Xarxa quadriculada a Barcelona (Nova Xarxa Bus)

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
Respon

Nova enquesta: us sembla que la darrera fase completa bé la implantació de la NXB?

Si, la xarxa queda ben implementada
16
46%
No, haurien d'haver escoltat més les propostes dels veïns
15
43%
No, que tornin ja les antigues línies
2
6%
Altres (expliqueu)
2
6%
 
Vots totals: 35
França451
N9
N9
Entrades: 2265
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Entrada Autor: França451 » Dijous 14/11/2013 19:10

Eduardo ha escrit:
Fran-Ikarus ha escrit:
Eduardo ha escrit:veo que por la calle Mallorca y todo el eje principal en Barcelona de éstas líneas, habrá un H10 de paso desde las 6h a 20,30h cada 6 o 7 min. y aunque la media de los 43 y 44 era similar o ligeramente inferior a la práctica los usuarios nos encontrábamos con intervalos muy poco fiables y mucho mayores a las medias, en buena parte debido a que sus recorridos, no eran totalmente idénticos.
Pero esto... ¿lo ves en una bola de cristal? ;)

Entiéndeme: me refiero a que, si la 43 y la 44, en la práctica, ofrecía "unos intervalos muy poco fiables y mucho mayores a las medias" tras varias décadas de existencia, ¿qué te hace pensar que porque ahora una de ellas, en esencia y con la supresión de algunas paradas -menos en la zona que ha comentado Wefer en la que se añaden una-, se llame H10, y la otra desaparezca, los van a cumplir al dedillo?

¿Es el hecho de que lo están vendiendo con unos mecanismos de marketing de vanguardia? Porque yo, en el caso de esta línea, no veo muchas más cosas que puedan influir en esta mejora segura e indudable respecto a lo que había. Y menos, teniendo en cuenta que quedan 4 días para que se implante.
No... no tengo bola de cristal, pero llevo muchos años cogiendo autobuses y el tramo por donde transcurre el H10 es lo que yo llamo "zona de movimiento", los pasejeros llegan a las paradas y no se esperan más de 5 o 7 minutos máximo, son corrientes de pasaje cambiante que van de un lado hacia otro y suelen hacer habitualmente trayectos entre medianos y cortos, de forma que los viajeros se van renovando costantemente a lo largo del trayecto.
No confundamos ésta clase de itinerarios, con otros tipo de recorridos que van de un barrio o población al centro, ó a uno o varios puntos de enlace y con una demanda rutinaria que puede se mas o menos estable dependiendo del área que comunique.
Sé lo que dices, Eduardo, usuarios no habituales, sino puntuales, que se sirven de la línea para acercarse a determinados puntos, de hecho yo cuando tengo la mensual, frecuentemente suelo tirar de estas dos líneas para acercarme a determinados puntos cuando vengo de otros medios, por ejemplo de Sants, procedente de Renfe, a Entença u Hospital Clìnic, de Provença FGC cojo el bus un par de paradas hasta el cruce con Passeig de Gràcia para coger el R2, de Provença FGC a Clot, cosas así, por diversos motivos: rapidez, que esté lloviendo copiosamente y me pille sin paraguas, que vaya con el tiempo justo y voy a la Calle Mallorca y si pasa el bus en ese momento, lo cojo y ahorro unos minutos... Eso también lo he hecho muchas veces, y en el centro del Eixample, casi siempre me sirvo del 43/44 para ello.


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6994
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dijous 14/11/2013 19:16

Javi M ha escrit:L'error als càlculs prové d'aquí:
sag470 ha escrit:Wefer, hi ha un error als teus càlculs. Tal com has fet has suposat que la suma de les dos linies es reparteixen uniformement, cosa que no pasa. Són dos linies diferents, per la qual cosa, es calcula diferent.
No has llegit el meu missatge, perquè això ja està contestat ;)



Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dijous 14/11/2013 20:19

Sí que l'he llegit. Només reafirmava que la dada que aportes unes pàgines abans, de què l'espera mitja al tram comú 43+44 és de 2,61', és matemàticament impossible (pel motiu que diu en sag470, d'aquí la cita), i que en el millor dels casos, aquesta xifra serà de 3,3'.
Si tenim en compte les influències externes que menciones al missatge anterior, l'espera per a l'H10 augmentarà, però també la del tronc comú 43+44, que ho farà en la mateixa proporció.

