Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Nous Busos de TMB
- Albert Llauger
- N5
- Entrades: 129
- Ubicació: Barcelona (Joanic L4)
Re: Nous Busos de TMB
Aquesta tarda he estrenat un Solaris (3652) a la línia 7, he fet el trajecte des de Zona Universitària fins a Gran Via/Balmes (no he fer fotos perquè era fosc i a dins tenia gent davant). Com a observacions generals:
-Són uns vehicles força amplis i ben acabats, amb materials robustos i un enllumenat bastante agradable.
-Tot i que el motor l'he trobat un pel sorollós per tractar-se d'un bus híbrid, la marxa era força suau.
-Les Cancel.ladores són extretes d'altres busos (probablement 65xx, 66xx i algun 33xx donat de baixa).
-Per a l'entrada només s'utilitzava la primera porta, i a la part del darrera força confusions entre la gent, ja que per obrir les portes cal prémer un botó com al metro i la gent del bus reclamante continuament l'obertura de portes al conductor.
Crec que aquesta compra de busos articulats de 4 portes ha sigut tot un encert, són els vehicles ideals en línies d'alta capacitat de Triangle com la 7 o H6.
-Són uns vehicles força amplis i ben acabats, amb materials robustos i un enllumenat bastante agradable.
-Tot i que el motor l'he trobat un pel sorollós per tractar-se d'un bus híbrid, la marxa era força suau.
-Les Cancel.ladores són extretes d'altres busos (probablement 65xx, 66xx i algun 33xx donat de baixa).
-Per a l'entrada només s'utilitzava la primera porta, i a la part del darrera força confusions entre la gent, ja que per obrir les portes cal prémer un botó com al metro i la gent del bus reclamante continuament l'obertura de portes al conductor.
Crec que aquesta compra de busos articulats de 4 portes ha sigut tot un encert, són els vehicles ideals en línies d'alta capacitat de Triangle com la 7 o H6.
- Adolescent barceloní
- N9
- Entrades: 2381
- Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
- Contacta:
Tal i com he dit també al fil d'avistaments curiosos, aquí hi teniu fotos:
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
Amb la incorporació a la flota de 27 nous vehicles híbrids articulats de 18 metres, els primers d'aquest tipus existents a l'Estat espanyol, es busca millorar encara més la qualitat ambiental del servei de bus.
Aquests nous autobusos d'alta capacitat són:
Sostenibles
- Combinen la tracció elèctrica i la del motor dièsel, de manera que permeten reduir el consum i les emissions en un 30%.
- El motor s'apaga cada vegada que el vehicle s'atura (sistema "start-stop").
Innovadors
- Tenen quatre portes elèctriques, dues d'entrada al davant (1 i 2) i dues de sortida al darrere (3 i 4), per tal d'escurçar el temps de parada. La segona porta del davant (2) està preparada perquè puguin accedir-hi persones amb mobilitat reduïda, per la qual cosa és d'entrada i de sortida.
-
- Inclouen polsadors d'obertura integrats a les portes. Cal accionar-los quan l'autobús s'ha aturat a la parada.
- Ofereixen connectors USB per a la càrrega de dispositius mòbils.
- Disposen d'un indicador lateral lluminós amb informació de la línia (nom i destinació).
Accessibles
- Inclouen elements per facilitar els desplaçaments a les persones amb mobilitat reduïda, com ara places reservades, rampa retràctil, polsadors per a invidents i terra antilliscant.
Confortables
- Tenen un disseny ergonòmic per fer més còmode el trajecte.
http://www.tmb.cat/ca/estat-del-servei/ ... -barcelona
Els de TMB en tenen? No els he vist...sag470 ha escrit: - Ofereixen connectors USB per a la càrrega de dispositius mòbils.
http://www.tmb.cat/ca/estat-del-servei/ ... -barcelona
La disposició de seients crec podria ser millorable, seients que són 1 gran podien ser traquilament 2.
Els nous sí que en tenen! N'hi ha uns quants al llarg de tot el bus. Estan acoblats a les barres per agafar-se, a una peça vermella amb els ports USB mirant cap al terra amb una llumeta blava (similar a Soler i Sauret)albert28 ha escrit:Els de TMB en tenen? No els he vist...sag470 ha escrit: - Ofereixen connectors USB per a la càrrega de dispositius mòbils.
http://www.tmb.cat/ca/estat-del-servei/ ... -barcelona
- TramviaBlau
- N6
- Entrades: 238
Foto d´un dels carregadors per USB dels nous busos, son molt discrets....
He tingut ocasió de provar tant els Volvo (35xx) com els Solaris (36xx), els dos a la 33. No estan gens malament els seients, tot i que trobo que els reposacaps són una mica incómodes. D'altra banda, trobo encertat que els nous busos tinguin 3 portes de sortida, això ajuda moltíssim a regular el flux de viatgers en línies d'alta demanda com la 7 i la 33, tot i que trobo incomprensible que en una línia com l'H6 no circulin, si tenim en compte que pertanyen a la base de Triangle i que en dies laborables registra una altíssima demanda, més que la 7 i la 33.
