Divendres no van retirar cap dels 4 trens al finalitzar l'hora punta, pel que em sospito que no es va retirar cap tren aquest divendres. Dubto que hagin retirat un tren en dissabte realment.Fran-Ikarus ha escrit: ↑Dimecres 10/04/2024 9:03 Al 2005-08 vaig pujar-hi jo precisament dissabte (6 d'abril), de manera que, o bé no el van retirar divendres 5, o bé el cotxe motor A que jo vaig veure dilluns en gòndola fos d'algun dels trens retirats amb anterioritat.
Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Seguiment sèrie 2000
Re: Seguiment sèrie 2000
El metro de Barcelona amb motoristes!
Confirmo que a dia d'avui, els 4 trens de la sèrie 2000 segueixen circulant.
Codi: Selecciona’ls tots
· 2001-2004: RET
· 2005-2008: En servei
· 2009-2012: RET
· 2013-2016: En servei
· 2017-2020: En servei
· 2021-2024: En servei
El metro de Barcelona amb motoristes!
- M1171-M1172-M1169...
- N6
- Entrades: 316
- Ubicació: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170
Que rar. Deuen estar retirant molts 4000.
Sandy
Sandy
Atenció! Atención! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
- Fran-Ikarus
- N11
- Entrades: 5766
- Ubicació: La Gran Barcelona
- Contacta:
Com explico aquí:Fran-Ikarus ha escrit: ↑Dimarts 09/04/2024 10:28 Ahir a les 19 h., quan jo entrava cap al Nus de la Trinitat des de la C-33, vaig veure com sortia de Barcelona cap a la C-58 un camió-gòndola amb un cotxe motor 2000. Imagino que seguia el mateix itinerari que ja heu esmentat per altres cotxes de la sèrie. Va ser una imatge realment inesperada.
No vaig poder distingir-ne la calca, malgrat els meus esforços (limitats, perquè quan vas conduint no pots cometre imprudències).
viewtopic.php?f=45&t=14542&p=299008#p299008
he arribat a la conclusió de que no era pas un cotxe 2000 camí del desballestament, sinó un 2100 camí de reforma.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- Fran-Ikarus
- N11
- Entrades: 5766
- Ubicació: La Gran Barcelona
- Contacta:
El 2021-24 el vaig agafar abans d'ahir, i porta publicitat integral.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Divendres passat va ser retirada la UT 2013-2016, pel que a dia d'avui queden ja 3 trens en servei.
Codi: Selecciona’ls tots
· 2001-2004: RET
· 2005-2008: En servei
· 2009-2012: RET
· 2013-2016: RET
· 2017-2020: En servei
· 2021-2024: En servei
El metro de Barcelona amb motoristes!
- M1171-M1172-M1169...
- N6
- Entrades: 316
- Ubicació: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170
Que rar que hagin trigat tant entre perdre el 2009 i el 2013. No sé si això serà perquè han estat retirant molts 4000. A veure si aquest cop ens donen una data fiable de retirada final.
Sandy
Sandy
Atenció! Atención! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
- Fran-Ikarus
- N11
- Entrades: 5766
- Ubicació: La Gran Barcelona
- Contacta:
Aquesta setmana han continuat circulant tant la 2005- com la 2021-. Bé, avui mateix no ho sé perquè no he agafat el metro, però fa uns dies sí que les he vistes ambdues, i de fet no sé si va ser dimarts que, de 6 viatges que vaig haver de fer a la L3, 3 van ser amb elles! (2 amb la 2005- i l'altre amb la 2021-). Com si se m'estiguessin "acomiadant", vaja.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
En principi divendres passat va retirar-se ja la UT 2005-2008.
No confirmo data ja que no la se amb rotunditat, però hi ha molts números que aquest divendres durant l'hora punta del matí, la UT 2021-2024 faci els darrers serveis comercials de la sèrie 2000.
No confirmo data ja que no la se amb rotunditat, però hi ha molts números que aquest divendres durant l'hora punta del matí, la UT 2021-2024 faci els darrers serveis comercials de la sèrie 2000.
