Washington, Roma, Barcelona i altres problemes de CAF...

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Washington, Roma, Barcelona i altres problemes de CAF...

Entrada Autor: JaMiRo! » Dissabte 25/11/2006 17:14

Hola!

Sembla ser que les coses no van gaire bé per CAF. Ara segurament un 99'99% dels foraires que em coneixeu estareu pensant "va, calla JaMiRo!, tú com ets d'Alstom escombres cap a casa". Doncs no :oops: , m'explico.

-Tots coneixeu els incidents amb els trens germans de la sèrie 5000 del Metro de Roma. Un que no va frenar i per poc salta d'un pont a un carrer i un altre que va provocar un accident amb morts.

-La sèrie 5000 està tocant molt allò que no sona als responsables del FMB. Ho dic perquè aquesta passada setmana vaig tenir ocasió de parlar amb dos d'aquests responsables i em vàren comentar que cada dia hi ha incidències a la L5 per culpa de la sèrie de CAF. En canvi, la mítica sèrie 1000 poques vegades provoca problemes, generalment derivats de la seva edat. Em sembla recordar que hi ha una part de l'electrònica que continuament està donant problemes i fa parar trens al mig de túnels...Pel que he sentit, no és el primer cop que un sèrie 1000 o un altre 5000 ha hagut de remolcar una CAFetera d'aquestes...

-Fa poc que els responsables de WMATA (Washington Metropolitan Area Transit Authority) van trencar relacions amb CAF quan vàren rebre una caixa d'aquesta gent. M'explico. Tant CAF com Alstom teniem un contracte signat amb WMATA per subministrar caixes (és a dir, el que seria només l'estructura del tren, pintada i acabada, però sense bogies, sistemes, interiors ni res per l'estil). La gent de WMATA són, com ha d'ésser, molt exigents i revisen de dalt a baix les caixes: vigilen defectes de soldadura, mesuren fins a l'últim mil·límetre, etc. Però CAF, realment no fa una feina de caldereria adequada. Aquesta gent té una soldadura i una qualitat de fabricació bastant mediocre. Doncs s'han quedat sense contracte i com a resultat s'hauran de menjar amb patates les caixes que ja havien fet. Per cert, que no se m'oblidi, aquestes caixes són enviades a USA, a on Alstom -en principi, les caixes de CAF també passaven per Alstom dels USA- hi acaba d'instal·lar tot allò necessari. Ah, si voleu veure alguna caixa d'aquestes cada dia en baixen al Port de Barcelona.

-Relacionat amb això...D'aquí a poc arriben les caixes de les llançadores d'alta velocitat i de la sèrie 213 de FGC. Friso per a que arribin perquè segons m'han comentat companys de feina es veu que CAF, com he dit abans, fa una soldadura i una mecanització més pròpia d'un taller d'afeccionat que no pas d'una empresa seriosa.

O sigui, que realment es parla amb propietat si es diu que CAF fa CAFeteres...És el que té fer trens un 30% més barats. No pots fer coses de qualitat com fem per aquí... 8) :D

Salut!


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23221
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 25/11/2006 18:33

Quin horror!!!! Suposo que aquests trens, no arribaran als 30 anys, com els 1000...que vagin desballestant-los, que ja veurem, no només la línia 2 amb 9000s, sino també la 5, a aquest pas.



Ferrovi
N8
N8
Entrades: 867

Entrada Autor: Ferrovi » Dissabte 25/11/2006 18:58

Si no m'equivoco... Caf es espanyola no? això ho explica tot, a espanya, ens creiem que lo nostre es bó, pero es una caqueta, igual que el cinema, que només tracta de putes i xulos.
VISCA ALSTOM!

Percert JaMiRo... aquestes caixes, ja seran de 213.34 a 213.43.
Això significa que si a la L-A compren 6 trens més, amés dels 9 ja pactats, hauran de renumerar-ho tot, o fer la serie 214!!!



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23221
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 25/11/2006 19:12

Previsió arriscada: alguna multinacional acabarà absorvint Caf, com va passar amb Macosa I MTM. Sóc agossarada dient això? :?



Ferrovi
N8
N8
Entrades: 867

Entrada Autor: Ferrovi » Dissabte 25/11/2006 19:13

metring ha escrit:Previsió arriscada: alguna multinacional acabarà absorvint Caf. Sóc agosserada dient això? :?
No. ;)



Avatar de l’usuari
Jefe de C.T.C.
N5
N5
Entrades: 102
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: Jefe de C.T.C. » Dissabte 25/11/2006 19:32

No entenc per què pel fet d'ésser espanyola ja están explicats tots els problemes de CAF.
Mai he estat d'acord amb el que tu comentas de "lo mio es lo mejor"...però ara sembla que hi ha de moda una mena de "español tenía que ser".
No sé...no em convenç...se'm trenca aquest argument quan ho aplico a Talgo per posar un exemple. Pioner en sistemes de banda de rodadura desplaçable (canvi d'ample vaja) i amb presència a llocs com Alemanya o EE.UU.
Fins i tot em sembla que han tret vagons de mercaderies amb canvi d'ample i que están inmersos en la interconexió de les xarxes centreuropees.
No em preneu ara per "fan" de Talgo..les empreses tant se me'n fan, però prefereixo criticarles amb dades com ara el senyor Jamiro que ha dit coses molt interessants, no amb arguments com que son de tal o cual lloc o em cauen bé o malament.


