Mampares per protegir conductors busos TMB

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
Respon
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23222
Ubicació: Fabra i Puig

Mampares per protegir conductors busos TMB

Entrada Autor: metring » Divendres 03/11/2006 9:18

He llegit que TMB ha posat una mampara a un bus de la línia 56, de forma experimental, per protegir al conductor de possibles agresions., i que abans d'acabar l'any, sis busos tindran mampara. Anirà bé l'experiment?



Avatar de l’usuari
foronda 141
N8
N8
Entrades: 850
Ubicació: Poblenou

Entrada Autor: foronda 141 » Divendres 03/11/2006 21:44

Si aixo evita les agresions als conductors, benvigut sigui, pro crec que per ells mateixos te que ser bastant agobiant treballar tancat en una cabina de reduit espai, i a la vegada amb molt poc contacte amb el pasatge per consultas, incidencias, etc.

Quand TMB explotaba las línies nocturnes de Barcelona, ja es van instalar unas cuantas mámparas als Pegasos 6038 de l'epoca en línies que pasaban per zonas conflictivas, pro a la fi es van desmontar i no va tenir continuitat.

Veurem ara lo que els profesionals opinan de l'invent.

Salutacions.



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dissabte 04/11/2006 11:21

foronda 141 ha escrit:Si aixo evita les agresions als conductors, benvigut sigui, pro crec que per ells mateixos te que ser bastant agobiant treballar tancat en una cabina de reduit espai, i a la vegada amb molt poc contacte amb el pasatge per consultas, incidencias, etc.

Quand TMB explotaba las línies nocturnes de Barcelona, ja es van instalar unas cuantas mámparas als Pegasos 6038 de l'epoca en línies que pasaban per zonas conflictivas, pro a la fi es van desmontar i no va tenir continuitat.

Veurem ara lo que els profesionals opinan de l'invent.

Salutacions.

Als autobusos de Granada els conductors van protegits amb una Mampara-taquilla i no passa res. Ho sé perque vaig agafar un bus que té parada al costat d'un pas a nivell am,b guardabarreres.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dissabte 04/11/2006 12:14

Semblarà una mampara tipus Stadler de FGC? :x



Avatar de l’usuari
George85
N8
N8
Entrades: 700
Ubicació: BCN, Eixample
Contacta:

Entrada Autor: George85 » Dissabte 04/11/2006 20:24

La veritat, jo no els hi veig molta utilitat... Ser conductor d'autobús es una feina de cara al públic com qualsevol altra i no tothom està darrere una mampara... Tansols la veuria útil per aquelles linies que poden passar per zones potencialment conflictives i per alguns serveis nocturns, tot i que també apostaria per les cameres. No oblidem que els passatgers també tenen dret a seguretat i una camera betlla tant per ells com pel conductor.

Jo de ser conductor preferiría les cameres a la mapara. I com a usuari, m'agrada poder saludar al conductor quan pujo al autobús i amb una mapara de salutació re perque ja no hem sentirà...



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dissabte 04/11/2006 21:01

A TEISA a la línia 6 van haver de posar mampares degut al alt índex d'incidents registrats (és una línia un tant conflictiva pels llocs on passa). Jo he intentat mantenir una conversa amb el conductor en un d'aquests autobusos i és molt dificil, la veritat. Quan al juny es va saber que arribarien nous autobusos, i que aquests portarien mampares, molts van dir que no volien cap dels autobusos nous. A més, les mampares estan un pèl mal dissenyades perquè hi ha espais suficients com per agredir al conductor, essent l'única funció fiable d'aquestes el no distreure'l de la seva feina.


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23222
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 30/06/2007 14:17

Ecomobisostrans ha escrit:Avui a la 68 he vist per 1r cop les mampares al bus:

Imatge



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dissabte 30/06/2007 15:50

A Londres tots els autobusos porten mampares.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dissabte 30/06/2007 23:50

Avui mateix a la 33, també autobús amb mampara.
Sembla que la cosa s'està començant a extendre ràpid
A partir d'ara, el conductor ben tancadet a la seva cabina, i la resta del passatge, quan hi hagi problemes... "que Dios le ayude" :roll:



Avatar de l’usuari
George85
N8
N8
Entrades: 700
Ubicació: BCN, Eixample
Contacta:

Entrada Autor: George85 » Diumenge 01/07/2007 12:45

wefer ha escrit:Avui mateix a la 33, també autobús amb mampara.
Sembla que la cosa s'està començant a extendre ràpid
A partir d'ara, el conductor ben tancadet a la seva cabina, i la resta del passatge, quan hi hagi problemes... "que Dios le ayude" :roll:
Tranquil que la cosa no s'exten.

