Retirada de les 490 de Renfe

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Respon
Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Retirada de les 490 de Renfe

Entrada Autor: ortegote » Dissabte 05/10/2013 16:15

Fil provinent de http://transport.cat/viewtopic.php?t=13 ... ead#unread

437.001 ha escrit:
Guigui ha escrit:Més aviat, és la continuació de l'Arco i, més tard, de l'Alaris.
Uns es faran amb 449, i els altres amb Arco (però no es diran Arco).

Els Alaris marxen de Catalunya, alguns van a fer serveis Sevilla-Huelva.
Tenia entes que els ALARIS S490 estaven retirats del servei.

http://www.scf.es/noticia/renfe-retira- ... -seguridad

Salut.



albe6
N8
N8
Entrades: 1035
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Diumenge 06/10/2013 0:13

ortegote ha escrit:Tenia entes que els ALARIS S490 estaven retirats del servei.

http://www.scf.es/noticia/renfe-retira- ... -seguridad

Salut.
Si, és cert, estan apartats del servei.

La retirada del material ha estat posterior a la publicació dels missatges que puguin fer referència a possibles serveis que eren prestats amb 490 ABANS de ser apartats.



Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Diumenge 06/10/2013 22:05

albe6 ha escrit:
ortegote ha escrit:Tenia entes que els ALARIS S490 estaven retirats del servei.

http://www.scf.es/noticia/renfe-retira- ... -seguridad

Salut.
Si, és cert, estan apartats del servei.

La retirada del material ha estat posterior a la publicació dels missatges que puguin fer referència a possibles serveis que eren prestats amb 490 ABANS de ser apartats.
OK

No m'havia fixat en la data del comentari.



eolosbcn
N5
N5
Entrades: 109

Entrada Autor: eolosbcn » Dilluns 07/10/2013 10:55

albe6 ha escrit:
ortegote ha escrit:Tenia entes que els ALARIS S490 estaven retirats del servei.

http://www.scf.es/noticia/renfe-retira- ... -seguridad

Salut.
Si, és cert, estan apartats del servei.

La retirada del material ha estat posterior a la publicació dels missatges que puguin fer referència a possibles serveis que eren prestats amb 490 ABANS de ser apartats.
La setmana passada vaig veure un parell de s490 retirats a l'entrada de València-Nord. Comencen a tenir un estat bastant lamentable. Que es pensa fer amb aquests trens?



epuig29
N6
N6
Entrades: 209
Ubicació: Salt<Girona<Catalunya<Europa

Entrada Autor: epuig29 » Dilluns 07/10/2013 16:26

eolosbcn ha escrit: La setmana passada vaig veure un parell de s490 retirats a l'entrada de València-Nord. Comencen a tenir un estat bastant lamentable. Que es pensa fer amb aquests trens?
Deballestar-los, no crec que en puguin fer res més, si cap de les unitats es pot aprofitar... Alguna associació potser en demana alguna, però no ho crec.



davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dilluns 07/10/2013 16:44

Aquestes unitats tenen un problema amb els bogies. Nomes tenen 15 anys. Els bogies es poden cambiar, sense afectar a la resta del tren.
El fabricant, en aquest Alstom, te que donar una solución al problema. Una vegada segurament s'implantara en una o dos unitat, es fan les proves i s'aplica a la resta d'unitats.
Crec que en uns mesos tornaran a circular.



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4441
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dilluns 07/10/2013 22:59

davida ha escrit:Aquestes unitats tenen un problema amb els bogies. Nomes tenen 15 anys. Els bogies es poden cambiar, sense afectar a la resta del tren.
El fabricant, en aquest Alstom, te que donar una solución al problema. Una vegada segurament s'implantara en una o dos unitat, es fan les proves i s'aplica a la resta d'unitats.
Crec que en uns mesos tornaran a circular.
Seria la solució més evident, no? Desballestar trens que són molt joves és una estupidesa total.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimarts 08/10/2013 1:04

De la wikipedia:
wikipedia ha escrit:El día 13 de Agosto de 2013 la serie 490 se retira al completo del servicio por parte de Renfe Operadora al detectarse fisuras en los bogies producidas por la fatiga del material y que podrían comprometer la seguridad de las circulaciones. Las relaciones servidas por este modelo de tren pasan a estar servidas por cualquier material disponible o por servicios por carretera hasta que se concluya la inspección y se reparen las deficiencias detectadas



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3160
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimarts 08/10/2013 9:24

Fissures als bogies per fatiga de material és una fallada relativament comuna. Entre altres, n'han patit les locomotores 252. Al seu dia ho van solucionar i ara bé que presten un bon servei. Amb els 490 hauria de passar el mateix.

A més, els 490 són un excelent material per a línies d'ample ibèric electrificades aptes per a 220 Km/h i, amb només 161 places per tren, per a relacions que no tinguin una alta demanda (un 449 són 264 places i un 130, 299 places). A més, són basculants fins a 8º d'inclinació de la caixa per compensar l'acceleració lateral no compensada cosa que els permet circular més de pressa en traçats sinuosos. De fet, són tipus B com els talgo pendulars i derivats (130, 102, etc...). I estan preparats per a circular per ample normal (1435mm) amb un canvi d'eixos, malgrat no disposar dels equips elèctrics per als 25 KVca de la catenària de les línies d'alta velocitat.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Respon

Torna a “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”