Sèrie 9000 en circulació!

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Respon
Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6994
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dissabte 13/01/2007 0:38

aim ha escrit:Jo avui també he pogut pujar a un 9000 (el 9020-9017) i no he notat cap frenada brusca a l'arrencar ni al aturar-se. Just en el moment que he agafat jo el 9000, un altre 9000 ha arribat a l'altre andana (el 9012-xxxx) i tampoc he observat cap mena de soroll.
Tal com es comenta, agafa la 1a unitat, o també la 2a. Si no les han modificat, continuaran amb els seus sorolls i brusquedats. Tu has agafat la 5a (!!) unitat, i la que has vist a l'altre sentit era la 3a.
Està clar que a partir de la 3a han modificat moltes coses perquè funcionen força millor. I és que els errors de les dues primeres no eren normals ni lògics...
per cert, Jamiro!, a veure si pots investigar què els passava a les dues primeres unitats ;)



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dissabte 13/01/2007 13:59

La frenada mecànica no estava ben ajustada a les primeres unitats de la sèrie 9000. Han anat baixant tècnics al Triangle Ferroviari i sembla que ho estan solucionant. ;)


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 13/01/2007 16:23

Jolin, dóna gust tenir informació tant fresca!! :D



Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dilluns 15/01/2007 12:30

ja he pujat a un noumil, de fet a dos :D (un era la segona unitat, l'altre no me'n recordo)

pel que fa al soroll, no vaig trobar que fos molt molt terrible, però sí que és més sorollós que un cincmil; al tram SF-Encants vaig trobar que no era pas pitjor que un 2100, però el funcionament general sí que semblava més escandalós que els 2100; la frenada era un xic brusca al moment d'aturar-se per complet (si aneu darrera la cabina podeu veure la força que apliquen els frens en directe al monitor de l'esquerra, fixeu-vos-hi i veureu el per què de la brusquetat)
l'arrencada inicial era una mica brusca, però molt més suau que la majoria de 440 per dir alguna cosa.


ES PELIGROSO ASOMARSE

Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dimecres 17/01/2007 19:09

Informació fresca des de l'Alstom: 6 trens de la sèrie 9000 entregats al FMB, 4 d'ells en servei comercial. ;)


:D :D :D


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
EUKibo
N9
N9
Entrades: 1321
Ubicació: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Entrada Autor: EUKibo » Dimecres 17/01/2007 20:34

I LOVE 9000



Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dijous 18/01/2007 9:57

abans d'ahir vaig pujar al 9018 i vaig trobar que frena exactament igual que l'altre...l'acceleració potser sí que és un xic més suau


ES PELIGROSO ASOMARSE

Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dijous 18/01/2007 10:17

Hauré de fer alguna escapada a Barcelona per agafar la L2, aviam si els veig d'una punyetera vegada!


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 20/01/2007 11:20

Avui he llegit a La Vanguardia que, efectivament, també aniran a parar 9000 a les línies 4 i 5, ara ja està confirmat.



Avatar de l’usuari
aim
N9
N9
Entrades: 1370
Ubicació: Navas (L1) - Bac de Roda (L2)
Contacta:

Entrada Autor: aim » Dissabte 20/01/2007 11:54

A la 4 i 5 també? No, si al final tindrem 9000's a totes les línies menys a la L1 (per raons obvies)....



Avatar de l’usuari
Denisuko
N7
N7
Entrades: 487
Ubicació: Buscant codis ATP
Contacta:

Entrada Autor: Denisuko » Dissabte 20/01/2007 12:46

9000 a L4??? al igual
bueno, potser si, quan a la L2 estiguin els... 12000 :begut :D


Transporte Barcelona - http://www.transportebcn.es

Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....

Avatar de l’usuari
EUKibo
N9
N9
Entrades: 1321
Ubicació: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Entrada Autor: EUKibo » Dissabte 20/01/2007 14:33

Si eque la L2 està molt molt mimadeta! jo que visc a Montigalà i m'equidista L1 Fondo, L2 Pep Ventura i R1 Badalona per raons obvies agafo la L2 que tenen metros nous, estacions amples reformades i adaptades. En canvi la L1 va colapsada ja desde la primera parada i no pots seure, a més és més insegura, fa pudor i està una mica deixadeta, i la RENFE, que dirvos de la RENFE XDDDD tot i que la R1 comparada amb les altres linies de RENFE deu ni do!! ¬¬ ops! RENFE, ja podria funciona be! XD i a veure i quan m'apropin la L1 que la volen apropar desde abans de 1988 a Montigalà va una miqueta menys congestionada!



Vox
N8
N8
Entrades: 1256
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: Vox » Dissabte 20/01/2007 17:02

Al·lucino :D

Vejam, son 50 9000's en construcció. Correcte?

Els 50 sencers han d'anar TOTS a la L9-10 però aquesta, completada al 100% no, estarà fins el 2014-15 o el 3628-29, per tant, no necessitarà els 50 9000's fins aquelles dates (començo a pensar que per la L9 demanaran nous trens pq les 9000 arrivaran a Lesseps L9 quan tinguin 10 anys de vida, ultra moderna la línea sí :D):


La L2 es poblarà de 9000's i crec que es necessiten 15 trens, no? Hem d'afegir que cap el 2008 hi haurà una estació més (Badalona Centre), potser 1 tren més? 16. La part de Fira 1 i Fira 2 paso, doncs no crec que s'acabi abans de 2010-11 o més. Tambè hi haurà 3 5000's.


La L9 mateixa potser començarà a operar cap primers de 2009 segons opina en Javi82 (crec que vas dir això Javi, ara potser em confonc :| ) i quantes 9000's necessitarà? 15-16?


