L’ATM acorda la compra de 30 nous trens per a Metro i FGC

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Respon
victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

L’ATM acorda la compra de 30 nous trens per a Metro i FGC

Entrada Autor: victorcasta » Dimecres 24/12/2008 0:25

L'ATM ha escrit:
L’ATM acorda la compra de 30 nous trens per a Metro i FGC

• El Consell d’Administració ha autoritzat la compra de 6 trens a TMB per a la línia 9 i de 24 trens a FGC per al servei al metro del Vallès
• En total comportaran una inversió de 199 MEUR, 42,8 MEUR per als trens de TMB i 156 MEUR per als d’FGC

Nous trens per a la línia 9 del metro

La línia 9 entrarà en servei de manera graonada a partir de 2009 i a data d’avui ja està contractat el subministrament dels 16 trens necessaris per posar en operació els trams de construcció més avançada (Sagrera – Can Zam / Gorg i el subtram de viaducte del carrer A de la Zona Franca). Per a la posada en servei del següent tram de la línia (Zona Franca / Parc Logístic - Collblanc), caldrà disposar de noves unitats. Per aquesta raó, el Consell d’Administració de l’ATM ha autoritzat a TMB a l’adquisició de 6 trens addicionals. Aquests nous trens -com els 16 precedents- s’integren en la sèrie 9100 fabricats per
ALSTOM a la seva factoria de Santa Perpètua de Mogoda i comportaran una inversió de 42,8 MEUR. Les seves característiques tècniques són les següents:
- Les unitats estan formades per 5 cotxes, quatre motors i un remolc, amb una longitud de 86,094 m. L’estructura de la caixa és amb perfils estàndard d’alumini, emprant l’acer per altres parts de l’estructura subjectes a prestacions superiors, com el capçal o el travesser de pivot.
- El disseny interior és modern i adaptat a les exigències del transport metropolità: gran capacitat, confort, i seguretat. Els cotxes estan connectats per passadissos d’interconnexió.
- La capacitat màxima per tren és de 959 passatgers: 112 passatgers asseguts, 845 dempeus i amb espai per a 2 passatgers amb mobilitat reduïda. En els cotxes extrems es troben les zones adaptades per a persones de mobilitat reduïda i en el cotxe remolc hi ha l’espai per bicicletes.
- Portes de doble full, de tipus lliscant encaixables i accionades elèctricament, asseguren tant l’estancament com la seguretat del passatge. Cada cotxe compta amb quatre portes per banda, equidistants al llarg del tren per operació amb portes d’andana. Accionament sincronitzat de portes de tren amb portes d’andana.
- Porta frontal i rampa d’evacuació amb accionament automàtic des del Centre de Control.
- Cada cotxe disposa d’un equip doble compacte d’aire condicionat d’altes prestacions, situat a la part central del cotxe, que distribueix l’aire de manera silenciosa i homogènia per mitjà d’un sistema simètric de conduccions dobles.
- Informació als passatgers mitjançant el sistema IRIS que inclou megafonia, indicadors de línia lluminosos situats a totes les portes, indicador de número de tren i dispositiu d’intercomunicació d’emergència. A més inclou un sistema d’informació visual per mitjà de pantalles LCD i video-vigilància amb transmissió d’imatges per WIFI al Centre de Control.
- Conducció automàtica sense conductor (ATC-S). El pupitre és plegable i queda integrat en el disseny de l’espai frontal del tren per a conducció tècnica manual. També disposa del sistema ATP-ATO.
- Tensió d’alimentació 1500 V c.c.
- Control electrònic de potencia per IGBT’s.
- Suspensió secundaria pneumàtica.
- Radiotelefonia digital TETRA.
- Sistema de frenat elèctric, pneumàtic i de fricció
- Velocitat màxima 80 Km/h

Nous trens per al metro del Vallès

Així mateix, el Consell d’Administració ha encarregat a FGC dur a terme les gestions necessàries per a l’adquisició de 24 noves unitats de tren per a la seva xarxa. Les actuacions en curs d’execució de perllongament de la xarxa d’FGC a la línia de Barcelona-Vallès a Sabadell i Terrassa, l’increment de freqüències de pas de trens, la millora de l’oferta derivada de la nova cua de maniobres de Pl. Catalunya així com, la renovació tecnològica de la sèrie de trens més antics (UT111) en manifesta obsolescència tecnològica, obliga a plantejar l’adquisició de 24 nous trens per a la línia de Barcelona-Vallès. La definició d’aquestes noves unitats de tren es farà mitjançant convocatòria de concurs públic internacional per a l’elaboració del seu projecte i construcció. Les principals característiques del nou material a adquirir són:

