Reforma unitats 112 FGC
Re: Reforma unitats 112 FGC
http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... -valles.do
FGC renova els trens de la sèrie 112 de la lĂnia Barcelona-Vallès
Amb una inversió prevista de 33 milions d’euros, la primera actuació serà la revisió general de les portes de passatge
Les unitats de trens 112 van entrar en servei l’any 1996
Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) emprèn aquest any 2018 un procĂ©s de revisiĂł i renovaciĂł de les 22 unitats de tren de la sèrie 112, construĂŻdes l’any 1996 i que actualment donen servei a la lĂnia Barcelona-Vallès, juntament amb les unitats 113 i 114.
Aquests treballs, pressupostats en 33 milions d’euros, abordaran tant qüestions de revisió tècnica de les unitats per mantenir la fiabilitat i la disponibilitat, com una renovació en profunditat de la imatge i dels serveis que s’ofereixen als viatgers.
La primera actuaciĂł que es durĂ a terme serĂ la revisiĂł general de les portes de passatge. Amb aquesta operaciĂł, les portes es revisen completament en les seves parts mecĂ niques i elèctriques per tal de minimitzar el nombre d’avaries i reduir les afectacions que aquest tipus d’incidències poden causar en el dia a dia del servei a la lĂnia. Aquests treballs s’han adjudicat a l’empresa Faiveley, fabricant original de les portes de passatge i cabina d’aquestes unitats, per un import de 820.605€. Els treballs començaran el mes de maig.
Més endavant s’abordaran altres treballs tècnics, com la substitució de les portes de cabina, que actualment són de tipus mecà nic, per unes noves portes elèctriques, o la substitució de compressors.
Pel que fa a l’interiorisme i els serveis de les unitats 112, les millores que es faran aniran en paral·lel al disseny de les noves unitats 115 que entraran en servei a la lĂnia del Vallès per mantenir una imatge uniforme. Entre aquestes millores destaquen la instal·laciĂł d’endolls, de pantalles per informar el client i d’il·luminaciĂł LED dins dels trens.
La flota de trens de la lĂnia del Vallès
Amb aquestes tasques de revisiĂł, FGC continua amb el procĂ©s de modernitzaciĂł i renovaciĂł de la flota de trens que operen a la lĂnia Barcelona-Vallès.
Les unitats de tren de sèrie 112 van entrar en servei el gener de l’any 1996. La modernització de la xarxa de via internacional d’FGC i l’entrada en servei del conegut com a Metro del Vallès, aixà com la progressiva retirada de la circulació dels trens més antics (unitats 400/500/600) va comportar la necessitat d’adquirir un material modern i de grans prestacions.
L’any 2014 van entrar en servei les noves unitats de la sèrie 113, que van substituir les antigues 111 adquirides a principis dels anys 80. Un total de 19 unitats a les quals es van sumar les cinc noves unitats de la sèrie 114, formades per tres cotxes, que donen servei a les estacions de la lĂnia L7, on les andanes sĂłn mĂ©s curtes.
Les unitats que progressivament es van sumant a la flota de trens d’FGC incorporen els últims avenços tecnològics buscant les millors condicions de confort per als usuaris, a més de comptar, entre d’altres millores, amb sistemes d’informació, senyalització i comunicacions avançats aixà com ser completament accessibles per a les persones amb mobilitat reduïda.
Per tant, amb la futura entrada en servei dels nous combois 115, la flota d’aquesta lĂnia estarĂ formada per 65 trens: 22 trens de 4 cotxes de la sèrie 112, 19 trens de 4 cotxes de la sèrie 113, 5 trens de 3 cotxes de la sèrie 114 i els 19 trens de 4 cotxes de la sèrie 115.
FGC renova els trens de la sèrie 112 de la lĂnia Barcelona-Vallès
Amb una inversió prevista de 33 milions d’euros, la primera actuació serà la revisió general de les portes de passatge
Les unitats de trens 112 van entrar en servei l’any 1996
Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) emprèn aquest any 2018 un procĂ©s de revisiĂł i renovaciĂł de les 22 unitats de tren de la sèrie 112, construĂŻdes l’any 1996 i que actualment donen servei a la lĂnia Barcelona-Vallès, juntament amb les unitats 113 i 114.
Aquests treballs, pressupostats en 33 milions d’euros, abordaran tant qüestions de revisió tècnica de les unitats per mantenir la fiabilitat i la disponibilitat, com una renovació en profunditat de la imatge i dels serveis que s’ofereixen als viatgers.
La primera actuaciĂł que es durĂ a terme serĂ la revisiĂł general de les portes de passatge. Amb aquesta operaciĂł, les portes es revisen completament en les seves parts mecĂ niques i elèctriques per tal de minimitzar el nombre d’avaries i reduir les afectacions que aquest tipus d’incidències poden causar en el dia a dia del servei a la lĂnia. Aquests treballs s’han adjudicat a l’empresa Faiveley, fabricant original de les portes de passatge i cabina d’aquestes unitats, per un import de 820.605€. Els treballs començaran el mes de maig.
Més endavant s’abordaran altres treballs tècnics, com la substitució de les portes de cabina, que actualment són de tipus mecà nic, per unes noves portes elèctriques, o la substitució de compressors.
Pel que fa a l’interiorisme i els serveis de les unitats 112, les millores que es faran aniran en paral·lel al disseny de les noves unitats 115 que entraran en servei a la lĂnia del Vallès per mantenir una imatge uniforme. Entre aquestes millores destaquen la instal·laciĂł d’endolls, de pantalles per informar el client i d’il·luminaciĂł LED dins dels trens.
La flota de trens de la lĂnia del Vallès
Amb aquestes tasques de revisiĂł, FGC continua amb el procĂ©s de modernitzaciĂł i renovaciĂł de la flota de trens que operen a la lĂnia Barcelona-Vallès.
Les unitats de tren de sèrie 112 van entrar en servei el gener de l’any 1996. La modernització de la xarxa de via internacional d’FGC i l’entrada en servei del conegut com a Metro del Vallès, aixà com la progressiva retirada de la circulació dels trens més antics (unitats 400/500/600) va comportar la necessitat d’adquirir un material modern i de grans prestacions.
L’any 2014 van entrar en servei les noves unitats de la sèrie 113, que van substituir les antigues 111 adquirides a principis dels anys 80. Un total de 19 unitats a les quals es van sumar les cinc noves unitats de la sèrie 114, formades per tres cotxes, que donen servei a les estacions de la lĂnia L7, on les andanes sĂłn mĂ©s curtes.
Les unitats que progressivament es van sumant a la flota de trens d’FGC incorporen els últims avenços tecnològics buscant les millors condicions de confort per als usuaris, a més de comptar, entre d’altres millores, amb sistemes d’informació, senyalització i comunicacions avançats aixà com ser completament accessibles per a les persones amb mobilitat reduïda.
Per tant, amb la futura entrada en servei dels nous combois 115, la flota d’aquesta lĂnia estarĂ formada per 65 trens: 22 trens de 4 cotxes de la sèrie 112, 19 trens de 4 cotxes de la sèrie 113, 5 trens de 3 cotxes de la sèrie 114 i els 19 trens de 4 cotxes de la sèrie 115.
- 122-042-132
- N9

