Apostes: Per quan el Civia?

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Respon

Quan entrarà en servei comercial el primer tren Civia a Catalunya?

Durant el 2005
0
No hi ha cap vot
El primer semestre del 2006
4
7%
El segon semestre del 2006
11
19%
El 2007
11
19%
El 2008
6
11%
Quan les gallines pixin
17
30%
Cercanías por Gran Via y Diagonal ya!
8
14%
 
Vots totals: 57
dgtxa
N5
N5
Entrades: 99
Ubicació: Olot

Entrada Autor: dgtxa » Dissabte 22/10/2005 23:19

Sobre això del nucli de Rodalies a Girona, que ja ha sortit a diversos posts, alguns partits políctics ja l'han reclamat, però hi ha un element previ imprescindible perquè una iniciativa d'aquestes característiques es porti a terme: el suport popular. Si la gent no ho reclama, "pa qué" embrancar-se a fer la inversió per crear aquest nucli de Rodalies? Em sembla que sense una recollida de signatures o alguna altra iniciativa similar, despolititzada, no avançarem gaire i ens quedarem en poc més que propostes de partits polítics que volen quedar bé. Clar que organitzar una moguda així té tela... Buff, estic reivindicatiu! :)



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dissabte 22/10/2005 23:30

Saps quin és el problema? Que aquí, la gent no es vol mullar. Però bé que si hi fossin aquestes infraestructures les utilitzarien, i molt. I si els hi treiessin, aleshores es queixarien. Així ha passat ja amb els CEX a Barcelona, que ningú fa res per millorar la situació però si en lloc de pujar un 448R (els que pujen nromalment), puja una 470 (les que solen fer els REX cap a València, Tortosa o Lleida), aleshores hi ha motí, perque la gent no vol pujar al tren, ja que és un tren "dolent", segons ells.

Aquí sempre s'ha fet així.

Fa temps que romio d'organitzar-ne alguna, però primer hauria de constituir-me com a associació i no tinc el temps ni els recursos necessaris per fer-ho. Quelcom així com una "Plataforma per a la Defensa del Transport Públic Gironí". Però entre que no tinc temps i que segons diuen, la PTP ja està extenent-se per aquí...doncs se'm passen les ganes, total, per que la gent passés...


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Avatar de l’usuari
594-001-0
N6
N6
Entrades: 296

Entrada Autor: 594-001-0 » Dissabte 22/10/2005 23:35

Joer, ¿mal tren las 470? ¿Pues entonces que opinarían de las 440 sin reformar?



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dissabte 22/10/2005 23:55

Jo ja em comformaria amb una 470 per els regionals que van a Lleida via Manresa, em comptes d'aguantar els 440R amb seients de rodalies...

Senzillament, amotinar-se perquè tenen una 470 en comptes d'un 448 és una tonteria com una casa.



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Diumenge 23/10/2005 0:03

Doncs a la gent no li agrada. Són molt menys còmodes que els 448R, per exemple, no corren tant, fan molt més soroll i solen tenir l'aire acondicionat a tope. I més d'un cop han decidit no pujar al tren fins que no en vingués un altre de millor. De les 440 no es queixen perque assumeixen que un Regional es fa amb 440. De la mateixa manera, assumeixen que un CEX es fa amb 448R i no pas amb 470...


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dilluns 24/10/2005 1:34

aarongilp ha escrit:Alicante tendrá nuevo núcleo y Girona no?????????????????? Pero qué es esto?????????? Pero si allí nadie coje el tren!!! (Bueno, si, los regionales a Valencia van petaos, lo se...pero aquí toooodos van petaos...)

Yo no estoy de acuerdo!!!! Si en Alicante habrá núcleo, en Santander hay nucleo (otra cosa es como funcione)...yo quiero núcleo en Girona...que hace faltaaaaaaa!!! Y también hacen falta varias líneas, pero eso ya es otro cantar....
Aaron, potser et fa falta una miqueta de geografia espanyola...

Alacant és la cinquena província més poblada d´Espanya, amb quasibé dos milions d´habitants a l´hivern (a l´estiu, suposo que deuen passar dels quatre milions? cinc milions?).