Hola gent!!

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23221
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 25/11/2006 19:34

Ja, és que en JaMiRo ha donat arguments consistens, no rumors, i també estan les notícies...per això em dona que pensar el que he dit abans.



Avatar de l’usuari
Denisuko
N7
N7
Entrades: 487
Ubicació: Buscant codis ATP
Contacta:

Entrada Autor: Denisuko » Dissabte 25/11/2006 20:51

Jo vaig sentir que els 5000 tenien problemes sobretot en el tema electronica, a l'ordinador de bord, pero com que els trens eren nous, que amb el temps aixo es podria arreglar i els mecanics ja sabrien com funcionen perfectament


Transporte Barcelona - http://www.transportebcn.es

Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....

Jordilar

Entrada Autor: Jordilar » Dissabte 25/11/2006 20:58

A mi tampoc em sembla correcte lo de dir que "lo made in spain es una mierda", com han dit per aquí amunt.

Les 440 son de CAF i son indestructibles.

Salut,



Ferrovi
N8
N8
Entrades: 867

Entrada Autor: Ferrovi » Dissabte 25/11/2006 21:02

Jefe de C.T.C. ha escrit:No entenc per què pel fet d'ésser espanyola ja están explicats tots els problemes de CAF.
Mai he estat d'acord amb el que tu comentas de "lo mio es lo mejor"...però ara sembla que hi ha de moda una mena de "español tenía que ser".
No sé...no em convenç...se'm trenca aquest argument quan ho aplico a Talgo per posar un exemple. Pioner en sistemes de banda de rodadura desplaçable (canvi d'ample vaja) i amb presència a llocs com Alemanya o EE.UU.
Fins i tot em sembla que han tret vagons de mercaderies amb canvi d'ample i que están inmersos en la interconexió de les xarxes centreuropees.
No em preneu ara per "fan" de Talgo..les empreses tant se me'n fan, però prefereixo criticarles amb dades com ara el senyor Jamiro que ha dit coses molt interessants, no amb arguments com que son de tal o cual lloc o em cauen bé o malament.
Aveure, no ho dic tot, en el fons, vam inventar el motxo, i el catxú, i a caf es varen fer bones series com els 1000, 440 etc pero jo tinc una forma de pensar rara. Veig que tothom diu que li agrada el cinema espanyol, quan aquest, en realitat en monotemetic, de putes i xulos, i molt poques escepcions, de fet la ultima pelicula es "Yo soy la Junai" i de què tracta? no sols el cinema, el transport public també es una *****, i la educació, i la majoría de coses son una ***** igual. Em sembla que la majoría de indústries espanyoles, son xapuses, i res més. Es la meva opinió, no es cap moda de "español tenía que ser".
Espero que igual que la resta de opinios, es respecti



orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Dissabte 25/11/2006 21:09

Doncs amb aquest pensament es continuarà fent "xapusses" durant molts anys...



deneru
N3
N3
Entrades: 21
Ubicació: BCN,NRT

Entrada Autor: deneru » Diumenge 26/11/2006 10:43

Em sembla que no es tracta si es espanyol o no, normalment la reducció de costos d'una empresa va per les coses de mes avall, es pot comprar una màquina que soldi i despedir a 4 soldadors. Obviament hi ha una reducció de costos a mitg plaç, i normalment decidida pel directiu que justificará un augment de sou a final d'any.

Aixi doncs no depen si la empresa es d'aqui o no, es fan coses be i malament a tots els llocs del mon, i les coses noves fallen mes que les velles, doncs si ja saps que al passar per aqui i anar a aquesta vel.locitat, falla, doncs vas mes a poc a poc.

En conclusió, cal tenir mes por dels directius que de les companyies, especialment dels directius que mai pujen a un tren o que mai han d'encarar-se amb el client i dir-los que la mala qualitat del producte es per culpa de les seves decissions de despedir a uns quants bons soldadors.



Avatar de l’usuari
Pere
N9
N9
Entrades: 1566
Ubicació: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Entrada Autor: Pere » Diumenge 26/11/2006 12:06

Actualment CAF, esta degenerant una mica. Renfe ja hi va tenir prous problemes perquè el sistema informàtic dels trens de la sèrie 120 "Alvia", no els hi acabava de funcionar bé, i feia també aturar els trens i no se que més



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23221
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 26/11/2006 12:15

Una mica off topic, però relacionat: algú em pot dir quins van ser els motius pels quals Macosa i MTM van plegar?



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Diumenge 26/11/2006 12:36

Hola!