D'altra banda, Wefer, que consti que jo no sóc defensor de la NxB, i que a mi em convenç molt més una H10 que es bifurqui al final, que no pas una línia 143 d'aportació. La meva intenció era incidir en l'error numèric.

Crec que podriem continuar parlant del tema aquí.



Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2218
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dijous 14/11/2013 21:20

Avui ja han canviat els plafons dels pals que passen de l'AMB a TMB, afectats per la NXB. També han instal·lat el nou plafó al terminal de la 143 a Sant Adrià. Els nous noms i codis son els següents (encara falten per reanomenar i renumerar alguns pals i marquesines):

100082 :flecha 2994 Av. Alfons XIII - Congrés Eucarístic ----> Av. Alfons XIII - Sant Lluc (fusió de parades)
107504 :flecha 3337 Cristòbal de Moura - St. Ramon de Penyafort (nova 143, fins ara provisional 43 i 141)
100242 :flecha 3349 Av. Alfons XIII - Santiago (nova H10)
100079 :flecha 3350 Av. Alfons XIII - Aribau (nova H10)
100234 :flecha 3351 Av. Alfons XIII - Av. del Maresme (nova H10)
100080 :flecha 3352 Av. Alfons XIII - Sagrada Família ----> Av. Alfons XIII - Joan Sebastià Bach (nova H10 i reanomenament)
105603 :flecha 3355 Av. de la Platja - Girona (nova 143)
-Nova- :flecha 3356 Av. de la Platja - Eduard Maristany (nova 143, terminal)

A més, s'oficialitzen per a TMB (fins ara provisionals):

-------- :flecha 3336 St. Ramon de Penyafort - Manuel Fernández Márquez (nova 143, fins ara provisional 43 i 141)
107504 :flecha 3337 Cristòbal de Moura - St. Ramon de Penyafort (nova 143, fins ara provisional 43 i 141)

I també s'ha canviat el nom de la parada 2427 "Av. de la Platja - Lleida" per "Av. de la Platja - Torrassa", cosa que no entenc, ja que se solapa al nom de la parada següent.

Tampoc entenc ben bé el canvi de nom d'"Av. Alfons XIII - Sagrada Família" a "Av. Alfons XIII - Joan Sebastià Bach", degut a que aquest carrer es troba dos cantonades enrere i la parada fa cantonada amb Sagrada Família.


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2218
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dijous 14/11/2013 21:42

m.h.t. ha escrit:Estic absolutament decebut amb la ubicació de l'informador de Sant Adrià. Resulta que l'han col·locat a les parades en sentit Badalona, i no a les parades en sentit Barcelona!! :emprenyat El primer dia va estar a la Pl. de la Vila, i s'ha anat desplaçant en sentit Badalona. Ahir als encants en sentit Badalona (Olímpic - Sant Pere) i avui a la següent (Olímpic - Pi i Gibert). :nono En comptes d'estar a les parades on tothom l'agafa per anar a Barcelona (Av. de la Platja, Av. Catalunya, Sta. Caterina, Av. Joan XIII, Av. Pi i Margall), l'han posat a les parades on la línia només deixa passatgers. :cop
M'han llegit!! M'han llegit!! :D Avui dues informadores a Sant Adrià en parades sentit Barcelona!! :reve Una a la parada dels encants (Sta. Caterina) i una altra a l'Av. Pi i Margall. Totes dues parades de molta afluència.

A can TMB llegeixen l'FTC!! :plas Realment no ho sé, però sembla que avui han volgut enmendar la patinada d'aquests dies enrere canviant les ubicacions de les informadores.