Els trens de rodalies van a petar, a Alacant, ja que entre Alacant capital (300.000 habitants a l´hivern , i creixent), Elx (200.000), Benidorm (70.000, sense comptar turistes), Alcoi (60.000), Orihuela (50.000), Elda/Petrer (60.000 com a mínim) i Villena (20.000 com a mínim), encabits tots en una província que no és de les més grans, les necessitats de transport a l´hivern són grans, i a l´estiu no cal ni dir-ho...

El nucli de rodalies a Alacant/Murcia ja existeix de fa molts anys, es tracta només de fer una ampliació que és molt i molt necessària pels alacantins, i molt més urgent que qualsevol projecte a Girona.
I si et fa enveja, viatja a Alacant i entendràs coses...

P.S: en cuanto al santfeliuenc de turno, me importa un pito si te crees superior a otros por ser del extrarradio de una gran ciudad, pero te aseguro que Tarragona es algo más que cuatro fabriquillas.
No, tampoco es la rehostia, pero somos algo. Respeto.



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dilluns 24/10/2005 14:58

Veient que ens hem desviat bastant del tema, faré les meves valoracions a alguns comentaris que aquí s'exposen.
aarongilp ha escrit:Alicante tendrá nuevo núcleo y Girona no?????????????????? Pero qué es esto?????????? Pero si allí nadie coje el tren!!!
No conec Alacant i no estic en condicions de comparar, però de la mateixa manera que algun comentari de Santfeliuenc (que esmentaré més avall) el trobo desafortunat per als gironins, trobo també desafortunat el teu comentari per als alacantins que agafin el tren que dius tu "no són ningú".

