No comprenc a TB

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
Avatar de l’usuari
George85
N8
N8
Entrades: 700
Ubicació: BCN, Eixample
Contacta:

No comprenc a TB

Entrada Autor: George85 » Dissabte 30/12/2006 19:56

Ja fa 4 anys que agafo cada dia el 63/78 (el primer que passa) per anar a l'universitat. I fa 4 anys que entre les 7:30 i les 8:30 els busos van al 150% a l'alçada de Mª Cristina, el conductor introdueix al SAE que deixa "passatge a terra" des de l'alçada de l'illa. I encara és hora de veure un articulat fent un d'aquests torns.

Algú sap quin criteri segueix TMB? Tant costa posar un articulat en aquests 4 torns del matí? No es necessita més freqüència (q tmpc aniria malament...) sino una mica més de capaciat del bus.

El mateix passa a les 14:00 (només afecta a un torn) i a les 16:45 - 17:30 ...

Ja se que és un fenomen d'hora punta, però hi ha un remei senzill, posar un bus articulat!!! No costa tant no?



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dissabte 30/12/2006 20:04

No sé si es fa així a TMB, però a la majoria d'empreses, si en una línia tenen períodes punta (per exemple, la L8 de TMG és com les 63/78 que cites, ja que va molt plena a les hores d'entrada i sortida del Campus de Montilivi però a la resta va buida), el que fan és afegir torns, reforços. Així, per exemple, en la línia que cito la freqüència normal és de un cotxe cada 30 minuts, però entre les 7.45 i les 8.45 hi ha 7 sortides des de l'Estació d'Autobusos (3 des de Montilivi, les normals) i a les 14:00 hi ha 2 sortides des del Campus, mentre que només 1 surt en servei de l'Estació. Afegir un articulat en un torn "fixe" només a les hores punta (és a dir, mantenint freqüència) significaria, sense voler-ho, crear un altre torn, el del articulat i el del estàndard, pel que seguiries necessitant 2 cotxes, 2 conductors, etc., apart de que logísticament és més complicat fer quadrar 2 torns d'aquesta manera que un fixe i un reforç, la feina del qual és reforçar i substituir els torns que faci falta (hora punta, després descansos, després esmorzars, després més descansos...).


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Avatar de l’usuari
George85
N8
N8
Entrades: 700
Ubicació: BCN, Eixample
Contacta:

Entrada Autor: George85 » Dissabte 30/12/2006 20:16

El 63/78 no tenen cap reforç especial, funcionen com la majoria de les linies de bus de TMB.

Els horaris son aquests:
63 ha escrit:
De Pl Universitat a ...
Primera sortida: 05:00h
Darrera sortida: 22:15h

reqüència de pas:

5,00 - 5,45 - 6,15

De 6,29 a 15,07 cada 13 - 15 min.

De 15,07 a 21,25 cada 10 - 11 min.

De 21,25 a 21,55 cada 15 min.

22,15

De Sant Just a ...
Primera sortida: 05:40h
Darrera sortida: 22:55h

Freqüència de pas:

5,40 - 6,30

De 6,46 a 8,41 cada 15 - 17 min.

De 8,41 a 16,08 cada 12 - 14 min.

De 16,08 a 22,40 cada 9 - 11 min.

22,55
78 ha escrit:
D' Estació de Sants a ...
Primera sortida: 05:45h
Darrera sortida: 22:00h


Freqüència de pas

5,45 - 6,10 - 6,35 - 7,00

De 7,20 a 21,00 cada 20 min.

21,30 - 22,00

De Sant Joan Despí a ...
Primera sortida: 06:30h
Darrera sortida: 22:00h

Freqüència de pas:

6,30 - 7,00

De 7,20 a 8,00 cada 20 min.

De 8,00 a 9,00 cada 15 min.

De 9,00 a 15,00 cada 20 min.

De 15,00 a 15,30 cada 15 min.

De 15,30 a 20,30 cada 20 min.

