447 o Civia?

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Avatar de l’usuari
subwayworld
N3
N3
Entrades: 33
Ubicació: Badalona-Pep Ventura
Contacta:

447 o Civia?

Entrada Autor: subwayworld » Divendres 24/08/2007 22:40

Després de reflexionar molt, no dormir, etc. us faré una pregunta!

Quines series d'unitats van causar més impressió quant van ser posades en servei?

Els civies són una nova generació de trens amb més confort i tecnologia que els 447, però els 447 van arribar en una època de 440 i van ser la sèria que va iniciar els serveis de rodalies tal com avui els coneixem.

Deixo aquests espai obert per parlar d'aquest tema. Sort!



Vox
N8
N8
Entrades: 1256
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: Vox » Dissabte 25/08/2007 0:04

A mi em van causar molta més impresió les 446-7, precisament pel que tu has comentat. Igual que les 3000-4000 (que va ser la 1a serie nova que vaig veure) em van causar una impresió sobre les 1000-1100 i les antigues de la L1-3, molt per sobre de l'actual 5000/9000 sobre les citades 3000/4000/2100 etc

Les 446-7 corrien molt, acceleraven molt, era com un metro però a rodalies. Va ser tota una novetat.

Els Civia estan molt bé i, de fet, es el model que més m'agrada de les actuals novetats a BCN (5000-9000-6000-Civia) però com l'impacte de les 446-7, res.

Vox


I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.

Avatar de l’usuari
neroon
N6
N6
Entrades: 315
Ubicació: A la muntanyaaaaaaaa!!!!

Entrada Autor: neroon » Dissabte 25/08/2007 11:33

Ara bé quan opina el iaio.:boig3

Jo la primera gran impressió fora quan vaig pujar per primera vegada en una "suissa". Quan jo era molt petit per la actual línia R2 encara hi circulaven, sobre tot a l'estiu, "suisses" fent serveis tramvia (en aquella época els rodlies eren trens-tramvia). Algunes encara conservaven els colors verd-argent i em va sobtar el soroll tant diferent que feien els motors respecte les 440 (que eren, i de fet són, molt mès silencioses), a part del típic pilar que separava les fulles de les portes d'accès. Tambè eren força curiosos els seients, que tambè eren d'escai, però amb un disseny diferent.

Ara bé, respecte les unitats modernes la primera impressió va ser amb les 446 que començaren a fer serveis per Catalunya un parell d'anys abans que les 447. Les impressiones foren positives i negatives a parts iguals. Quan vaig pujar per primera vegada em va agradar molt el disseny interior tant modern (ojo!, que parlem de principis dels 90) i la luminositat interior... ...fins que vaig haver de seure. Els seients em van semblar horribles, mès propis d'un autobús urbà antic que d'un tren tant modern (tot i que els seients de les 450, eren, i són, pitjors, sense recolçacaps). La sopresa majúscula va ser quan aquella unitat començà a accelerar. Va ser impresionant, mai havia vist un tren de Renfe que accelerès així... ...fins que va arribar a 100 km/h i allà es va quedar. En aquella época, l'abaixador de Viladecans, encara no existia, i el tram El Prat-Gavà era una delicia pels amants de la velocitat, sobretot amb les 440 a 140 km/h. Doncs amb les 446 es feia una mica... ...pesat. Llástima del tema de la velocitat que tot i que s´ha millorat amb les 447, trobo a faltar més material de rodalies apte per 140 (nomès ens queden ja les 440 i les 450/1), sobre tot en línees amb les estaciones allunyades entre elles.

En quant als Civies. trobo que han millorat molt les carències de comfort de les unitats precedents, però encara arroseguen el handicap de la velocitat. Això si, els seients, molt millorats respecte a les 446/7 i 450/1, encara que inferiors en número, cosa que no acabo d´entendre, i uns interiors moderns i funcionals, que al cap i a la fi és el que s´estila.

