anar a reparar problemes que vagin sorgint en els equips del tren, bé probablement es pugui prescindir d'aparells incorporats posteriorment a la recepció d'aquests trens com ara l'aire condicionat, l'ATP i l'ATO deixant només el Train Stop o si es preveu que només circuli sense cap altra circulació cap sistema de seguretat, en qualsevol cas arribar a mantenir mecànicament el tren es podria arribar a fer amb uns costos relativament baixos, tot i que caldria ara que es guardin les peces de recanvi abans no sigui massa tard; altra cosa seria efectuar qualsevol modificació en l'interiorisme dels trens que aquesta sí seria inviable per l'economia de cap associació.

Pel que fa a una restauració del tren com acabo de dir és probablement inassumible per a cap associació perquè les reformes dels trens han estat prou profundes per ser costòs retornar-los al seu estat original, malgrat tot això s'hauria de fer un estudi i saber si existeixen elements originals dels trens guardats en algun indret i de no ser així, la cosa pintaria ja més magra, apart d'això caldria fer un treball de documentació per tal de saber dur-ho a terme.

Per fer la restauració dels trens de la sèrie 300, una feina inacabada, però que malgrat tot fa caure la baba de veure, en el seu dia si no recordo malament es va invertir 90 milions de pessetes, una restauració dels trens de la sèrie 1000 que malgrat la seva reforma, no significaria tanta feina podria costar menys diners, però malgrat tot una quantitat que en cap cas podria assumir una associació, però apart d'això per fer la feina hi va intervenir gent veterana del ferrocarril metropolità de Barcelona i jubilats que havien conegut aquests trens.

Els diners de les aportacions que puguin fer aquelles persones a qui agradi preservar la història de la ciutat que són realment poques persones i per tant serien pocs diners, i els que puguin sortir d'hipotètics viatges amb el material que serien pocs viatges ja que resulta difícil fer circular aquests trens, alhora que resulta difícil que la gent es decideixi a gastar diners en aquestes coses i buscar ingressos per altres vies, com ara utilitzar el vehicle per a rodatges seria molt difícil per una associació i legalment perillós.

Per tant només pot fer això una empresa, i només se m'acut que pugui mantenir i explotar un tren una empresa que n'explota molts més des de fa molts anys i que aquell tren en concret l'explota des de fa molts anys, una associació tal com estan les coses no dic que no pugui arribar a fer res, però només TMB és capaç, malgrat totes les crítiques que de vegades en puguem fer a aconseguir fer una feina ben feta.

Des de fora es pot intentar sensibilitzar l'empresa d'aquesta necessitat, però tampoc perdem de vista que és una empresa i la finalitat d'una empresa són els resultats econòmics i és difícil lligar això amb la preservació d'aquest tren als ulls d'un empresari, que hauria d'entendre que la història és allò que ens permet entendre com hem arribat on som per una banda i com una manera més d'apropar l'empresa al ciutadà, doncs no crec que es pugui justificar aquests diners per un grup de gent nostàlgica d'uns altres temps i si es podria justificar quan es fa per tot un país, aquest crec que hauria de ser el punt important, doncs en el moment que canviïn els responsables de l'empresa que canviaran tard o d'hora es podria deixar d'entendre la necessitat de treballar per uns nostàlgics, mentre que si s'aconsegueix que això formi part de la gestió de l'empresa és més fàcil que un hipotètic nou directiu ho aprovi.

Així doncs una assocació hauria d'estar per altres coses com ara preservació de documents, objectes, llibres, assessorament històric, vetllar per la preservació dels trens, però molt difíclment es pot fer càrrec seriosament d'un tren.


Perdoneu el rotllo però espero ser d'ajuda.
Serie600 ha escrit:Hola:;

Ok, a nivell particular no aconseguirem res. Be, constituim-nos en alguna mena de societat privada sense anium de lucre (un club social) amb el fi de l'estudi i la presservacio de l'historia del transport public. Ara mateix no tinc pressents les "necessitats" pero a "grandes rasgos" crec que nomes cal donar-se d'alta al registre de societats i poca cosa mes.

Una vegada "existim" real i legalment, es pot anar a parlar -anomentant aq un vocal per aquesta tasca- amb qui sia de TMB. Ni cal seu social ni res de res. I si calgues, l'estacio de Girona de la L4 ;)

Vocal-reperessentant?. Jo ja ho he comentat alguna vegada: Voto per en SantFeliuenc, trobo que -ho ha demostrat per aqui varies vegades- tenir la prou base i documentacio com per parlar amb aquest estament.