El metro de Barcelona amb motoristes!
-
- N9
- Entrades: 2378
- Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
- Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
- Contacta:
Si he entendido bien tu mensaje el pasado viernes retiraron una. Y si este viernes retiran la 2021-2024 quedaría sólamente en circulación la 2017-2020. Correcto?Miquel ha escrit: ↑Dilluns 17/06/2024 23:52 En principi divendres passat va retirar-se ja la UT 2005-2008.
No confirmo data ja que no la se amb rotunditat, però hi ha molts números que aquest divendres durant l'hora punta del matí, la UT 2021-2024 faci els darrers serveis comercials de la sèrie 2000.
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
La 2017-2020 es va retirar, aparentment, el mes passat. Segurament va ser el següent divendres de la 2013-2016.França451 ha escrit: ↑Dimarts 18/06/2024 15:18Si he entendido bien tu mensaje el pasado viernes retiraron una. Y si este viernes retiran la 2021-2024 quedaría sólamente en circulación la 2017-2020. Correcto?Miquel ha escrit: ↑Dilluns 17/06/2024 23:52 En principi divendres passat va retirar-se ja la UT 2005-2008.
No confirmo data ja que no la se amb rotunditat, però hi ha molts números que aquest divendres durant l'hora punta del matí, la UT 2021-2024 faci els darrers serveis comercials de la sèrie 2000.
El metro de Barcelona amb motoristes!
-
- N8
- Entrades: 728
- Ubicació: Horta L5
Pues ahora mismo he viajado en el 2021-2024, turno 317. Casualidades de la vida que ahora que cojo poquito el metro, me haya tocado 🥹🥹
¡No hay que hacer un mundo de una canica!
- Fran-Ikarus
- N11
- Entrades: 5766
- Ubicació: La Gran Barcelona
- Contacta:
Doncs jo no tinc previst fer cap viatge a la L3 ni demà, ni demà passat, ni tampoc tenir temps per dedicar-me a viatjar per la línia perquè sí... Així que ja dec haver-hi fet el meu últim viatge.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- M1171-M1172-M1169...
- N6
- Entrades: 316
- Ubicació: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170
Molta sort, jo no hi puc ser. L'últim viatge fa mesos al 2005. Serà el final d'una etapa de 38 anys, tot i que els 2000 tenen molts menys anys. A veure si avisen amb més temps amb els 4000.
Sandy
Sandy
Atenció! Atención! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
- Sèrie EV-E801
- N5
- Entrades: 106
Vora les 14:43 ha sortit de les cotxeres la 2000. Ara mateix ha arribat a Zona Universitària.Salut
- Fitxers adjunts
-
- IMG_9314.jpeg (65.46 KiB) Visualitzat 9780 cops
https://noticies.tmb.cat/sala-de-premsa ... -barcelona
21.06.2024
Premsa TMB
TMB retira el darrer tren de la sèrie 2000 que quedava en circulació al metro de Barcelona
Els de la sèrie 2000 van ser els primers trens amb passadís continu de circulació, sense portes de separació entre cotxes, també anomenats de tipus cuc. Amb la retirada d’aquesta unitat ja no queda cap tren amb amiant circulant a l’L3.
Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha retirat el darrer tren de la sèrie 2000 que quedava en circulació a la línia 3 del metro de Barcelona. Durant la jornada d’avui, el darrer comboi d’aquesta sèrie format pels motors 2021-2022-2023-2024 i pel remolc 2306, ha efectuat la seva última volta entre les estacions de Zona Universitària i Trinitat Nova, després de 18 milions de quilòmetres (entre tota la flota de la sèrie). Ara, la Fundació TMB, sumarà una peça més al seu ampli ventall de vehicles històrics, preservant tres cotxes d’aquesta sèrie 2000: dos motors i un remolc. La retirada d’aquest tren forma part de la renovació dels combois per eliminar tot l’amiant del material mòbil de la xarxa de metro. Així, en el cas de la línia 3 segueixen incorporant-se progressivament els nous trens de la sèrie 7000.
