Pàgina 1 de 1

Retirada de les 490 de Renfe

Publicat: Dissabte 05/10/2013 16:15
Autor: ortegote
Fil provinent de http://transport.cat/viewtopic.php?t=13 ... ead#unread

437.001 ha escrit:
Guigui ha escrit:Més aviat, és la continuació de l'Arco i, més tard, de l'Alaris.
Uns es faran amb 449, i els altres amb Arco (però no es diran Arco).

Els Alaris marxen de Catalunya, alguns van a fer serveis Sevilla-Huelva.
Tenia entes que els ALARIS S490 estaven retirats del servei.

http://www.scf.es/noticia/renfe-retira- ... -seguridad

Salut.

Re: Canvi de nom i res més

Publicat: Diumenge 06/10/2013 0:13
Autor: albe6
ortegote ha escrit:Tenia entes que els ALARIS S490 estaven retirats del servei.

http://www.scf.es/noticia/renfe-retira- ... -seguridad

Salut.
Si, és cert, estan apartats del servei.

La retirada del material ha estat posterior a la publicació dels missatges que puguin fer referència a possibles serveis que eren prestats amb 490 ABANS de ser apartats.

Re: Canvi de nom i res més

Publicat: Diumenge 06/10/2013 22:05
Autor: ortegote
albe6 ha escrit:
ortegote ha escrit:Tenia entes que els ALARIS S490 estaven retirats del servei.

http://www.scf.es/noticia/renfe-retira- ... -seguridad

Salut.
Si, és cert, estan apartats del servei.

La retirada del material ha estat posterior a la publicació dels missatges que puguin fer referència a possibles serveis que eren prestats amb 490 ABANS de ser apartats.
OK

No m'havia fixat en la data del comentari.

Re: Canvi de nom i res més

Publicat: Dilluns 07/10/2013 10:55
Autor: eolosbcn
albe6 ha escrit:
ortegote ha escrit:Tenia entes que els ALARIS S490 estaven retirats del servei.

http://www.scf.es/noticia/renfe-retira- ... -seguridad

Salut.
Si, és cert, estan apartats del servei.

La retirada del material ha estat posterior a la publicació dels missatges que puguin fer referència a possibles serveis que eren prestats amb 490 ABANS de ser apartats.
La setmana passada vaig veure un parell de s490 retirats a l'entrada de València-Nord. Comencen a tenir un estat bastant lamentable. Que es pensa fer amb aquests trens?

Re: Canvi de nom i res més

Publicat: Dilluns 07/10/2013 16:26
Autor: epuig29
eolosbcn ha escrit: La setmana passada vaig veure un parell de s490 retirats a l'entrada de València-Nord. Comencen a tenir un estat bastant lamentable. Que es pensa fer amb aquests trens?
Deballestar-los, no crec que en puguin fer res més, si cap de les unitats es pot aprofitar... Alguna associació potser en demana alguna, però no ho crec.

Re: Horaris | Canvis en horaris de trens regionals

Publicat: Dilluns 07/10/2013 16:44
Autor: davida
Aquestes unitats tenen un problema amb els bogies. Nomes tenen 15 anys. Els bogies es poden cambiar, sense afectar a la resta del tren.
El fabricant, en aquest Alstom, te que donar una solución al problema. Una vegada segurament s'implantara en una o dos unitat, es fan les proves i s'aplica a la resta d'unitats.
Crec que en uns mesos tornaran a circular.

Re: Horaris | Canvis en horaris de trens regionals

Publicat: Dilluns 07/10/2013 22:59
Autor: Renfe445
davida ha escrit:Aquestes unitats tenen un problema amb els bogies. Nomes tenen 15 anys. Els bogies es poden cambiar, sense afectar a la resta del tren.
El fabricant, en aquest Alstom, te que donar una solución al problema. Una vegada segurament s'implantara en una o dos unitat, es fan les proves i s'aplica a la resta d'unitats.
Crec que en uns mesos tornaran a circular.
Seria la solució més evident, no? Desballestar trens que són molt joves és una estupidesa total.

Re: Retirada de les 490 de Renfe

Publicat: Dimarts 08/10/2013 1:04
Autor: wefer
De la wikipedia:
wikipedia ha escrit:El día 13 de Agosto de 2013 la serie 490 se retira al completo del servicio por parte de Renfe Operadora al detectarse fisuras en los bogies producidas por la fatiga del material y que podrían comprometer la seguridad de las circulaciones. Las relaciones servidas por este modelo de tren pasan a estar servidas por cualquier material disponible o por servicios por carretera hasta que se concluya la inspección y se reparen las deficiencias detectadas

Re: Retirada de les 490 de Renfe

Publicat: Dimarts 08/10/2013 9:24
Autor: genissimon
Fissures als bogies per fatiga de material és una fallada relativament comuna. Entre altres, n'han patit les locomotores 252. Al seu dia ho van solucionar i ara bé que presten un bon servei. Amb els 490 hauria de passar el mateix.

A més, els 490 són un excelent material per a línies d'ample ibèric electrificades aptes per a 220 Km/h i, amb només 161 places per tren, per a relacions que no tinguin una alta demanda (un 449 són 264 places i un 130, 299 places). A més, són basculants fins a 8º d'inclinació de la caixa per compensar l'acceleració lateral no compensada cosa que els permet circular més de pressa en traçats sinuosos. De fet, són tipus B com els talgo pendulars i derivats (130, 102, etc...). I estan preparats per a circular per ample normal (1435mm) amb un canvi d'eixos, malgrat no disposar dels equips elèctrics per als 25 KVca de la catenària de les línies d'alta velocitat.

Salut !!