Tarifes de Taxi

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Re: Tarifes de Taxi

Entrada Autor: victorcasta » Divendres 03/10/2008 1:11

T'agradaran aquests dos vídeos, si no ho havies vist abans:

Part 1: http://es.youtube.com/watch?v=3EZOjKxuNJM

Part 2: http://es.youtube.com/watch?v=qtJxWmaqJrA


I edito per afegir-ne un altre:

http://es.youtube.com/watch?v=utJ4S18WLqU



Avatar de l’usuari
sortrens
N8
N8
Entrades: 765
Ubicació: BARCELONA (Catalunya)

Entrada Autor: sortrens » Divendres 03/10/2008 19:19

Per tant els taxistes catalans son més honrats :ok


Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 04/10/2008 19:23

sortrens ha escrit:Per tant els taxistes catalans son més honrats :ok
No.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dissabte 04/10/2008 19:58

sortrens ha escrit:Per tant els taxistes catalans son més honrats :ok
Aquests vídeos són dos exemples, sent casualitat que els dos siguin a Madrid, però ja he llegit força cops queixes als diaris d'aquí sobre taxistes estafadors.

I no només amb turistes: encara que siguis d'aquí, quasi tots els taxistes no et duran mai pel camí més curt a no ser que li demanis expressament. Després de dos cops d'anar en taxi -per la nit- des de València/Av. Meridiana fins a Pl. Catalunya per la Gran Via (on t'has de parar a cada semàfor), vaig optar per demanar expressament que anéssin pel carrer Aragó, on hi ha una 'ona verda'.



megapauer
N8
N8
Entrades: 1203
Ubicació: De la Terra Ferma a l'exili
Contacta:

Entrada Autor: megapauer » Dilluns 06/10/2008 14:53

victorcasta ha escrit:Després de dos cops d'anar en taxi -per la nit- des de València/Av. Meridiana fins a Pl. Catalunya per la Gran Via (on t'has de parar a cada semàfor), vaig optar per demanar expressament que anéssin pel carrer Aragó, on hi ha una 'ona verda'.
L'utilització dels carrers "semafòrics" és una pràctica habitual, ja que els exhimeix de culpa i els incrementa el benefici, ja que a 18 euros l'hora és francament un bon preu per no fer res.

Per anar a El Prat sempre m'envien per la Ronda de Dalt. Doncs anant per la Ronda del Mig fins a la plaça Cerdà hi han 2,5 kms menys. Un taxista crec que ho hauria de saber, sobretot quan estic agafant-lo a les 6 del matí, que el trànsit és inexistent.

Per cert, m'hauré de replantejar si els taxímetres medeixen bé la distància. Us explico:
Segons Google Maps, de casa a El Prat-Terminal B hi han 15,5 kms. Segons Viamichelin 15.
El taxi, quan arriba a casa, sol marcar uns 3 euros. El suplement d'aeroport és 3,10 (mai he entès aquest suplemente a l'arribada però hi és)

Solen cobrar-me, amb tarifa T-1, uns 27 euros.

Això surt què... El kilòmetre costa 1,41 euros.
Si contem que el kilòmetre està ben mesurat... Sobren 5,68 euros. Això serien 19 minuts d'espera. Obviament ni de conya a les 6 del matí sobretot quan tardo uns 20 minuts a l'aeroport.

Així doncs és una prova més que fehacent de que els taxímetres solen estar trucats o mesuren MOLT malament la distància.


Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 29/10/2008 1:11

Tornem amb la història de sempre: l'excusa de la pujada del gasoil. Notícia de l'Avui:

Taxis un 6,2% més cars a partir del 13 de desembre

La baixada de bandera durant els dies laborables s'apuja per equiparar-la amb la nocturna, i serà de 2 euros a qualsevol hora

EUROPA PRESS
Barcelona
Ult. Act. 28.10.2008 - 20:21 hs


El Consell d'Administració de l'IMET ha acordat avui un increment del 6,2% una pujada que ha qualificat de "moderada" per l'increment dels costos que han tingut en els últims mesos els taxistes, especialment el del carburant, que se situa en el 22,3%.

L'augment del preu del gasoil comporta que cada taxista hagi passat de destinar 3.448 euros l'any a carburant a haver d'invertir-ne 4.228. A aquest increment, cal afegir-hi el de les despeses de manteniment, de seguretat social, dels salaris, si tenen empleats, i de l'assegurança del cotxe, segons l'IMET.

