Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Estudi de les estacions d'autobusos a Catalunya
- genissimon
- N10
- Entrades: 3306
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Estudi de les estacions d'autobusos a Catalunya
En teoria, avui a les 13:30 inauguraven el baixador d'autobusos de Gironella.
Entra en servei demà divendres.
Salut !!
Entra en servei demà divendres.
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- genissimon
- N10
- Entrades: 3306
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Premsa Gencat, 22 de febrer de 2024 ha escrit: Territori posa en funcionament la nova estació de busos de Gironella
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- genissimon
- N10
- Entrades: 3306
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Regió-7, 22 de febrer de 2024 ha escrit: Gironella posa en funcionament la nova estació d'autobusos
La parada central amb quatre andanes i diverses prestacions està ubicada a l'Avinguda Catalunya i entrarà en servei aquest divendres
L'ha inaugurat aquet dijous la consellera de Territori de la Generalitat, Ester Capella
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- genissimon
- N10
- Entrades: 3306
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Regió-7, 23 d'agost de 2024 ha escrit: Vàters de l’Estació d’Autobusos de Manresa: millor no necessitar-los
Als lavabos dels homes falten la majoria de portes i, als de les dones, de tres, dos estan fora de servei
Veure la galeria: https://www.regio7.cat/fotos/manresa/20 ... 61641.html
Gemma Camps
Manresa 23 D’AG. 2024 6:30 Actualitzada 23 D’AG. 2024 8:07
La situació de deixadesa de l’Estació d’Autobusos de Manresa, amb excrements dels coloms per terra i, en general, amb unes instal·lacions molt desmillorades, arriba a la seva màxima expressió en el cas dels serveis públics. Millor no haver-los de necessitar; tant els dels homes com els de les dones.
En el cas dels serveis per als homes, falta la porta de tres dels quatre vàters que tenen tassa, inclòs l’únic que està adaptat per a persones amb problemes de mobilitat, que té el sostre amb la pintura tota escrostonada. En general, les parets estan plenes de guixades. Malgrat la pèssima imatge que donen, cal admetre que es nota que els netegen amb certa regularitat perquè no estan bruts, tot i que sí molt deixats. A banda dels quatre vàters amb tassa, hi ha dos orinals i dues piques molt deteriorades amb un mirall al davant.
En el cas dels lavabos per a dones, dels tres que hi ha, només se’n pot fer servir un perquè els altres dos estan fora de servei. En els dos hi ha un precinte de l’empresa de transport Sagalés al voltant del marc de la porta i, a més a més, en una hi ha tres cartells amb la llegenda «Disculpe. Baño fuera de servicio». En aquest cas, igual que en el dels homes, no es veuen unes instal·lacions brutes, però sí totalment deixades, amb guixades per tot arreu. Un magnífic anunci de benvinguda a la ciutat per a la gent que hi arribi de fora.
Sense notícies de les millores
Com va explicar aquest diari en una edició anterior, l’estació manresana està pendent d’unes millores que s’hi han de fer fa temps. El febrer del 2022, el Departament de Territori de la Generalitat, que n’és la propietària, va explicar que havia demanat a la concessionària de l’estació, Castellà, empresa del grup Sagalés, un informe sobre les necessitats de manteniment estructural de les instal·lacions per fer-hi obres dins d’un projecte de millora dels corredors, estacions i parades d’autobús que, va assegurar aleshores, ja es trobava en licitació en el marc dels fons europeus Next Generation i que havia de quedar executat abans del 2024.
Segons va poder saber aquest diari, Castellà va fer els deures que se li van demanar, però, a partir d’aquí, no s’ha explicat res més de les millores, i el final del 2024 es va acostant inexorablement.
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7088
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
El de sempre. No es fa un manteniment mínim de pocs centenars d'euros perquè potser, algun dia, es farà una inversió de millora de milions.
Menys fer volar coloms i més fer manteniment BÀSIC del que JA tenim.
Menys fer volar coloms i més fer manteniment BÀSIC del que JA tenim.
