Alstom es fusiona amb Siemens

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Respon
Avatar de l’usuari
He2/2
N4
N4
Entrades: 63
Ubicació: Viladecavalls (Vallès Occidental)
Contacta:

Alstom es fusiona amb Siemens

Entrada Autor: He2/2 » Dissabte 23/09/2017 22:14

"Le Monde" publicava ahir la notícia que els governs francès i alemany estan negociant la compra de Alstom per Siemens, Que en sabeu?



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23218
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 27/09/2017 9:46

Confirmat, veurem què passa amb la planta de Santa Perpètua:
http://www.viaempresa.cat/empresa/alsto ... ce=twitter


Alstom i Siemens es fusionen

La francesa i l'alemanya creen un gegant europeu del sector ferroviari

Agències Barcelona 27.09.2017 08:10 h.

La companyia francesa Alstom i l'alemanya Siemens han signat un acord de fusió amb el qual crearan un gegant europeu en el sector ferroviari amb un volum de negocis de 15.300 milions d'euros, han informat ambdues empreses.

"Siemens i Alstom han signat un protocol d'acord per combinar les activitats de mobilitat de Siemens, que inclouen la seva secció de tracció ferroviària, amb Alstom", han indicat en un comunicat, en què també expliquen que han comunicat que l'Estat francès no excercirà l'opció de compra d'accions d'Alstom. França té actualment un 20% dels títols de Alstom gràcies als títols prestats pel grup Bouygues, que s'haguessin fet efectius si l'Estat hagués desemborsat fins al 17 d'octubre 1.000 milions d'euros. Així mateix, Siemens controlarà el 50% de les accions de la nova empresa fusionada.

Es tracta de "la signatura d'un protocol d'acord que garanteix l'exclusivitat perquè les seves activitats de mobilitat s'uneixin en una fusió entre iguals", han dit. La transacció, no obstant això, està pendent de l'aprovació dels reguladors i serà consultada als comitès d'empresa, per la qual cosa s'espera que es conclogui a finals de l'any vinent.

Si Alstom decideix trencar l'acord amb Siemens, haurà d'indemnitzar a la firma alemanya amb 140 milions d'euros.

El grup resultant, que estarà sota la direcció de l'actual responsable de Alstom, Henri Poupart-Lafarge, cotitzarà a la Borsa de París i tindrà la seva seu a la regió parisenca.

L'operació ha creat polèmica a França, doncs els partits opositors a l'Executiu del socioliberal Emmanuel Macron han acusat el Govern de desmantellar la indústria francesa i de claudicar davant els interessos alemanys. No obstant això, el Govern francès han assegurat que els llocs de treball d'Alstom es mantindran i que el govern de la nova empresa serà equilibrat.

Alstom està considerada una de les empreses industrials de bandera a França i es va llaurar fama internacional per ser el fabricant del tren d'alta velocitat (TGV) amb el qual el país gal va ser pioner en aquest tipus de transport.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23218
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 28/09/2017 10:07

Diria que són més...Oi que a l'entrada de Sitges havia una planta d'Alstom? De quina divisió?

http://www.ara.cat/economia/Alstom-Siem ... 12435.html

Incògnita a les plantes catalanes d'Alstom i Siemens després de la fusió

Les dues companyies tenen fàbriques a Catalunya, concretament a Barcelona i el Vallès Occidental

La fusió del grup industrial alemany Siemens i el seu rival francès Alstom, anunciada aquest dimarts, crearà la potència europea més gran del sector del ferrocarril amb l'objectiu de fer front comú per lluitar contra els seus rivals internacionals, sobretot el fabricant xinès CRRC Corp, corporació resultant de la fusió de les dues principals empreses del ram del país. L a nova companyia suma una cartera de negoci de 61.200 milions d'euros i ingressos de 15.300 milions.

Siemens controlarà el 50% de la societat i tindrà el suport del govern francès, que controla el 20% d'Alstom a través de Bouygues. El president executiu serà Henri Poupart-Lafarge, actual director executiu d'Alstom. Però la fusió dels dos gegants també podria tenir repercussions a Espanya i Catalunya.

La integració, doncs, afectarà Espanya en la mesura que les dues companyies estan presents al país amb els seus respectius negocis ferroviaris des de fa anys. De fet, totes dues tenen en comú que ja acumulen més d'un segle de presència a Espanya, que les seves principals instal·lacions estan ubicades a Madrid i Barcelona i que han subministrat gran part de l'actual parc de trens AVE de Renfe i altres infraestructures com electrificació i sistemes de la xarxa ferroviària espanyola, convencional i d'alta velocitat.
Possibles efectes a Catalunya

Alstom té una llarga trajectòria amb la seva planta ferroviària de Santa Perpètua de Mogoda que sovint s'ha vist afectada pels moviments empresarials de la companyia. El gener del 2016, amb la compra del negoci energètic d’Alstom per part de General Electric (GE), la planta ja va haver de reestructurar la plantilla i va anunciar mig miler d’acomiadaments a tot Espanya: Catalunya va ser la comunitat que en va sortir més malparada, amb la supressió de la meitat dels llocs de treball, uns 300, segons van explicar a l'ARA fons de CCOO en aquell moment.

Un dels grans damnificats aleshores a Catalunya va ser el centre de negoci eòlic (Alstom Wind), que va reduir la seva plantilla a la meitat. El centre ja va acomiadar 90 empleats de les àrees de R+D i oficines el 2013 després de la retallada dels ajuts a les renovables que va aplicar el govern espanyol i que també va implicar el tancament de dues plantes de producció a Galícia i Castella i Lleó. De fet, en les anteriors fusions o absorcions de parts del negoci, els sindicats sempre han temut una relocalització dels efectius cap a França.

La retallada de GE també va suposar el tancament de la planta de Cornellà de Llobregat on Alstom desenvolupava projectes en el camp de l’energia hidràulica. En aquest cas, General Electric va justificar la retallada a tot Europa per guanyar competitivitat i evitar les duplicitats.

Per la seva banda, Siemens va fabricar i va subministrar part de la segona generació de trens AVE, els que uneixen Madrid i Barcelona. La companyia està present a Espanya des del 1895 i compta amb una fàbrica a Cornellà (Barcelona) que, entre altres coses, fabrica motors i convertidors per a trens. A més, té un centre de R + D + I en senyalització ferroviària a Tres Cantos (Madrid) amb projectes per a tota la divisió internacional.

Ara falta per veure si la fusió entre els dos gegants torna a repercutir sobre les plantes catalanes de Barcelona i el Vallès.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23218
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 29/09/2017 15:21

Què en penseu?



Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Divendres 29/09/2017 19:27

Sincerament no pensava en una fusio/compra de Siemens i Alstom, aixi que entre CAF i Talgo no se crec que fan trens molt diferents, però es una posibilitat.
Salutacions.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23218
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 06/02/2019 17:07

https://www.lavanguardia.com/economia/2 ... encia.html

Bruselas veta la fusión Alstom-Siemens y crispa a Francia y Alemania

La unión podía comportar limitaciones a la competencia en el sector ferroviario y de señalización
Bruselas veta la fusión Alstom-Siemens y crispa a Francia y Alemania

Jaume Masdeu, Bruselas
06/02/2019 11:52
Actualizado a 06/02/2019 16:05

Bruselas ha vetado la fusión de los dos grandes del ferrocarril en Europa. La Comisión Europea (CE) ha anunciado la prohibición de la adquisición de la francesa Alstom por parte de la compañía alemana Siemens porque considera que supondría un perjuicio a la competencia en los mercados ferroviarios, especialmente en los que se refieren a los trenes de alta velocidad y a los sistemas de señalización. La decisión ha crispado los ánimos en París y Berlín, que apuestan por reformar las reglas europeas de competencia. Alstom ya ha anunciado que no intentará relanzar la alianza.

“Millones de pasajeros a través de Europa confían cada día en trenes modernos y seguros. Siemens y Alstom son los dos campeones de la industria ferroviaria. Sin suficientes remedios, esta fusión hubiera supuesto precios más elevados de los sistemas de señalización que aseguran la seguridad de los pasajeros y de las nuevas generaciones de trenes de alta velocidad”, declaró la comisaria de Competencia, Margrethe Vestager al defender el veto.
Segundo grupo mundial

La fusión creaba un gigante con 15.000 millones en ingresos y 62.000 empleos

Se cumple así un veto anunciado, que se daba por hecho en las últimas semanas, a pesar de los últimos intentos de las compañías, que presentaron nuevas propuestas para evitar el bloqueo de Bruselas. También durante los últimos días aumentó la presión desde las dos capitales, París y Berlín, con declaraciones públicas defendiendo el proyecto que consideran indispensable para hacer frente a la competencia de fuera de la UE, especialmente por parte de China.

Pero la comisaria de Competencia se ha mostrado inflexible. Ya este martes el presidente de la Comisión europea, Jean-Claude Juncker, defendió públicamente la política de competencia de su ejecutivo. “Permitiremos siempre una competencia equitativa para las empresas y, a fin de cuentas para los consumidores….No haremos nunca política o favoritismo cuando se trate de asegurar reglas de juego equitativas”, manifestó Juncker en un discurso en Bruselas, para añadir posteriormente que “es un mensaje a los que dicen que la Comisión está formada por tecnócratas ciegos y estúpidos”.
Mercado global

Alemania y Francia veían el proyecto indispensable para contrarrestar el empuje chino

Es precisamente de ello de lo que le acusan los gobiernos francés y alemán, que consideran necesario un campeón europeo ferroviario para hacer frente a los retos de otros países. Esta misma mañana, ya anticipándose al veto, el ministro francés de Economía y Finanzas, Bruno Le Maire, ha declarado que Francia discutirá con Alemania fórmulas para modificar las reglas europeas de la competencia.

“Las reglas actuales son obsoletas -ha dicho Le Maire-. Puede haber otra interpretación de las reglas y yo desafío el análisis hecho por la Comisión Europea”. El enfrentamiento entre los dos grandes y la CE está servido.



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1637
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Diumenge 31/01/2021 18:37

No va poder ser amb Siemens, serà amb Bombardier.

Alstom ha culminat la compra del negoci ferroviari de Bombardier per 4.400 milions d'euros en efectiu, fet que suposa un ajust respecte als 5.500 milions als que finalment s'ha valorat la companyia (al febrer es van pactar 5.900 milions). La diferència entre suma desemborsat i el pactat respon a una sèrie d'ajustos contractuals d'última hora per 1.100 milions i a el fet que Bombardier ha tancat l'any 2020 amb una caixa negativa, informa el fabricant. La companyia francesa ha realitzat emissions de drets i bons sènior per uns 2.750 milions entre desembre i gener per finançar l'operació.

Alstom ha reiterat la seva intenció de generar sinergies de 400 milions d'euros anuals i ha informat que segueix endavant amb les desinversions exigides per la UE per donar via lliure a l'operació, com la venda de fàbrica que Alstom té a Reichshoffen i per la qual CAF va mostrar interès a adquirir, entre altres plantes. També ha de compartir tecnologia d'alta velocitat i senyalització.

Amb la integració de Bombardier Transportation, que aquesta setmana ha nomenat a David Torres president del negoci a Espanya, Alstom crea un gegant ferroviari amb el qual "reforçar el seu lideratge en el creixent mercat de mobilitat sostenible", explica la firma francesa en un comunicat.

Així, la nova companyia neix amb una cartera de comandes conjunta de 71.100 milions d'euros (41.200 milions per part d'Alstom i 29.900 milions de Bombardier), una facturació de 15.700 milions d'euros, presència en 70 països i una plantilla formada per 75.000 treballadors ( 3.000 a Espanya). La multinacional francesa recorda que el sector ferroviari i la mobilitat sostenible tenen un gran futur malgrat el covid i estan convençut que bona part dels fons europeus de reconstrucció es destinaran a impulsar, digitalitzar i transformar el tren, ja que és el transport més sostenible i eficient.

"És un moment únic per Alstom i per al sector de la mobilitat en general, amb la creació d'un nou líder global centrat en la mobilitat intel·ligent i sostenible. Ara, més que mai, el món ha d'afrontar una profunda transformació social i ambiental per respondre als desafiaments que planteja la urbanització, la igualtat d'oportunitats a el desenvolupament econòmic i el canvi climàtic. el transport, essencial per a la vida social i professional però amb un impacte mediambiental significatiu, és al centre d'aquesta transició ", ha declarat Henri Poupart-Lafarge, president i director executiu d'Alstom.

Font de la noticia
El Economista 29'01'2021



Respon

Torna a “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”