- Entrades: 1956
- Membre des de: 05 oct. 2008, 12:30
- UbicaciĂł: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Reforma unitats 112 FGC
Una molt bona noticia, tot i que ja fa mĂ©s d'un any que se'n parlava, ara sembla que ja hi ha diners per iniciar amb timidesa aquesta reforma de les UTE 112; cosa que no Ă©s va fer amb les UTE 111; aixĂł permetra, pel cap baix, afegir un mĂnim de 15 anys de vida Ăştil a aquest trens. És comença per petites intervencions, com el tema de les portes, i compressors i desprès vindrĂ l'interiorisme i la gran intervenciĂł mecĂ nica, per allargar la fiabilitat d'aquestes unitats, quan Ă©s disposi de les primeres UTE 115, que obligarĂ a retirar del servei algunes UTE 112 mentre Ă©s fa la gran intervenciĂł mecĂ nica i d'interiorisme, amb els passadissos d'intercomunicaciĂł.
Com a curiositat comentar que a l'estació de la Plaça de Catalunya, actualment i en dies feiners hi ha 4.500 moviments d'agulles, 1026 moviments de trens, el que representa 32 trens d'entrada a l'hora; amb la instal·lació del nou sistema CBTC s'arribarà als 36 trens; i sà finalment és pot fer algun dia la cua de maniobres es podria arribar als 40 moviments a l'hora i sentit. Un tren cada 112 segons!. Salut!
Com a curiositat comentar que a l'estació de la Plaça de Catalunya, actualment i en dies feiners hi ha 4.500 moviments d'agulles, 1026 moviments de trens, el que representa 32 trens d'entrada a l'hora; amb la instal·lació del nou sistema CBTC s'arribarà als 36 trens; i sà finalment és pot fer algun dia la cua de maniobres es podria arribar als 40 moviments a l'hora i sentit. Un tren cada 112 segons!. Salut!
-
victorcasta
- N10