A més de l'increment del 6,2%, que s'aplicarà a partir del 13 de desembre, també s'equipararà el preu de la baixada de bandera de les tarifes 1 (nits, dissabtes i festius) i 2 (laborables, de 8 a 20 hores). Actualment, es cobra 1,9 euros i 1,8 respectivament segons l'hora del dia, però a partir del 13 de desembre es cobrarà sempre 2 euros per la baixada de bandera.

Usuaris del taxi a Barcelona han criticat la pujada de les tarifes. Els passatgers consultats per Europa Press que agafaven avui un taxi o en baixaven a la plaça de Sant Jaume de Barcelona qualificaven de "cara" la mesura, tot i que alguns d'ells entenien l'augment perquè els surti a compte l'ofici als taxistes.

Àngela, una usuària que agafa freqüentment aquest mitjà de transport per als seus desplaçaments, ha dit que no li sembla "gaire bé", i menys quan no tens més remei que agafar taxis per la "falta" de transport públic cap a l'aeroport del Prat.

Aquesta barcelonina entén que l'augment es proposa després que els taxistes hagin fet "estudis de mercat", tot i que ha demanat que tinguin "una mica més en compte" els usuaris.

També ho ha reclamat Elena, una veïna de la ciutat que utilitza aquest mitjà de transport perquè no té permís de conduir. Fins ara "sortia més a compte" agafar un taxi que anar en cotxe i estacionar-lo en aparcaments de pagament.

Tot i això, últimament comença a planificar "amb més temps" les seves rutes per la ciutat per agafar el transport públic i estalviar alguns diners. "Ara el dilema no està entre el taxi o el cotxe, sinó entre el taxi i el transport públic", segons ha dit.

Independentment de la pujada de tarifes, alguns usuaris consideren "necessari" agafar el taxi en determinades ocasions, com avui, que plou. "Quan necessites el taxi l'agafes, i ja està", conclou Dolors.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

megapauer
N8
N8
Entrades: 1203
Ubicació: De la Terra Ferma a l'exili
Contacta:

Entrada Autor: megapauer » Dimecres 29/10/2008 19:58

Vergonyós...

El carburant ha pujat, però també ha tornat a baixar.

La baixada de bandera, que pugi més d'un 10% és d'escàndol.

I el que trobo realment impresentable i una completa mostra de quan lladres són és el fet de que la pujada es faci el 13 de desembre quan CAP TRANSPORT PÚBLIC HO FA ABANS DE L'1 DE GENER. Tot per robar els diners durant les festes de Nadal.

Sincerament, un gremi lamentable ple de lladregots. Sempre diré que si no fós rentable, no pagarien el que paguen per les llicències. Així que plorin menys i treballin.


Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com

taxista_xungo
N3
N3
Entrades: 24

Entrada Autor: taxista_xungo » Dilluns 17/11/2008 22:44

"El lladre pensa que tots són de la seva condició"...

Soc un taxista "xungo" de Barcelona. Abans no ho era, però fa un temps el prejudici general del públic, reflexat en aquest fil, m'ha tornat xungo, i si m'agafeu, no us passaré una i en canvi us intentaré encolomar alguna, tot just el que heu aconseguit, tal fareu, tal trobareu.

Com taxista que soc no puc permetre'm com vosaltres d'anar utilitzant gaire el servei de taxi, és una comoditat, i com a tal és car. Fins ara fa un any agafava dos o tres al mes, però les tarifes s'han apujat, els meus ingressos han anat a menys i he tingut que renunciar-hi fins que arribin millors temps. Tinc dret a exigir un servei de taxi a preus baixos?

El clamor general dels participants del fil és el següent: "El taxi és un servei públic i per tant ha de tenir preus baixos!". La resposta és que SI, el taxi és un servei d'interés públic (Llei de Bases del Règim Local), però en canvi cap llei obliga a sostenir un nivell tarifari baix, com a molt es diu que s'ha d'assegurar un benefici raonable i un equilibri de l'explotació, en resum transport públic NO implica preus baixos. D'altra banda el taxi està pràcticament ignorat a la legislació vigent, per l'ATM i l'EMT no compta com a transport públic col.lectiu, el taxi és un servei accesori i prescindible.

