FGC licita la nueva serie de trenes 115

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Respon
Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1435
Ubicació: (Barcelona CAT, Austin i Houston TX, Washington DC)

Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC

Entrada Autor: 122-042-132 » Divendres 12/03/2021 15:11

Informació del Diari de Terrassa

Els nous trens 115 arriben d'aquí a poques setmanes
12.03.2021 | 04:00

https://www.flickr.com/photos/145071795 ... 928108058/

Els 15 trens de la sèrie 115 que FGC ha comprat per a la línia del Vallès comencen a arribar a finals de març o principis del mes d'abril. L'entrega del primer vehicle s'espera per a les setmanes vinents. Un cop estigui a cotxeres, la companyia farà les proves d'homologació i els protocols previs a l'entrada en servei, uns tràmits que s'allargaran al voltant de sis mesos.

Abans de final d'any el primer dels 15 trens entrarà en servei a la línia vallesana i, a partir d'aquell moment, s'incorporarà un vehicle nou cada quinze dies.

L'arribada dels nous vehicles, que ha construït la suïssa Stadler Rail per un import de 120.395.000 euros, permetrà reduir a 5 minuts la freqüència de pas dels trens de FGC en hora punta. Precisament aquesta nova generació de vehicles ha de millorar les freqüències en els moments de màxima demanda, entre les 8 i les 9 del matí.

FGC espera recuperar aquest 2021 la demanda perduda durant la pandèmia. El 2019 i durant el primer trimestre de 2020, just abans del confinament, la S1 i la S2 tenien un 106% de demanda entre les 8 i les 9 del matí. En aquests moments està en un 56%, pràcticament la meitat.

La companyia espera que el 2022, superada la pandèmia, es recuperi la demanda del 104% a primera hora del matí. En l'etapa precovid FGC oferia 90 mil viatges al dia i tenia una demanda de 68 mil. Entre 2021 i 2022 els nous trens permetran augmentar l'oferta de viatges en 30 mil més, arribant als 120 mil.



mohn902
N4
N4
Entrades: 55

Entrada Autor: mohn902 » Divendres 30/04/2021 0:03

Doncs ja la tenim aquí, avui vespre nit arribava la 115.01 al COR de Rubí en tràiler.
No disposo de material fotogràfic.

Salut!



Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 1895

Entrada Autor: albert28 » Divendres 30/04/2021 8:29




Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22886
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 30/04/2021 10:39






Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1435
Ubicació: (Barcelona CAT, Austin i Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dissabte 01/05/2021 9:48

Finalment han arribat!
Molt bona noticia. Cap a finals d'any en servei comercial. Salut!



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1435
Ubicació: (Barcelona CAT, Austin i Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dilluns 03/05/2021 10:01

Arriben els nous combois de FGC per a la línia Barcelona-Vallès
Durant els propers dies començarà el seu període de proves

L'estació de FGC de Sant Cugat tindrà una freqüència d'un tren cada 2,5 minuts en ambdues línies

https://www.naciodigital.cat/santcugat/noticia/5742



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1435
Ubicació: (Barcelona CAT, Austin i Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dijous 06/05/2021 21:51

FGC presenta el primer dels 15 nous trens que permetran aplicar el servei per freqüència

Ja ha arribat el primer dels 15 nous trens que permetran incrementar la freqüència de pas ferroviari de la línia del Vallès. El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, ha visitat aquest dijous el Centre Operatiu de Rubí per presentar aquest nou model d’última generació. Es tracta d’un comboi amb una capacitat total de 775 persones. Disposa de dos espais multifuncionals per a persones amb mobilitat reduïda, a més de connexió USB a cadascun dels 196 seients, entre moltes altres prestacions.

Ara, la nova unitat se sotmetrà a un període de proves d’entre 4 i 6 mesos. Després està previst que la resta de trens arribin, de forma esglaonada fins la primavera o l’estiu de l’any que ve, Serà llavors quan es podrà començar a aplicar el nou sistema, amb l’increment de les freqüències. Amb l’arribada d’aquestes noves unitats, des de Terrassa sortirà un tren cada 5 minuts en les hores punta i cada 10 minuts en les hores vall. D’aquesta manera, s’aplicarà el servei per freqüència, cosa que permetrà que els usuaris no hagin d’estar pendents de les hores de sortida.

Damià Calvet també ha recordat que aquesta és una actuació iniciada en el seu dia per l’aleshores conseller Josep Rull. La compra dels 15 nous trens, valorada en uns 100 milions d’euros, permetrà ampliar la flota de ferrocarrils a la Línia del Vallès fins les 61 unitats. A més, l’operació servirà per generar uns 200 nous llocs de treball.

https://www.youtube.com/watch?v=BRJpEh5JnSg

Més informació a https://www.terrassadigital.cat



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1435
Ubicació: (Barcelona CAT, Austin i Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dijous 06/05/2021 22:06

L'arribada de la primera UTE 115




geekest_cat
N4
N4
Entrades: 40
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: geekest_cat » Divendres 07/05/2021 11:47

Genial, ja tinc ganes d'entrar-hi, a veure com són per dins. Pel que hem vist fins ara, tant estèticament com a nivell d'amidaments seran una evolució dels 113, però sense ser un canvi tan gran com entre els 112 i els 113.

Respecte el problema dels marejos no tinc esperança que mai s'arregli. Malgrat que hi ha gent que diu que es maregen més amb els 113, a mi també em passa amb els 112, i per tant deu ser cosa del traçat o del desinfectant o qualsevol altra causa.



Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1214
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Divendres 07/05/2021 18:22

geekest_cat ha escrit:
Divendres 07/05/2021 11:47
Genial, ja tinc ganes d'entrar-hi, a veure com són per dins. Pel que hem vist fins ara, tant estèticament com a nivell d'amidaments seran una evolució dels 113, però sense ser un canvi tan gran com entre els 112 i els 113.

Respecte el problema dels marejos no tinc esperança que mai s'arregli. Malgrat que hi ha gent que diu que es maregen més amb els 113, a mi també em passa amb els 112, i per tant deu ser cosa del traçat o del desinfectant o qualsevol altra causa.
En la LL A con los 213 aparecieron los mareos y la gente lo achaca al efecto gusano del tren al ser diafano, pero si con los 112 pasa entonces la teoria falla.



Respon

Torna a “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”