21,00 - 21,30 - 22,00
Jo no dic que posin un altre bus (amb el seu corresponent conductor, etc.) sino que el torn X enlloc de fer-se amb un estandard com es fa ara, que es fagi amb un articulat. M'explico?

Jo ja entenc que es necessita temps per reprogramar torns per posar més freqüències (tot i que de temps n'han tingut de sobres...) però no ha de costar tant fer sortir un articulat enlloc d'un estandard no?

Les cotxeres (desconec quines son) no tenen articulats potser?

Part del seu recorregut per St. Joan d'Espí o St. Just impedeix que hi pugui circular un articulat?



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dissabte 30/12/2006 20:30

A mi em sembla que lo que s'hauria de fer es que cada linia vagi amb els autobusos mes llargs que pugui. Es a dir que la majoria de les de TMB anirien amb articulats. Aixi a hora punta hi cabria tothom i a hora vall fins i tot podria anar tothom sentat.

Algu sap ben be quin tamany maxim admet cada linia? M'aventuro a dir-ho pero d'algunes no estic segur:

a=articulat, s=standard, m=midi, b=busito

6-a
7-a
9-a
10-a
11-¿a?
12-s
13-¿a?
14-a
15-a
16-a
17-a
19-s ¿a?
20-a
21-a (suposo)
22-a
23-a
24-s ¿a?
26-a (suposo)
27-a
28-s
30-a
31-a
32-a
33-a
34-a
35-a (suposo)
36-a
37-a
39-s
40 ¿a?
41-a
42-a (suposo)
43-a
44-a
45-a
46-a
47-a
50-a
51-a (suposo)
54-a
55-s ¿a?
56-a
57-a
58-a
59-a
60-a
61-a
62-a
63-a
64-a
65-a
66-a (suposo)
67-a
68-a
70-a
71-a
72-a
73-a
74-a
75-a
76-a
78-a
79-a
91-a
92-s
95-a
96-s ¿a?
97-s ¿a?
102- s ¿a?
103- s ¿a?
104-s ¿a?
105-a
107-m ¿s?
109-a
110-a
111-m
112-b
113-b ¿m?
114-b
115-a
116-b
117-b
118-b
119-b
120-b ¿m?
121-b ¿m?
122 b ¿m?
123 b ¿m?
124-b
125-s ¿a?
126-m
127-b
128-b
129-b ¿m?
130-b
131-b
141-a
155-s ¿a?
156-s ¿a?
157 a
158-a
159-a
165-a
185-m ¿s?
192-m ¿s?
193-a
195-a
196-a
Ecomobisostrans l’ha editat per darrera vegada el dia: Diumenge 31/12/2006 14:04, en total s’ha editat 2 vegades.



Ferrovi
N8
N8
Entrades: 867

Entrada Autor: Ferrovi » Dissabte 30/12/2006 20:46

La 95 té alternances. Caps de Setmana, Midi, i Laborables, Standards. Quan hi ha fires o festes que mouen molta gent a Cornellà, es posen Articulats, però no l'agafa ningú perquè dona massa volta, precissament per això es deficitaria.



Avatar de l’usuari
George85
N8
N8
Entrades: 700
Ubicació: BCN, Eixample
Contacta:

Entrada Autor: George85 » Dissabte 30/12/2006 20:46

Ecomobisostrans ha escrit:A mi em sembla que lo que s'hauria de fer es que cada linia vagi amb els autobusos mes llargs que pugui. Es a dir que la majoria de les de TMB anirien amb articulats. Aixi a hora punta hi cabria tothom i a hora vall fins i tot podria anar tothom sentat.
Segurament un articulat consumeix més que un estandard i moltes hores del dia no son necessaris.

Jo sòc mès partidari de que s'utilitzin segons l'ocupació del torn. Per exemple: els primers 7's del dia (que son sobre les 5 o aixi) no necessiten que es fagin amb articulats. De totes maneres comprenc que després aquest mateix 7 que ha començat a les 5 del matí a les 8 encara deu estar circulant i que llavors si necessita ser articulat. Davant d'aquests casos els deu ser més pràctic/econòmic que surti en articulat des de el principi i no haber-lo de canviar a les 8 dl matí.

