
Alguns noms de parades de Badalona i Santa Coloma segueixen estant malament... o posen els que hi ha ara a l'AMB, o posen els codis des parades de l'AMB o no ens aclarim!!
Hora i data actual: Diumenge 16/03/2025 23:54
Entrada Autor: Renfe445 » Divendres 10/09/2021 21:02
Entrada Autor: França451 » Dissabte 11/09/2021 10:29
No sabía que la Pulga B2 fuese de font, siempre pensé que era de Sarbus. Respecto a esa línea hay un detalle que no deja de llamarme la atención: desde que la conozco, nunca han puesto el listado de paradas de la línea por Ripollet, en ninguno de los dos sentidos de la línea. Se limitan a poner como parada única "Ripollet", y allá te las apañes.trainman ha escrit: ↑Dissabte 09/02/2019 12:48 Les principals línies de bus superen el 2018 els dos milions de viatgers
Posted on 7 febrer 2019 by Redacció in Portada, Societat
Els usuaris de les principals línies d’autobús que hi ha al municipi van superar en 2018 per primera vegada els dos milions de viatgers. La que més usuaris guanya en termes absoluts és l’E4, amb 68.437 més i en termes relatius el 648, que connecta amb la UAB, que creix un 685, la línia “local” que enllaça Tiana i Montcada, que augmenta en un 25,8%.
Ripollet – Barcelona
El bus segueix guanyant adeptes com a mitjà de transport per anar a Barcelona. En els últims quatre anys l’Exprés i el 620 han crescut en més de 100.000 usuaris. Només en el 2018 l’E4 ha registrat 68.437 viatgers més que l’any anterior. Compensa així una lleugera baixada en el 620. Les xifres demostren l’èxit de l’Exprés abans inclús que el preu del bitllet sigui d’una zona. És per això que segueixen havent millores per fer a la línia. El regidor de mobilitat, Fran Sànchez, explica que cal més freqüència al migdia, que l’últim bus des de Ripollet sigui a les 21.30h i des de Barcelona a les 22h i espera que el pas de les competències a l’AMB pugui ajudar a aconseguir-les. Des de l’AMB “van molt forts” i explica el regidor que entenen l’Exprés com un servei que ha de tenir una freqüència similar al metro i fer-se amb vehicles articulats. Pel que fa a la previsió que amb l’abaratiment del bitllet, en marxa des de l’1 de gener, augmentin els viatgers Sànchez confirma que “s’ha notat” però que no s’estan donant les situacions d’excés d’ocupació que hi havia abans de l’última ampliació del servei, la tardor passada.
Des del govern també volen proposar a l’AMB canvis en el trajecte del 620 perquè arribi a Tiana, millorar la freqüència i que l’últim surti de Barcelona a les 23.15h.
Ripollet – Cerdanyola – Sabadell
També augmenten els viatgers de les dues línies, B2 i B5, que connecten amb Sabadell. Pugen en l’últim any en 17.219 viatgers. El B2, que és la línia amb més passatgers, encara no pateix per la posada en marxa d’un bus directe a Sabadell ara fa tres anys, el B5. Una línia que malgrat la seva poca freqüència, hi ha un cada dues hores, augmenta un 13% el nombre de viatgers en 2018. Sànchez reitera que cal potenciar aquesta línia i que passi a haver un bus cada hora. És una línia que podria ser molt atractiva ja que, malgrat la situació actual, en els tres anys de vida que té ha augmentat un 40% el nombre de viatgers, que valoren sobretot no haver de recórrer tot Cerdanyola i Barberà abans d’arribar a Sabadell.
El bus “local”
Dues de les grans xifres que deixen les dades del 2018 és l’augment de més del 25% de les línies 648, que connecta amb la UAB, i el 685, que enllaça Tiana i Montcada. El bus de l’Autònoma havia perdut viatgers al 2017 però l’any passat va recuperar i n’ha incorporat de nous. Per la seva banda, el 685, el minibús que des de l’Ajuntament volen potenciar com la línia de bus local, ha crescut molt gràcies a la implantació de la T-10 Urbana. I és un servei que podria ser molt més utilitzat si com vol el regidor de mobilitat augmentés la freqüència, “no pot ser que passi un cada hora, necessitem un cada mitja hora mínim” i “no es pot permetre que un bus que connecta amb Montcada no circuli els caps de setmana ni el mes d’agost”, explica. Espera que amb el pas de la línia a l’AMB es puguin aconseguir millores com aquestes i altres com, per exemple, que tingui parada al poliesportiu.
http://www.revistaderipollet.cat/wp-con ... es_Bus.jpg
http://www.revistaderipollet.cat/?p=33490
Entrada Autor: victor273 » Dimecres 02/02/2022 21:26
Entrada Autor: m.h.t. » Dilluns 07/02/2022 21:11
Per fii!! Miracle!! Font amb info en temps real!!