Resumint: si no us arriba per taxi, preneu menys o deixeu de prendre'l, utilitzeu el tramvia, autobús, autobús nocturn urbà i interurbà, les bicicletes municipals o privades, el metro, el tren, a peu... fixeu-vos si teniu opcions. Alguns de vosaltres teniu la mentalitat dels temps dictatorials quan davant de l'impossibilitat de proporcionar bon transport públic a la ciutadania s'imposavan tarifes baixes pel taxi per imperatiu legal, per què sí, però desperteu, que estem al 2008, que això ja s'ha acabat!

Altres observacions:
- A un video del Youtube no queda clar el suposat engany al xinès, hem de creure al simpàtic presentador, o han forçat la situació per què quadri la història?
- Els taximetres marquen temps quan estan parats (hora d'espera) i preu per kìlòmetre quan es mouen, per tant el taxímetre una mica més que el preu de la baixada de bandera més un tant per kilòmetre al final de la carrera. Si vol preus més baixos pot regatejar amb el taxista com es fa al tercer món, a veure si accepta un preu més baix.
- Els semàfors a ratlles són vàlids pels taxistes, aprendre el seu significat és part de la formació pel carnet BTP.

Jo no soc un sant, més aviat el contrari, pel nick està clar, però vosaltres que suposadament teniu educació i de ben segur més peles que jo, us creieu massa bons.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dilluns 17/11/2008 23:13

Si feu vagues perquè apugin les tarifes, em sembla lícit i lloable, ara, que no em venguin que és perquè el petroli cada cop és més alt. Estic d'acord que les tarifes del taxi haurien d'estar establertes de manera que poguessin cobrir el preu de cost, però que els taxistes no rebin subvencions públiques no els fa deixar de ser un servei públic, i no com alguns del gremi més que fer un servei al ciutadà el que fan és estafar-lo. I remarco la paraula alguns, perquè ja sé que la gran majoria de taxistes són gent honrada, però com tu mateix dius, dels que fan picaresca cada cop n'hi ha més.



taxista_xungo
N3
N3
Entrades: 24

Entrada Autor: taxista_xungo » Dimarts 18/11/2008 0:59

T'has fixat el que cobra el teu administrador de finques? On van els interessos del compte bancari amb els fons de reserva de l'escala?
Quan et cobra el gestor per fer-te la declaració d'Hisenda que ell fa amb un clic amb un programa informàtic? Te la fa bé? (conec a alguns a qui Hisenda se la torna corregida per correu).
Quan vas amb els amics al restaurant vigiles si et cobren més begudes o més racions de pà amb tomàquet de les que has demanat?
Et tornen bé el canvi a l'estanc? I el del quiosc?
El metge de capçalera, no sospites que et recepta medicaments d'on obté comissió?
Quan portes el cotxe al taller? Realment et fan el manteniment que demanes? Et creus les hores de treball que et facturen?
etc, etc, etc...

No insisteixis intentant-me convèncer de la "maldat intrínseca" del taxista, perquè no m'ho empasso: la picaresca està a tot arreu amb exactament la mateixa proporció. Si el teu cap s'empenya en buscar bons i dolents i prejutjar perquè resulta més fàcil que intentar jutjar a cadascú a posteriori, endavant!



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimarts 18/11/2008 1:07

Serà allò de "quien se pica, ajos come" perquè no t'estava convencent de cap maldat intrínseca del taxista per això precisament he dit ALGUNS. Però els exemples que em poses són bastant dolents: cap d'ells està fent un servei públic a excepció del metge de capçalera que treballa per a l'administració pública. Tampoc m'has de convèncer de res a mi, treballo al registre de la propietat i funciona de la mateixa que un taxi: hem d'oferir un servei públic però ens hem d'autofinançar.



megapauer
N8
N8
Entrades: 1203
Ubicació: De la Terra Ferma a l'exili
Contacta:

Entrada Autor: megapauer » Dimarts 18/11/2008 7:46

taxista_xungo ha escrit:- Els taximetres marquen temps quan estan parats (hora d'espera) i preu per kìlòmetre quan es mouen, per tant el taxímetre una mica més que el preu de la baixada de bandera més un tant per kilòmetre al final de la carrera. Si vol preus més baixos pot regatejar amb el taxista com es fa al tercer món, a veure si accepta un preu més baix.

