Xarxa quadriculada a Barcelona (Nova Xarxa Bus)

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
Respon

Nova enquesta: us sembla que la darrera fase completa bé la implantació de la NXB?

Si, la xarxa queda ben implementada
16
46%
No, haurien d'haver escoltat més les propostes dels veïns
15
43%
No, que tornin ja les antigues línies
2
6%
Altres (expliqueu)
2
6%
 
Vots totals: 35
Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Entrada Autor: Don Ramón » Divendres 10/07/2015 15:34

Lo mejor que se podía haber hecho es suspender la nueva fase y replantear por completo la NXB, luego seguir implantándola con mejor criterio. No, si después de mil y una quejas sobre la NXB ahora nos vamos a molestar de que revisan el proyecto. Es impresionante como cuando alguien se pone manos a la obra con problemas que llevan años denunciándose salen en tromba la gente a quejarse de que se tire el freno de mano, como si los problemas podrían resolverse así en un plis. :x


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dissabte 11/07/2015 22:42

Henry 030 ha escrit:PD: realment necessita articulats la V3? Ho dic perquè gairebé sempre que veig 62xx en aquesta línia van amb poca gent. :nose
I tant que els necessita! A vegades a la parada de Badal-Constitució hi ha una cua que arriba fins la mateixa cantonada, més llarga que el bus! Si van ben puntuals hi ha gent de peu però encara es pot anar bé, però a la mínima que vagi 3 o 4 minuts tard ja es va com espàrrecs. Però en canvi depèn per on el vegis deu anar més buit, ja sigui abans de Constitució, després de Mª Cristina o de baixada, que la gent torna més escalonada. Potser sí tindria que anar amb standards i al matí de 6 o 7 fins les 10 o així, 2 o 3 articulats reforçant de Constitució a MªCristina.

Es que la veritat es que es una línia dissenyada amb el cul, amb lo bé que anava la 72, valdria la pena que desfessin aquest canvi i ho tornessin a deixar com abans, i amb la 70 circulant els festius, o alguna altra que vagi de MªCristina a Badal que sinó deu n'hi do el colló de volta que s'ha de fer!



GerardPérez
N2
N2
Entrades: 12
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: GerardPérez » Dimecres 05/08/2015 18:29

S’endarrereix la implantació de la nova fase de la xarxa ortogonal d’autobusos

Actualitzat el 04.08.2015 a les 18:17

La implantació de les tres línies previstes per a aquest setembre de la xarxa ortogonal d'autobusos s'endarrerirà almenys fins a finals d'any per obrir un procés participatiu als barris per on passen. Ara hi ha 13 línies i al setembre estava previst la posada en marxa de l’H4, que anirà de la Zona Universitària al Bon Pastor; la V11, de la Bonanova al World Trade Center, i la V13, del Tibidabo a Pla de Palau.

El nou equip municipal vol que la implantació de les noves línies previstes aquest any responguin a les necessitats dels barris per on passen. Per això, segons ha anunciat la regidora de Mobilitat, Mercedes Vidal, es farà un ampli procés participatiu tot just després de l’estiu per tal d’aplicar-hi les modificacions necessàries i evitar queixes.

Actualment la xarxa ortogonal té 13 línies i més d’una trentena d’àrees d’intercanvi. Els autobusos de la xarxa tenen uns intervals de pas d’entre cinc i vuit minuts entre les 7 h i les 21 h, així com una velocitat comercial generalment més ràpida que la de les línies tradicionals.

L’objectiu del nou equip municipal és replantejar el projecte per decidir el proper any com i quan s’implanten les 12 línies de la xarxa que falten per posar en funcionament.



Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1900

Entrada Autor: sag470 » Dimecres 05/08/2015 19:32

Es veia venir. Com el projecte que s'estava implantava era afí a Ciu, el canvi de govern havia de replantejar-lo. Diria que la tendència serà cap a la ortogonalitat, mantenint els eixos principals, de la idea incial de Retbus.



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4442
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dimecres 05/08/2015 19:59

La verdad es que el proyecto del RetBus lo veía bastante bueno, y el diseño que iban a poner a los autobuses era muy bonito, no como el de ahora, que se ve muy malo.

Imatge
ImatgeTMB 6015 RETBUS by villelite, en Flickr

Y aunque se hiciese ese proyecto de RetBus inicial, creo que sería mejor hacerlo en tranvía.

Pero también había oído que la Ada quiere recuperar las líneas de toda la vida.



Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1900

Entrada Autor: sag470 » Dimecres 05/08/2015 20:37

Es que algunas implantaciones de la NXB han sido muy drásticas, aunque hay otras que no han sido tan fuertes, y son las que menos adversidades han tenido. Yo encuentro que lo mejor seria la idea ortogonal manteniendo los corredores tradicionales. Daria un buen servicio a la ciudad, reduciendo la duplicación de muchas líneas.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 05/08/2015 22:37

GerardPérez ha escrit:S’endarrereix la implantació de la nova fase de la xarxa ortogonal d’autobusos

Actualitzat el 04.08.2015 a les 18:17

La implantació de les tres línies previstes per a aquest setembre de la xarxa ortogonal d'autobusos s'endarrerirà almenys fins a finals d'any per obrir un procés participatiu als barris per on passen. Ara hi ha 13 línies i al setembre estava previst la posada en marxa de l’H4, que anirà de la Zona Universitària al Bon Pastor; la V11, de la Bonanova al World Trade Center, i la V13, del Tibidabo a Pla de Palau.

El nou equip municipal vol que la implantació de les noves línies previstes aquest any responguin a les necessitats dels barris per on passen. Per això, segons ha anunciat la regidora de Mobilitat, Mercedes Vidal, es farà un ampli procés participatiu tot just després de l’estiu per tal d’aplicar-hi les modificacions necessàries i evitar queixes.

Actualment la xarxa ortogonal té 13 línies i més d’una trentena d’àrees d’intercanvi. Els autobusos de la xarxa tenen uns intervals de pas d’entre cinc i vuit minuts entre les 7 h i les 21 h, així com una velocitat comercial generalment més ràpida que la de les línies tradicionals.

L’objectiu del nou equip municipal és replantejar el projecte per decidir el proper any com i quan s’implanten les 12 línies de la xarxa que falten per posar en funcionament.
La cita, si us plau. Sempre.

A més del procés participatiu per les futures línies, també pensen endegar-ne un per a les ja implantades? Per falta de coses a millorar no serà pas...


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dimecres 05/08/2015 23:29

Guigui ha escrit:
GerardPérez ha escrit:S’endarrereix la implantació de la nova fase de la xarxa ortogonal d’autobusos

Actualitzat el 04.08.2015 a les 18:17

La implantació de les tres línies previstes per a aquest setembre de la xarxa ortogonal d'autobusos s'endarrerirà almenys fins a finals d'any per obrir un procés participatiu als barris per on passen. Ara hi ha 13 línies i al setembre estava previst la posada en marxa de l’H4, que anirà de la Zona Universitària al Bon Pastor; la V11, de la Bonanova al World Trade Center, i la V13, del Tibidabo a Pla de Palau.

El nou equip municipal vol que la implantació de les noves línies previstes aquest any responguin a les necessitats dels barris per on passen. Per això, segons ha anunciat la regidora de Mobilitat, Mercedes Vidal, es farà un ampli procés participatiu tot just després de l’estiu per tal d’aplicar-hi les modificacions necessàries i evitar queixes.

Actualment la xarxa ortogonal té 13 línies i més d’una trentena d’àrees d’intercanvi. Els autobusos de la xarxa tenen uns intervals de pas d’entre cinc i vuit minuts entre les 7 h i les 21 h, així com una velocitat comercial generalment més ràpida que la de les línies tradicionals.

L’objectiu del nou equip municipal és replantejar el projecte per decidir el proper any com i quan s’implanten les 12 línies de la xarxa que falten per posar en funcionament.
La cita, si us plau. Sempre.

A més del procés participatiu per les futures línies, també pensen endegar-ne un per a les ja implantades? Per falta de coses a millorar no serà pas...
Al final tant procés participatiu cada 2 dies ens faran anar a "votar"? Perquè aleshores l'únic que aconseguiran és que la gent se'n cansi i passi bastant dels temes (apart de que evidentment la gent, sigui per comoditat o per el que sigui), diran de deixar les línies de bus tal i com estan.


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 03/09/2015 12:33

http://horapunta.tmb.cat/seccio/mon-bus ... -xarxa-bus

Es reprèn el desplegament de la nova xarxa de bus

Aquest mes de setembre s'activa el procés de participació previ a la implantació de tres línies més de la nova xarxa de bus. El govern municipal ha anunciat que la resta del projecte agafarà més velocitat.
Redacció / 03.09.15 - 11:22h

El nou govern municipal de Barcelona ha confirmat avui la seva aposta pel transport públic i especialment per l'autobús, alhora que ha anunciat la seva voluntat de continuar la reformulació de la xarxa urbana d'autobusos a través del projecte de nova xarxa de bus impulsat per l'Ajuntament i TMB. Així, aquest mes de setembre els responsables municipals de mobilitat iniciaran un nou procés participatiu amb entitats i ciutadania com a pas previ a la implantació de les tres línies programades per a la quarta fase del desplegament.