Entrada Autor: m.h.t. » Dilluns 21/02/2022 18:52
Entrada Autor: El Yisus 712 » Diumenge 27/08/2023 20:43
Entrada Autor: genissimon » Dimecres 12/03/2025 13:06
3/24, 11 de març de 2024 ha escrit: El repte d'agafar el bus a Ripollet: "He de venir dues parades abans per poder pujar"
Els passatgers de la línia E4 de Ripollet a Barcelona denuncien que l'autobús va tan ple en hora punta que de vegades hi han de viatjar drets, o fins i tot no hi poden pujar
Pere Puig Mir
Periodista de la secció de Societat de TV3
@pere_puig
Ripollet és l'única població catalana de 40.000 habitants sense tren. Les estacions més a prop són a Cerdanyola del Vallès i Montcada i Reixac, i això fa que molts usuaris optin per l'autobús per desplaçar-se fora del municipi. Sovint, però, la demanda supera l'oferta.
Segons els usuaris, la línia més saturada és la línia E4. El servei fa deu parades a Ripollet i després va directe a Barcelona. De 7 a 9 del matí, en plena hora punta, la freqüència de pas és cada 8 minuts. Tot i així, quan el servei arriba a les últimes parades, l'autobús va tan ple que els passatgers o bé han d'anar drets o directament no poden pujar al vehicle.
L'Èrica, que cada dia agafa l'E4 per anar a treballar a Barcelona, critica que no pot pujar al bus a la seva parada.
"He de venir dues parades abans de la meva per poder com a mínim pujar. Seure seria un somni."
Segons l'article 48 del Reglament General de Circulació, en cas que en un autobús hi viatgin passatgers drets, la velocitat màxima en vies convencionals serà de 80 quilòmetres per hora. Però la llei no tranquil·litza els passatgers com la Nur Fernández.
"Hi ha aquesta por que mai passi el que ningú vol i llavors ens ho començarem a mirar. El transport públic és indigne."
Altres, com la Sheila Escudero, alerten que el perill al volant augmenta com més gent viatja.
"No és agradable viatjar enganxada al vidre, amb el conductor dient que no pot veure-hi pel retrovisor de la quantitat de gent. Gaire segur no és. Si t'agraden les aventures, benvingut a Ripollet."
Ripollet és l'única població catalana de 40.000 habitants sense tren. Les estacions més a prop són a Cerdanyola del Vallès i Montcada i Reixac, i això fa que molts usuaris optin per l'autobús per desplaçar-se fora del municipi. Sovint, però, la demanda supera l'oferta.
Segons els usuaris, la línia més saturada és la línia E4. El servei fa deu parades a Ripollet i després va directe a Barcelona. De 7 a 9 del matí, en plena hora punta, la freqüència de pas és cada 8 minuts. Tot i així, quan el servei arriba a les últimes parades, l'autobús va tan ple que els passatgers o bé han d'anar drets o directament no poden pujar al vehicle.
L'Èrica, que cada dia agafa l'E4 per anar a treballar a Barcelona, critica que no pot pujar al bus a la seva parada.
"He de venir dues parades abans de la meva per poder com a mínim pujar. Seure seria un somni."
Segons l'article 48 del Reglament General de Circulació, en cas que en un autobús hi viatgin passatgers drets, la velocitat màxima en vies convencionals serà de 80 quilòmetres per hora. Però la llei no tranquil·litza els passatgers com la Nur Fernández.
"Hi ha aquesta por que mai passi el que ningú vol i llavors ens ho començarem a mirar. El transport públic és indigne."
Altres, com la Sheila Escudero, alerten que el perill al volant augmenta com més gent viatja.
"No és agradable viatjar enganxada al vidre, amb el conductor dient que no pot veure-hi pel retrovisor de la quantitat de gent. Gaire segur no és. Si t'agraden les aventures, benvingut a Ripollet."
Els passatgers s'organitzen
Per denunciar les mancances a l'E4 i a la resta de línies d'autobús de Ripollet, 140 passatgers s'han unit en una plataforma batejada amb el nom de BuS.O.S.
El seu objectiu és pressionar la Conselleria de Territori perquè negociï amb els afectats com millorar el servei. L'Àlex Ramos, portaveu de la plataforma, denuncia que a Ripollet no existeix una bona alternativa per als qui no agafen al cotxe.
"Tenim dues línies per anar a Barcelona, però una tarda més d'una hora perquè va per la carretera nacional. A més a més, per agafar el tren hem de caminar 25 minuts fins a les estacions dels municipis veïns."
L'Ajuntament de Ripollet reconeix que el municipi té un dèficit de transport públic. La regidora de Mobilitat, Eva Herrera, explica que el consistori està en converses amb l'AMB i la Generalitat per millorar el servei d'autobús.
"Ara sabem que es farà una partida pressupostària de quasi quatre milions d'euros per al transport urbà, i Ripollet està inclosa en aquestes millores."
La Conselleria de Territori, de la qual depèn el servei, matisa que encara no es disposa d'aquest finançament, tot i que treballa per millorar el servei.
Torna a “Autobusos i resta transport públic”