Sal.lutacions:

Serie600


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Avatar de l’usuari
Serie600
N7
N7
Entrades: 525

Entrada Autor: Serie600 » Dimarts 28/02/2006 12:51

Hola:

Ok. Molt be Josep. Doncs ens quedem de braços creuats sense fer res perque tot es molt complicat i no es pot fer res. Aixi tots contents. Podrem continuar lamentant-nos de que a TMB no tenen cap consideracio cap el material mobil, que pedrem tots els 1000, que si daixonses, que si dallonses.... etc, etc, etc. Tot molt tipic del nostre taranna mediterrani. Molt parlar, molt queixar-se per no fer res i buscar la mes minima rao per trobar-se una muralla infranquejable.

En altre fil es va proposar que tothom busques i aportes dades sobre paissos i ciutats que hi tinguessin un museu -privat o public- sobre el transport. On es aques fil?. S'ha aportat alguna dada mes a banda de las que vaig possar jo sobre Estocolm, el metro i el tramvia?..... Sense comentaris.

Et recordo -l'he dit moltes vegades- que hi tenen una linia de tramvia recuperada i mantenida per particulars. Una associacio que es va preocupar de recuperar els tramvies i d'aconseguir peces de recanvi (collo, estic parlant de trastos de mes de 100 anys, no d'uns trens de fa 30 anys, no se si m'explico), de recuperar els uniformes, billetatge, etc, de l'epoca. Aquesta associacio es mante basicament de les cuotes dels socis (s'en pot fer soci cualsevol d'arreu del mon) i del billetatge que venen. L'ajuntament i la SS (no te res a veure amb la Seguretat Social ni a las SS de Hitler, simplement son les inicials de la companyia de tramvies) els ha cedit cuasi gratuitament (pagan un lloguer simbolic) les cotxeres i els tallers. La companyia de la llum els hi "regala" (paguen un minim simbolic tambe) el consum a canvi de publicitat. Simplement son una colla de "bojos" pel tramvia que van decidir un dia constituir-se en asociacio i dir que els tramvies d'Estocolm no es perdrien. Estan formats per aficionats i per ex-treballadors del transport public estocolmenc. Hi fan cursets de conduccio de tramvia, socorrisme, mecanica, etc.

Pero per aconseguir tot aixo -i sentir-s'en orgullossos- no van acollonir-se al les primeras de canvi. Van fotre's d'hosties amb qui calgue per aconseguir el que volien. I ara els tranvies de la "Djurgarden Linjen" son a banda d'una atraccio turistica, un motiu d'orgull per la ciutat.

Jo si que n'he fotut un rotllo que ningu es llegira. Jo si que se positivament que avorreixo cada vegada que em posso a parlar del transport public d'Estocolm. Jo se que em repeteixo com l'all, dient sempre el mateix. Pero es que nois, allo s'ha de veure. S'ha de parlar amb els treballadors del transport public d'aquella ciutat. S'ha de parlar amb cualsevol membre de la "Djurgarden" i preguntar-li cualsevol cosa del tramvia. S'ha d'anar al museu del transport i preguntar als responsables. S'ha de veure tot allo i vivir-ho. Despres m'entendreu.

Aqui ens montem una maqueta en una habitacio i ja tenim ereccions. Ens instalem un simulador de trens i ja es l'ai carai!. Nois, alla el simulador i la maqueta es la propia ciutat. Pero perque s'ho han currat. Cada un dels membres en las sevas possibilitats.

En fi. Que em repeteixo mes que l'all. Ho sento.

Sal.lutacions:

Serie600



davida
N9
N9
Entrades: 1800
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dimarts 28/02/2006 13:30

A Australia hi ha molts ferrocarrils o tranvies explotats per aficionats. Fins hi tot hi ha una legislació especifica per aquest tipus de ferrocarrils. Funcionen sobre linies o trams tancats. Jo he viatjat en un parell d'ells:
Puffing Billy
Stem Rangers
Els maquinistes, cap d'estació, interventors, etc... son voluntaris que pasen el temps lliure "jugant" amb trens de veritat. Aixó si per ser maquinista, cap d'estació has de tenir el titol o estar homologat segons la legislació vigent per fer aquesta activitat.
Al poble turisitc de Victor, als anys 90 van decidir reobrir el tranvia a caballs, tancat 30-40 anys abans, que unia el poble amb l'Illa del Granite a traves d'un pantalà.



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dimarts 28/02/2006 15:12

De tot el que dieu hi ha unes coses importants a remarcar.

Es tracta de línies on només hi circulen els trens antics, no crec que la Generalitat construeixi una línia de metro només per passejar els 1000.

Hi ha una ajuda institucional, aquest punt podria ser més o menys possible d'aconseguir però evidentment no dependria només de nosaltres.