Salvem l'Estació de França!

Metropondikas
N5
N5
Entrades: 108

Entrada Autor: Metropondikas » Divendres 15/11/2013 13:32

Bon dia,

Ahir a la nit, un dels vehicles de la línia 16 que feia els últims torns, duia l´indicador nou: PL. CATALUNYA-MANUEL GIRONA. No tinc fotos, ho sento...

Salutacions,
MANEL



Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2218
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dissabte 16/11/2013 22:24

Avui ja apareix el nou orígen i final de les línies retallades per la NXB al web de TMB. ;) Però, encara apareix el recorregut actual al clicar i entrar a consultar-les. Avui, també, ha desaparegut l'horari de feiners de les línies que desapareixen substituïdes per la NXB, i només es mostra ja l'horari de dissabtes i festius. Demà, tan sols apareixerà el de diumenges (festius) i dilluns ja s'hauran esfumat del web. :bua

Heu vist on han col·locat la la parada de l'H10 sentit Badalona a Sant Adrià? No, no comparteix parada amb les línies de TUSGSAL i Casas, si no que li han posat un pal de parada més endavant (on hi havia la parada dels tramvies 70 i 72). No ho entrenc. :nono

Més coses. Alguns 67XX de la 44 porten l'avís de modificació del 36 i fulletons promocionals de la nova H16. Tot apunta a que aquests cotxes aniran destinats a la 36. :roll:


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
raulitinbcn
N8
N8
Entrades: 1172
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Ubicació: Barcelina

Entrada Autor: raulitinbcn » Dissabte 16/11/2013 22:42

m.h.t. ha escrit:Més coses. Alguns 67XX de la 44 porten l'avís de modificació del 36 i fulletons promocionals de la nova H16. Tot apunta a que aquests cotxes aniran destinats a la 36. :roll:
Jo he vist 34xx al 71 posant del 36, el que passa es que aquests busos són de Triangle, d'on són el 36, 43, 44 i 71, i llavors s'hauràn oblidat de treure-ho


Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -

scubydu
N6
N6
Entrades: 174

Entrada Autor: scubydu » Dissabte 16/11/2013 23:24

raulitinbcn ha escrit:
m.h.t. ha escrit:Més coses. Alguns 67XX de la 44 porten l'avís de modificació del 36 i fulletons promocionals de la nova H16. Tot apunta a que aquests cotxes aniran destinats a la 36. :roll:
Jo he vist 34xx al 71 posant del 36, el que passa es que aquests busos són de Triangle, d'on són el 36, 43, 44 i 71, i llavors s'hauràn oblidat de treure-ho
Exacte. Els dissabtes i festius molts vehicles no són els habituals de les línies i llavors encara duen informacions de les línies habituals.



Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2218
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Diumenge 17/11/2013 22:22

TMB ha eliminat del web les línies suprimides per la NXB 24 hores abans del canvi. Les línies 15, 28, 43, 44 i 72 avui ja no apareixen al web. :martell2

La quadrilla de TMB, a més, ha fet el canvi d'etiquetes i anul·lació de tires informatives a les parades aquest/a tarda/vespre. És a dir, el què a les 7 o 8 de la tarda s'apropés a agafar el bus, s'ha trobat amb l'avís de línia anul·lada abans que ho estigués. :nono

Quines sèries veurem demà circular a les noves línies :?: Des de fa 2 setmanes no hi circulen Citaros articulats (30XX) a la 43, servida íntegrament per MAN articulats (33XX). El mateix ha passat aquesta setmana amb la resta de línies de Traingle servides per articulats; es comenta a d'altres fòrums. Veurem demà els Citaros vinilats NXB a l'H10? :roll:


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2377
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Diumenge 17/11/2013 22:30

Al Flickr del miniautobusero surten fotos d'alguns 30xx i 34xx envinilant-se.