A veure, no em desvirtueu el tema ;) . Cadascú té la seva opinió però ara no em sortiu amb temes de que si una companyia és o deixa d'ésser espanyola, catalana, africana, gironina o de Can Fanga. :P

Per ésser més exactes, i sense ànims de treure temes de política (que no és política, sinó empresa :D ), CAF és basca i dic això perquè els empresaris bascos tenen una manera de pensar prou curiosa i que difereix molt del modus operandi d'una empresa espanyola. De la mateixa manera que a Catalunya les petites i mitjanes empreses, de caire familiar, són molt importants, al País Basc el proteccionisme és una pràctica habitual (i no pas dolenta, jo la recolzo, que consti). CAF rep moltíssimes ajudes del Govern d'Euskadi, tant en diners com en comandes de trens. Mentrestant, a Catalunya es compra de manera indistinta CAF, Alstom o Bombardier, sense tenir en compte que potser comprant a una indústria "de casa" s'ajuda més al desenvolupament del propi país. A més, ja fa molts anys que Alstom no rep cap ajuda del Govern de Catalunya, si bé ara per ara cap problema perquè anem a un ritme que feia anys que no teniem.

Insisteixo, però, que això ja es opinió personal i per tant hi podeu estar a favor o en contra. El proteccionisme existeix en potències com els Estats Units. Jo sóc, doncs, dels que penso que cal mimar la indústria local o regional. Si CAF estiguès per Barcelona -tant de bo- la mimaria tant com a Alstom. No compren Seat a la Conselleria d'Interior per als Mossos d'Esquadra? Doncs per aquí anem. :roll:

Per cert, veig bastant complicat que CAF acabi en mans d'una indústria multinacional ara per ara. De fet, CAF ho és, si bé les seves comandes a nivell espanyol són les més importants respecte les internacionals. Ells tenen una manera de fer trens que, poca conya, fins ara ha donat bastant bé de sí (aquí n'hem vist exemples: la 440, la sèrie 1000 sota llicència MAN, etc.). Però no sé que passa que últimament fallen moltíssim i entreguen material rodant de baixíssima qualitat tècnica. Esperem, deixant a banda conyes, que això no representi res dolent i es recuperin.

I Talgooooooo...Bé, aquests moltes vegades han estat afavorits pel polític de torn de certa ideologia, però no vull entrar en aquestes aigües tèrboles que si no desvirtuarem el fil. Aquesta gent no en té ni idea de fer trens complets, només saben construïr cotxes amb el sistema pendular que amb els anys han millorat. Recordeu que les locomotores dels Patos no són Talgo. No fotem.

La millor companyia espanyola constructora de trens va desaparèixer ja i es deia La Maquinista Terrestre y Marítima, que a més feia uns motors estacionaris del copón i construïa uns vaixells que no vegis. :D
metring ha escrit:Una mica off topic, però relacionat: algú em pot dir quins van ser els motius pels quals Macosa i MTM van plegar?
Malauradament, monetaris :( . Bancarrota, my friend. La Generalitat de Catalunya va intercedir per afavorir que Alstom comprès les mítiques companyies, tot cedint a Alstom els terrenys de Santa Perpètua on ara mateix ens trobem.

Salut!


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23221
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 26/11/2006 12:46

I no només trens i vaixells, l'Estació de França i el mercat del Born, també van ser construïts per MTM, brutal!!!

No entenc d'economia, però se'm fa estrany que mega-companyies com aquella, acabin en bancarrota, construïnt per a la tira de països, no ho puc comprendre... :(



Avatar de l’usuari
George85
N8
N8
Entrades: 700
Ubicació: BCN, Eixample
Contacta:

Entrada Autor: George85 » Diumenge 26/11/2006 14:08

metring ha escrit:
No entenc d'economia, però se'm fa estrany que mega-companyies com aquella, acabin en bancarrota, construïnt per a la tira de països, no ho puc comprendre... :(
No he estudiat el tema de MTM ni molt menys, però m'aventuraria a dir que fa olor a una mala/no adaptació als nous temps. ;)



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23221
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 26/11/2006 14:23

No sé, però seria un bon tema per investigar...



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Diumenge 26/11/2006 15:05

Un dels grans problemes de MTM és que gairebé tot ho construïa sota llicència, no tenia tecnologia pròpia. Això, i la falta d'inversions, suposo que van ser els dos punts que van fer que quan es va obrir el mercat a empreses estrangeres, arran de la incorporació a la UE, les empreses de fora se la mengessin amb patates.
No oblidem també que el negoci que veien que es podia fer venent els terrenys que posseïa, per construir-hi pisos, era molt llaminer.



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Diumenge 26/11/2006 23:26

wefer ha escrit:Un dels grans problemes de MTM és que gairebé tot ho construïa sota llicència, no tenia tecnologia pròpia. Això, i la falta d'inversions, suposo que van ser els dos punts que van fer que quan es va obrir el mercat a empreses estrangeres, arran de la incorporació a la UE, les empreses de fora se la mengessin amb patates.
Més o menys com a la Seat. Ja sabem que de tecnologia pròpia, poca... :riure
wefer ha escrit:No oblidem també que el negoci que veien que es podia fer venent els terrenys que posseïa, per construir-hi pisos, era molt llaminer.
Macosa i MTM van treure una gran quantitat de diners amb això...T'ho dic perquè hi he parlat amb gent que hi va treballar i he sentit cada cosa... :?


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Respon

Torna a “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”