Malgrat que el temps que s'hi dedica sigui voluntari molt probablement es tracta de persones que es dedica professionalment al ferrocarril i això facilita les coses en molts aspectes.

Crec que en tot cas correspon a les associacions que ja existeixen de fa anys moure els fils per a la preservació d'aquests trens, aquí hi ha gent que pertany a algunes associacions i fora bo saber-ne el parè de cadascuna d'elles.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Marc Font Escales
N4
N4
Entrades: 47

Entrada Autor: Marc Font Escales » Dimarts 28/02/2006 18:34

Es tracta de línies on només hi circulen els trens antics, no crec que la Generalitat construeixi una línia de metro només per passejar els 1000.

Els 1000 en una línia especial?


Esport

Avatar de l’usuari
Serie600
N7
N7
Entrades: 525

Entrada Autor: Serie600 » Dimarts 28/02/2006 23:33

Hola:

Josep. Sembla esser que no m'explicat be.

En cap cas m'he referit al fet de que volgues crear una linia especifica per fer correr els 1000 com una maqueta a escala 1:1. Es quelcom que per molt ens agrades, es totalment inviable. En cap moment m'he referit en aquest tema -ni que jo recordi, en cap altre fil- de voler fer circular de manera estable, conduits per aficionats, un convoi 1000, altre cosa que encara que a mes d'un ens agrades, tambe es inviable.

Per l'unic que he fet esment d'aquesta associacio es pel fet que un grup de gent -permeteu-me l'exabrubte- va possar els collons sobre la taula i va dir que no volian perdre irremissiblement una part de l'historia del transport public de aquella ciutat i que van remoure el que va calguer, per recuperar no sols un tramvia -per exemple el que porto com avatar- sino varies unitats. Recuperar uniformes, correatge, i demes elements que s'estavan "podrint" en algun magatzem.

Es clar que aquest tramvia es una atraccio turistica que nomes circula en dadas determinadas (basicament els messos d'estiu y per Nadal) i que com a vehicles portats per aficionats, aquestos no poden dedicar tot el temps que voldrien a aquesta tasca -fer circular els tramvies-, pero la resta de l'any es reuneixen i es fan cursets de mecanica, conduccio de tramvies, socorrisme, restauracio de peces (i en alguns cassos las demanan a l'extranger), fan "intercanvis" culturals i de material mobil.

Es clar que com ben dius tu, hi reben ajuda institucional. I ja l'he esmentada: cessio de l'espai per les cotxeres (son les originals, las he visitadas) a un lloguer testimonial, semi-gratuitat de l'electricitat a canvi de publicitat, fins i tot tenen un vago acondionat com a cotxe-cafeteria on hi pots a la mateixa vegada que donas una volta, prendre un cafe, cafe que els hi regala la cafetera local a canvi d'anunciar-se als cotxes. Aquesta linia es l'orgull dels estocolmencs en general i dels membres d'aquesta associacio en particular. Es una ciutat que es sent orgullosa -te raons per ser aixi- del seu transport public (igual que aqui, vaja!).

D'altra banda. Els que condueixen aquestos tramvies son personal retirat o inclus en actiu en alguns casos, perfecta i convenientment habil.litats per coneixements per aquesta tasca, e inclus aficionats que han fet el consequent curs d'aprenentatge i obviament l'han aprovat. Cursets que cualsevol hi te acces, tingui o no coneixements del mitja. Cursets que estan homologats i controlats per la propia SL (la societat que controla el transport public d'aquella ciutat) i que sia dit de pas, son bastant rigids i no els aprova cualsevol. L'unica condicio per accedir-hi es ser-hi resident a la ciutat, ni tan sols cal ser estocolmenc de naixement. Un conductor em va explicar que durant un temps va haver-hi un estudiant d'Erasmus (intercanvi universitari) que es va pressentar i aprovar els examens. Ni cal dir que aques ex-estudiant es soci encara, tot i que cuan va acabar els estudis, va marxar altra vegada cap el seu pais.

En cuant al comentari que fas que hi han associacions que ja existeixen de fa anys que dius que seria tasca d'ells pronunciar-se en aquest tema, que pasa si aquestas associacions no mostren cap interes en aixo?. Que passaria si cap d'ellas mogues un dit per tractar de presservar ni tan sols una unitat (no un convoi) 1000?. Tenim -dissortadament- molts exemples que s'ha salvat pels pels, unitats del metro o d'autobussos. En aquesta ciutat tenim dissortadament el mal exemple -fruit d'una campanya d'intoxicacio mediatica- d'haver perdut gairebe tots els tramvies que hi circulaven fins al 1971. Recordem que fins i tot el mitic i entranyable Tramvia Blau, estava "penat de mort" i a punt de desapareixer. Recordem que hores d'ara el tramvia que tenim, es vist "gracies" a la "bona imatge" que se li esta donant des d'un rotatiu gratuit, es vist poc menys com un "monstre asessi" i un destorb a la circul.lacio.