Aquestes tres línies, tal com estava previst, seran una d'horitzontal i dues de verticals: H4 (Zona Universitària - Bon Pastor), V11 (Estació Marítima - Bonanova) i V13 (Pla de Palau - Av. Tibidabo). El procés participatiu, de tres mesos de durada, i les obres d'adequació de parades fan que la posada en marxa d'aquestes línies se situï cap a principis del 2016. S'arribarà llavors a les 16 línies d'altes prestacions, en les quals s'espera que es desplacin el 42% dels viatgers totals de l'autobús.

A continuació, l'Ajuntament de Barcelona iniciarà les actuacions i els treballs tècnics per accelerar el desplegament de la nova xarxa de bus i reduir el nombre de fases necessàries per arribar a les 28 línies programades. El govern municipal entén que els beneficis del projecte estan lligats al desplegament total i per això considera cabdal realitzar la implantació "a la màxima velocitat que permetin els recursos tècnics i operatius municipals i de TMB". Igualment, aquesta fase definitiva anirà precedida d'un procés participatiu que començaria el 2016.

En aquests moments la nova xarxa de bus compta amb un total de 13 línies en funcionament, que es caracteritzen pels recorreguts rectilinis (horitzontals, verticals i diagonals), l'elevada freqüència i la més alta disponibilitat d'informació de servei.



Avatar de l’usuari
TramviaBlau
N6
N6
Entrades: 238

Entrada Autor: TramviaBlau » Dijous 03/09/2015 13:32

A continuació, l'Ajuntament de Barcelona iniciarà les actuacions i els treballs tècnics per accelerar el desplegament de la nova xarxa de bus i reduir el nombre de fases necessàries per arribar a les 28 línies programades. El govern municipal entén que els beneficis del projecte estan lligats al desplegament total i per això considera cabdal realitzar la implantació "a la màxima velocitat que permetin els recursos tècnics i operatius municipals i de TMB". Igualment, aquesta fase definitiva anirà precedida d'un procés participatiu que començaria el 2016.

Home, ja era hora que algú de l´Ajuntament assumís que el sistema no pot provar les seves virtuts (i mancances) si no es desplega totalment, i amb la velocitat que es portava amb el govern anterior, això era impossible.

De totes maneres, compte amb tant procés participatiu, les línies beneficien a tota la ciutat, no només als veïns per on passen.



Miquel
Administrador
Entrades: 4425
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dijous 03/09/2015 14:52

TramviaBlau ha escrit:
A continuació, l'Ajuntament de Barcelona iniciarà les actuacions i els treballs tècnics per accelerar el desplegament de la nova xarxa de bus i reduir el nombre de fases necessàries per arribar a les 28 línies programades. El govern municipal entén que els beneficis del projecte estan lligats al desplegament total i per això considera cabdal realitzar la implantació "a la màxima velocitat que permetin els recursos tècnics i operatius municipals i de TMB". Igualment, aquesta fase definitiva anirà precedida d'un procés participatiu que començaria el 2016.

Home, ja era hora que algú de l´Ajuntament assumís que el sistema no pot provar les seves virtuts (i mancances) si no es desplega totalment, i amb la velocitat que es portava amb el govern anterior, això era impossible.

De totes maneres, compte amb tant procés participatiu, les línies beneficien a tota la ciutat, no només als veïns per on passen.
Totalment d'acord. I per si fos poc, les virtuts queden deslluïdes si no hi ha una reformulació i canvi a la xarxa normal, que això era dins el projecte i s'ho estant passant per l'Arc de Triomf.


El metro de Barcelona amb motoristes!

pau5321
N7
N7
Entrades: 448
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: pau5321 » Diumenge 06/09/2015 16:56

He vist al 3032 que li han retirat els vinils de NXB :nose


http://propostesdemobilitat.wordpress.com
Una página con propuestas de autobuses y metro


http://tutorialesparavagos.wordpress.com
Si no sabéis hacer algo en el PC, aquí hay solución para todo.

Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1900

Entrada Autor: sag470 » Diumenge 06/09/2015 19:07

També ha passat el mateix amb el 3044, amb els nous logos pero sense els vinils de la NXB.



scubydu
N6
N6
Entrades: 174

Entrada Autor: scubydu » Dilluns 21/09/2015 1:16

Les assignacions de bus que estaven anunciades finalment es mantenen? S'havia dit que canviarien de cotxera els busos de la H10 (anant a Zona), se suposa que per col.locar en aquella línia autobusos de gas i redistribuir els 34XX per la resta de línies. Amb el moviment i contramoviment del nou govern municipal, ha canviat res?



Alberto1989
N3
N3
Entrades: 37
Ubicació: Hostafrancs (L1)

Entrada Autor: Alberto1989 » Dilluns 21/09/2015 1:49

Hola,

De moment no s'han produït els canvis de cotxeres programats per l'anterior govern municipal. Pel que vaig poder saber, la intenció era passar la H10 a Zona, portar els 34xx a Horta, els 30xx d'Horta a Ponent i poder retornar els 60xx i 62xx a Zona. Pel que fa als estàndards la cosa era un embolic, ja que estava previst retornar els 17xx alts de Ponent a Zona i redistribuïr sèries entre Horta, Triangle i Ponent per destinar els 24xx a Triangle, 27xx a Ponent i Horta rebria busos de Triangle segurament 67xx alts.

Caldrà esperar a l'arribada dels 15 Solaris Urbino i 12 Volvo 7900 articulats perè poder retornar articulats GNC a Zona, on es va preveure reassignació de busos: H8: 6010-6034; H10: 6000-6009 i 6320-6333; H12: 6200-6217 i 3900-3902; H16: 6351-6370 i D20 amb articulats: 6300-6318.



Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1900

Entrada Autor: sag470 » Dilluns 21/09/2015 17:05

Doncs aquesta redistribució no és pas dolenta, sino força bona. Si m'apures, a canvi dels 67 a Horta, abans pasaria els 69 o 54.



Gimeno
N4
N4
Entrades: 62

Entrada Autor: Gimeno » Dimecres 07/10/2015 11:28

A partir del 19 de octubre, la H 10 pasa a Zona Franca y la 64 a Triángulo. Sobre las nuevas líneas Nova Xarxa no se sabe nada.



Avatar de l’usuari
erbuki
N8
N8
Entrades: 765
Ubicació: St. Boi (L70, E79, SB1)

Entrada Autor: erbuki » Dimecres 07/10/2015 13:41

Gimeno ha escrit:A partir del 19 de octubre, la H 10 pasa a Zona Franca y la 64 a Triángulo. Sobre las nuevas líneas Nova Xarxa no se sabe nada.
Això vol dir que arriben ja els nous busos? Perquè si no és aixi no hi haurà suficients articulats a Zona. O arriben els nous busos, o traslladaran els articulats de la H10 de Triangle a Ponent, i els 62xx i alguns 60xx a Zona.



Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1900

Entrada Autor: sag470 » Dijous 08/10/2015 20:11

Comencen les sessions informatives:

La Nova Xarxa de Bus s’ampliarà a principis de l'any vinent amb 3 noves línies (H4 – V11 – V13) que milloren la sostenibilitat i l’eficiència de la mobilitat a Barcelona. I per a la seva implantació, Barcelona t’escolta.

Per recollir les teves aportacions i suggeriments sobre les tres línies previstes, s’ha obert un procés participatiu als barris amb jornades informatives obertes a tothom.

Consulta aquí el calendari de les sessions informatives:

Nou Barris
13 octubre 18.30 h - Centre Cívic Can Verdaguer
Gràcia
15 octubre 19 h - Biblioteca Jaume Fuster

Horta-Guinardó
19 octubre 19 h – CEM Olímpic Vall Hebron

Sarrià-Sant Gervasi
26 octubre 18.30 h – Centre Cívic Vil·la Florida

Eixample
22 octubre 18.30 h – Centre Cívic Cotxeres Borrell
29 octubre 19 h - Centre Cívic Urgell

Sants-Montjuïc
22 octubre 19 h - Centre Cívic Cotxeres Borrell

Sant Andreu
26 octubre 19 h - Auditori Centre Cultural Can Fabra
28 octubre 19 h - Centre Cívic Bon Pastor

Les Corts
27 octubre 19 h - Seu del Districte - Sala de Plens

Ciutat Vella
Pendent de confirmació - Centre Cívic Pati Llimona
http://www.novaxarxabus.bcn.cat/ca/sess ... tives-2015



Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1900

Entrada Autor: sag470 » Dijous 08/10/2015 20:12

En marxa el procés participatiu per implantar la quarta fase de la Nova Xarxa de Bus

El procés neix amb la intenció d’implicar els usuaris en la proposta de millores a incorporar al servei aprofitant el desplegament de les noves línies, obrint espais d’informació i recollida d’aportacions.