Tot i això, estic convençut de que amb un estudi ben fet de cada línia, de les seves puntes de demanda i linies pròximes es podria fer un ús molt més "racional" dels busos.
Fins i tot es podrien crear serveis parcials enganxant linies tipus 34 de Virrei Amat a F. Macià un cop a F. Macià passes a ser un 63 fins a Esplugues ... I així es podrien fer reforços sense crear noves linies o desperdiciar capacitat en trams que no en necessiten.

Però això porta mooootla feina. :D



Ferrovi
N8
N8
Entrades: 867

Entrada Autor: Ferrovi » Dissabte 30/12/2006 20:49

El que pot portar mooolta feina el la meva idea de un bus eficaç. Tots els bussos Standards, però amb unes frequencies suficients perquè tothom pugui anar asseguts. En cas de que una linia es molt poc utilitzada, amb minibus, i en cas de que sigui fatidica, amb unes frequencies minimes a tota la xarxa de 15 - 20 minuts.



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dissabte 30/12/2006 20:55

No m'has entès...el que volia dir és que si el que dius és posar un articulat durant una estona i després substituir-lo per un estàndar, això requereix molta més logística que no pas directament posar un altre autobús en un altre torn.


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dissabte 30/12/2006 21:01

Ferrovi ha escrit:El que pot portar mooolta feina el la meva idea de un bus eficaç. Tots els bussos Standards, però amb unes frequencies suficients perquè tothom pugui anar asseguts. En cas de que una linia es molt poc utilitzada, amb minibus, i en cas de que sigui fatidica, amb unes frequencies minimes a tota la xarxa de 15 - 20 minuts.
Per que tots standards? Els articulats consumeixen molt poc mes que els standards i poden portar un 75% mes de viatgers, amb 1 sol conductor.



Ferrovi
N8
N8
Entrades: 867

Entrada Autor: Ferrovi » Dissabte 30/12/2006 21:04

Ecomobisostrans ha escrit:
Ferrovi ha escrit:El que pot portar mooolta feina el la meva idea de un bus eficaç. Tots els bussos Standards, però amb unes frequencies suficients perquè tothom pugui anar asseguts. En cas de que una linia es molt poc utilitzada, amb minibus, i en cas de que sigui fatidica, amb unes frequencies minimes a tota la xarxa de 15 - 20 minuts.
Per que tots standards? Els articulats consumeixen molt poc mes que els standards i poden portar un 75% mes de viatgers, amb 1 sol conductor.
Ja sé que es practicament inpossible, i que la consumició es diferent. Però de cara al viatger, que prefereixes, frequencies de 10 minuts i el bus amb seients justos, o frequencies de 20 i seients justos?

Ja sé que es inpossible, ja ho vaig dir.



Avatar de l’usuari
George85
N8
N8
Entrades: 700
Ubicació: BCN, Eixample
Contacta:

Entrada Autor: George85 » Dissabte 30/12/2006 21:04

aarongilp ha escrit:No m'has entès...el que volia dir és que si el que dius és posar un articulat durant una estona i després substituir-lo per un estàndar, això requereix molta més logística que no pas directament posar un altre autobús en un altre torn.
Doncs no t'havia entès... :oops:

Però potser (tot s'hauria d'estudiar) surt més a compte a l'hora de solucionar el problema si o si :D, no substiur-lo i deixar-lo que circuli subocupat unes hores que no pas fer el canvi per un estandard al acabar el recorregut (que és el que tu proposes).

Però amb els anys que això passa, ja podrien haber aplicat alguna de les solucions no?¿

Es que ja us dic jo que mooolta gent (jo m'incloc) no podem cancelar el bitllet perque fisicament no podem arribar a la màquina canceladora ja que no passem del costadet del conductor i hem d'acabar baixant per la porta del davant. I d'altres que han de pujar per la porta del darrere dia si i dia tambe.

I va sumant...

I molts companys no van en bus perquè no volen anar com a sardines i haber de barallar-se cada dia per poder pujar-hi i no quedar-se a baix.



