Renfe compra nous trens regionals i MD

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2204
Ubicació: Badalona

Renfe compra nous trens regionals i MD

Entrada Autor: m.h.t. » Dimecres 08/05/2019 14:41

Renfe inicia la compra de hasta 105 trenes de Media Distancia por 750 millones de euros
Los trenes podrán circular hasta 200 km/h bajo catenaria y hasta 160 km/h en líneas sin Electrificar y dispondrán de 3 a 5 coches de viajeros. La previsión es empezar a recepcionar las primeras unidades a partir de los 42 meses desde el envío de la carta de adjudicación.

https://saladeprensa.renfe.com/renfe-in ... -de-euros/


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1896

Entrada Autor: sag470 » Dissabte 20/07/2019 18:00

La compra será de:
- 17 trenes eléctricos de 60+-10 m (3 coches)
- 17 trenes duales de 68+-10 m (3 coches)
- 9 trenes duales de 86+-10 m (4 coches)

Opcionalmente se podrá ampliar con:
- 10 trenes eléctricos más de 60m
- 6 trenes eléctricos de 78+-10m (4 coches)
- 26 trenes eléctricos de 96+-10m (5 coches)
- 20 trenes duales más de 68m

Todos seran de 200/160 km/h.

De primeras, deduzco que daran de baja las 470 y 592. Dado que hay 53 S470 y 4 S440, y compran como máximo 43 eléctricos cortos, vaticino el traspaso de varias 447 a MD dado la gran cantidad de Cercanias que entrarán (211 para suplir 161 S446, 24 S450 y 12 S451).


https://contrataciondelestado.es/wps/wc ... OD=AJPERES



Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Diumenge 21/07/2019 18:56

sag470 ha escrit:La compra será de:
- 17 trenes eléctricos de 60+-10 m (3 coches)
- 17 trenes duales de 68+-10 m (3 coches)
- 9 trenes duales de 86+-10 m (4 coches)

Opcionalmente se podrá ampliar con:
- 10 trenes eléctricos más de 60m
- 6 trenes eléctricos de 78+-10m (4 coches)
- 26 trenes eléctricos de 96+-10m (5 coches)
- 20 trenes duales más de 68m

Todos seran de 200/160 km/h.

De primeras, deduzco que daran de baja las 470 y 592. Dado que hay 53 S470 y 4 S440, y compran como máximo 43 eléctricos cortos, vaticino el traspaso de varias 447 a MD dado la gran cantidad de Cercanias que entrarán (211 para suplir 161 S446, 24 S450 y 12 S451).


https://contrataciondelestado.es/wps/wc ... OD=AJPERES
Renfe i la seva fobia als trens de dos pisos per MD, en fi uns trens de dos pisos per les línies amb mes afluència de passatgers com es cas de la línia R16 vindria molt be com passa ha França.


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dilluns 22/07/2019 18:54

Uns Coradia Liner de Alstom per substituir les 470 i les 447 de les línies MD estarien molt be ja que son trens amb molta capacitat de passatgers, es mes tenint la fabrica ha Santa Perpetua de la Mogoda si Renfe volgues ho podria encarregar.



Per les línies amb mes afluència de passatgers com son les R15 i R16 es podria encarregar els trens de dos pisos Regio N2 de Bombardier, jo per la meva opinió no entenc perquè Renfe te por de comprar trens nous de dos pisos.



http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2204
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dimecres 12/10/2022 15:20

Renfe adjudica a CAF el suministro de 28 trenes eléctricos de Media Distancia por 290 millones de euros



https://www.renfe.com/es/es/grupo-renfe ... ones-euros


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dimecres 19/10/2022 23:38

Seran 449 2.0?


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
Sèrie EV-E801
N5
N5
Entrades: 99

Entrada Autor: Sèrie EV-E801 » Dijous 20/10/2022 18:42

Aleshores, com quedarà la cosa?

Si són 28 MD més els 32 per Catalunya (com es comentava al fil [url]https://www.transport.cat/viewtopic.php ... &start=100[\url]), suma 60 trens nous per a MD elèctrics. Quins trens pretenen substituir?