- Trens de 80m de llarg per al servei al Metro del Vallès. És la màxima longitud que permeten les estacions d’FGC, per tal d’optimitzar la capacitat de transport. Aquests trens estaran formats per cotxes, les caixes dels quals estaran construïdes en alumini de quina tècnica tenim experiència satisfactòria des de fa més de 25 anys.
- El seu interior serà diàfan i continu amb gran amplitud de pas entre cotxes. Els elements de mobiliari i decoració seran de la màxima seguretat i confort, amb grans finestrals per a una òptima visió del paisatge exterior. La climatització interior juntament amb un òptim aïllament acústic acompanyats per seients tèxtils aporta un ambient d’alta qualitat i confort per a l’usuari.
- Distribució dels seients similar a l’existent en els nostres trens amb seients disposats en tertúlies de quatre i una capacitat de transport de 240 persones assegudes i 490 persones dempeus.
- Trens completament accessibles per a tothom, com ja és norma a FGC, amb un total de 12 portes de doble fulla distribuïdes al llarg del tren. La seva distribució serà la mateixa de la sèrie de trens anteriors en previsió de la futura instal·lació de portes a les andanes (com a l’estació de Provença).
- Prestacions a nivell de velocitat i acceleració al mateix nivell que les actuals, d’acord amb els condicionants de traçat de la línia, amb motors de corrent altern governats electrònicament i que permeten grans taxes de recuperació d’energia mentre el tren frena. Sistemes de protecció de la circulació tipus ATP i preparats per a la conducció automàtica tipus ATO.
- Sistemes d’informació, senyalització i comunicacions avançats. Sistema de vigilància mitjançant circuit tancat de TV amb gravació d’imatges en caixa negra i transmissió en temps real via WIFI al centre de comandament integrat. Radiotelefonia, telefonia GSM i UMTS, localització GSM, sistemes d’informació al viatger amb pantalles LCD, megafonia, interfonia, ....
- Ample de via internacional.
- Alimentació a 1500V CC.

El termini de lliurament s’estima en uns 3 o 4 anys, necessaris per superar la fase de projecte, la de construcció i tots els assaigs i proves tipus necessaris per tal de garantir la seguretat i la qualitat en el transport. En el plec de bases es primaran els aspectes d’innovació tecnològica, així com els factors de respecte al medi ambient i d’estalvi energètic. Un cop pres aquest acord per part de l’ATM, FGC podrà engegar la licitació per la compra d’aquests 24 trens que es preveu que comportin una inversió aproximada de 156 MEUR.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23219
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 24/12/2008 1:12

ATM ha escrit:...el Consell d’Administració de l’ATM ha autoritzat a TMB a l’adquisició de 6 trens addicionals. Aquests nous trens -com els 16 precedents- s’integren en la sèrie 9100 fabricats per ALSTOM...
Així ja són una sèrie diferent, els del metro? O s'han equivocat, i volien dir nous trens 9000, com els anteriorment demanats?



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimecres 24/12/2008 1:56

Jo entenc que és una cagada, ja que ja existeixen cotxes amb número 91XX...



Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dimecres 24/12/2008 9:32

cagada, cagada pastoreta com aquesta:
L'ATM ha escrit: Aquests trens estaran formats per cotxes
Aquesta es bona, tants any de carrera per escriure això. Pobres pares.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 24/12/2008 11:39

L'ATM ha escrit:la renovació tecnològica de la sèrie de trens més antics (UT111) en manifesta obsolescència tecnològica
Barcelona, ¡al fin libre de tranvías! Exactament la mateixa mentalitat. :nono


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Lluísbcn
N3
N3
Entrades: 35

Entrada Autor: Lluísbcn » Dimecres 24/12/2008 15:37

Bé Guigui, la veritat és que això de renovació tecnològica no sé si significa treure de circulació les 111 o fer-les una reforma en profunditat que els allargui uns lustres més (perquè ja porten més de 25 anys, que seran 30 en el moment que arribin les noves UTs). Si és la segona opció, ha der ser per durar mínim 10-15 anys, si han de reformar-los i durar 5 anys, que els jubilin.

En qualsevol cas, es necessiten UTs de 3 cotxes per la línia de Av. Tibidabo, així que o es mantenen les 111, o de les noves, unes 5 UTs haurien de venir amb un cotxe menys (calculo 5 unitats per la L7, perquè el recorregut dura 10 min, i amb una freqüència de 6 min, surten 4 unitats fent el servei i una de reserva com a mínim).