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dissabte 30/12/2006 21:14

Ferrovi ha escrit:Ja sé que es practicament inpossible, i que la consumició es diferent. Però de cara al viatger, que prefereixes, frequencies de 10 minuts i el bus amb seients justos, o frequencies de 20 i seients justos?

Ja sé que es inpossible, ja ho vaig dir.
No et pensis que es impossible, depen de la voluntat de destinar els recursos al que fa falta. Jo en el cas de frecuencies de 20 minuts si que em sembla que s'han de reduir, pero si una linia pot anar a 5 minuts amb articulats o a 3 minuts amb standards, potser que vagi amb articulats, ja que aixi es pot estalviar una bona cantitat de sous de conductors, i de gasoil.



Avatar de l’usuari
George85
N8
N8
Entrades: 700
Ubicació: BCN, Eixample
Contacta:

Entrada Autor: George85 » Dissabte 30/12/2006 21:16

Ferrovi ha escrit:El que pot portar mooolta feina el la meva idea de un bus eficaç. Tots els bussos Standards, però amb unes frequencies suficients perquè tothom pugui anar asseguts. En cas de que una linia es molt poc utilitzada, amb minibus, i en cas de que sigui fatidica, amb unes frequencies minimes a tota la xarxa de 15 - 20 minuts.
Jo per defecte profesional vaig bastant a la pela :D

Però posem-nos en situació:

Diagonal entre F. Macià i PdG.
Hora punta: sortida dinar 13:30 - 14:30
Linies: moltes
Freqüències: 3 min aprox. (al 80% dels usuaris els van bé com a minim 2 linies de bus)
Ocupació dels busos: altíssima (molts estandards)

En casos com aquest, no es poden posar tots estandard ja que no es poden fer passar més busos per aquell tram (esta col·lapsat) i pertant no podriem aconseguir que la gent "s'assegués".

Per poder oferir més i mantenir la capacitat es tenen els articulats.

Repeteixo però que tot i que amb aquest exemple ho pugui semblar no sòc per re partidari de 100% articulats, sino que sòc defensor d'una màxima racionalitat estudiant torn per torn les seves necessitats.



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dissabte 30/12/2006 21:19

A mes, fixa t'hi que quan s'ha de sustituir al metro amb autobusos, encara que es tracti d'extrems de linies (L4 Maragall-Trinitat Nova i L5 Maragall-Horta al 2003, L1 Torras i BAges-Sta.Coloma fa 6 mesos), es fa amb articulats, cada 2 o 3 minuts i fins i tot aixi s'omple. Lo qual vol dir que si a certs llocs que no hi ha metro es posessin linies d'aquest tipus expresses i amb frecuencia curtíssima, i amb un horari extens com el del metro, potser tindrien molts mes viatgers que els que tenen ara les cutre-linies que circulen pèr la major part de BCN.



Avatar de l’usuari
Joan
N2
N2
Entrades: 13
Ubicació: Bcn-Verneda

Entrada Autor: Joan » Dissabte 30/12/2006 21:26

Hola!

Respecte a lo que ha dit Ecomobisostrans, hi han alguns busos que no poden portar articulats, per exemple:

La 11 i la 32 tenen el origen-final a Roquetes, i pasen per uns carrers que complicarien el pas d'un articulat.

La 19 i 40 no poden portar articulats perquè al origen-final del Port Vell, han de fer una volta de 180 graus a una "rotonda" bastant petita i els estàndars passen bastant justets i un articulat no passaria.

La 12 fa un gir desde un carrer (no m'enrecordo del nom) cap a Via Julia, i aquest gir ja bastant li costa fer-ho a un midibus com per posar un estàndar.

A més, tenir tants articulats és un gast increible ja que són molt més cars que el estàndars. També hi han linies que ja porten els estàndars bastants buits com per posar-li articulats, per exemple: la 26, la 40, la 42, la 60, etc.

Fins aviat!