Salutacions


Cuando veo un Civia, mi corazón palpita...
...como una patata frita.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3181
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dilluns 27/08/2007 14:45

Ah !! aquell seient de les suïsses que, si t'hi posaves de genolls, quedaves amb la cara estampada al vidre del davant de la unitat (les que no duïen furgó). Allò sí que era anar en tren...

Salut !!

P.D.: em faig vell...



Avatar de l’usuari
neroon
N6
N6
Entrades: 315
Ubicació: A la muntanyaaaaaaaa!!!!

Entrada Autor: neroon » Dimarts 28/08/2007 12:55

genissimon ha escrit: P.D.: em faig vell...
Jo també fill, jo també... :'(


Cuando veo un Civia, mi corazón palpita...
...como una patata frita.

Avatar de l’usuari
Mr. Baricentro
N6
N6
Entrades: 311
Ubicació: España
Contacta:

Entrada Autor: Mr. Baricentro » Dimecres 29/08/2007 0:34

Sneto dir-ho, pero per a mi, els 4000 i en aquest cas, les 446, foren les unitats que em amrcaren l'afició.

Recordo, cuant anaba a Clot a agafar en Metro, per aquell llavors veia arribar un 4000(en aquella epoca, els metros nous, els blancs), i em quedaba embobat. Era tota una efemèride veure arribar aquella cosa blanca, amb aquell soroll tan misteriós que feia al arribar, cuant arrancaba el metro, i des de dins, senties una veu que, sense saber d'on provenia, cantaba una musiqueta i deia el nom de la seguent estació. Per a mi, agafar el metro blanc era algo amb el que disfrutaba, mes que amb la Gameboy, era algo que m'omplia per dins.

També recordo les primeres dodotis. Un día, anabem amb el meu apre, i sempre em recordaré, de que per Sagrera, el meu pare va parlar amb el revisor, i ens van passar a la cabina. Semrpe tinc en la memoria quell moment en el que vaig entrar a aquell lloc, on tot eren llumetes i es veien les vies i el túnel d'entrada a Clot Aragó. Em vaig quedar embobat.

Recordo tot aixo i s'em posa el pell de punta. Sobretot un dia en el que recordo que estaba a Clot, i dirli a mamare que esperessim al metro blanc, que no volia anar en el vell. :'( El que donaria per poder tornar a viatjar amb "el metros vells".

L'impresió de veure el Civia, va ser un "ni fu, ni fa". M'esperaba algo mès del projecte "cercanías 2000". I dels 5000, millor no en parlem.

Crec que els trens realment revolucionaris foren els dels anys 80: 111, 211, 446, 3000, 4000, UTAs... els trens dels noranta, faren petits remakes mes o menys aceptables. Els d'avui en dia, remake del remake.

Prefereixo les 447 devant el civies.



Vox
N8
N8
Entrades: 1256
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: Vox » Dimecres 29/08/2007 1:27

Opino quasibé com tu, Mr Baricentro.

En quant a Renfe ho tinc ben estructurat:

Trens de la meva infantesa: 438 i 440
Trens de la meva adolescencia i d'ara: 446-447
Civia

Els 446-7 van ser tot un impacte encara mai m'han enamorat, tot i trobar que son uns grans trens de rodalies (dels millors d'Europa).


En quant al metro, les 1000-1100 son mítiques per mi, però l'arribada de les 3000 i 4000 van ser "l'ai carai!", un canvi rotund. Un model únic per BCN.

Recordo aquells còmics de les 3000 :'(

Vox


I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.

Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dimecres 29/08/2007 10:58

Trens de la meva infantesa:211,5000Navals,MAN'S,8000,446,447,440 i una mica de 213's al final de l'estapa infantil
Trens de la adoslescencia:213,451,451,civia,5000(TMB),211,etc....