- genissimon
- N10
- Entrades: 3306
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Regió-7, 16 d'octubre de 2024 ha escrit: La proposta de diàleg conjunt d'Ivan Sànchez per l'estació de busos de Berga s'imposa
Tots els grups municipals de Berga es van reunir dijous per encetar negociacions i tirar endavant una proposta de consens
Anna Costa
Berga 16 D’OCT. 2024 6:31 Actualitzada 16 D’OCT. 2024 10:17
Tots els grups municipals de Berga fan front comú per desencallar el projecte de l'estació de busos. Representants del govern (la CUP i ERC) i de l'oposició (Junts, el PSC i BeGI) han respost a la convocatòria que va fer l'alcalde, Ivan Sànchez, al ple de 3 d'octubre, d'encetar negociacions plegats per tirar endavant un equipament que uns i altres consideren "una prioritat per Berga". La primera reunió es va fer dijous passat i va ser "fluida", amb "voluntat de treball" i "amb la finalitat de poder arribar a un acord", segons ha pogut saber Regió7.
Tot i que hi haurà estira-i-arronses al llarg de la negociació, la ronda de reunions ha començat amb bon peu i hi ha voluntat de consens per part de tots els grups polítics de l'Ajuntament de Berga. Tots tenen clar que s'ha de construir l'estació d'autobusos perquè fa massa anys que la ciutat té aquesta mancança.
La discrepància es troba en la ubicació i fins ara cada partit defensava la seva proposta. Per a l'equip de govern el projecte de l'estació a la Rasa dels Molins és la millor opció, Junts no vol l'estació a la Rasa sense un vial que connecti amb la C-16, Berga Grup Independent (BeGI) aposta per fer l'estació a l'aparcament de la Font del Ros i el PSC veuria bé l'estació en aquesta zona però al Parc de les Aubes. Ara, toca analitzar els pros i contres. Els informes tècnics de l'emplaçament de la Rasa dels Molins i de la Font del Ros es van posar sobre la taula a la reunió de la setmana passada, com també l'esbós del Parc de les Aubes.
A partir d'aquí, caldran reunions amb tècnics per resoldre dubtes, valorar quins arguments a favor i en contra té cada proposta i apostar pel projecte que sigui més viable, tenint en compte tots els factors. A més, es valoraran les aportacions que facin els grups municipals. Com va apuntar l'alcalde al darrer ple "encara que tots els grups sortim amb uns posicionaments, haurem de fer sacrifici, ja que si no aprovem el projecte de forma unitària, serà un fracàs". Aquesta és la responsabilitat que han pres la CUP, ERC, Junts, PSC i BeGI.
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- genissimon
- N10
- Entrades: 3306
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Regió-7, 10 de gener de 2024 ha escrit: L’estació d'autobusos de Manresa, decadent i deixada 40 anys després
La manca de manteniment dels darrers temps ha fet que l’equipament pateixi greus mancances de tot tipus
Jordi Morros
Manresa 10 GEN 2025 6:25 Actualitzada 10 GEN 2025 7:40
L’estació d’autobusos de Manresa ha complert 40 anys. Però no ha bufat espelmes. Ha arribat a la maduresa en un estat de deixadesa impropi d’una terminal d’autobusos d’una capital de comarca que presumeix, a més a més, de capital de la Catalunya central.
L’edifici té problemes de manteniment importants, i tot l’entorn ha quedat obsolet i no és gens escaient per a un node de comunicació cabdal del transport públic. De l’estació surten cada dia desenes d’autobusos en totes direccions, a part dels del transport urbà.
La titularitat de l’estació és de la Generalitat. Depèn del Departament de Territori, tot i que la gestió del dia a dia la té l’empresa de transport de viatgers Sagalés.
Fins i tot l’Ajuntament de Manresa ha admès, a preguntes d’aquest diari, que l’estació no té les condicions que hauria de complir.
El regidor d’Urbanisme i Mobilitat, Carles Garcia, ha afirmat que el consistori ha sol·licitat en diverses ocasions millores a la terminal. L’últim requeriment el va fer l’octubre passat, ha explicat a Regió7. «Ens consta que la Generalitat està redactant un projecte de reformes per executar el 2025. Estem a l’espera que ens concreti les actuacions i l’inici d’obres».
Dos anys d’espera
Aquesta espera fa més de dos anys que dura. Al ple municipal del passat desembre el grup Fem Manresa va recordar al govern que el 2023 el Departament de Territori ja va anunciar que estava redactant el projecte de rehabilitació i millora de l’estació d’autobusos, treballs que finançarien amb mig milió d’euros de fons europeus.