Per altra banda, noto en els teus comentaris certa prestigització dels serveis de Rodalies en detriment dels Regionals. Personalment crec que l'últim que necessiten les comarques gironines és un nucli de rodalies, amb trens parant a totes les estacions i un parc mòbil amb la filosofia de les 447. La densitat de població és més aviat baixa i amb una sèrie de focus de població ben marcats que necessiten comunicacions directes i ràpides, sense obviar els pobles intermitjos però sense penalitzar tampoc temps de trajecte. Acceptaries que tots els trens, o la gran majoria d'ells, paressin a totes les estacions entre Girona i Figueres? Són 10 minuts més de viatge... La configuració actual de serveis regionals intercalats entre els expressos la trobo un dels millors encerts de Regionals. I no ho oblidis: aquesta configuració tan marcada només està a la línia de Girona. Lleida guanyaria moltíssim amb trens Catalunya Exprés sense parar a tots els pobles, i no hauria necessitat dependre de l'alta velocitat per resoldre els seus greus problemes de mobilitat ferroviària amb la capital catalana.
Santfeliuenc ha escrit:¿Qué hay en Girona aparte de cuatro estudiantes, tres fabriquillas y un tío que lava dinero negro en el baloncesto? nada de nada, lo mismo que en Lleida y Tarragona, ¿y por qué? porque todas las Generalitats que han existido siempre son centralistas donde las haya, lo acaparan todo siempre y se lo llevan a BCN dejando desvalidas al resto de provincias y territorios.
Tot i que comparteixo el teu comentari del centralisme, aquesta forma que fas servir de "quatre estudiants, tres fàbriques i un blanquejador de diners" tampoc la trobo molt encertada per referir-te a la ciutat de Girona. Estem banalitzant un tema important, i això és causa de la discussió que s'ha generat. Preneu-vos-ho seriosament, us ho prego.
aarongilp ha escrit:Yo creo que aquí, con una sola línea, aprovechando la vía actual, se podría hacer algo y tener el impulso suficiente para construir más via.
Completament d'acord. La doble via està notablement infrautilitzada de Sant Celoni en amunt.
aarongilp ha escrit:Por último, Sergio, no se con cuanta asiduidad viajas a Girona ni si vienes en coche o en tren, pero te invito a que vengas un día (en tren), para poder enseñarte realmente como está el tema. A lo mejor somos tan solo 4 gatos, que es verdad, pero de estos 4, 3 y medio van a Barcelona asiduamente, saturando los transportes públicos, y otros tantos se mueven por Girona en coche, o van a la universidad también en coche, dejando el tema por imposible, y esto, con tan solo 4 carteles rojos y 4 trenes que vayan de Figueres a St. Celoni, y con un tunelcillo de 3 km se arreglaría por completo. Pero faltan ganas, este es el problema.
Cartells vermells o cartells de color Pantone 2425? Els colors no volen dir absolutament res. Deixant de banda això, si la N-II estigués en condicions o l'AP-7 fos lliure de peatge hi hauria bastanta menys gent als trens, doncs la mobilitat per carretera no és que sigui gaire millor. En aquest sentit Lleida està abocada a la carretera si comparem l'autovia nacional gratuïta amb la via única de Picamoixons o, encara pitjor, la de Calaf.
josep_serre ha escrit:[Santander] Per altra banda si mirem les carreteres de la zona no trobarem cap mena de col·lapse que faci urgent millorar un transport públic de masses
Cosa que no passa a Girona. Estem molt acostumats a escoltar per la ràdio els embussos a les entrades de Barcelona, però a Girona tenim el mateix problema. Una altra cosa és que els mitjans de comunicació generalistes ens ignorin completament. He viscut quatre anys de col·lapses continus a la carretera de Barcelona, al carrer Emili Grahit i a l'Avinguda de Lluís Pericot, tres vies importants de la ciutat i l'itinerari principal d'accés al campus universitari de Montilivi.
Santfeliuenc ha escrit:Y no se puede comparar de ninguna de las maneras las áreas de influencia de Girona y de Santander. De todas formas, la población de ambas provincias es prácticamente la misma, mientras que la extensión o la localización de los municipios y núcleos de población en Girona es muy diferente. Las ciudades importantes de Girona están o se extienden por una franja de terreno inmensay para llegar a esas ciudades hay que extenderse muchísimo, mientras que en Satander y en una pequeñísima zona, la que justificaría una mayor inversión y más localizada de un sistema de cercanías decente y con mejores frecuencias de las que tiene el actual.
És per aquest motiu que jo no defenso un nucli de Rodalies a Girona, la qual cosa no vol dir que necessitem importants millores pel que fa a la quantitat de serveis ferroviaris i, també, a l'extensió dels mateixos (Olot, la Bisbal d'Empordà, Banyoles...). Ens cal inversió perquè, a canvi de Santander, allí FEVE no clausurà el que aquí se'ns ha convertit en vies verdes. Cal refer el que es va desfer.
Santfeliuenc ha escrit:Y además todas estas ciudades que ayudan a que la población de la provincia crezca y se iguale a la de Cantabria, están situadas en corredores que para nada pertenecen a la capital gironina, sino que son prolongaciones de los corredores naturales de una ciudad como la de Barcelona. Que Blanes no esté situada en la provincia de Barceona es mera decisión administrativa y con buenos semidirectos dicha ciudad estaría a una media horita larga de BCN nada más, lo mismo que Ripoll, que est´en el corredor de Vic y Puigcerdà, ciudad también de Girona y que le aporta a la provincia casi 10.000 habitantes pero en el medio de ninguna parte y con más relación física y cultural con Barcelona e incluso con la inmediata Lleida que no con Girona.
Una de les grans xacres de la xarxa ferroviària gironina: tots els serveis depenen de Barcelona. Explica a la gent de Girona per què no pot anar a Figueres si s'ha avariat un tren de rodalies a Sant Andreu Comtal. També explica per què dimonis un viatge com pot ser Girona - Ripoll es transforma en una odissea ferroviària (transbord a Sants) o asfàltica (Teisa fa transbordar a Olot). Ripoll té més lligams amb Barcelona perquè hi té millors comunicacions. Però aquestes comunicacions no les han triat la gent de Ripoll: els hi han vingut donades per la gent de Barcelona.
dgtxa ha escrit:Sobre això del nucli de Rodalies a Girona, que ja ha sortit a diversos posts, alguns partits políctics ja l'han reclamat, però hi ha un element previ imprescindible perquè una iniciativa d'aquestes característiques es porti a terme: el suport popular. Si la gent no ho reclama, "pa qué" embrancar-se a fer la inversió per crear aquest nucli de Rodalies? Em sembla que sense una recollida de signatures o alguna altra iniciativa similar, despolititzada, no avançarem gaire i ens quedarem en poc més que propostes de partits polítics que volen quedar bé.
Suport popular n'hi ha. El tren és molt ben valorat a Girona, mostra d'això son els no pocs motins que Renfe ha patit quan no ha fet correspondre la demanda amb l'oferta. I és per això que la línia de Girona és una de les millors (per no dir la millor) de totes les línies de Regionals a l'Estat: perquè a la mínima davallada en el servei i/o en la qualitat del mateix s'han aturat trens a plena via. Alguns, fins i tot, a Passeig de Gràcia, amb els problemes que això suposa per a la companyia ferroviària i per a la mobilitat a la ciutat comtal. Ara bé, també tenim ben clar que des de la classe política catalana es deixa clar que les inversions en transport públic a les comarques gironines compten ben poc. Mostra d'això són les xifres d'inversió per càpita (quan teòricament haurien de ser majors doncs a menor població més cost per persona de les infraestructures) o les declaracions de polítics: des del PTOP s'ha dit recentment que "autobusos i gràcies" per a l'anella de les Gavarres.
UT596001 ha escrit:Senzillament, amotinar-se perquè tenen una 470 en comptes d'un 448 és una tonteria com una casa.
Les diferències entre les 470 i les 448/448R són bastant importants: l'espai entre seients és més ample, així com també ho són els seients en si. És bastant difícil per a una persona de constitució generosa encabir-se en un d'aquells seients. De la mateixa manera que les 470 són una millora significativa en comparació amb les 440R, anàlogament passa amb les 448 envers les 470. I que consti que hi he viatgat en diverses ocasions entre Girona i Barcelona.
aarongilp ha escrit:Doncs a la gent no li agrada. Són molt menys còmodes que els 448R, per exemple, no corren tant, fan molt més soroll i solen tenir l'aire acondicionat a tope. I més d'un cop han decidit no pujar al tren fins que no en vingués un altre de millor. De les 440 no es queixen perque assumeixen que un Regional es fa amb 440. De la mateixa manera, assumeixen que un CEX es fa amb 448R i no pas amb 470...
La velocitat punta no es nota gaire doncs on es pot córrer més és al nucli de Rodalies, i no es pot per tenir al davant un tren de Rodalies. Et recordo també que més amunt de Celrà la catenària està sense compensar, limitant la velocitat màxima de la línia. La velocitat només es nota en alguns trams entre Sant Celoni i Girona, especialment a l'alçada de Riudellots. Quant a l'assignació de material, jo sempre he associat els "Regional Exprés" a 470 i els "Catalunya Exprés" a electrotrens. Fixa't que nosaltres no tenim cap "Regional Exprés". A banda de la denominació, no conec cap altra diferència significativa entre els dos tipus de trens (tenen fins i tot idèntica estructura tarifària).