Els primers trens “cuc”
Els trens de la sèrie 2000 van començar a circular per la línia 3 de metro amb passatgers el 27 de juliol de 1992, tot i que aquest material s’havia encarregat inicialment per donar servei a l’esperada línia 2. De fet, la construcció de 6 trens triples de la sèrie 2000 (amb composició de 2 cotxes motors + 1 remolc) s’havia realitzat pensant en una de les fites que es volia assolir amb la celebració dels Jocs Olímpics de Barcelona 92 i que era la inauguració de la nova línia 2 de metro. Però els retards van fer que aquesta línia no entrés en servei fins al setembre de l’any 1995 i els trens circulessin primer per la línia 3. Al principi eren composicions de tres cotxes, a les quals es van afegir després dos cotxes motors més per fer-les quíntuples.
L’any 1997, amb motiu de l’entrada en funcionament del tram Sagrada Família - La Pau de la línia 2 es posen en marxa els trens de la sèrie 2100 amb 12 cotxes motors, convertint els trens de la sèrie 2000 a composició quíntuple, formada per 5 cotxes (MA1-MB1-R-MB2-MA2). La principal diferència respecte de la sèrie 2000 era que les noves unitats no incorporaven cap porta al frontal del tren. Progressivament, els trens de la sèrie 2000 es van destinar a la línia 3, on han circulat fins ara.
Pioners a Espanya i a Europa
La característica que més destacava en aquests trens era que van ser el primers trens continus de Metro de Barcelona, però també els primers que van entrar en servei a Espanya i els segons a fer-ho a Europa, després del de París. Aquests metros, altrament anomenats de tipus cuc, disposaven d’un passadís que permetia la interconnexió interior entre cotxes. La visió sencera de tot el tren per dins representava tota una novetat i possibilitava una millor distribució del passatge a l’interior, alhora que oferia una major sensació de seguretat, especialment a les hores de menys afluència de viatgers.
Dels trens de la sèrie 2000 també es recorden els seients dissenyats per l’interiorista i dissenyadors Miguel Milà, amb la seva característica composició de seient doble amb peu i que recentment van formar part de l’exposició Miguel Milà- Diseñador Pre industrial, que se celebra a Madrid en el marc del certamen Madrid Design Festival.
Els sis cotxes van ser construïts per CAF, Meinfesa i GEC Alstom, amb motors de Mitsubishi Electric, i van ser concebuts amb paràmetres semblants als de les sèries 3000 i 4000. Cada unitat va suposar una inversió de 480 milions de pessetes de l'època (amb un pressupost total de 2.880 milions de pessetes).
Remodelació i modernització
L’any 2015 va començar un procés de remodelació de totes les unitats d'aquesta sèrie amb l'objectiu d'allargar la vida útil dels vehicles i equiparar-los als més moderns. Fins fa poc, convivien a la línia 3 amb els trens de la sèrie 3000, algunes unitats de la sèrie 5000 i recentment amb els nous trens de la sèrie 7000.
La remodelació dels combois va comportar canvis tècnics, d'estètica i d'equipament. Entre les moltes novetats incorporades, les més visibles per a l'usuari van ser la nova disposició longitudinal dels seients, la il·luminació interior amb tecnologia LED, la nova situació dels agafadors, els nous polsadors a la zona per a persones amb mobilitat reduïda (PMR) -per tal que l'usuari amb problemes de mobilitat pogués avisar el motorista de la seva intenció de baixar del tren-, els indicadors lluminosos de tancament a les portes per millorar la seguretat dels viatgers amb dificultats auditives, així com la instal·lació d'un nou tipus de passadís entre cotxes, per facilitar les tasques de manteniment, i el canvi del paviment.