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5705
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Diumenge 17/11/2013 22:39

Aquest vespre curiosament hi circulava el 3024, a la 43. Durant tot el dia només havia vist 34XX. He hagut de fer-hi dos viatges, que han estat els meus últims a la línia "de tota la vida", en el 3441 i 3443 (havia pensat "vejam si l'últim el puc fer al 3443", i mira! per pur atzar m'ha tocat), respectivament.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5705
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dilluns 18/11/2013 9:00

Primers H10 avistats aquest matí, cap a les 8:00. Els dos de sentit Les Corts que he vist passar circulaven amb potser fins i tot menys de 5 minuts entre l'un i l'altre. Els dos de sentit Badalona sí que devien voltar els 6-7 minuts.

Dels quatre, tres eren MAN 34XX i l'altre un Citaro 30XX. Dos dels MAN envinilats com a NXB, i el Citaro i l'altre MAN no.

Com a curiositat, el Citaro ha fet parada (sentit Badalona) a Guipúscoa-Prim, on la parada (del tipus "hiper-simple pal-vertical", sense marquesina, ni estructura moderna, ni pantalla de temps d'espera) ara només diu 33-B24-N8. No sé si és que encara no han afegit l'adhesiu H10, o bé la parada efectivament ja no és parada H10 i el conductor s'ha confós.

Després he passat per La Maquinista, i m'he encreuat amb un H8 tot just acabat de sortir de l'origen. En aquest hi havia dos H8 junts, així que sembla que s'hi estaven acumulant una mica massa.

El suposat origen del 143 no m'he acostat a veure'l. Ahir al migdia vaig anar a l'origen de la C10, i no hi havia ni rastre d'informació TMB. No serà allà mateix l'origen? O s'han esperat ben bé fins aquesta matinada?


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Albert Llauger
N5
N5
Entrades: 129
Ubicació: Barcelona (Joanic L4)

Entrada Autor: Albert Llauger » Dilluns 18/11/2013 9:27

Avistaments de la nova H8: 6013, 6014, 6016, 6308 i un altre 63xx vist des de lluny.

A la H10 avistat el 3007 i un 34xx també vist de lluny.

El que m'extranya és no haver vist més 60xx alts o 62xx a la H8, tenint en compte que hereda els busos de la H6.



Avatar de l’usuari
raulitinbcn
N8
N8
Entrades: 1172
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Ubicació: Barcelina

Entrada Autor: raulitinbcn » Dilluns 18/11/2013 11:31

m.h.t. ha escrit:TMB ha eliminat del web les línies suprimides per la NXB 24 hores abans del canvi. Les línies 15, 28, 43, 44 i 72 avui ja no apareixen al web. :martell2

La quadrilla de TMB, a més, ha fet el canvi d'etiquetes i anul·lació de tires informatives a les parades aquest/a tarda/vespre. És a dir, el què a les 7 o 8 de la tarda s'apropés a agafar el bus, s'ha trobat amb l'avís de línia anul·lada abans que ho estigués. :nono

Quines sèries veurem demà circular a les noves línies :?: Des de fa 2 setmanes no hi circulen Citaros articulats (30XX) a la 43, servida íntegrament per MAN articulats (33XX). El mateix ha passat aquesta setmana amb la resta de línies de Traingle servides per articulats; es comenta a d'altres fòrums. Veurem demà els Citaros vinilats NXB a l'H10? :roll:
Al intercambiador de ''Jardins de l'Indústria'' ahir al matí, només havia el termometre del H8 ...


Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -

Avatar de l’usuari
Henry 030
N4
N4
Entrades: 68
Ubicació: Barcelona (Verdaguer L4-L5)

Entrada Autor: Henry 030 » Dilluns 18/11/2013 13:56

La V17 porta 52xx, a la H10 he vist 34xx alguns vinilats i altres no i el 3007 i la H8 aquest matí duia el 6016 però els altres 6 que he vist son 63xx quan em pensava que a aquesta línia hi anirien a parar els 60xx i 62xx de la H6. La H6 ja és a Triangle o segueix a Zona?


Volem un museu del transport a Barcelona!!!