A mi em va fer molta mès bona impressió els civie's,tot s'ha de dir,sense porta als canvis de vagons,molt il.luminòs,és veu la cabina,etc...cosa que és troba a faltar una mica les 447's,clar que la primera vegada que vaig pujar a una 446/447 era petit,i no me'n recordo gaire de la impressió.
Un altre convoy que em va causar molt bona impressió encara mès,ja que és diferència molts dels qu hi havia en aquell moment,eren els 5000's(quan van començar a circular per aquí realment hi havia moltíssima diferència amb els altres que circulaven en aquest mateix moment.
Les 213 en canvi,no em van causar cap mena d'impressió(serà per qué a la línia del Vallès ja hi havien les 112 desde fa bastant de temps,i eren molt semblants

:)



Baró de MunChausson
N6
N6
Entrades: 180
Ubicació: Esquerra de l'Eixample

Entrada Autor: Baró de MunChausson » Dimecres 29/08/2007 21:44

Doncs jo lamento no estar d'acord amb la majoria. Jo també vaig créixer amb les suïsses i les 440 i potser per això l'arribada de les 446-447 em va suposar un cert "trauma". Però a banda de l'aspecte sentimental, les 446-447 destacaven, a parts iguals, per les seves impresionants prestacions i per un interiorisme absolutament espartà i fet en uns materials plàstics que els feia poc acollidors.

No em pregunteu per què, però han passat els anys i sempre ha pesat més aquest segon aspecte que no pas el primer. No he aconseguit agafar apreci a aquestes unitats.

Crec que en general als anys 90 es van construir vehicles de transport que tècnicament eren molt millors que els existents, però a nivell de confort i disseny eren massa simples, sense personalitat. Dic "vehicles de transport" perquè la sensació que tinc envers les 446-447 és la mateixa que tinc, per exemple, cap als metros i autobusos d'aquella època. Segons el meu parer els Civia, els Citaro o els City de Castrosua o els metros sèries 5000, 6000 són molt més estilitzatsque les 446-447, els primers Mercedes-Man de pis baix o els metros sèrie 3000.


Amb la tracció sang això no passava

Avatar de l’usuari
Pep
N5
N5
Entrades: 130
Ubicació: Hospital Clínic -> Sortida Villarroel - (B) 14, 59, 63

Entrada Autor: Pep » Dimecres 29/08/2007 23:07

Bé.....ara parla un dels baby que amb prou feines recorda les 440 de color blau...
Jo recordo de petit sortint amb el cotxe de Bcn (conduia mun pare llogicament :x ) per la meridiana, i al troç de Torre Baró veure les suisses en els seus serveis cap a Vic. Pels colors i per les seves formes arrodonides m'encantaven, i encara tinc l'espina clavada de no haver pujat a cap.

Però bé, anem al tema, com he dit, tinc poques referències per comparar amb l'anterior donat que era petit quan van entrar les 446/447 en servei.
Tecnològicament dieu tots que va ser un salt revolucionari, m'ho crec i més si ho compares amb les 440 (reformades o no) que encara queden en servei....Però bé, aquest avenç tecnològic el basem en la gran capacitat d'acceleració, no?

Recordem, que les 440 van donar tant bon resultat en els seus temps a nivell de confort de marxa i estabilitat que es van fer servir com a punt de partida per desenvolupar les 444...ahí lo dejo...

les 446/7 van ser uns trens concebuts per fer serveis de rodalies (tot i que renfe faci l'aberració de fer-los pujar fins a Ripoll), amb els seus pros i contres:
-Bona capacitat d'acceleració per optimitar el temps en recorreguts amb parades freqüents.
-Alta capacitat a costa de disminuir les places sentades.
-comoditat limitada ja que a priori el recorregut serà curt.

En relació això, com també critica en MunChausson, han estat mítiques les critiques contra els seients de les unitats de rodalies (446,447,450,451) donat que eren durs en comparació amb els mítics seients tous d'skay de les 440. Que passa, que se'ns ha quedat el cul tant quadrat que ja no notem incomodes els seients? :P

Per acabar dir que també estic d'acord amb en MunChausson sobre que l'evolució dels nous trens. Actualment són uns trens on s'ha primat l'estètica i el disseny, i s'ha combinat bastant bé amb la comoditat. Jo també trobo molt més comodes els Civia que les 446/7.