- Entrades: 4277
- Membre des de: 14 maig 2005, 11:32
- UbicaciĂł: Horta
Re: Reforma unitats 112 FGC
40 trens a l'hora és una mitjana d'un tren cada 90 segons. Pel que sembla, abans d'instal·lar CBTC s'instal·larà un ATP per distà ncia objectiu.122-042-132 ha escrit:Com a curiositat comentar que a l'estació de la Plaça de Catalunya, actualment i en dies feiners hi ha 4.500 moviments d'agulles, 1026 moviments de trens, el que representa 32 trens d'entrada a l'hora; amb la instal·lació del nou sistema CBTC s'arribarà als 36 trens; i sà finalment és pot fer algun dia la cua de maniobres es podria arribar als 40 moviments a l'hora i sentit. Un tren cada 112 segons!. Salut!
Re: Reforma unitats 112 FGC
Buenas,
Una duda estas unidades son aptas para PMR?
Hace tiempo que no uso ninguna.
En caso de no estar adaptadas FGC perderia el 100% de accesibilidad en sus Trenes.
Saludos.
Una duda estas unidades son aptas para PMR?
Hace tiempo que no uso ninguna.
En caso de no estar adaptadas FGC perderia el 100% de accesibilidad en sus Trenes.
Saludos.
Re: Reforma unitats 112 FGC
SĂ, son aptas las 112 y lo eran en su momento las 111.ortegote ha escrit:Buenas,
Una duda estas unidades son aptas para PMR?
Hace tiempo que no uso ninguna.
En caso de no estar adaptadas FGC perderia el 100% de accesibilidad en sus Trenes.
Saludos.
Re: Reforma unitats 112 FGC
Reconozco que he usado las 2 series y no sabia con exactitud si estaban adaptadas por eso he preguntado.adriaesc ha escrit:SĂ, son aptas las 112 y lo eran en su momento las 111.ortegote ha escrit:Buenas,
Una duda estas unidades son aptas para PMR?
Hace tiempo que no uso ninguna.
En caso de no estar adaptadas FGC perderia el 100% de accesibilidad en sus Trenes.
Saludos.
Gracias por la respuesta.
-
David.F.C.M.B.1000
- N6

- Entrades: 293
- Membre des de: 11 oct. 2015, 19:57
- UbicaciĂł: barcelona
-
David.F.C.M.B.1000
- N6

- Entrades: 293
- Membre des de: 11 oct. 2015, 19:57
- UbicaciĂł: barcelona
Re: Reforma unitats 112 FGC
vale gracias por tu respuesta, pero yo no entiendo porque no hacen como cuando reformaron los 2000 de tmb que fueron reformandolos uno a uno o cuando se reformaron los 3000 y 4000 en estos tres trenes se fueron reformado uno a uno y asi yo creo que se podria hacer con los 112 ya que asi no se interrumpiria el servicio porque si el metro va cada 5-6 min de frecuencia en fgc yo creo que no habria problema ya que actualmente la frecuencia es de 10 min.... en dias laborablesalbe6 ha escrit:Hasta que no lleguen los 115 no se puede mandar a reformar los 112
Re: Reforma unitats 112 FGC
En TMB tambiĂ©n ayudĂł que los carruseles no estaban al tope, es por eso que se pudo hacer asĂ, daba para tener unidades de reserva y una en reforma.
FGC tiene los carruseles bastante más apretados que TMB y reducciones estivales aparte, los trenes hacen falta
De lo contrario aumentos de espera (e ir más enlatado) o poner buses
FGC tiene los carruseles bastante más apretados que TMB y reducciones estivales aparte, los trenes hacen falta
De lo contrario aumentos de espera (e ir más enlatado) o poner buses
- 122-042-132
- N9

