Les 2800 renault aguanten: ara a Suïssa

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Respon
tren250

Les 2800 renault aguanten: ara a Suïssa

Entrada Autor: tren250 » Divendres 12/09/2008 12:17

Doncs per renovació de la línia Travys, es deixarà sense corrent elèctric la línia, i va demanar trens a SNCF. Curiosament, va decidir agafar dos 2800 renault preservats, que la companyia Travys va agafar, i no us perdeu la carta que va convèncer a la companyia Suïssa :o :
Considerat per els aficionats al tren com el rei dels automotors, el X2800 ha estat inseparable en el ferrocarril francès en els territoris rurals i muntanyossos. Ells asseguren probablement en aquesta ocasióel seu darrer servei comercial públic a hores d'ara, després estaran cedits a una associació del sur de França. Els viatgers podran disfrutar, tot i la seva respectada edat (50 anys) d'un confort molt correcte.
Es té en conte els aficionats, la companyia suÏssa i els propis automotors, tot un exemple a seguir. Els automotors destinats són els X2866 I X2895. Ara mateix, encara circulen aquests en aquesta línia, i dos automotors (2900 i un que no recordo) a la regió de Franche-Compté, els últims serveis efectuats a la sncf per aquests automotors, ja que aquests mateix mes els retiren. Més informació dels 2800: http://x2800.free.fr/x2800/portal.php (en francès)
i de la notícia:

http://translate.google.es/translate?hl ... es%26sa%3D
G
I quan funciona la tracció elèctrica, els automotors elèctrics, amb els 2800, funcionen junts.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dissabte 13/09/2008 1:34

O sigui que al Franc Comtat encara circulen... Déu n´hi do com duren, aquests! :reve
Jo he fet Ussel-Montluçon en cabina de l´X 2804 (inoblidable...), tren que després he vist estacionat (un cop retirat) a l´estació de Breil sur Roya, prop de Niça.

També he fet en X2800 Tessonières-Aurillac, Llemotges Benedictins-Brive via Uzerche (sota catenària, i amb el pobre X 2913, retirat poc després per un accident a un pas a nivell), Brive-Périgueux, Clermont Ferrand- Le Mont Dore i... i ja està.



tren250

Entrada Autor: tren250 » Dijous 09/04/2009 18:46

Ara, és la fi, després de 51 anys! :reve de les X2800. Magnífic servei, el d'aquestes unitats: el 6 d'abril han fet l'últim servei, entre Dijon i St-Claude. La fi d'aquestes unitats en el Jura teniu l'enllaç aquí, metre he anat buscant per la xarxa: http://videos.tf1.fr/video/news/0,,4324 ... ails-.html
(el vídeo està en francès).
Un bon nombre de 2800 han estat preservats. Entre ells: El 2908 per la CFHA, el 2804 a Breil-Sur-Roya, entre d'altres.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 09/04/2009 23:04

Encara recordo l'única vegada que en vaig agafar un. Va ser per Setmana Santa del 1985, entre Tolosa i Albí. Recordo que eren còmodes i, comparats amb el material que circulava per aquí, em semblaven, fins i tot, moderns. I això que aleshores ja tenien prop de 30 anys!

Decididament, un model a seguir de cara a sèries amb una vida útil llarga.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

tren250

Entrada Autor: tren250 » Dimarts 14/04/2009 17:20

De l'únic que no m'he pogut informar és de si segueixen fent serveis per Suïssa, que crec que no, ja seria de veritat... Un automotor còmode, ràpid, senzill, eficaç i durader, i fàcil de mantenir. Sobretot els seus màgnífics motors MGO purament ferroviaris :ok .
Ja té tota la raó de ser el rei dels automotors, ja...



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimecres 27/05/2009 4:07

tren250 ha escrit:Ara, és la fi, després de 51 anys! :reve de les X2800. Magnífic servei, el d'aquestes unitats: el 6 d'abril han fet l'últim servei, entre Dijon i St-Claude. La fi d'aquestes unitats en el Jura teniu l'enllaç aquí, metre he anat buscant per la xarxa: http://videos.tf1.fr/video/news/0,,4324 ... ails-.html
(el vídeo està en francès).
Un bon nombre de 2800 han estat preservats. Entre ells: El 2908 per la CFHA, el 2804 a Breil-Sur-Roya, entre d'altres.
Ja s´ha acabat...

Jo vaig tenir la sort de fer Ussel-Montluçon en l´X2804. aquest tren està preservat a l´estació de Breil-sur-Roya, prop de Niça.
Tot i haver acabat els seus dies de servei al Llemosí, ha anat a parar a Provença ja que va ajudar a salvar vides durant la catàstrofe del pantà de malpasset, a Frejus i Saint raphaël, a Provença... no sé si va ser el 1957?

Els trobaré a faltar. Possiblement els trens més màgics en els que he pujat mai. Més que el TER o un 436 o les bujías de la CFTV.



Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Divendres 26/06/2009 19:01

Sobre els X2800 he trobat una pàgina web d'una associació molt interessant (si fins i tot tenen fòrum! en proves, de moment), i tenen preservats 2 X2800 i un XR6000.
Està en francès: http://ap2800.nuxit.net/index2.html


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Divendres 10/07/2009 18:53

Em sembla que al final no serà tan estrany veure les Z100 al Cremallera de Núria o a la línia del Llobregat xD



Respon

Torna a “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”