Per tant (segons listadotren.es), hi ha 49 470 + 9 440 + 26 448 en servei (que pel que em sembla que deia al pla de rodalies són els que es volen substituir a curt termini) són 84 trens. Aleshores, o bé no els substitueixen tots, o bé porten més 447 (espero que no) o algun altre material de rodalies. Si, a més, aprofitant que, com a mínims els 28 primers, són bitensió, podran fer-se càrrec de MD en dièsel com per exemple el Medina - Salamanca.

És a dir, a priori em semblen pocs, però tampoc conec què és el que es vol fer exactament…

Gràcies


:riure

Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1896

Entrada Autor: sag470 » Dijous 20/10/2022 19:28

Sense saber els plans finals, i coneguent la historia de Renfe, no me extranyaria que els nous venen a sustituir els 448, pero pero donar de baixa els 470, fent els 448 els seus serveis.



Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1896

Entrada Autor: sag470 » Dissabte 22/10/2022 19:54

Sèrie EV-E801 ha escrit:
Dijous 20/10/2022 18:42
Aleshores, com quedarà la cosa?

Si són 28 MD més els 32 per Catalunya (com es comentava al fil [url]https://www.transport.cat/viewtopic.php ... &start=100[\url]), suma 60 trens nous per a MD elèctrics. Quins trens pretenen substituir?

Per tant (segons listadotren.es), hi ha 49 470 + 9 440 + 26 448 en servei (que pel que em sembla que deia al pla de rodalies són els que es volen substituir a curt termini) són 84 trens. Aleshores, o bé no els substitueixen tots, o bé porten més 447 (espero que no) o algun altre material de rodalies. Si, a més, aprofitant que, com a mínims els 28 primers, són bitensió, podran fer-se càrrec de MD en dièsel com per exemple el Medina - Salamanca.

És a dir, a priori em semblen pocs, però tampoc conec què és el que es vol fer exactament…

Gràcies
Ara que hi penso, quadra una mica.
Només donaran de baixa les 440/470. Les 448 cobriran part dels serveis de les 470.
L'anunciat deute pels 32, haurien de ser pels 32 de Rodalies (18 S448 i 14 S470). Quedarien lliberades de Rodalies 18 S448 que, amb els 28 recentment adjudicats i la reforma dels 490, donarien per fer els serveis que ara mateix fan les 440/470 fóra de Catalunya.
sag470 l’ha editat per darrera vegada el dia: Diumenge 23/10/2022 13:31, en total s’ha editat 1 vegada.



Avatar de l’usuari
Sèrie EV-E801
N5
N5
Entrades: 99

Entrada Autor: Sèrie EV-E801 » Dissabte 22/10/2022 23:02

Doncs té tota la lògica, ja que en realitat les 448 són més noves que les 440...

Merci per la info.
Salut


:riure

Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2204
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dijous 15/12/2022 22:53



Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1896

Entrada Autor: sag470 » Dijous 15/12/2022 23:21

Creo que es un buen sustituto para las 440/470 en líneas de baja demanda.

Poco acceso para las carga-descarga en estaciones grandes. Les faltaria una segunda puerta por coche.

Para los Rodalies, deberian ser la versión de 5 coches.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 04/02/2023 23:31

https://www.vilaweb.cat/noticies/raquel ... -asturies/
Raquel Sánchez promet destitucions immediates a Renfe i Adif pel fiasco dels trens de Cantàbria i Astúries
Ahir, el president càntabre, Miguel Ángel Revilla, va titllar la polèmica de nyap monumental i va afegir que esperava que es tallessin caps per l'error


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2204
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dissabte 11/02/2023 19:17

Així seran els nous trens de FEVE de la polèmica pel gàlib

https://www.elcomercio.es/asturias/tren ... 07-nt.html


Imatge


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
Sèrie EV-E801
N5
N5
Entrades: 99