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dilluns 24/10/2005 23:19

437.001 nos sé perquè però havent estat només un cop a Alacant tinc la impressió que la descripció que en fas és bastant desajustada.

Sant Vicent del Raspeig, Villena no són llocs turístics, tenen indústria i la Universitat, però una població flotant com la de Benidorm, Orihuela...va a ser que no, per tant la teva descripció ho sento però no em val.

Jo també penso que s'ha de millorar el servei ferroviari a dins de la demarcació de Girona que també té una enorme població flotant a la Costa Brava amb un servei de transport públic pèssim, em penso que això els que no ho defensen ho obvien tendenciosament, i també com ja s'ha dit un gran col·lapse de les carreteres mentre en altres llocs la carretera encara pot donar molt de sí.

A més crec que no té massa sentit pensar en un servei de Rodalies per anar a Sant Vicent del Raspeig, quan molt aviat s'hi farà el tramvia.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Avatar de l’usuari
594-001-0
N6
N6
Entrades: 296

Entrada Autor: 594-001-0 » Dilluns 24/10/2005 23:30

Vale que de aquí poco se haga el tranvía, pero si la línea se pretende alargar hasta Villena, y por el momento NO hay tranvía y se pueden poner ya los cercanías, ¿porque no ponerlos? Vale que San Vicente, Elda, Petrer, Novelda, Villena... sean núcleos turísticos, pero son localidades con bastante industria, y que tienen bastantes habitantes censados (San Vicente: 43.500, Elda: 52.700, Novelda: 26.100, Monóvar: 12.000, Petrer: 32.500, Sax: 9.000 y Villena: 31.555) que en total suman aproximadamente unos 207.000 habitantes. Y más si daría servicio desde estos pueblos hasta la universidad, porque desde Alicante tendrán tranvía, pero desde Elda, Villena, Petrer... no lo tendrán el tranvía.