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dimecres 24/12/2008 15:55

L'ATM ha escrit: Aquests trens estaran formats per cotxes
La veritat és que és divertit i alhora patètic llegir aquestes coses.

Igual de divertit que llegir que és una novetat tecnològica que un tren retorni energia elèctrica a la xarxa al frenar, quan fa una bona pila d'anys que aquesta tecnologia està més que implantada...Us ho comento perquè ho he llegit a tot arreu amb la nova tirada d'UT 213 d'FGC.


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

sergi
N6
N6
Entrades: 261

Entrada Autor: sergi » Dimecres 24/12/2008 17:39

La primera noticia que tengo de la "serie 9100",y resulta que ya había contratados 16 trenes !

¿ Desde cuando están contratados?

Si tienen que entrar en servicio antes de que acabe el 2009,ya tienen que estar encargados hace bastante..y además decían que el inicio de las pruebas en la L-9 era inminente..¿se van a hacer esas pruebas con trenes 9100 ?

! No se vosotros,pero yo tengo la sensación de haberme perdido algunas cosas!

Supongo,en todo caso, que serán muy similares,sino iguales a los de la serie 9000 que circulan por las L-2 y 4 y que,no lo olvidemos,estaban destinados orginalmente a la 9.

Se repite la historia;cuando entra en servicio la serie 2000,originalmente concebida para la L-2,a esta le faltan todavía algunos años para entrar en servicio y los trenes se ponen en la L-3.
Luego faltan trenes al entrar en servicio la L-2,y tienen que "encargar" la serie 2100.

!Si es que no aprenden!


Saludos.



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dimecres 24/12/2008 20:07

Lluísbcn ha escrit:Bé Guigui, la veritat és que això de renovació tecnològica no sé si significa treure de circulació les 111 o fer-les una reforma en profunditat que els allargui uns lustres més (perquè ja porten més de 25 anys, que seran 30 en el moment que arribin les noves UTs). Si és la segona opció, ha der ser per durar mínim 10-15 anys, si han de reformar-los i durar 5 anys, que els jubilin.

En qualsevol cas, es necessiten UTs de 3 cotxes per la línia de Av. Tibidabo, així que o es mantenen les 111, o de les noves, unes 5 UTs haurien de venir amb un cotxe menys (calculo 5 unitats per la L7, perquè el recorregut dura 10 min, i amb una freqüència de 6 min, surten 4 unitats fent el servei i una de reserva com a mínim).
No se a on havia sentit que paulatinament anirien adaptant les estacions per a 4 cotxes. A les obres de St. Gervasi, a la superfície, alguna de les teles de les tanques protectores posa "ampliació longitud andanes" o similar
oriolp13 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dijous 25/12/2008 14:03, en total s’ha editat 1 vegada.


Salutacions,

Oriol

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimecres 24/12/2008 20:11

sergi ha escrit:La primera noticia que tengo de la "serie 9100",y resulta que ya había contratados 16 trenes !

¿ Desde cuando están contratados?

Si tienen que entrar en servicio antes de que acabe el 2009,ya tienen que estar encargados hace bastante..y además decían que el inicio de las pruebas en la L-9 era inminente..¿se van a hacer esas pruebas con trenes 9100 ?

! No se vosotros,pero yo tengo la sensación de haberme perdido algunas cosas!

Supongo,en todo caso, que serán muy similares,sino iguales a los de la serie 9000 que circulan por las L-2 y 4 y que,no lo olvidemos,estaban destinados orginalmente a la 9.

Se repite la historia;cuando entra en servicio la serie 2000,originalmente concebida para la L-2,a esta le faltan todavía algunos años para entrar en servicio y los trenes se ponen en la L-3.
Luego faltan trenes al entrar en servicio la L-2,y tienen que "encargar" la serie 2100.

!Si es que no aprenden!


Saludos.
No te has perdido nada. ¿Cómo se va a numerar un coche 9101 o 9102 si éste ya existe? Se trata de una ampliación de los 50 9000 que ya estaban pedidos.



Avatar de l’usuari
pol
N7
N7
Entrades: 589

Entrada Autor: pol » Dimecres 24/12/2008 20:13

El problema amb els 9000 es que els de la L2 inicialemnt habien de ser per a la L9/L10, però al retardar-se tant dons mira on estan ara. Potser encara tindirme 1100 si la L9 no tingues tants retards.