Per redactar el projecte l’Ajuntament va enviar un informe sobre les mancances de manteniment, accessibilitat, informació i atenció a l’usuari. D’aquest projecte no se’n sap res, però. «Hem demanat que ens actualitzin en quin punt està. Quan tinguem més informació la farem arribar», va dir al plenari el regidor Garcia. Aquest diari ha sol·licitat informació a Territori al respecte, però no ha obtingut resposta.
Obres als lavabos
L’únic moviment que hi ha, de moment, a l’estació d’autobusos de Manresa, són les obres per refer els lavabos.
Regió7 va denunciar l’agost passat l’extrema deixadesa en què es trobaven i que s’utilitzen per trobades sexuals i tràfic de droga a petita escala. Les obres deixen la curiosa imatge de dos lavabos portàtils dins l’estació.
La seguretat és un altre dels problemes a l’estació d’autobusos. Temps enrere hi havia personal de seguretat. Ara ja no. Es troba a faltar més presència de la Policia Local. Recentment, van entrar dins un autobús durant la nit i hi van buidar un extintor. Ha passat en més d’una ocasió.
L’edifici té goteres, està ple de xarxes per evitar despreniments i que entrin coloms, i el sostre està cobert de brutícia.
No hi ha cap mena de manteniment de la poca vegetació que hi ha, hi ha portes en mal estat i la majoria d’accessos estan tancats. L’atenció a l’usuari és insuficient, segons l’Ajuntament. Funciona de 9 a 1 i de 3 a 6 els dies de cada dia. Els caps de setmana està tancat i les pantalles d’informació que hi ha a l’andana, al vestíbul -sense calefacció i on sovint hi ha passavolants dormint als bancs- o al bar, no funcionen des de fa anys, tret de la del bus urbà. Precisament el personal del bar és a qui s’adrecen molts cops usuaris per demanar informació. Per motius de seguretat només obre des de primera hora del matí fins a primera hora de la tarda. A partir de dilluns ho farà fins al vespre.
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- genissimon
- N10
- Entrades: 3306
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Aquestes pilones que es vol instal·lar són conseqüència de:Regió-7, 16 de gener de 2025 ha escrit: Berga col·locarà aviat pilones de seguretat a la parada de bus, la qual evitarà estacionaments llargs
Els autobusos només carregaran i descarregaran passatgers, els que hagin d'estar aparcats més estona ho faran a la Gran Via. L'Ajuntament de Berga també diu que es renovarà la marquesina, que actualment es troba precintada
Anna Costa
Berga 16 GEN 2025 14:46 Actualitzada 16 GEN 2025 18:48
L'Ajuntament de Berga té previst instal·lar, al més aviat possible, pilones de seguretat a la parada de bus de Berga, al capdamunt del passeig de la Pau. Arran de l'últim bus que es va desfrenar, el 7 de gener passat, i tenint en compte que era el segon incident d'aquest tipus en només quatre mesos, l'equip de govern (CUP i ERC) va acordar, també amb els grups a l'oposició (Junts, PSC i BeGI), que es col·locarien algun tipus de barreres o pilones de seguretat. D'aquesta manera, "en cas que es desfrenés un autobús, que esperem que no torni a passar, quedaria frenat", ha comentat l'alcalde, Ivan Sànchez. Les pilones s'instal·laran en forma de L, resseguint la vorera del tram de passeig de la Pau que ocupa la parada i tancant a la zona per anar cap al passatge Arquitecte Porta.
Com a novetat, ha explicat l'alcalde, només estacionaran a la parada del capdamunt del passeig de la Pau els busos que hagin de carregar i descarregar viatgers . Els autobusos que no portin usuaris i que hagin d'estacionar perquè el conductor ha de fer liquidació o aturada llarga, pararan a la Gran Via ( a l'altura del passeig de la Pau): "És una zona on ja tenim una parada de bus urbà i el terreny és pla". El pendent del capdamunt del passeig ha generat més d'un ensurt quan s'han desfrenat busos i es volen evitar nous casos que vagin a parar a la vorera. De fet, els autobusos que han de fer parades llargues, "actualment ja es traslladen al sector del polígon on hi ha la nau", ha remarcat l'alcalde.