Durant el mes d’octubre es posa en marxa el procés participatiu del desplegament de la quarta fase de la Nova Xarxa de Bus, un procés obert a ciutadania i entitats, que té caràcter territorial i que, per tant, es desenvoluparà en tots els districtes afectats.

Aquest procés participatiu té per objectiu implicar els usuaris en la proposta de millores a incorporar al servei, tot aprofitant el desplegament de les noves línies, i obrint espais d’informació i recollida d’aportacions.

Tres noves línies al gener de 2016

El procés tindrà una durada de tres mesos i, un cop finalitzat, s’implantarà la quarta fase de la Nova Xarxa de Bus, que preveu desplegar tres noves línies el gener de 2016, i així sumar un total de 16 línies en servei a la xarxa (un 57% del total de 28 previstes).

Les noves línies que s’implantaran en aquesta quarta fase són l’H4, que unirà la Zona Universitària amb Bon Pastor; la V11, entre l’Estació Marítima (WTC) i la Bonanova, i la V13, que unirà el Pla de Palau amb l’Avinguda Tibidabo.

La implantació de l’H4 és la que suposarà més canvis en la xarxa actual, ja que s’eliminaran les actuals línies 22 i 73, i es produiran algunes modificacions en les línies 33, 60 i 75.

Pel que fa a la V11, la seva implantació suposarà l’eliminació de l’actual línia 14, mentre que la línia 20 patirà algunes modificacions.

La V13, per la seva banda, implicarà l’eliminació de les actuals línies 58 i 64.

Es preveu que les 3 línies noves assoleixin els 40.000 passatgers els dies feiners, de manera que la nova xarxa de bus podria arribar a les 260.000 validacions diàries i a transportar el 42% del total de passatgers dels autobusos de Barcelona.

Com participar-hi

Ell procés participatiu té com a eina principal les sessions participatives amb els principals agents socials de cada districte o barri afectat,obertes a tot el veïnat.

Les sessions comencen dimarts 13 d’octubre a Can Verdaguer (Nou Barris), i seguiran a la Biblioteca Jaume Fuster (Gràcia), el CEM Olímpics Vall Hebron (Horta-Guinardó), la Vil•la Florida (Sarrià-Sant Gervasi), Cotxeres Borrell (Eixample i Sants-Montjuïc), Centre Cívic Urgell (Eixample), Can Fabra (Sant Andreu), Centre Cívic Bon Pastor (Sant Andreu), Sala de Plens de la seu del districte de Les Corts i al Pati Llimona (Ciutat Vella).

També hi haurà sessions específiques per a col·lectius determinats, segons el perfil dels usuaris potencials de les noves línies com, per exemple, les escoles.

Com a complement d’aquestes sessions, el procés també permetrà la participació mitjançant punts d’informació i participació desplegats en equipaments dels districtes afectats on els ciutadans podran consultar la informació i dipositar les seves aportacions en butlletes específiques. També es podrà participar en el procés per mitjans telemàtics accedint al formulari online que disponible properament.

S’accelera el desplegament


Una vegada realitzada la implantació d’aquesta quarta fase, s’iniciaran les actuacions i els treballs tècnics per tal d’accelerar el desplegament de la Nova Xarxa de Bus i reduir el nombre de fases necessàries per arribar a les 28 línies programades.

Actualment, la Nova Xarxa de Bus compta amb un total de 13 línies en funcionament: D20, H6, H12, V7 i V21 (octubre 2012); H8, H10, H16, V3 i V17 (novembre 2013); H14, V15 i V27 (setembre 2014).

Durant l’any 2016 el Govern Municipal convocarà un nou procés participatiu, en aquest cas d’àmbit de ciutat, per analitzar amb veïns i entitats totes les línies que resten amb la voluntat de, un cop finalitzat i recollides les aportacions col·lectives, dur a terme el total desplegament.

http://ajuntament.barcelona.cat/ecologi ... rxa-de-bus

Actualització del plànol: http://www.novaxarxabus.bcn.cat/sites/d ... ew_all.pdf



Respon

Torna a “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”