I tot i que no sigui un avenç nou, donat que ho van inaugurar les 2000 del FCMB, ara ja no es conceb cap tren amb un interior diàfan al llarg del tren.

Precisament, en aquest sentit, la xarxa que està més antiquada son els FGC del Vallès!!! no pots canviar de vagó!!! :)


com es diran els models del metro d'aquí a 50 anys???
sèrie 95.000, 180.000, 3.500.000, pí...???

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3181
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dijous 30/08/2007 9:23

Pep ha escrit:[...]Recordem, que les 440 van donar tant bon resultat en els seus temps a nivell de confort de marxa i estabilitat que es van fer servir com a punt de partida per desenvolupar les 444...ahí lo dejo...

les 446/7 van ser uns trens concebuts per fer serveis de rodalies (tot i que renfe faci l'aberració de fer-los pujar fins a Ripoll), amb els seus pros i contres:
[...]
Precisament, en aquest sentit, la xarxa que està més antiquada son els FGC del Vallès!!! no pots canviar de vagó!!! :)
Les 440 són una evolució de les 432. I a la vegada van ser el punt de partida de les 444 i les 444.500 (després renumerades 448). Totes excel·lents unitats per als serveis que van ser dissenyades. El bogie de la 440 va sortir tant bé, que després es va posar a la 432, ja que el que duia d'origen tenia problemes d'estabilitat a més de 120 Km/h. I sense gaires diferències és el mateix de les 444 i 448. Totes aquestes UT amb tecnologia Mitsubishi (com les locomotores 269/279/289 i 251) i disseny i construcció CAF.

L'aberració no només és pujar les 447 a Ripoll, sinó a Tortosa, Lleida o a Potbou. I encara més aberració és portar-hi les 440R. A veure si ara, amb l'entrada en servei dels CIVIA's, es canvien els seients de les 440R i s'equiparen les seves prestacions a les 470.

Pel que fa a la xarxa del Vallès dels FGC, sí que no hi ha trens amb lliure circulació de viatgers d'un cotxe a un altre. Però, en canvi, de fa molts anys no hi ha cap esglaó entre l'andana i el tren, cosa que permet uns temps de parada molt curts tot i la gran quantitat d'usuaris que pugen o baixen en una estació, repercutint molt positivament en els temps de recorregut, a més de l'eliminació, d'arrel, de problemes d'accessibilitat.

I jo també enyoro la comoditat dels seients de les 440 d'skay, o la visibilitat de la finestra davantera de les suïsses (sense oblidar la música celestial del seu xiulet). Però avui, poses una 440 o una suïssa a fer l'itinerari de Blanes a Barcelona i és incapaç de complir l'horari amb tantes parades com ha de fer.

Salut !!



Avatar de l’usuari
neroon
N6
N6
Entrades: 315
Ubicació: A la muntanyaaaaaaaa!!!!

Entrada Autor: neroon » Dijous 30/08/2007 14:53

genissimon ha escrit:

A veure si ara, amb l'entrada en servei dels CIVIA's, es canvien els seients de les 440R i s'equiparen les seves prestacions a les 470.

P



Salut !!
Em temo que això no ho arrivaras a veure. En quant el número de Civies sigui suficient per cubrir horaris conjuntament amb les 447 i 450/1, totes les 440 y 440R seran retirades del servei. Una bona part d'elles aniran a parar a tercers paisos (hi han projectes d'adaptació per fer-les circular per terres argentines i no es descarten noves vendes a Xile i Brasil) i la resta, bàsicament les mès antiques i atrotinades aniran a parar sota una bufador.

