Pàgina 1 de 1

Sabeu quin és aquest tren?

Publicat: Dissabte 23/12/2006 11:37
Autor: Túnels del Garraf
No us recorda a res, aquest tren?

Publicat: Dissabte 23/12/2006 11:52
Autor: aarongilp
És una 440RR, per a Biotrén de Xile. Les dues que es van enviar (crec) són, justament, dues ex-Puigcerdà, la 133M i 134M, amb remolcs de la 001 i la 108.

Publicat: Dissabte 23/12/2006 11:53
Autor: UT596001
Crec que són 440 reformades de RENFE que van comprar aquesta companyia.

(Edició: se m'ha avançat l'aaron per pocs segons! :aaa )

Publicat: Dissabte 23/12/2006 21:02
Autor: Jordi Freixas
Jo, el que no entenc és com després de veure això, CAF va fer aquella caqueta amb les 440, i les va donar per bones... senzillament increïble.

PD: Si no hagués entrat mai al portal aquell pro-440 forever, mai de la vida hagués gosat dir que aquests trens provenen d'una reforma de la 440. Mai de la vida...

Publicat: Dissabte 23/12/2006 22:03
Autor: Túnels del Garraf
Efectivament, és una 440 reformada en servei al "Biotren", a Concepción, Xile. He trobat la foto a la viquièdia i al veure que posava que era una 440 portada des d'Espanya m'ha fet gràcia.

Últimament es veuen bastants 440 a la R2, per exemple aquesta tarda he agafat una d'aquestes unitats, que feia un servei SVC - SAC, a Sitges a les 17.26 per anar a Barcelona.

Trobo que són uns trens que tot i ser vells es conserven bastant bé, sobretot els que estan reformats, i no donen la sensació de ser tan vells. Aproximadament quants anys tenen, 30?

Pot ser que aquests trens siguin els més nombrosos a Espanya? Vull dir, com hi ha tant per Rodalies com per Regionals, jo crec que ben bé estan presents per totes les línies ferroviaries de l'Estat que estan electrificades, i així doncs, a ull es podria dir que són els trens dels quals hi ha més quantitat, no?

Per cert, algú em podria dónar l'adreça d'aquesta web a favor de les 440, siusplau?

Gràcies

Publicat: Diumenge 24/12/2006 0:10
Autor: trainman
Esta es la web:

http://www.ut440.com/ut440/index.php

Saludos y Feliz Navidad a todos

Publicat: Dissabte 06/01/2007 13:41
Autor: Túnels del Garraf
Per cert, quin és l'ample de via al Biotrén, 1668 mm o 1435 mm?
Si és 1435 mm, s'ha canviat d'ample a les 440?
Gràcies

Publicat: Dissabte 06/01/2007 15:08
Autor: aarongilp
Diria que ni és 1668 ni 1435, sinó 1676mm., l'antiga mesura de Renfe, que se segueix utilitzant a centre i sud-amèrica (i a la L1 de FMB xD)

Publicat: Dissabte 06/01/2007 15:16
Autor: Jordi Freixas
aarongilp ha escrit:(i a la L1 de FMB xD)
Impossible. La línia 1 connecta amb la RENFE a la sortida de Pl Catalunya, i les línies de RENFE d'ample ibèric estan totes interconnectades.

Publicat: Dissabte 06/01/2007 15:23
Autor: Guigui
Jordi Freixas ha escrit:Impossible. La línia 1 connecta amb la RENFE a la sortida de Pl Catalunya, i les línies de RENFE d'ample ibèric estan totes interconnectades.
Si no m'erro, els 8 mm de diferència encara entren en el marge de tolerància perquè el material pugui circular en ambdós amples.

Publicat: Dissabte 06/01/2007 18:32
Autor: aarongilp
Efectivament. Un tren de 1668 pot circular per 1676 sense massa problemes, i un de 1676 pot circular sobre 1668 però serà major el desgast.

Publicat: Dissabte 06/01/2007 21:12
Autor: Jordi Freixas
I en això no es podria trobar una amplada intermitja? (estic parlant dels eixos només)

Publicat: Dissabte 06/01/2007 22:26
Autor: aarongilp
Jordi Freixas ha escrit:I en això no es podria trobar una amplada intermitja? (estic parlant dels eixos només)
No és necessari, ja que el pas de material d'una xarxa a l'altra és quasi bé nul (fa uns anys se sap que va entrar un 311 a la L1, i al 98, pel 150è aniversari, un 100 de la L1 va arribar a l'Estació de França).

Publicat: Diumenge 07/01/2007 4:43
Autor: Jordi Freixas
Ja, però és que ho deia perquè tal i com estan moltes de les infraestructures de RENFE/ADIF, no crec que en tot l'estat només hi quedi la línia 1 del Metro de Barcelona amb l'ample antic.

El tram Ripoll - La Tor de la línia de Puigcerdà, per exemple. O la línia de Canfranc. O el Soria - Torralba. I com tantes altres... tinguent en conmpte que fins ara que per fi sembla que ha sorgit la idea de fer-hi reformes, aquestes, amb les seves vies fetes pols, de l'any de la pera, estan realment a 1668 mm?

Publicat: Diumenge 07/01/2007 11:00
Autor: aarongilp
Jordi Freixas ha escrit:Ja, però és que ho deia perquè tal i com estan moltes de les infraestructures de RENFE/ADIF, no crec que en tot l'estat només hi quedi la línia 1 del Metro de Barcelona amb l'ample antic.

El tram Ripoll - La Tor de la línia de Puigcerdà, per exemple. O la línia de Canfranc. O el Soria - Torralba. I com tantes altres... tinguent en conmpte que fins ara que per fi sembla que ha sorgit la idea de fer-hi reformes, aquestes, amb les seves vies fetes pols, de l'any de la pera, estan realment a 1668 mm?
Si vols que et digui la veritat, ni idea. Per una banda, pensant lògicament i d'acord a la manera d'actuar de Renfe (l'antiga), no seria descabellat pensar en que no tota la xarxa està ja a 1668mm, el que passa és que ADIF, a la seva declaració anual de la xarxa, no esmenta en cap moment (em sembla recordar) la possibilitat de trams a 1676mm. Així que no sé.

Publicat: Diumenge 07/01/2007 18:21
Autor: Jordi Freixas
En aquest cas, no cal mirar més que el sentit comú:

Quan fa que va sorgir aquest canvi d'ample?

Publicat: Diumenge 07/01/2007 18:32
Autor: aarongilp
Més de 35 anys, com a mínim.

Publicat: Diumenge 07/01/2007 19:03
Autor: Jordi Freixas
I quan fa que no es renoven les vies a la línia de Canfranc, o en el tram Ribes - La Tor de Querol? (si és que realment s'han renovat algun cop des dels temps de la transició cap aquí)

Publicat: Diumenge 07/01/2007 19:31
Autor: aarongilp
Ni idea, però diria que estem pels mateixos temps. Ja t'he dit en un altre missatge que el la lògica em diu una cosa però els documents me'n diuen una altra.