Renovació de la marquesina
L'actuació també contempla renovar la marquesina, que es troba precintada per seguretat. La marquesina es va instal·lar el 2020 després de reclamacions de diversos col·lectius, ja que el 2015 una ventada es va endur el voladís que hi havia a la parada i no hi havia un espai perquè els viatgers tinguessin aixopluc, especialment els que tenen problemes de mobilitat reduïda, pel fet que tampoc podien accedir a l'interior del bar sense rampa. Amb la marquesina també es posava fi al problema de mala imatge que suposaven les bigues de ferro nues que van quedar durant cinc anys. Ara, la marquesina que tant va costar instal·lar està malmesa i precintada per seguretat fins que es canviï per una de nova. Aquest és el compromís del consistori, segons l'alcalde i el regidor Aleix Serra.
L'Ajuntament espera l'informe d'Alsa
L'Ajuntament de Berga ha demanat a la companyia de busos Alsa un informe dels darrers incidents, per saber què va passar exactament aquest gener i el passat setembre. L'alcalde, Ivan Sànchez, ha dit que "estem pendents de rebre l'informe per poder-ne determinar les causes. Tot i que l'empresa ens ha traslladat els primers indicis, hem d'esperar".
I l'estació de busos?
Els incidents que hi ha hagut els últims mesos a la parada de busos ha tornat a posar sobre la taula la necessitat que Berga tingui una estació de bus. El projecte és una llarga reivindicació i, malgrat que és una prioritat de tots els grups municipals, es manté encallat. Govern i oposició mantenen reunions periòdiques per trobar una solució i posar fil a l'agulla, sigui construir-la a la Rasa dels Molins o a la Font del Ros (que són les propostes que hi ha sobre la taula). Segons ha apuntat l'alcalde, tenen concertada una reunió amb la Generalitat per tractar el tema de l'estació. No ha volgut concretar el dia ni donar detalls, però ha assegurat que "anem pel bon camí".
Regió-7, 7 de gener de 2025 ha escrit: Un autobús es desfrena al passeig de la Pau de Berga per segon cop en quatre mesos
El vehicle s'ha enfilat sobre la vorera i ha acabat xocant contra un arbre sense deixar vianants ferits
L’oposició demana accelerar el projecte de la futura estació d'autobusos
Laura Serrat
Manresa 07 GEN 2025 14:18 Actualitzada 07 GEN 2025 22:20
L'Ajuntament de Berga es planteja posar barreres de seguretat al passeig de la Pau arran d'un incident amb un bus desfrenat que ha tingut lloc aquest dimarts. L'alcalde de Berga, Ivan Sànchez, confirma que s'estudiarà establir aquesta mesura o bé traslladar els autobusos en una altra zona de la ciutat de forma provisional mentre no s'encarrili el projecte de la nova estació després que en gairebé quatre mesos s'hagin produït dos accidents amb busos encastats a la mateixa via.
El darrer accident ha tingut lloc avui pels volts de les dotze del migdia, quan un bus que es trobava estacionat a la parada del davant de les oficines bancàries del BBVA s'ha desfrenat i s'ha enfilat sobre la vorera. En aquell moment, no hi havia cap passatger a l'interior del vehicle, tret del conductor, que ha resultat il·lès. El bus ha colpejat la marquesina i ha fregat un balcó abans d'encastar-se contra l'arbre. També ha tocat alguns vehicles que es trobaven estacionats a la vora.
Es tracta del segon incident en gairebé quatre mesos al passeig de la Pau, una via amb pendent on s'ubica l'actual estació d'autobusos. Va ser a finals de setembre passat quan un autobús de la mateixa companyia, Alsa, també es va desfrenar i va acabar topant amb tres arbres i un fanal. L'alcalde de Berga, Ivan Sànchez, ha confirmat a aquest diari que l'Ajuntament demanarà explicacions a l'empresa pels darrers incidents que hi ha hagut a la ciutat que, afortunadament, no han deixat ferits.
Mesures de seguretat
Sànchez ha explicat que es plantejaran mesures de seguretat arran dels dos incidents mentre no es construeixi la nova estació. Una de les opcions és alçar barreres o murs de protecció en les zones d'aturada dels autobusos i l'altra planteja la idea d'ubicar els vehicles en un altre emplaçament amb el terreny més pla. De fet, Ramon Caballé, de Junts, ha explicat que demanaran a l'Ajuntament que s'instal·lin barreres de seguretat al Passeig per evitar els accidents.