En quant a les 470, tot dependrà de la futura evolució del parc de regionals (tant en LAV com en línies convencionals, aquests últims depenents de les noves unitats adquirides per renfe i pendents de fabricar), però tot i això, no els hi quedarà gaire mès temps que a les seves germanes pobres (440-440R).


Cuando veo un Civia, mi corazón palpita...
...como una patata frita.

jordidr
N7
N7
Entrades: 614

Entrada Autor: jordidr » Dijous 30/08/2007 20:38

Jo sincerament dels nous trens (5000, 9000, Civia) que han sortit nous jo em quedo amb el Civia, crec que es realment un gran pas endevant pel que ha de suposar un tren nou



Avatar de l’usuari
Rafa Monty
N6
N6
Entrades: 167
Ubicació: Próxima Estació: Vallparadís UPC

Entrada Autor: Rafa Monty » Dijous 30/08/2007 21:05

Jo en la meva vida he viatjat sempre en unitats 446, pero ja veurem quan el Civies passin per la C4... :roll:



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dijous 30/08/2007 21:20

Rafa Monty ha escrit:Jo en la meva vida he viatgat sempre en unitats 446, pero ja veurem quan el Civies passin per la C4... :roll:
Llavors dedueixo que vius a Bilbao, Sevilla, Màlaga o Madrid... perquè fa més de 10 anys que no hi ha 446 a Barcelona.



Avatar de l’usuari
Rafa Monty
N6
N6
Entrades: 167
Ubicació: Próxima Estació: Vallparadís UPC

Entrada Autor: Rafa Monty » Dijous 30/08/2007 21:41

Ah, no, es la de sempre, una mica diferent., pero el que passa que a les imatges aquesta era igual.

Vic a Terrassa, allá nomes passen 440, i aquestes, i algún que altre mercant, pero molt poc frequent.



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dijous 30/08/2007 21:48

yo no puc dir la impresió perquè quan van arribar les 446 jo devia ser mot petit pero m'agraden més els civia pel disseny interior, tenen accessibilitat a PMR, darrere el conductor tot i que es antifriki hi ha un petit raco sense vidre fosc, més informació a les pantalles... i una estetica més maca



Baró de MunChausson
N6
N6
Entrades: 180
Ubicació: Esquerra de l'Eixample

Entrada Autor: Baró de MunChausson » Dijous 30/08/2007 22:13

[quo totes les 440 y 440R seran retirades del servei. Una bona part d'elles aniran a parar a tercers paisos (hi han projectes d'adaptació per fer-les circular per terres argentines i no es descarten noves vendes a Xile i Brasil) i la resta, bàsicament les mès antiques i atrotinades aniran a parar sota una bufador.

Sobre les 440 només afegir que aquesta primavera vaig estar per Astúries i vaig tenir ocasió de fer dos viatges (anada i tornada) entre Lleó i Ovideo (el mitic Pajares) amb sengles 440 sense reformar. Tot un plaer i un viatge en el temps (potser serà la darrera vegada que ho faci pel que dieu). He de dir que en composicions de dos cotxes tenien una acceleració i una potència molt considerables, lluny de l'arrencada agònica que en feien algunes en els temps de les rodalies de Barcelona.


Amb la tracció sang això no passava

Avatar de l’usuari
Rafa Monty
N6
N6
Entrades: 167
Ubicació: Próxima Estació: Vallparadís UPC

Entrada Autor: Rafa Monty » Divendres 31/08/2007 8:54

Ah, Grácies, Fantito.

Es una 447, no una 446. :oops:

Últimament agafo les 447 Reformades amb la nova esquema de línies.

Tornant al Tema,

Jo Prefereixo els 447.



Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Divendres 31/08/2007 9:11

Rafa Monty ha escrit:Ah, Grácies, Fantito.

Es una 447, no una 446. :oops:

Últimament agafo les 447 Reformades amb la nova esquema de línies.

Tornant al Tema,

Jo Prefereixo els 447.
447 reformades va a ser que no. L'únic que els han fet és repintar-les i punt ;)



Respon

Torna a “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”