Avatar de l’usuari
Albert Llauger
N5
N5
Entrades: 129
Ubicació: Barcelona (Joanic L4)

Entrada Autor: Albert Llauger » Dilluns 18/11/2013 15:15

Avistats també 2719 i un altre 27xx a la V17, dos 34xx a la H10 i el 6201 a la V3. És cert que ara mateix a la H8 tot són 63xx, potser la H6 encara és a Zona i necessita els 60xx. :nose



Avatar de l’usuari
Busman
N7
N7
Entrades: 430
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Busman » Dilluns 18/11/2013 17:12

I doncs, la H16 l' han estrenada amb 14XX, veurem quant hi duren. Quatre gats en tot el trajecte i la pregunta més comú en el tros Diagonal Mar - Marina: "¿y ahora para ir el centro qué tengo que hacer?", amb la corresponent resposta: "se baja usted en Marina, anda un poco para atrás y toma el 41/V21/elquesea". La xarxa sense embolics.

Mentrestant, han aprofitan per, no només retallar el trajecte de la 36, sinó per empitjorar-ne la freqüència: passa de 13-14 minuts a 15-16, i evidentment el perjudici de no tenir el 41 per anar al centre no ha anat acompanyat d' una millora de la freqüència de la 141, que segueix sent de 28-29 minuts. Caldrà esperar fins que la H14 la engoleixi. A més, sembla que han tret els de per sí incòmodes 69XX per posar els infames 67XX híbrids, en aquest cas de la tercera remesa (6720-6754), actualment els que trobo pitjors autobusos de TMB. Tot plegat molt més còmode, ràpid, intuïtiu i modern, sobretot modern.


Imatge

Conec una frase meravellosa per posar-la en aquesta signautra, però lamentablement no m'hi cap en aquest marge.

Avatar de l’usuari
Albert Llauger
N5
N5
Entrades: 129
Ubicació: Barcelona (Joanic L4)

Entrada Autor: Albert Llauger » Dilluns 18/11/2013 18:04

A la H6 ja integrada a Triangle he avistat el 3021 i 3044. A la H8 ni un sol 60xx dels que duia la H6, al matí he vist el 6013, 6014 i 6016 i la resta del dia tot 63xx, a la H12 he vist dos 63xx, un crec que era el 6359, així que no entenc on coi són els 60xx que ha deixat lliure la H6, s'han volatilitzat :roll:



Avatar de l’usuari
oscsanchez6
N5
N5
Entrades: 158
Ubicació: Barcelona, Catalunya

Entrada Autor: oscsanchez6 » Dilluns 18/11/2013 18:30

Bé, abans de tot, em presento. Sóc l'Òscar, estudio 1r de Batxillerat i l'any passat vaig fer un PTR sobre la NXB, m'ho va recomanar un amic, ja que podia agafar més info perquè el meu pare treballa a TMB (tema horaris i serveis).

Vam fer mapes individuals de totes les línies de la NXB, amb Photoshop, bé, un programa semblant (Pixelmator per Mac). Em vaig basar amb un missatge a aquest fòrum, si no recordo malament, i del mapa original.

Vam intentar mirar quines línies substituïria, però no sóc un expert jeje. Vaig fer el que vaig poder. Vam calcular quants autobusos aproximats hi hauria a cada línia fent:
- Calcular el temps (a partir de la velocitat mitjana i la distància de cada línia calculada amb Google Earth).
- Sumar-li 15min pels terminals.
- Dividir el resultat entre la freqüència, el resultat és els autobusos que hi ha.

Els mapes no seran 100% reals, segur que hi ha modificacions o que ho vaig entendre malament. Per exemple, vam posar l'H10 fins a La Pau.

He hagut de penjar el arxiu a Mega, pesa gairebé 50mb. (és un PDF).

Espero que us agradi!
https://mega.co.nz/#!GV1CQIjI!Zlye1lrMr ... J87toFJ8T0

Si teniu algun problema, aviseu.



Respon

Torna a “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”