Hi ha un parell o tres de busos amb (crec) dos o tres tipus de mampares i els estan fent rotar per diferents linies i torns per tal que els conductors, després, poguin opinar-ne.

Els mateix passa amb els busos que porten les cameres.

Sembla ser, que els primers sondejos indiquen que els conductors no volen ni cameres ni mampares.

;)



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dissabte 14/07/2007 19:05

http://www.elperiodico.cat/
-----------------------------------------
TMB assaja noves mesures de seguretat en dotze autobusos
1. • L'empresa ha col.locat mampares i càmeres per evitar les agressions als conductors
2. • Els Mossos arresten dos nois per atacar un xòfer a la Gran Via després d'una col.lisió


JORDI SUBIRANA
BARCELONA

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) assaja mesures per millorar la seguretat dels conductors de bus. Cada mes, tres xòfers pateixen l'agressió d'un passatger o d'un altre conductor. Segons fonts de TMB, la més brutal es va produir la setmana passada a la Gran Via de les Corts Catalanes quan un empleat va ser atacat per dues persones després d'una col.lisió. Va patir diverses fractures i contusions.

La companyia ha instal.lat, a manera de prova pilot, mampares de protecció en sis vehicles i càmeres de videovigilància en uns altres sis per comprovar quin sistema pot garantir millor la integritat física dels treballadors. Els dos mètodes són provats per uns 400 xòfers. Aquests treballadors emplenen un qüestionari en el qual donen la seva opinió sobre els avantatges i els inconvenients. Les proves acabaran a finals de juliol i TMB espera posar càmeres i/o mampares en més vehicles a la tardor i que funcionin permanentment en alguns horaris o línies. Està descartat, no obstant, que els sistemes s'implantin en tota la flota perquè el problema es produeix a petita escala i no creix.

REFERÈNDUM

Segons va poder saber aquest diari, el comitè d'empresa va organitzar recentment un referèndum per saber quin sistema preferien els treballadors. Van votar uns 1.493 xòfers, la meitat de la plantilla, i, curiosament, el 43% va dir que no volia cap dels dos sistemes, segurament perquè creuen que no els resolen alguns dels problemes. El 41% va optar per la mampara.

Fonts de TMB van explicar que els dos mètodes tenen desavantatges. La mampara, per exemple, deixa desprotegits els viatgers, mentre que les càmeres no poden gravar el que passa a l'exterior del vehicle, on a vegades es produeixen baralles, i tampoc no eviten l'agressió.
A més d'aquestes mesures, TMB i els treballadors han creat una comissió de seguiment i es facilita assistència mèdica i assessorament jurídic, així com la possibilitat de poder participar en programes de formació per reconduir situacions conflictives.

Al llarg del 2006, els treballadors que van patir les ires d'altres conductors o de passatgers enfurismats van ser 36, mentre que entre el gener i el juny del 2007, els xòfers agredits van ser 16. A aquests s'hi ha d'afegir F. D. T., de 56 anys. L'empleat va ser agredit el 6 de juliol davant de l'edifici de La Campana de la Gran Via a les deu del matí.

Fonts de la companyia de transports van explicar a aquest diari que un cotxe va envair el carril bus i es va aturar perquè un dels ocupants baixés. El conductor del bus 109, que cobreix la ruta de Zona Franca a l'estació de Sants, va intentar frenar i esquivar el cotxe. El portaveu de TMB va afegir que, tot i així, el conductor no va poder evitar que es produís una col.lisió en un dels laterals.

FRACTURES

Segons els Mossos, al baixar del bus, F. D. T. va ser atacat, sense que es diguessin res, pels dos ocupants del turisme, dos germans, Óscar S. M., de 23 anys, i Juan Luis S. M., de 25. La víctima, que tenia moltes dificultats per parlar, va patir diverses fractures --una de nasal--, cops i fissures al cap i a tot el cos. Els agents van arrestar els dos germans, un d'ells al mateix lloc de l'enfrontament, i l'altre, en un centre hospitalari, on també va ser atès d'algun cop. A tots dos els acusen de provocar lesions.

PENES DE PRESÓ

Fonts de TMB van concretar que l'advocat del conductor demanarà que l'agressió sigui considerada un delicte i no una falta, canvi que pot comportar una pena de presó de fins a tres anys. De fet, recentment, l'Audiència de Barcelona va condemnar l'autor d'un cop de puny contra un empleat de TMB a dos anys de presó i a una multa de 10.000 euros. Uns altres 15 atacs van ser considerats pels jutges com a faltes, fet que es va traduir en multes de diferent quantia per als agressors.



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dilluns 16/07/2007 8:50

Delicte d'atemptat JA!
:mani


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Respon

Torna a “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”