Des del PSC, Abel García, ha demanat que s'estudiï el perill existent a la zona per impulsar les mesures necessàries i ha recordat que el debat de la futura estació d'autobusos s'ha d'afrontar des del territori. Per la seva part, Judit Vinyes, de Berga Grup Independent, ha demanat celeritat en les negociacions per definir la ubicació de la futura estació. Un dels emplaçaments estudiats és la Rasa dels Molins i l'altra zona que s'ha posat sobre la taula és la zona de la Font del Ros, a l’entrada sud de Berga.
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- genissimon
- N10
- Entrades: 3306
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Regió-7, 22 de gener de 2025 ha escrit: La Generalitat invertirà 400.000 euros per rehabilitar l’estació d’autobusos [de Manresa]
L’equipament ha complert 40 anys en un estat general de deixadesa per la manca de manteniment
Territori ha anunciat que licitarà les obres aquest trimestre
Jordi Morros
Manresa 22 GEN 2025 6:25 Actualitzada 22 GEN 2025 8:05
La Generalitat de Catalunya té previst invertir 400.000 euros per rehabilitar i millorar l’estació d’autobusos de Manresa. L’equipament depèn del departament de Territori de la Generalitat, que n’és el titular, i es troba en un estat de deixadesa total per manca de manteniment.
Segons el mateix departament de Territori les obres inclouran actuacions en el mobiliari, en instal·lacions com per exemple el sistema de climatització i elèctric, i també en els panells informatius. Actualment cap dels que hi ha, tant al vestíbul i al bar de l’estació com el de l’andana no funcionen. Només ho fa el que indica els horaris del bus urbà de Manresa. També es millorarà la senyalització en general, el paviment i les estructures metàl·liques entre altres elements. La previsió és licitar les obres aquest primer trimestre.
L’estació té 40 anys
L’estació d’autobusos de Manresa va complir l’any passat 40 anys. Des de llavors no s’ha fet cap actuació decidida de millora ni tampoc de manteniment, el que ha provocat que presenti un estat general de deixadesa. Té goteres, està ple de xarxes per evitar que entrin coloms dins l’estructura de l’edifici però tot i així i el sostre és ple de brutícia. La majoria d’accessos estan tancats i algunes portes estan barrades per l’interior amb brides.
Fa mesos que a l’aparcament no es pot pagar amb targeta de crèdit, fet que genera molèsties als usuaris, i el vestíbul, a més a més de fosc, hi fa fred perquè la climatització no funciona.
Segons l’Ajuntament de Manresa, que ha demanat a Territori les actuacions previstes, el servei d’atenció a l’usuari és insuficient. Funciona de 9 a 1 i de 3 a 6 els dies de cada dia. Els caps de setmana està tancat i no hi ha cap màquina expenedora de bitllets, fa notar.
Un altre tema que preocupa és la seguretat. A diferència de temps enrere, actualment no hi ha vigilància. Els lavabos, que recentment s’han pintat, acostumen a ser punts de trobades per mantenir relacions sexuals i també s’ha denunciat que hi ha tràfic de drogues a petita escala.
Informe a Territori
L’octubre passat l’Ajuntament de Manresa ve enviar al departament de Territori un informe detallant totes les mancances actuals de l'estació des del punt de vista de manteniment, i també d'accessibilitat i atenció a l'usuari. Des del punt de vista del manteniment, entre altres, es van detectar goteres, manca de tasques de conservació de la poca vegetació que hi ha, portes en mal estat, lavabos més que deficients o la coberta de l'estació amb molta brutícia.
Pel que fa a l'accessibilitat, es va informar que fa falta l'adaptació d'almenys una andana per a l'accés en cadira de rodes o que l'accés al carrer Sant Antoni Maria Claret només es pot fer per escales. Per a una persona amb problemes de mobilitat o amb cadira de rodes, és difícil circular per l’estació, i fins i tot sortir-ne o entrar-hi sense ajuda.
En l’apartat d’atenció a l’usuari, l’informe de l’Ajuntament va fer notar que que l'horari que hi ha actualment és insuficient.
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.