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dijous 25/12/2008 13:46

oriolp13 ha escrit:No se a on havia sentit que paulatinament anirien adaptant les estacions per a 4 vagons.
Per a 4 cotxes, no vagons. Aquesta línia no transporta bestiar ni mercaderies. ;)


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23219
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 25/12/2008 21:59

Tranquilitaaaaaat, no tothom ha de saber lo de cotxes o vagooooons!!!!!



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dijous 25/12/2008 22:25

metring ha escrit:Tranquilitaaaaaat, no tothom ha de saber lo de cotxes o vagooooons!!!!!
Per aquest mateix motiu està acceptat anomenar vagó a un cotxe de passatgers.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 26/12/2008 13:34

Lluísbcn ha escrit:Bé Guigui, la veritat és que això de renovació tecnològica no sé si significa treure de circulació les 111 o fer-les una reforma en profunditat que els allargui uns lustres més (perquè ja porten més de 25 anys, que seran 30 en el moment que arribin les noves UTs). Si és la segona opció, ha der ser per durar mínim 10-15 anys, si han de reformar-los i durar 5 anys, que els jubilin.
Jo ho deia per allò de la "manifesta obsolescència tecnològica". Que potser van amb carbó?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Divendres 26/12/2008 14:52

metring ha escrit:Tranquilitaaaaaat, no tothom ha de saber lo de cotxes o vagooooons!!!!!
Tranquilitat? Però si el to del missatge no tenia res de dolent metring. ;)

No passa res per convidar algú a dir les coses pel seu nom amb educació. ;)


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dissabte 27/12/2008 21:59

Almenys per fi podrem veure una cosa nova diferent d'unitats 112 o 213 per FGC! Ara, no estaria malament que deixessin les 111 per a la línia del Tibidabo, convenientment reformades i adaptades, per molt "obsoletes" que les considerin.



ferroviario_catalan
N8
N8
Entrades: 726
Ubicació: Horta L5

Entrada Autor: ferroviario_catalan » Diumenge 28/12/2008 23:15

Trenscat ha escrit:Almenys per fi podrem veure una cosa nova diferent d'unitats 112 o 213 per FGC! Ara, no estaria malament que deixessin les 111 per a la línia del Tibidabo, convenientment reformades i adaptades, per molt "obsoletes" que les considerin.
Estoy de acuerdo contigo, una serie diferente, estaría bien. Pero me temo, que los trenes que sustituyan los 111, o bien son trenes 112, con 3 vagones solo, o una serie muy muy muy parecida, tanto como se parecen las 112 y las 213.


¡No hay que hacer un mundo de una canica!

fcuevas27

Entrada Autor: fcuevas27 » Dijous 01/01/2009 17:22

Espero veure mes aviat que tard unitats al FGC que sian connectats interiorment a la línea del Vallès, i a la C4 veure Civia, encara que, de moment ens haurem de conformar amb els 447 @ Civia…



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 07/04/2009 16:14

http://www.lamalla.cat/infolocal/barcel ... ?id=253966

El Govern destina 111 milions d'euros per comprar 24 trens nous de Ferrocarrils de la Generlitat

Els nous combois donaran servei a la línia Barcelona-Vallès

LAMALLA.CAT

El Govern destinarà un total de 111,5 milions d'euros per comprar 24 nous trens de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya. Aquests nous combois donaran servei a la línia Barcelona-Vallès, de manera que permetran allargar aquesta línia a Sabadell i Terrassa, així com també incrementar les freqüències de pas.

Els nous trens tindran una llargada de 80 metres i permetran optimitzar la capacitat de transport. A més, tindran ample de via internacional i seran accessibles, amb un total de 12 portes de doble fulla distribuïdes al llarg del comboi.

Els trens comptaran amb una capacitat de transport de 240 persones assegudes i 490 dempeus, el seu interior serà diàfan i continu, amb climatització interior i aïllament acústic, i els elements de mobiliari i decoració seran confortables i segurs. També estaran equipats amb sistemes d'informació, senyalització i comunicació avançats, i vigilància a través d'un circuit tancat de televisió que gravarà les imatges en caixa negra i transmetrà en temps real via WIFI al centre de comandament integrat.

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya preveu incorporar els nous combois en un termini de 3 o 4 anys, un període que inclou la construcció dels trens i les proves necessàries per tal de garantir la seguretat i la qualitat en el transport.

L'empresa pública ja ha posat en marxa la licitació per a la compra d'aquests 24 trens, amb una inversió aproximada de 181 milions d'euros.

A més d'aquests combois es preveu adquirir uns altres 20 trens en una segona fase, per tal de substituir els vagons més antics que actualment es troben en circulació.

Publicat 07/04/2009 13:02h | Actualizat 14:14h


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Respon

Torna a “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”