Avatar de l’usuari
George85
N8
N8
Entrades: 700
Ubicació: BCN, Eixample
Contacta:

Entrada Autor: George85 » Dissabte 30/12/2006 21:28

Ecomobisostrans ha escrit: (...) pero si una linia pot anar a 5 minuts amb articulats o a 3 minuts amb standards, potser que vagi amb articulats, ja que aixi es pot estalviar una bona cantitat de sous de conductors, i de gasoil.
Aqui s'ha d'analitzar si la disminució de la freqüència atrau a prous més viatgers com per fer rentable l'augment de costos de posar més d'autobusos estandard (temes de costs marginals) sense oblidar-nos de que el carril bus es pot saturar...

Ecomobisostrans ha escrit:A mes, fixa t'hi que quan s'ha de sustituir al metro amb autobusos, encara que es tracti d'extrems de linies (L4 Maragall-Trinitat Nova i L5 Maragall-Horta al 2003, L1 Torras i BAges-Sta.Coloma fa 6 mesos), es fa amb articulats, cada 2 o 3 minuts i fins i tot aixi s'omple. Lo qual vol dir que si a certs llocs que no hi ha metro es posessin linies d'aquest tipus expresses i amb frecuencia curtíssima, i amb un horari extens com el del metro, potser tindrien molts mes viatgers que els que tenen ara les cutre-linies que circulen pèr la major part de BCN.
Esclar que si, però no creus que seria molt més sostenible per a l'empresa passar a un altre medi de transport tipus tramvia, que amb un cost d'explotació més baix pot perfectament amb la demanda?
I he dit tramvia perque penso en una situació en que la demanda no justifica un metro, que sino ja del bus passariem al metro, clar està.



Avatar de l’usuari
George85
N8
N8
Entrades: 700
Ubicació: BCN, Eixample
Contacta:

Entrada Autor: George85 » Dissabte 30/12/2006 21:33

Joan ha escrit: Hola!

Respecte a lo que ha dit Ecomobisostrans, hi han alguns busos que no poden portar articulats, per exemple:

(...)
No sabràs pas si al 63 i al 78 els passa això mateix?
Joan ha escrit: A més, tenir tants articulats és un gast increible ja que són molt més cars que el estàndars. També hi han linies que ja porten els estàndars bastants buits com per posar-li articulats, per exemple: la 26, la 40, la 42, la 60, etc.
Quan jo parlo de racionalitat em refereixo exactament a això poden haber-hi línies o torns que no tinguin prouta demanda com per omplir (suficientment) un articulat.

PD: no oblideu que jo smpre penso en la pela :twisted:



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dissabte 30/12/2006 21:41

George85 ha escrit:Esclar que si, però no creus que seria molt més sostenible per a l'empresa passar a un altre medi de transport tipus tramvia, que amb un cost d'explotació més baix pot perfectament amb la demanda?
I he dit tramvia perque penso en una situació en que la demanda no justifica un metro, que sino ja del bus passariem al metro, clar està.
Oi tant que ho crec, de fet si et mires el fil de movilitat general veuras que ja vaig dir com estructuraria la movilitat, pero si son tant reacis a construir metro pues almenys que posin molt bons autobusos.



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dissabte 30/12/2006 21:43

George85 ha escrit:PD: no oblideu que jo smpre penso en la pela :twisted:

Sobre aixo mira't aquest altre fil on tambe estic escribint: http://transport.cat/viewtopic.php?t=4846&start=25



Avatar de l’usuari
George85
N8
N8
Entrades: 700
Ubicació: BCN, Eixample
Contacta:

Entrada Autor: George85 » Dissabte 30/12/2006 21:56

Ecomobisostrans ha escrit:

Oi tant que ho crec, de fet si et mires el fil de movilitat general veuras que ja vaig dir com estructuraria la movilitat, pero si son tant reacis a construir metro pues almenys que posin molt bons autobusos.
Ja me l'he mirat ;)

Desgraciadament són tant reacis al TP que abans faran un carrer amb 10 carrils per als cotxes que no posar busos. Xo en fi... és el que hi ha... :roll:

PD: ara hem miro l'altre de la pela 8)



Respon

Torna a “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”