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dimarts 25/10/2005 11:02

Per a l'Eloi:
Ho recito segons vaig recordant
1) Sobre els colors dels cartellets...M'és ben igual si són vermells com taronjes com Pantone 2425. Els cartellets també em son bén igual. Jo el que vull (i és el que es necessita), són serveis parcials entre St. Celoni / Blanes i Girona / Figueres. Que són rodalies i paren a totes, més benefici per als dels pobles on ara tenen un tren cada 2 hores i l'últim surt a les 7/8 de la tarda. Que és un Catalunya Exprés amb recorregut reduït, doncs tot i que no pararà enlloc, no trobo que sigui l'opció més afortunada.

Un dels problemes que tenim ara en aquesta zona és que, aprofitant el 'tirón' que té el ferrocarril (veure pujar 14-15 persones a Fornells de la Selva per anar a Girona capital n'és un bon exemple), s'hauria de millorar freqüències d'alguna o altra forma. I posar més Catalunya Exprés no és la sol·lució, ja que no afavoririem als pobles on no pararien.

Sobre el 'desafortunat' comentari d'Alacant. Era un mer exemple, com el de Santander. Allà no hi ha gaire tradició d'agafar el tren per a distàncies curtes. Que fa falta, sí, és veritat. Però el que hem de comptar no és la gent que viu en un lloc, sino la gent que estaría disposada a agafar el tren, en aquest cas. Per exemple, Salt és molt més petit que Girona i té moltíssima més afluència en els busos que a Girona, perquè hi ha voluntat d'agafar el bus. A Girona no.

Una altra coseta, que jo discrepo en on es pot córrer i on no. Si bé al nucli de rodalies poden córrer més perquè hi ha més bona via, la malla està tan ben feta que quasi bé sempre et trobes algun rodalies davant fent el garrulo. Aquí baixa la velocitat mitjana. De Granollers en amunt, on hi ha menys densitat de circulacions, tot i que hi ha pocs trams a 160 (però uns quants a 140), pots córrer més. I un 448 accelera millor que una 470.

Ah, i jo feia la comparació entre Regional i Catalunya Exprés, no pas entre Regional Exprés i Catalunya Exprés.

Per a 437.001:
Respecte que no conec la geografia d'Espanya...em sembla recordar que, després de Madrid i Barcelona, venen València i Bilbao (o a l'intrevés). I això de 2 millions de persones...sento ser així, però no m'entra. Que em diguis que en són 1 milió, d'acord. Però de 2 a 4, diria que no. Si m'aporteu dades certeres que diguin això, rectifico. Però ara per ara, no m'ho empasso.

He anat a Alacant, i ja vaig comentar el que vaig veure. Allà no hi ha voluntat d'agafar el tren. Aquí si.

I et dic el mateix que li vaig dir a en Sergio. Si no creus el que et dic, et convido a que vinguis un dia i t'ensenyo la realitat que molts no us creieu. Jo tampoc m'ho crec, però és el que hi ha.

P.D.: Un apunt, en base a un paràgraf de n'Eloi:
Entfe001 ha escrit:Cosa que no passa a Girona. Estem molt acostumats a escoltar per la ràdio els embussos a les entrades de Barcelona, però a Girona tenim el mateix problema. Una altra cosa és que els mitjans de comunicació generalistes ens ignorin completament. He viscut quatre anys de col·lapses continus a la carretera de Barcelona, al carrer Emili Grahit i a l'Avinguda de Lluís Pericot, tres vies importants de la ciutat i l'itinerari principal d'accés al campus universitari de Montilivi.
Per què creieu que demano un ramal, tipus llançadora, per al campus? Quelcom semblant al ja existent a Còrdova. Allà hi ha una 470 que dona voltes entre Cordoba Central i Cordoba - Rabanales. Surt cada 15 minuts, i l'agafa moltissima gent. Aqui el problema residiria en que no hi ha via que s'acosti a la universitat, i per que pel mig hi ha tota una ciutat. Però la inversió crec que valdria la pena.


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Avatar de l’usuari
594-001-0
N6
N6
Entrades: 296

Entrada Autor: 594-001-0 » Dimarts 25/10/2005 16:10

aarongilp ha escrit:Per a l'Eloi:
Per a 437.001:
Respecte que no conec la geografia d'Espanya...em sembla recordar que, després de Madrid i Barcelona, venen València i Bilbao (o a l'intrevés). I això de 2 millions de persones...sento ser així, però no m'entra. Que em diguis que en són 1 milió, d'acord. Però de 2 a 4, diria que no. Si m'aporteu dades certeres que diguin això, rectifico. Però ara per ara, no m'ho empasso.

He anat a Alacant, i ja vaig comentar el que vaig veure. Allà no hi ha voluntat d'agafar el tren. Aquí si.
Bueno, después de Madrid y Barcelona vienen Valencia, Sevilla, Bilbao, Málaga y Zaragoza (creo que es en este orden)
La ciudad de Alicante no es que sea muy grande (275.000 habitantes aproximadamente), pero también está Elche, con casi 210.000 habitantes, mas los pueblos por los que pasa la línea de Villena, con pocos mas de 200.000 habitantes, y también mas pueblos grandes como lo son Orihuela, Crevillent, Albatera, Benidorm, Altea, Calpe... en fin, que juntamos mas o menos 1 millón de habitantes, y creo que es la 4ª o la 5ª provincia mas habitada de España, tan solo por detrás de Valencia (y puede que Sevilla)
Respecto a lo de que en Alicante no hay voluntad de coger el tren, yo mismo me he subido a una doble de supermanes 592.2 en Elche y no iba nadie en el tren, pero al llegar a Alicante los dos trenes se llenaron tanto que la gente tenía qie ir de pie y apretada. En ese momento me pareció estar en Cercanías Madrid en hora punta. Y bueno, adivinad donde se bajaron la gran mayoría de los viajer... perdón, "clientes". En Elda y Villena. Y fíjate si en esos dos pueblos hay voluntad de coger el tren, que allí van a la estación y en el primer tren que pase hacia Alicante se van, da igual si es Regional, Regional Exprés, Altaria, Arco, Talgo... les da igual pagar más, lo que quieren es coger el tren hacia Alicante. Los Altaria a Madrid siempre salen casi sin plazas desde Alicante, y al pasar Villena, van casi vacíos. La gente de esos pueblos utiliza los Grandes Lineas como si fuesen cercanías. Así que lo de que no hay voluntad... no conozco ningún sitio en los que los trenes de Grandes Líneas se utilicen como si fueran cercanóas, ni siquiera en Cataluña.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6994
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimarts 25/10/2005 21:09

Podeu baixar-vos la taula amb el número d'habitants de totes les poblacions espanyoles, a 1-1-2004 des d'aquí:
http://www.ine.es/pob_xls/pobmun04.xls

No obstant, us avanço alguna coseta:
Madrid.....................3.099.834
Barcelona................1.578.546
Valencia.....................785.732
Sevilla........................704.203
Zaragoza....................638.799
Málaga.......................547.731
Murcia........................398.815
Palmas de Gran Canaria (Las).....376.953
Palma de Mallorca........368.974
Bilbao.........................352.317
Valladolid....................321.713
Córdoba.....................319.692
Alicante/Alacant..........310.330
Vigo...........................292.059
Gijón..........................271.039
Hospitalet de Llobregat (L').......250.536
...

Són dades dels termes municipals, òbviament. Aquí caldria tenir en compte que les ciutats reals de BCN o València integren més municipis, per exemple...



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dimarts 25/10/2005 22:18

En aquest cas crec que a més de la població censada en els municipis de la província també està la gran població flotant que hi ha a moltes províncies mediterrànies, que no vol dir que sigui una característica del conjunt de la província però sí de l'entorn de la capítal i de tot el seu litoral, com és el cas d'Alacant.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Divendres 28/10/2005 11:56

594-001-0 ha escrit: Respecto a lo de que en Alicante no hay voluntad de coger el tren, yo mismo me he subido a una doble de supermanes 592.2 en Elche y no iba nadie en el tren, pero al llegar a Alicante los dos trenes se llenaron tanto que la gente tenía qie ir de pie y apretada. En ese momento me pareció estar en Cercanías Madrid en hora punta. Y bueno, adivinad donde se bajaron la gran mayoría de los viajer... perdón, "clientes". En Elda y Villena. Y fíjate si en esos dos pueblos hay voluntad de coger el tren, que allí van a la estación y en el primer tren que pase hacia Alicante se van, da igual si es Regional, Regional Exprés, Altaria, Arco, Talgo... les da igual pagar más, lo que quieren es coger el tren hacia Alicante. Los Altaria a Madrid siempre salen casi sin plazas desde Alicante, y al pasar Villena, van casi vacíos. La gente de esos pueblos utiliza los Grandes Lineas como si fuesen cercanías. Así que lo de que no hay voluntad... no conozco ningún sitio en los que los trenes de Grandes Líneas se utilicen como si fueran cercanóas, ni siquiera en Cataluña.
Ves, lo que yo digo...la gente va a Villena o Elda, pero en otros sitios no lo sé...y para poner algo decente a Elda o Villena se necesita doble vía...
Sobre que los GL se usen como cercanías, viene dado por esa misma circumstancia, pero estamos en lo mismo.


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

trainman
N9
N9
Entrades: 2365
Ubicació: Cerdanyola del Vallès

Entrada Autor: trainman » Divendres 28/10/2005 16:53

Hola a todos

Yo leí en el Diari de Sabadell del sábado pasado que a Barcelona llegan 53 Civia, 25 en el segundo semestre del 2007 y los 28 restantes durante el 2008

Saludos



Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Dissabte 29/10/2005 16:17

Hola,
Yo leí en el Diari de Sabadell del sábado pasado que a Barcelona llegan 53 Civia, 25 en el segundo semestre del 2007 y los 28 restantes durante el 2008
¿Nos van a llegar 53 trenes Civia y nadie de vosotros se ha enterado? ¿solamente "trainman"? ¿alguien puede confirmar que esa información que nos transmite "trainman" es cierta sobre la llegada de material de este tipo a Barcelona y su núcleo de cercanías? ¿sabe alguien si esos trenes servirán para reemplazar a otros o serán un contingente de apoyo a lo que ya hay?

Porque yo creo que se debería de relaizar reemplazo alguno y que todo tendría que llegar para sumar, con lo que se podrían colocar mejores frecuencias en las líneas del núcleo de cercanías e implantar tanto una C7 haciendo de ronda metropolitana, como una línea C8 entre Vilafranca y Granollers, así como reforzar servicios al aeropuerto y reforzar también la línea C1.

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dissabte 29/10/2005 16:19

Puedo confirmarlo, yo también vi esa noticia en el Diari de Sabadell.



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dimecres 02/11/2005 16:23

En el Diario de Sabadell (o el de Terrassa, ahora no lo recuerdo) leí yo el año pasado que "En Septiembre de 2004, los nuevos trenes Civia harían su aparición por la C4 catalana"...JA JA JA...


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Avatar de l’usuari
594-001-0
N6
N6
Entrades: 296

Entrada Autor: 594-001-0 » Dimecres 02/11/2005 19:58

aarongilp ha escrit:En el Diario de Sabadell (o el de Terrassa, ahora no lo recuerdo) leí yo el año pasado que "En Septiembre de 2004, los nuevos trenes Civia harían su aparición por la C4 catalana"...JA JA JA...
¿No se equivocarían y pusieron Catalana en vez de Madrileña?
Aunque bueno, en un diario de esos gratuitos que te dan a la entrada del metro también dicen que a finales de 2005 vendrán nuevos trenes para la C-2, C-3 y C-6 de Valencia. ¿Que también van a traer Civias diesel? :)



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Divendres 04/11/2005 11:17

594-001-0 ha escrit:
aarongilp ha escrit:En el Diario de Sabadell (o el de Terrassa, ahora no lo recuerdo) leí yo el año pasado que "En Septiembre de 2004, los nuevos trenes Civia harían su aparición por la C4 catalana"...JA JA JA...
¿No se equivocarían y pusieron Catalana en vez de Madrileña?
Aunque bueno, en un diario de esos gratuitos que te dan a la entrada del metro también dicen que a finales de 2005 vendrán nuevos trenes para la C-2, C-3 y C-6 de Valencia. ¿Que también van a traer Civias diesel? :)
No creo que fuese la madrileña, pues allí ya tenian de ellos y siendo un diario totalmente local...pues no se...pero vamos, que es para creerse los diarios...si se les hubiese que haber hecho caso, creo que habríamos inagurado la C-7 unas cuantas veces, jejeje...


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Respon

Torna a “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”