En línies generals, els poso un 7.
En línies generals, els poso un 7.
Nova comanda per 2016:
- 25 (crec) Solaris Urbino 18 (segurament 3665-3689)
- 15 (crec) Volvo 7900 Art.
- 18 MAN GNC
- 10 MAN Lion's City hibrid (segurament 5421-5430)
- 10 Ayats
- 25 (crec) Solaris Urbino 18 (segurament 3665-3689)
- 15 (crec) Volvo 7900 Art.
- 18 MAN GNC
- 10 MAN Lion's City hibrid (segurament 5421-5430)
- 10 Ayats
- Danilleida
- N7
- Entrades: 578
- Ubicació: 6 Mercat Bordeta - Arnau de vilanova... 7 costa Magraners - av.st. Pere / Seca.
Ja no compren mes iveco?? Per alguna cosa sera...sag470 ha escrit:Nova comanda per 2016:
- 25 (crec) Solaris Urbino 18 (segurament 3665-3689)
- 15 (crec) Volvo 7900 Art.
- 18 MAN GNC
- 10 MAN Lion's City hibrid (segurament 5421-5430)
- 10 Ayats
Todavía siguien con el cng? Si dicen que el Euro 6 contamina bastante menos, no?
frankrodriguez.net
Außer Betrieb
Außer Betrieb
Comença a haber els primer GNC E6. No crec que aquests de TMB ho siguin.
en principio me parece que por legislacion ya tienen que ser E6
- Adolescent barceloní
- N9
- Entrades: 2381
- Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
- Contacta:
Si no me equivoco, sí, por normativa los motores de las nuevas incorporaciones tienen que cumplir con los requisitos de la última generación de motores.premixero ha escrit:en principio me parece que por legislacion ya tienen que ser E6
Per cert, amb la retirada de les jardineres (sèrie 20xx) de TMB degut a la posada en circulació dels nous turístics (sèrie 22xx, previsiblement), desapareixeran els motors Euro2 de la flota de l'empresa. A l'exposició "TMB en acció" que hi havia a l'espai Mercè Sala hi havia els percentatges de busos i els diferents motors i tipus de conversió.
Edito: em referia a aquest gràfic, al Flickr d'ACEMA el podem veure: https://www.flickr.com/photos/acema/222 ... 989022604/
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
Desaparecen las jardineras? Ooohhh que penita....Adolescent barceloní ha escrit:Si no me equivoco, sí, por normativa los motores de las nuevas incorporaciones tienen que cumplir con los requisitos de la última generación de motores.premixero ha escrit:en principio me parece que por legislacion ya tienen que ser E6
Per cert, amb la retirada de les jardineres (sèrie 20xx) de TMB degut a la posada en circulació dels nous turístics (sèrie 22xx, previsiblement), desapareixeran els motors Euro2 de la flota de l'empresa. A l'exposició "TMB en acció" que hi havia a l'espai Mercè Sala hi havia els percentatges de busos i els diferents motors i tipus de conversió.
Edito: em referia a aquest gràfic, al Flickr d'ACEMA el podem veure: https://www.flickr.com/photos/acema/222 ... 989022604/
Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
habra que verlo, no es la primera vez que se las ha dado por muertas
- Adolescent barceloní
- N9
- Entrades: 2381
- Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
- Contacta:
Parece ser que sí; de hecho, TMB dijo que "les quedaban poco tiempo" en relación a un tweet que publicamos en Amics del Bus hace unos días: https://noticies.tmb.cat/transport/els- ... ce=TwitterDon Ramón ha escrit:Desaparecen las jardineras? Ooohhh que penita....
De todas formas, no desaparecerán del todo; seguro que se conservará alguna como vehículo histórico (recordemos que el motor y el chasis datan de 1992).
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
I per què no volen jardineres? Cal ensumar-se l'excusa de sempre relacionada amb X motiu de seguretat?Adolescent barceloní ha escrit:Parece ser que sí; de hecho, TMB dijo que "les quedaban poco tiempo" en relación a un tweet que publicamos en Amics del Bus hace unos días: https://noticies.tmb.cat/transport/els- ... ce=TwitterDon Ramón ha escrit:Desaparecen las jardineras? Ooohhh que penita....
De todas formas, no desaparecerán del todo; seguro que se conservará alguna como vehículo histórico (recordemos que el motor y el chasis datan de 1992).
El metro de Barcelona amb motoristes!
Debe de ser por un lado porque el motor es muy viejo y consume y contamina más, y/o porque tienen menos capacidad que un bus con imperial...
Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
es logico son vehiculos del 92, estan bien pero no son muy eficientes en su principal cometido.: enseñar la ciudad y que los turisras hagan fotos desde una posicion mas sin barreras del trafico. igual en otra ciudad o lugar con menos trafico u otro tipo de viaje turistico si que podrian seguir
La pena fue cuando transformaron 8000 originales a jardineras.Don Ramón ha escrit:Desaparecen las jardineras? Ooohhh que penita....
frankrodriguez.net
Außer Betrieb
Außer Betrieb