La L4 necessita 20 i molts trens, no? Les 2100 son 15 així que a la premsa van dir que les 2100 es completarien amb algunes 1100 però sembla ser que es completarà amb 9000's. Posem 10-12


Quedarien unes 5-6 per la L5.


I dic jo, no seria més llògic posar, en un futur pròxim TOTES les 5000's a la L5? Bé, totes no, però sí 36, es a dir, les 33 per la L5 i les 3 de la L2, i que en aquesta hi posin les 9000's (a la L3 no li podem treure les 3 5000 que tenen, clar, les necessiten).

Vox



Avatar de l’usuari
javi82
N6
N6
Entrades: 278
Ubicació: L'Hospitalet

Entrada Autor: javi82 » Dissabte 20/01/2007 21:41

A veure si quadren els números ;)

Per una banda hi ha els 99 nous trens:
39 5000
10 6000
50 9000

De l'altra els de la flota 'tradicional':
3 500
25 1000
27 1100
6 2000
15 2100
18 3000 (1 KO)
24 4000

I ara les necessitats de material de les línies (2010):
  • L1 Hospital de Bellvitge - Fondo
    · 34 trens = 24 4000R, 10 6000
  • L2 Paral·lel - Badalona Centre
    · 24 trens = 3 5000, 21 9000
  • L3 Zona Universitària - Trinitat Nova
    · 26 trens = 6 2000, 17 3000R, 3 5000
  • L4 La Pau - Trinitat Nova
    · 19 trens = 4 1100, 15 2100
  • L5 Cornellà Centre - Vall d'Hebron
    · 33 trens = 33 5000
  • L9 Sagrera|Meridiana - Can Zam/Gorg
    · 16 trens = 16 9000
  • L11 Trinitat Nova - Can Cuiàs
    · 3 trens = 3 500
Amb aquesta distribució (q es la q queda quan van presentar les 9000 a l'L2 i traspàs de 2100 a l'L4) es tindria q 'sobrarien' 23 1100 i 13 9000. I si ara surten notícies de que aquests 9000 tb els voldran aprofitar en altres línies, jo ja em perdo :x I això sense comptar q segons el PDI encara falta un nou encàrrec de 23 trens, i q no contemplava la sustitució dels trens de l'L4...



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5705
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dissabte 20/01/2007 22:03

"27" 1100 de fet és un eufemisme, perquè 2 d'ells estan irrecuperables, i el tercer "en paradero desconocido"...


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
EUKibo
N9
N9
Entrades: 1321
Ubicació: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Entrada Autor: EUKibo » Dissabte 20/01/2007 22:11

aquests 9000 que sobren els ficaran a la L4 i els 1100 bye bye a trinxar!



Vox
N8
N8
Entrades: 1256
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: Vox » Diumenge 21/01/2007 19:50

javi82 ha escrit:A veure si quadren els números ;)

Per una banda hi ha els 99 nous trens:
39 5000
10 6000
50 9000

De l'altra els de la flota 'tradicional':
3 500
25 1000
27 1100
6 2000
15 2100
18 3000 (1 KO)
24 4000

I ara les necessitats de material de les línies (2010):
  • L1 Hospital de Bellvitge - Fondo
    · 34 trens = 24 4000R, 10 6000
  • L2 Paral·lel - Badalona Centre
    · 24 trens = 3 5000, 21 9000
  • L3 Zona Universitària - Trinitat Nova
    · 26 trens = 6 2000, 17 3000R, 3 5000
  • L4 La Pau - Trinitat Nova
    · 19 trens = 4 1100, 15 2100
  • L5 Cornellà Centre - Vall d'Hebron
    · 33 trens = 33 5000
  • L9 Sagrera|Meridiana - Can Zam/Gorg
    · 16 trens = 16 9000
  • L11 Trinitat Nova - Can Cuiàs
    · 3 trens = 3 500
Amb aquesta distribució (q es la q queda quan van presentar les 9000 a l'L2 i traspàs de 2100 a l'L4) es tindria q 'sobrarien' 23 1100 i 13 9000. I si ara surten notícies de que aquests 9000 tb els voldran aprofitar en altres línies, jo ja em perdo :x I això sense comptar q segons el PDI encara falta un nou encàrrec de 23 trens, i q no contemplava la sustitució dels trens de l'L4...
La llista present i futura es la que tenia al cap, així que a mi tampoc em quadra això de les 9000's a la L4 i L5! Potser es carregaran tambè les 4 1100 que sobreviuran a la L4 (vull dir que poden substituir les 4 1100 per 4 9000's) però vaja, la resta ni idea.

Els 23 trens que dius que cita el PDI, no en tenia ni idea. Han de ser per la L2, no? Un cop la L9 obri del tot cap el 20xx necessitarà totes les 9000 així que els 23 nous poden ser per la L2. Potser la sèrie 7000 :D

Vox



Avatar de l’usuari
EUKibo
N9
N9
Entrades: 1321
Ubicació: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Entrada Autor: EUKibo » Diumenge 21/01/2007 23:43

:'( jo el que vull ja es els 4000 i 6000 a Montigalà, per quan l'extensió??? Se l'estan deixant pel final!!! ¬¬ aquesta alcaldesa de Badalona poc fa pels badalonins!!! Hi haun dèficin impresionant de transport públic, Montigalà es tota ella una autopista i qui no tenim cotxe i ens movem a peu o en TP es una agonia viurehi



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5705
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dilluns 22/01/2007 9:12

EUKibo, el Metro no el construeix pas l'alcaldesa de Badalona (ni l'ajuntament)


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dilluns 22/01/2007 10:11

ah, i una cosa que m'agrada dels 9000 és que tot i que tenen l'absurda barra davant de les portes, en tenen una altra al mig des seients, així que són una mica més "habitables" que els 5000


ES PELIGROSO ASOMARSE

Respon

Torna a “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”