Videovigilància i climatització de cabines
Pel que fa a la seguretat, es van revisar totes les portes d’accés i es va implantar un sistema de videovigilància que permetia la gravació de l’interior del tren en sincronia amb els tiradors interiors d’emergència. També es va actualitzar la cabina de conducció, amb equips d’aire condicionat propis i millores en l’estanquitat, i es van instal·lar detectors de presència a la cabina contrària, cosa que augmentava la seguretat.
A banda de les feines orientades a millorar la funcionalitat i la seguretat, en la remodelació també es van dur a terme altres accions a l'interior de les unitats orientades al confort, com ara la substitució del paviment. A l'exterior, es va reparar tota la xapa i es van introduir petites modificacions estètiques, però alhora funcionals, com la col·locació del número de tren amb tecnologia LED i els indicadors lluminosos laterals.
21.06.2024
Premsa TMB
TMB retira el darrer tren de la sèrie 2000 que quedava en circulació al metro de Barcelona
Els de la sèrie 2000 van ser els primers trens amb passadís continu de circulació, sense portes de separació entre cotxes, també anomenats de tipus cuc. Amb la retirada d’aquesta unitat ja no queda cap tren amb amiant circulant a l’L3.
Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha retirat el darrer tren de la sèrie 2000 que quedava en circulació a la línia 3 del metro de Barcelona. Durant la jornada d’avui, el darrer comboi d’aquesta sèrie format pels motors 2021-2022-2023-2024 i pel remolc 2306, ha efectuat la seva última volta entre les estacions de Zona Universitària i Trinitat Nova, després de 18 milions de quilòmetres (entre tota la flota de la sèrie). Ara, la Fundació TMB, sumarà una peça més al seu ampli ventall de vehicles històrics, preservant tres cotxes d’aquesta sèrie 2000: dos motors i un remolc. La retirada d’aquest tren forma part de la renovació dels combois per eliminar tot l’amiant del material mòbil de la xarxa de metro. Així, en el cas de la línia 3 segueixen incorporant-se progressivament els nous trens de la sèrie 7000.
Els primers trens “cuc”
Els trens de la sèrie 2000 van començar a circular per la línia 3 de metro amb passatgers el 27 de juliol de 1992, tot i que aquest material s’havia encarregat inicialment per donar servei a l’esperada línia 2. De fet, la construcció de 6 trens triples de la sèrie 2000 (amb composició de 2 cotxes motors + 1 remolc) s’havia realitzat pensant en una de les fites que es volia assolir amb la celebració dels Jocs Olímpics de Barcelona 92 i que era la inauguració de la nova línia 2 de metro. Però els retards van fer que aquesta línia no entrés en servei fins al setembre de l’any 1995 i els trens circulessin primer per la línia 3. Al principi eren composicions de tres cotxes, a les quals es van afegir després dos cotxes motors més per fer-les quíntuples.
L’any 1997, amb motiu de l’entrada en funcionament del tram Sagrada Família - La Pau de la línia 2 es posen en marxa els trens de la sèrie 2100 amb 12 cotxes motors, convertint els trens de la sèrie 2000 a composició quíntuple, formada per 5 cotxes (MA1-MB1-R-MB2-MA2). La principal diferència respecte de la sèrie 2000 era que les noves unitats no incorporaven cap porta al frontal del tren. Progressivament, els trens de la sèrie 2000 es van destinar a la línia 3, on han circulat fins ara.
Pioners a Espanya i a Europa
La característica que més destacava en aquests trens era que van ser el primers trens continus de Metro de Barcelona, però també els primers que van entrar en servei a Espanya i els segons a fer-ho a Europa, després del de París. Aquests metros, altrament anomenats de tipus cuc, disposaven d’un passadís que permetia la interconnexió interior entre cotxes. La visió sencera de tot el tren per dins representava tota una novetat i possibilitava una millor distribució del passatge a l’interior, alhora que oferia una major sensació de seguretat, especialment a les hores de menys afluència de viatgers.
Dels trens de la sèrie 2000 també es recorden els seients dissenyats per l’interiorista i dissenyadors Miguel Milà, amb la seva característica composició de seient doble amb peu i que recentment van formar part de l’exposició Miguel Milà- Diseñador Pre industrial, que se celebra a Madrid en el marc del certamen Madrid Design Festival.