Jo no soc un sant, més aviat el contrari, pel nick està clar, però vosaltres que suposadament teniu educació i de ben segur més peles que jo, us creieu massa bons.
Sens dubte. I sé que la diferència s'activa a 20-25 km/h (no recordo si un o l'altre).

Però la meva casa a Barcelona és a menys de 500 metres de la sortida 7 de la Ronda de Dalt. Per tant, a les 6 del matí, poca estona parat als semàfors està. I si se m'aplica la tarifa correcta, no em quadra moltes vegades el que se'm cobra. Perquè la distància l'he mesurada amb cotxe particular (diversos models) a més a més del GPS, Google Maps i Live Maps. I sempre em dóna que sovint hi han uns quants euros de diferència. Si els taxímetres tenen un error del 15%... doncs ho sento, però em sembla que amb la tecnologia actual és vergonyós.

Sobre les tarifes... Són cares pel nivell de servei que s'ofereix. Els cotxes, que ja tenen un nivell de subvenció considerable (preu de flota, desgravació d'impostos, etc.) crec que sovint no estan en les millors condicions per no dir que moltes vegades s'homologuen cotxes no acords a les tarifes per les seves dimensions, ja que gairebé no hi cap equipatge.

Tampoc entendré mai qüestions com la baixada de bandera quan es cobra, per exemple, suplement estació, tot i que defenso que es cobri uns preus mínims que incloguin X temps o X kilòmetres.

En fi... Jo crec que s'hauria de treure la placa de S.P. perquè si ells mateixos no en volen sentir a parlar... doncs deixem-nos de la hipocresia de que és un negoci tan dramàtic però estan disposats a pagar 25 kilos per accedir al negoci. Llavors deu ser que no és tant dolent si prenem de referència l'oferta i la demanda.

I si tots els que protestem no us agafessim el taxi, veurieu quina cara se us posa. Si voleu considerar-nos clients i no usuaris perquè voleu un negoci i no un servei públic, tracteu-nos com a clients i no com si ens fessiu un favor. Que n'estic fart de taxistes que li he d'explicar JO com anar a un carrer del centre de Barcelona perquè és un xofer immigrant que no coneix res.


Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com

megapauer
N8
N8
Entrades: 1203
Ubicació: De la Terra Ferma a l'exili
Contacta:

Entrada Autor: megapauer » Dimarts 18/11/2008 7:49

taxista_xungo ha escrit:No insisteixis intentant-me convèncer de la "maldat intrínseca" del taxista, perquè no m'ho empasso: la picaresca està a tot arreu amb exactament la mateixa proporció. Si el teu cap s'empenya en buscar bons i dolents i prejutjar perquè resulta més fàcil que intentar jutjar a cadascú a posteriori, endavant!
TAN ME FOTEN ELS DEMÉS. Jo, si els pesco, els donaré canya igual.

Ara, que hi hagin altres lladres no autoritza a ningú a robar, perquè la picaresca és estafa i per tant sancionable. I PUNT.


Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 18/11/2008 8:34

Demano als participants d'aquest fil que us modereu i parleu sense visceralitat, parlant s'enten la gent, no cal rasgarse las vestiduras.



taxista_xungo
N3
N3
Entrades: 24

Entrada Autor: taxista_xungo » Dimarts 18/11/2008 23:19

Metring: em sap greu haver provocat la visceralitat, però en aquesta secció només hi ha els típics atacs i acusacions plens d'odi i prejudici cap als taxistes, m'han agafat torçat i he decidit de rebatir-los.

Victorcasta: tens raó, m'has atrapat en un atac de fàstic. Si jo treballés de funcionari també seria una persona equilibrada com tu, pots estar ben segur.

Megapauer: La picaresca és estafa i per tant sancionable. I PUNT. He dit jo que no?. Si et sobra temps, t'animo a denunciar totes i cadascuna de les estafes del món, no només les dels taxistes. A veure si m'explico: si t'emprenyen les picaresques dels taxistes no puc ni imaginar com et poses quan et parlen del Roldán o del Julián Muñoz . Si aquests individus no et provoquen un rebuig més intens que els taxistes aleshores és que alguna cosa et passa i s'anomena prejudici.