- Entrades: 1956
- Membre des de: 05 oct. 2008, 12:30
- UbicaciĂł: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Reforma unitats 112 FGC
A veure, les frequències son molt mĂ©s el·levades del que comentes, pas de metro son de 2 a 3 minuts, a les hores punta, i a FGC de 2 minuts com a molt, com a mĂnim al tronc central; de fet de Sant Cugat a Catalunya, a les hores punta del mati, tenim frequències de 2 min. I les tindrem de 90 segons.David.F.C.M.B.1000 ha escrit:vale gracias por tu respuesta, pero yo no entiendo porque no hacen como cuando reformaron los 2000 de tmb que fueron reformandolos uno a uno o cuando se reformaron los 3000 y 4000 en estos tres trenes se fueron reformado uno a uno y asi yo creo que se podria hacer con los 112 ya que asi no se interrumpiria el servicio porque si el metro va cada 5-6 min de frecuencia en fgc yo creo que no habria problema ya que actualmente la frecuencia es de 10 min.... en dias laborablesalbe6 ha escrit:Hasta que no lleguen los 115 no se puede mandar a reformar los 112
Ara s'estĂ redactant el projecte de reforma de les unitats 112; un cop aprovat s'iniciarĂ amb la primera UTE que servirĂ de prova per la resta d'unitats; de vegades calen ajustos i millores que s'incorporen al projecte de reforma general. Salut!.
Re: Reforma unitats 112 FGC
Cal recordar que la reforma de les 112 ha d'anar en sintonia amb el futur disseny interior de les noves 115. Si el disseny que s'escolli per les 115 Ă©s el definitiu, llavors serĂ el que s'apliqui a les 112.122-042-132 ha escrit:A veure, les frequències son molt mĂ©s el·levades del que comentes, pas de metro son de 2 a 3 minuts, a les hores punta, i a FGC de 2 minuts com a molt, com a mĂnim al tronc central; de fet de Sant Cugat a Catalunya, a les hores punta del mati, tenim frequències de 2 min. I les tindrem de 90 segons.David.F.C.M.B.1000 ha escrit:vale gracias por tu respuesta, pero yo no entiendo porque no hacen como cuando reformaron los 2000 de tmb que fueron reformandolos uno a uno o cuando se reformaron los 3000 y 4000 en estos tres trenes se fueron reformado uno a uno y asi yo creo que se podria hacer con los 112 ya que asi no se interrumpiria el servicio porque si el metro va cada 5-6 min de frecuencia en fgc yo creo que no habria problema ya que actualmente la frecuencia es de 10 min.... en dias laborablesalbe6 ha escrit:Hasta que no lleguen los 115 no se puede mandar a reformar los 112
Ara s'estĂ redactant el projecte de reforma de les unitats 112; un cop aprovat s'iniciarĂ amb la primera UTE que servirĂ de prova per la resta d'unitats; de vegades calen ajustos i millores que s'incorporen al projecte de reforma general. Salut!.
-
geekest_cat
- N4

- Entrades: 77
- Membre des de: 10 abr. 2016, 16:40
- UbicaciĂł: Terrassa
Re: Reforma unitats 112 FGC
Suposo que encara no ha sortit a la llum com serà el disseny definitiu de les 115, però caldrà veure què fan amb els trams on a les 113 hi ha els seients laterals en fila: si els mantenen, o bé si els tornen a posar en tertúlia com a les 112.Renfe451 ha escrit:Cal recordar que la reforma de les 112 ha d'anar en sintonia amb el futur disseny interior de les noves 115. Si el disseny que s'escolli per les 115 és el definitiu, llavors serà el que s'apliqui a les 112.
Re: Reforma unitats 112 FGC
Buenas,geekest_cat ha escrit:Suposo que encara no ha sortit a la llum com serà el disseny definitiu de les 115, però caldrà veure què fan amb els trams on a les 113 hi ha els seients laterals en fila: si els mantenen, o bé si els tornen a posar en tertúlia com a les 112.Renfe451 ha escrit:Cal recordar que la reforma de les 112 ha d'anar en sintonia amb el futur disseny interior de les noves 115. Si el disseny que s'escolli per les 115 és el definitiu, llavors serà el que s'apliqui a les 112.
Yo supongo que los seguiran poniendo ya que aunque personalmente no me gusten reconozco que se gana espacio.
Saludos.
Re: Reforma unitats 112 FGC
Jo el que no entenc es que no siguin tots en lateral :/geekest_cat ha escrit:Suposo que encara no ha sortit a la llum com serà el disseny definitiu de les 115, però caldrà veure què fan amb els trams on a les 113 hi ha els seients laterals en fila: si els mantenen, o bé si els tornen a posar en tertúlia com a les 112.Renfe451 ha escrit:Cal recordar que la reforma de les 112 ha d'anar en sintonia amb el futur disseny interior de les noves 115. Si el disseny que s'escolli per les 115 és el definitiu, llavors serà el que s'apliqui a les 112.
El metro de Barcelona amb motoristes!
-
ferran6420
- N6