Els sis cotxes van ser construïts per CAF, Meinfesa i GEC Alstom, amb motors de Mitsubishi Electric, i van ser concebuts amb paràmetres semblants als de les sèries 3000 i 4000. Cada unitat va suposar una inversió de 480 milions de pessetes de l'època (amb un pressupost total de 2.880 milions de pessetes).
Remodelació i modernització
L’any 2015 va començar un procés de remodelació de totes les unitats d'aquesta sèrie amb l'objectiu d'allargar la vida útil dels vehicles i equiparar-los als més moderns. Fins fa poc, convivien a la línia 3 amb els trens de la sèrie 3000, algunes unitats de la sèrie 5000 i recentment amb els nous trens de la sèrie 7000.
La remodelació dels combois va comportar canvis tècnics, d'estètica i d'equipament. Entre les moltes novetats incorporades, les més visibles per a l'usuari van ser la nova disposició longitudinal dels seients, la il·luminació interior amb tecnologia LED, la nova situació dels agafadors, els nous polsadors a la zona per a persones amb mobilitat reduïda (PMR) -per tal que l'usuari amb problemes de mobilitat pogués avisar el motorista de la seva intenció de baixar del tren-, els indicadors lluminosos de tancament a les portes per millorar la seguretat dels viatgers amb dificultats auditives, així com la instal·lació d'un nou tipus de passadís entre cotxes, per facilitar les tasques de manteniment, i el canvi del paviment.
Videovigilància i climatització de cabines
Pel que fa a la seguretat, es van revisar totes les portes d’accés i es va implantar un sistema de videovigilància que permetia la gravació de l’interior del tren en sincronia amb els tiradors interiors d’emergència. També es va actualitzar la cabina de conducció, amb equips d’aire condicionat propis i millores en l’estanquitat, i es van instal·lar detectors de presència a la cabina contrària, cosa que augmentava la seguretat.
A banda de les feines orientades a millorar la funcionalitat i la seguretat, en la remodelació també es van dur a terme altres accions a l'interior de les unitats orientades al confort, com ara la substitució del paviment. A l'exterior, es va reparar tota la xapa i es van introduir petites modificacions estètiques, però alhora funcionals, com la col·locació del número de tren amb tecnologia LED i els indicadors lluminosos laterals.
- M1171-M1172-M1169...
- N6
- Entrades: 316
- Ubicació: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170
Doncs ja està. Si això que diuen és cert tindrem un 2000 original de veritat! (esperem que sí) La reforma no crec que hagi estat justificable ni pel temps que han estat així.
Sandy
Sandy
Codi: Selecciona’ls tots
Sèrie 2000 (totalment retirada)
UT 2001-2004 - Retirada (26/1/2024).
UT 2005-2008 - Retirada (14/6/2024). Falta una placa del 2005 (si no recordo malament)
UT 2009-2012 - Retirada (1/3/2024). Plaques internes en posició d'un 3000
UT 2013-2016 - Retirada (26/4/2024). Sense logo al 2013.
UT 2017-2020 - Retirada (5/2024). Logo petit al 2020
UT 2021-2024 - Retirada (21/6/2024). Últim 2000 i últim tren del segle XX a la L3.
Atenció! Atención! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
- Fran-Ikarus
- N11
- Entrades: 5766
- Ubicació: La Gran Barcelona
- Contacta:
Jo no he llegit enlloc que pensin restituir-li l'estat d'origen.M1171-M1172-M1169... ha escrit: ↑Dissabte 22/06/2024 0:56 Si això que diuen és cert tindrem un 2000 original de veritat! (esperem que sí)
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- M1171-M1172-M1169...
- N6
- Entrades: 316
- Ubicació: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170
Només ho deia en el sentit de ser M-R-M. Si ho féssin bé ja seria una altra cosa.
Sandy
Sandy
Atenció! Atención! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows