Pàgina 1 de 1

Suïssa, món a part. Reforma Re420 +20 anys de servei.

Publicat: Dimarts 02/08/2011 13:07
Autor: ABB_Traccion
Hola!

Avui remenant dins del Facebook de http://www.railcolor.net he trobat una notícia veritablement sorprenent i m'ha quedat clar que Suïssa és un món a part i que Espanya és l'últim mico. (Ja em perdonaran)

La notícia tracta de la sèrie Re420 (o Re 4/4II), unes locomotores construides entre 1968 i 1985 (segons subsèries), i que trenta d'elles seran reformades (si no ho he entès malament, el meu alemany és nul) per donar servei a les S-Bahn de Zurich, amb una nova vida útil de 20 anys més. Bestial. No m'ho puc creure.
Ja han sortit les dues primeres reformades i han quedat precioses:
http://www.bahnonline.ch/wp/36091/s-bah ... 0-lion.htm

Això només passa a Suïssa.
Perque si tornem 'a casa', aquí s'estan deixant morir les 470, les primeres 446 s'estan retirant (a Irún hi ha unes cuantes i a Algodor, o rodalies també) i les 440 ja han passat a millor vida fa temps... per donar-se cops contra la paret... :cop es veu que ens sobren els diners...

Suïssa no tindrà la "flota más moderna de Europa" però al menys tenen les ments pensants més brillants del continent sencer.

Re: Suïssa, món a part. Reforma Re420 +20 anys de servei.

Publicat: Dimarts 02/08/2011 16:09
Autor: aim
Molt bona notícia per les Re420, la meva locomotora suïssa preferida. No se què els deuen haver modificat interiorment (una a la que vaig poder treure un ull a la cabina (des de fora) incloïa una mena d'ordinador o pantalla en un lateral que de ben segur no venia de fàbrica). Exteriorment veig que els han canviat els topalls, leds als fars i la decoració estil Re460, que sincerament, no m'acaba d'agradar.... millor la decoració tot en vermell, verd o la de Cargo.

Si aquestes locomotores rodessin per aquí ja faria anys que estarien totes desballestades.

Re: Suïssa, món a part. Reforma Re420 +20 anys de servei.

Publicat: Dimarts 02/08/2011 19:08
Autor: liniadelRipollés
I quin problema hi ha? Si les mantens i les modernitzes poden ser indefinides. Mira, aquí tens com a exemple el tren de Sóller: des de 1929 utilitzen les 4 mateixes unitats tractores. Passen revisió anual i cada quatre anys una es desmunta completament. Són indefinides.

No estic d'acord que a Suïssa tinguin les ments més brillants. Simplement hi ha una altra mentalitat, per cert força més conservadora que aquí.
ABB_Traccion ha escrit:Hola!

Avui remenant dins del Facebook de http://www.railcolor.net he trobat una notícia veritablement sorprenent i m'ha quedat clar que Suïssa és un món a part i que Espanya és l'últim mico. (Ja em perdonaran)

La notícia tracta de la sèrie Re420 (o Re 4/4II), unes locomotores construides entre 1968 i 1985 (segons subsèries), i que trenta d'elles seran reformades (si no ho he entès malament, el meu alemany és nul) per donar servei a les S-Bahn de Zurich, amb una nova vida útil de 20 anys més. Bestial. No m'ho puc creure.
Ja han sortit les dues primeres reformades i han quedat precioses:
http://www.bahnonline.ch/wp/36091/s-bah ... 0-lion.htm

Això només passa a Suïssa.
Perque si tornem 'a casa', aquí s'estan deixant morir les 470, les primeres 446 s'estan retirant (a Irún hi ha unes cuantes i a Algodor, o rodalies també) i les 440 ja han passat a millor vida fa temps... per donar-se cops contra la paret... :cop es veu que ens sobren els diners...

Suïssa no tindrà la "flota más moderna de Europa" però al menys tenen les ments pensants més brillants del continent sencer.

Utilitat

Publicat: Dimarts 02/08/2011 19:13
Autor: Guigui
ABB_Traccion ha escrit:La notícia tracta de la sèrie Re420 (o Re 4/4II), unes locomotores construides entre 1968 i 1985 (segons subsèries), i que trenta d'elles seran reformades (si no ho he entès malament, el meu alemany és nul) per donar servei a les S-Bahn de Zurich, amb una nova vida útil de 20 anys més.
Ho has entès bé. Concretament, serviran per a remolcar trens de dos pisos i cobrir la demanda en hora punta.

Re: Suïssa, món a part. Reforma Re420 +20 anys de servei.

Publicat: Dimecres 03/08/2011 2:47
Autor: liniadelRipollés
Per cert, una d'aquestes va traccionar-me un cop a partir de Ginebra el TrenHotel pantone de Renfe i cantava com....com un tren de Renfe.

Tens un bon curriculum d'opinions ja d'entrada al respecte de la teva (esperem) futura nova empresa. :)

ABB_Traccion ha escrit:Hola!

Avui remenant dins del Facebook de http://www.railcolor.net he trobat una notícia veritablement sorprenent i m'ha quedat clar que Suïssa és un món a part i que Espanya és l'últim mico. (Ja em perdonaran)

La notícia tracta de la sèrie Re420 (o Re 4/4II), unes locomotores construides entre 1968 i 1985 (segons subsèries), i que trenta d'elles seran reformades (si no ho he entès malament, el meu alemany és nul) per donar servei a les S-Bahn de Zurich, amb una nova vida útil de 20 anys més. Bestial. No m'ho puc creure.
Ja han sortit les dues primeres reformades i han quedat precioses:
http://www.bahnonline.ch/wp/36091/s-bah ... 0-lion.htm

Això només passa a Suïssa.
Perque si tornem 'a casa', aquí s'estan deixant morir les 470, les primeres 446 s'estan retirant (a Irún hi ha unes cuantes i a Algodor, o rodalies també) i les 440 ja han passat a millor vida fa temps... per donar-se cops contra la paret... :cop es veu que ens sobren els diners...

Suïssa no tindrà la "flota más moderna de Europa" però al menys tenen les ments pensants més brillants del continent sencer.

Re: Suïssa, món a part. Reforma Re420 +20 anys de servei.

Publicat: Dimecres 03/08/2011 22:14
Autor: aim
liniadelRipollés ha escrit:Per cert, una d'aquestes va traccionar-me un cop a partir de Ginebra el TrenHotel pantone de Renfe i cantava com....com un tren de Renfe.
A mi també, tant a l'anada com a la tornada. A més, la de tornada no duia al frontal l'escut de Suïssa sinó el logo de la SBB (les dues fletxes, com les que li han col·locat al lateral a la Re420 reformada)

Sembla l'assignació habitual

Publicat: Dimecres 03/08/2011 23:19
Autor: Guigui
aim ha escrit:A mi també, tant a l'anada com a la tornada.
I a mi. Com que es tracta d'un servei irregular que, a més transita en part per vies desviades i no passa per la via d'altes prestacions entre Berna i Zuric, no deixa de tenir la seva lògica que l'SBB hi assigni les màquines més antigues i, a priori, amb menys prestacions típiques per a un IC o EC.

Re: Suïssa, món a part. Reforma Re420 +20 anys de servei.

Publicat: Dijous 04/08/2011 2:10
Autor: hnfgd
Una y otra vez que Suiza es genial en esto, y en lo otro. Vale que en suiza van bien algunas cosas de los trenes, pero tampoco es el fantástico país de las maravillas ferroviarias, en parte por la propia culpa de los usuarios. Ya parecerá que en suiza haya líneas de cercanías con un recorrido de apx. 1 hora con frecuencias como aqui, de hasta 4 trenes por hora. Yo recuerdo la S16 de Zurich que tiene la increible frecuencia de 1 tren por hora, y eso entre la ciudad más grande, y la ciudad de Schaffhausen, del tanaño de Vilafranca, a un poco menos de una hora de trayecto. Claro, asi no hay problema con que se sume un IR directo por hora, pero eso no es posible aqui, donde la gente se echa a llorar si no tiene un tren a Terrassa (por ejemplo) cada 15 minutos, y luego encima a pedir un semidirecto, que no tendría ni por donde circular con las vías que ya estan tan atrofiadas. Y luego si la R8, con muchos menos pasajeros que la mayoría de otras líneas de cercanías, tiene la frecuencia de un tren por hora, eso es una barbaridad, y eso en suiza nunca ocurriría porque ahi tienen sus locomotoras de los años 60, con las que tienen veinte trenes por hora entre los pueblos más perdidos, y su ops! madre que se lo crea. Y ya se que exagero, pero es muy hartante escuchar queja tras queja sobre los trenes de aqui, que al final de todo estan bastante bien, tenemos las 447 que aparte de los asientos de roca dura estan muy bien, y una frecuencia que da envidia. Y miren ustedes, que no siempre se puede tener todo, a ver si dejamos de idolatrar a suiza, que la hierba siempre esta mas verde al otro lado.

Re: Suïssa, món a part. Reforma Re420 +20 anys de servei.

Publicat: Dijous 04/08/2011 6:58
Autor: liniadelRipollés
Per no parlar dels trens amb una part doble pis i l'altra de pis únic remolcat per la primera locomotora que tenen disponible.

Odiós, realment

Publicat: Divendres 05/08/2011 1:19
Autor: Guigui
hnfgd ha escrit:Yo recuerdo la S16 de Zurich que tiene la increible frecuencia de 1 tren por hora, y eso entre la ciudad más grande, y la ciudad de Schaffhausen, del tanaño de Vilafranca, a un poco menos de una hora de trayecto.
Comptant transbords (que allí sí que són ràpids i efectius, ben a l'inrevés del Renfistan, on cal calcular prop de mitja hora perquè agafar l'enllaç no sigui una quimera) tens tres connexions d'S-Bahn per hora, a més d'una amb IC.

Ara, ja posats a comparar, mira'm connexions entre Calaf i Cervera, i entre Pfäffikon i Arth-Goldau. Gràcies.

Re: Suïssa, món a part. Reforma Re420 +20 anys de servei.

Publicat: Divendres 05/08/2011 12:36
Autor: metro3001
Sense ànims de ser puntillós, el que es vulgui quedar amb el bon servei que ens dona la "nostra" renfe, que es quedi.
Els demés, ja ens complaurem veient com a la resta d´Europa, els trens fan un veritable servei public i per al public.
Jo francament entenc totes les postures, pero un cop es surt d´espanya, un es dona conta de la "joia" que tenim aquí.
Evidentment, no entraré en discusions, ja que jo només he donat la meva opinió i crec francament que tenim MOLT per apendre.
metro3001