Que fem si les institucions -TMB en aques cas que estem tocant- no fan res, si les associacions existents tampoc s'impliquen en aquest tema?. Deixem que converteixen tots els 1000 en xapes de refresc?. Ens quedem de braços plegats i lamentant-nos?. Continuem parlant i queixant-nos del dolent que es "papa TMB" i la poca consideracio envers el seu material mobil, sia metro o bus?. Que no prou destrossa n'ha fet ja TMB cap a l'historia del transport public, n'esta fent i continuara fent, malgrat les associacions ja existents?. Encara tenim que estar esperant que aquestas associacions preguin part i alcin la seva veu i diguin prou?. I em sembla que en aquest forum hi han varis exemples d'aquest fet de destrossa indiscriminada i passotisme de TMB. No crec que calgui fer-ne esment. Tampoc veig que en aquestos cassos, cap associacio de les existents hagi alçat la seva veu ni s'hagi pronunciat.

Es clar que els que estem aqui no som mes que cuatre arreplegats que tenim com a passio els transports publics i que tenim els nostres compromissos laborals, familiars i personals, cuan no els estudiants que n'hi han tambe. Es clar que no tenim el temps lliure que hi voldriem per dedicar-nos plena i sencerament en una tasca com aquesta. Pero es que gairebe cap associacio no en te membres a temps complert -tret de jubilats- que es puguin dedicar plenament a ella. No se quina sera la edat mitjana dels components del forum, pero crec que tots treballem i/o estudiem, pel que puc supossar que poc temps lliure tenim. Pero si aquest poc temps lliure que tenim, hi destinem una imfima part, una mica de cada un de nosaltres, por aconseguir fer alguna cosa mes que no si ens quedem quiets sense fer res.

Ara dire alguna cosa que sera "politicament incorrecte": Qui de nosaltres no ha fet alguna trucada personal des del treball per "lligar" les vacances?. Qui de nosaltres alguna vegada n'ha fet us d'internet (cas de tenir al treball) per mirar alguna cosa personal o enviar algun e-mail que no tenia res a veure amb el seu lloc de treball?. Qui no s'ha quedat 5 o 10 minuts mes a l'hora de tancar per fer alguna tasca "compromesa" com enviar un fax des del lloc de treball i aixi estalviar-se alguns centims d'€?. No estic fent una crida a utilitzar indegudament els mitjans de les empreses respectives, o llocs d'estudi en el cas dels estudiants, que ningu em malinterpreti ara. Simplement trec a tall d'exemple alguns fets i situacions que tots o gairebe tots, n'hem fet alguna vegada.

Per l'unic que n'he fet esment de l'associacio de la "Djurgarden Linjen" ha estat a tall d'exemple d'un grup de gent que va decidir recuperar un troç minim de l'historia d'una ciutat i treient-se part del seu temps lliure, dedicar-ho a aquest fet. Es clar que no es el mateix parlar d'un tramvia que circula de manera independent i segregada de la resta de la xarxa ferroviaria -i aixo de "independent" tampoc molt, donat que la xarxa de metro, tren i tramvia estan interconectades, i no es extrany que un tramvia "Djurgarden" circuli per les vies de metro per eser remolcat cap els tallers per ser objecte d'alguna reparacio mes profunda que no pas es pugui fer als propis tallers, o que en regim d'intercanvi amb altres ciutats escandinaves, pugui circular per les vies del tren, algun tramvia d'altra ciutat- sense interferir molt en la vida diaria. I ningu s'estripa les vestidures ni s'arrenca els cabells per aquest fet. Aquestas maniobras las fan a plena llum del dia, es clar que en hores de baixa afluencia, pero no en horas de fora de servei. Cosa que aqui ni tan sols impensable e impossible, ja donat el cas que la propia TMB al.lega raons "inmastegables" com dificutat amb l'incorporacio de sistemes de seguretat. Home, tan dificil es possar una emissora de radio per tenir enllaç amb el CTC?. Tan dificil es acomodar una circulacio especial uns dies determinats -festius per exemple- a la xarxa de metro?.

Sal.lutacions:

Serie600



marcel
N7
N7
Entrades: 399

Entrada Autor: marcel » Dimecres 01/03/2006 17:24

Algú te informació de fonts fiables (no radio makutu ni periodistes) per la qual es pugui afirmar o desmentir la conservació d'alguna o algunes unitats 1000?

a reveure,



Respon

Torna a “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”