Tema SP: el taxi és un servei públic només en teoria legal, a la pràctica és una activitat comercial privada que s'exerceix amb compra d'una llicència i el que l'explota no rep cap mena d'ajut i per tant sent que no es deu a ningú, encara que teòricament sigui incorrecte. Ja arrencaria la SP si podés!
Tema taxímetres trucats: la tolerància d'error és inferior al 5% en els taxímetres, el que passa és que hi han grans variacions de preu si l'agafes en laborable o en cap de setmana o de nit, si l'agafes al carrer o si el truques per ràdio. Sempre pots demanar un ticket al final de la carrera i comparar, les oscil.lacions festiu o nocturn - laborable són del 15%.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimarts 18/11/2008 23:30

taxista_xungo ha escrit:Victorcasta: tens raó, m'has atrapat en un atac de fàstic. Si jo treballés de funcionari també seria una persona equilibrada com tu, pots estar ben segur.
No sóc funcionari, per això t'he posat l'exemple d'on treballo: el registre de la propietat. Els funcionaris cobren de pressupostos públics, com els treballadors de transport públic, en canvi, nosaltres, cobrem en funció del que facturem. I com que ara no es ven res, no veiem un duro. Per tant, jo no estic equilibrat, depenc d'uns ingressos que no puc controlar ni incentivar per poder cobrar jo.

EDIT: Rellegint-ho, volia fer l'incís que els treballadors de transport públic no són funcionaris, però sí que cobren de pressupostos públics com els funcionaris.
victorcasta l’ha editat per darrera vegada el dia: Dimecres 19/11/2008 16:27, en total s’ha editat 1 vegada.



taxista_xungo
N3
N3
Entrades: 24

Entrada Autor: taxista_xungo » Dimecres 19/11/2008 16:16

Victorcasta, em sap greu que estiguis passant un mal moment econòmic, si ets mileurista t'animo a fer-te taxista, precisament ara les llicències han caigut de preu en picat: 85.000 euros. Et guanyaràs el menyspreu general (reflexat al fil de missatges) però també la independència personal.



megapauer
N8
N8
Entrades: 1203
Ubicació: De la Terra Ferma a l'exili
Contacta:

Entrada Autor: megapauer » Dijous 20/11/2008 10:50

taxista_xungo ha escrit:Victorcasta, em sap greu que estiguis passant un mal moment econòmic, si ets mileurista t'animo a fer-te taxista, precisament ara les llicències han caigut de preu en picat: 85.000 euros. Et guanyaràs el menyspreu general (reflexat al fil de missatges) però també la independència personal.
Reitero un cop més que les llicències no tenen cap preu estipulat.
Si en pagueu aquestes burrades, perquè no té cap altra qualificació, és perquè ho considereu rentable, perquè gastarse 10, 15 o 20 kilos en un negoci que, com sempre diuen quan surten a plorar, només els porta que despeses... o sou germanetes de la caritat amb els que es volen jubilar, o sou ben curts de gambals o mentiu.

Jo no em gastaria 20 kilos en un negoci que no fos rentable.


Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com

taxista_xungo
N3
N3
Entrades: 24

Entrada Autor: taxista_xungo » Dijous 20/11/2008 17:28

No et gastaries 20 kilos en un "negoci" que no fos rendable? ... Vejam. Posa't a la pell del que compra una llicència: estudis bàsics o formació a nivell de FP, treballs precaris que mai ultrapassaran els 1.000 euros amb hores i abusos per part de l'empresa. Pagant 20 milions ets lliures de l'explotació mileurista de per vida (o al menys fins que acabis de pagar el crèdit), t'organitzes la feina i les vacances pràcticament com vols, pots tenir residència al entorn barcelonès, no tens empleats per sota teu que vigilar ni eines o material propietat de l'empresa dels quals has de ser responsable.

El que compra una llicència no compra un negoci, compra una certa qualitat de vida. Si encara no t'he convençut mirem el preu de traspàs d'un bar per un empleat: 30 milions de pessetes, o el preu de traspàs d'un quiosc de premsa: 10 milions de pessetes. Hi ha poques opcions més per ser empresari propi. En saps alguna més?



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 20/11/2008 17:32

taxista_xungo ha escrit:Hi ha poques opcions més per ser empresari propi. En saps alguna més?
Traductor, intèrpret... :sant


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Respon

Torna a “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”