Renfe compra nous trens regionals i MD

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Avatar de l’usuari
Sèrie EV-E801
N5
N5
Entrades: 102

Re: Renfe compra nous trens regionals i MD

Entrada Autor: Sèrie EV-E801 » Dilluns 13/02/2023 20:51

jgomezs ha escrit:
Dilluns 13/02/2023 15:25
El que m'ha sobtat és veure una ministra dir públicament que està buscant caps de turc per tallar per aquest tema. És un estil de management que ven de cara a la galeria però crea males dinàmiques internes. Tot i que probablement les males dinàmiques ja venen de lluny, no sé quants Rodalies han tingut topades en els últims 15 anys i sempre la conclusió del ministeri ha estat "la culpa és del maquinista".
Potser hauria d'anar al tema dels memes, però a forotrenes van penjar això:
B4E81475-CF7E-4DDF-876B-E96EC27EB4FA.jpeg
B4E81475-CF7E-4DDF-876B-E96EC27EB4FA.jpeg (296.78 KiB) Visualitzat 6308 cops
Salut


:riure

Avatar de l’usuari
MF+
N4
N4
Entrades: 49

Entrada Autor: MF+ » Dimarts 14/02/2023 16:12

Aquests dos responsables (de RENFE i ADIF) que van a l'atur, ¿és possible que siguin els mateixos que al seu dia van dissenyar els temuts submarins de l'armada espanyola que s'enfonsaven...?
:bleah


Imatge

Lluis
N6
N6
Entrades: 215
Ubicació: Sants Estació

Entrada Autor: Lluis » Divendres 07/04/2023 9:44

Una cosa a que no paro a donar voltes es perquè hem comprat els MDs a 200km/h. No veig on s'aprofitarà aquesta vmax. A la xarxa convencional la infraestructura no hi arriba, i a les LAV caldria apujar preu del bitllet i farien de tap de trens més ràpids. Idees?


"Les vaques volen? Si ho diu La Retaguadia. Creu-t'ho."... I així tot.

davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Entrada Autor: davida » Divendres 07/04/2023 18:22

Eix Atlantic Vigo Corunya, Corredor del Mediterrani Tarragona Valencia on poden correr a 200km. I algun tram mes que novestic segur(Albacete Alcazar SJ i Manzanares, Salmancs Medina)



Lluis
N6
N6
Entrades: 215
Ubicació: Sants Estació

Entrada Autor: Lluis » Divendres 07/04/2023 18:46

Sí, disculpa, em referia exclusivament a rodalies de Catalunya, on hi van 28+4 dels trens nous de CAF MD.


"Les vaques volen? Si ho diu La Retaguadia. Creu-t'ho."... I així tot.

Avatar de l’usuari
Sèrie EV-E801
N5
N5
Entrades: 102

Entrada Autor: Sèrie EV-E801 » Divendres 07/04/2023 20:32

Podrien assolir aquesta velocitat a la variant de Vandellòs, però amb el canvi d'ample no sé si hi podran circular (tret que els tinguin d'ample estàndard is siguin els titulars de l'R16). A més, són bitensió, cosa que en molts llocs de Catalunya no s'aprofita, però sí a, per exemple, Aragó, Galícia, Pajares/Payares, Algeciras, Murcia, Salamanca, Extremadura, etc. (molts d'ells els trams que ja dèieu que admetien Vmàx de 200 km/h).
Però a veure, entre anar en 447 de Rodalies i uns trens “massa ràpids” als MD, prefereixo això últim, en fi.


:riure

Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1897

Entrada Autor: sag470 » Divendres 07/04/2023 21:50

Una de les opcions dels primers MD és el servei entre Vigo i A Coruña. Allà fan falta els 200. Així s'alliberarien les 121 per serveis de canvi d'ample.



Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2209
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dilluns 03/07/2023 15:25

Renfe formalitza la compra dels 32 trens CAF per a Catalunya



https://www.renfe.com/es/es/grupo-renfe ... electricos


Salvem l'Estació de França!

Lluis
N6
N6
Entrades: 215
Ubicació: Sants Estació

Entrada Autor: Lluis » Dimarts 22/08/2023 9:49

Lluis ha escrit:
Divendres 07/04/2023 9:44
Una cosa a que no paro a donar voltes es perquè hem comprat els MDs a 200km/h. No veig on s'aprofitarà aquesta vmax. A la xarxa convencional la infraestructura no hi arriba, i a les LAV caldria apujar preu del bitllet i farien de tap de trens més ràpids. Idees?
M'autocontesto. 200km/h segurament sigui a 25kV CA, a 3kV CC pot ser que només arribin a 160km/h ¿?

Per tant no serien tan diferents a una 449. Les noves son directament bitensió (les 449 només preinstal·lat). I, sí, tindran bateries d'última milla. Però tret d'això seran "besugets" de 3/4 cotxes. Correcte?


"Les vaques volen? Si ho diu La Retaguadia. Creu-t'ho."... I així tot.

davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dimarts 22/08/2023 11:21

Entre Vilaseca i Ulldecona es pot circular a 200km/h en 3kV. No molt util si un MD para a totes les estacions. Pero en 2 anys segons el previst sera en ample internacional.



Lluis
N6
N6
Entrades: 215
Ubicació: Sants Estació

Entrada Autor: Lluis » Dimarts 22/08/2023 12:21

Sí, i de fet de Vila-Seca a Castelló també s'ha de passar a 25kV un cop es faci la LAV València - Castelló.


"Les vaques volen? Si ho diu La Retaguadia. Creu-t'ho."... I així tot.


Respon

Torna a “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”