Entrada Autor: Sèrie EV-E801 » Diumenge 12/02/2023 21:38

Bon dia,
He trobat curiós que fins i tot els problemes de gàlib del disseny dels nous MD de Renfe RAM siguin notícia a Dinamarca: https://ing.dk/artikel/jernbaneselskabe ... ler-265996
PS Mentre que el cas del metro, i que a diferència aquests sí que ja n'hi ha de fabricats, no se'n parli tant.
Salut


:riure

Avatar de l’usuari
Sèrie EV-E801
N5
N5
Entrades: 99

Entrada Autor: Sèrie EV-E801 » Diumenge 12/02/2023 21:45

m.h.t. ha escrit:Així seran els nous trens de FEVE de la polèmica pel gàlib

https://www.elcomercio.es/asturias/tren ... 07-nt.html


Imatge
I ja posats, heus aquí un fil de Tweeter amb més renders dels trens: https://twitter.com/Gusiluz18530458/sta ... 92?lang=ca Com es pot veure, els duals tindran un generador dièsel a l'estil 730 que es podrà suprimir si es volen fer elèctrics o substituir per hidrogen o bateries (com passa amb els 331 d'FGC).
Salutacions


:riure

Avatar de l’usuari
MF+
N4
N4
Entrades: 49

Entrada Autor: MF+ » Dilluns 13/02/2023 13:29

Sèrie EV-E801 ha escrit:
Diumenge 12/02/2023 21:38
Bon dia,
He trobat curiós que fins i tot els problemes de gàlib del disseny dels nous MD de Renfe RAM siguin notícia a Dinamarca: https://ing.dk/artikel/jernbaneselskabe ... ler-265996
PS Mentre que el cas del metro, i que a diferència aquests sí que ja n'hi ha de fabricats, no se'n parli tant.
Salut
Quina vergonya.... I anem pel món presumint, i donant lliçons en trens d'alta velocitat, i la caguem en infraestructures bàsiques. :martell2


Imatge

Avatar de l’usuari
Sèrie EV-E801
N5
N5
Entrades: 99

Entrada Autor: Sèrie EV-E801 » Dilluns 13/02/2023 14:09

A veure, no és tampoc una cosa tan estranya. Em sembla haver llegit que la SNCF va cometre un error similar amb uns TGV, si malament no recordo. Ara no tinc cap font, però.
Salut


:riure

CEOdelSEPE
N2
N2
Entrades: 11

Entrada Autor: CEOdelSEPE » Dilluns 13/02/2023 15:19

Sèrie EV-E801 ha escrit:
Dilluns 13/02/2023 14:09
A veure, no és tampoc una cosa tan estranya. Em sembla haver llegit que la SNCF va cometre un error similar amb uns TGV, si malament no recordo. Ara no tinc cap font, però.
Salut
https://www.cnbc.com/2014/05/21/french- ... forms.html Uns 100MEUR en reduir l'ample de les andanes, hi ha cap informe del cost extra que tindrà adaptar els trens? Perque eixamplar els túnels está completament fora de l'equació. Tampoc cal recalcar que degut al fiasco aquest arribaran 2 anys tard. Sempre tracto de trobar l'explicació lógica o el raonament rere cap error o equivocació, però això si que está a altre nivell...



jgomezs
N5
N5
Entrades: 153

Entrada Autor: jgomezs » Dilluns 13/02/2023 15:25

A Buenos Aires em van dir fa uns anys que els havia passat el mateix amb uns metros que havien comprat al metro de Madrid.
Al final és tan escandalós com es vulgui presentar a la premsa, i depèn de qui governi hi ha més o menys professionals dedicats a pintar-ho tot com un desastre o no.

El que m'ha sobtat és veure una ministra dir públicament que està buscant caps de turc per tallar per aquest tema. És un estil de management que ven de cara a la galeria però crea males dinàmiques internes. Tot i que probablement les males dinàmiques ja venen de lluny, no sé quants Rodalies han tingut topades en els últims 15 anys i sempre la conclusió del ministeri ha estat "la culpa és del maquinista".



Respon

Torna a “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”