- Entrades: 283
- Membre des de: 11 gen. 2015, 18:45
Re: Reforma unitats 112 FGC
Doncs perquè no és un metro, es necessita capacitat asseguda pels trajectes sencers entre Terrassa/Sabadell i Barcelona que el temps de trajecte oscila entre els 45 min i la hora.Miquel ha escrit:Jo el que no entenc es que no siguin tots en lateral :/geekest_cat ha escrit:Suposo que encara no ha sortit a la llum com serà el disseny definitiu de les 115, però caldrà veure què fan amb els trams on a les 113 hi ha els seients laterals en fila: si els mantenen, o bé si els tornen a posar en tertúlia com a les 112.Renfe451 ha escrit:Cal recordar que la reforma de les 112 ha d'anar en sintonia amb el futur disseny interior de les noves 115. Si el disseny que s'escolli per les 115 és el definitiu, llavors serà el que s'apliqui a les 112.
-
geekest_cat
- N4

- Entrades: 77
- Membre des de: 10 abr. 2016, 16:40
- UbicaciĂł: Terrassa
Re: Reforma unitats 112 FGC
Correcte, de fet es tracta d'una queixa habitual dels usuaris vallesans de la lĂnia.ferran6420 ha escrit:Doncs perquè no Ă©s un metro, es necessita capacitat asseguda pels trajectes sencers entre Terrassa/Sabadell i Barcelona que el temps de trajecte oscila entre els 45 min i la hora.
Re: Reforma unitats 112 FGC
8 seients en horitzontal entre porta i porta, la veritat seguir que hi caben, especialment si els fan tots seguits sense espais (com a molts llocs) i el marc vertical de la porta no el fan taaaaan gran. Si cal capacitat el 2+2 no ajuda gens (ja hem vist com ha corregut el FMB) a posar-los en horitzontal pel mateix.geekest_cat ha escrit:Correcte, de fet es tracta d'una queixa habitual dels usuaris vallesans de la lĂnia.ferran6420 ha escrit:Doncs perquè no Ă©s un metro, es necessita capacitat asseguda pels trajectes sencers entre Terrassa/Sabadell i Barcelona que el temps de trajecte oscila entre els 45 min i la hora.
El metro de Barcelona amb motoristes!
-
ferran6420
- N6

- Entrades: 283
- Membre des de: 11 gen. 2015, 18:45
Re: Reforma unitats 112 FGC
Es necessita capacitat asseguda. Repeteixio, estar 1h de peus i enlatat no Ă©s que sigui realment cĂłmode. 8 seients si cabrien, però reduint l'amplada d'aquests com han fet a FMB i resultant mĂ©s incòmode.Miquel ha escrit:8 seients en horitzontal entre porta i porta, la veritat seguir que hi caben, especialment si els fan tots seguits sense espais (com a molts llocs) i el marc vertical de la porta no el fan taaaaan gran. Si cal capacitat el 2+2 no ajuda gens (ja hem vist com ha corregut el FMB) a posar-los en horitzontal pel mateix.geekest_cat ha escrit:Correcte, de fet es tracta d'una queixa habitual dels usuaris vallesans de la lĂnia.ferran6420 ha escrit:Doncs perquè no Ă©s un metro, es necessita capacitat asseguda pels trajectes sencers entre Terrassa/Sabadell i Barcelona que el temps de trajecte oscila entre els 45 min i la hora.


