https://noticies.tmb.cat/societat/nova- ... ce=Twitter
15.06.2016
Marta Espinosa
Nova senyalització accessible per a invidents a bord dels autobusos
Els distintius, especialment dissenyats per a persones cegues o amb baixa visió, indiquen en Braille el número de calca de l'autobús a l'interior del vehicle.
Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), en col·laboració amb l'ONCE, ha dissenyat i produït una nova senyalització per ajudar les persones invidents o amb discapacitat visual a identificar l'autobús on viatgen.
Es tracta d'uns distintius horitzontals que es col·loquen en un espai informatiu que hi ha sobre les màquines validadores dels autobusos. Al rètol hi apareix la calca (número de quatre xifres que identifica l'autobús en qüestió) en color negre sobre fons groc (ofereix el màxim contrast i és molt útil per a les persones amb visió deficient), i també en Braille, cosa que la fa llegible per als usuaris cecs.
Aquests dies, la senyalització s'ha començat a col·locar als autobusos que dormen a les cotxeres de Ponent i Horta. En poques setmanes es preveu que tota la flota de TMB (més de 1.000 cotxes) oferirà aquesta informació a bord.
Una informació molt útil, ara accessible
El número de calca és una informació que ja duen tots els autobusos de la flota de TMB. La trobem a la part exterior –morro davanter i lateral del vehicle– i també a l'interior del bus, a la zona del conductor. Aquesta xifra identifica el vehicle on estem viatjant i és molt útil si l’usuari té una queixa o dubte sobre el servei, per exemple. Ara bé, aquesta informació no era accessible per a tots els usuaris. Ara, aquesta barrera se supera i fem així un salt endavant en favor de l’accessibilitat universal.
L'accessibilitat és un dels eixos centrals de la política de responsabilitat social de TMB, com ho expressa el Pla Director d'Accessibilitat Universal, que defineix els projectes en què treballa la companyia per garantir la igualtat d'oportunitats en la mobilitat i on també es referma el compromís de l'empresa amb el respecte per la diversitat humana i el dret de tothom a tenir una vida independent.
Hora i data actual: Dijous 18/04/2024 11:42
Nova senyalització accessible per a invidents als bus TMB
Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
Nova senyalització accessible per a invidents als bus TMB
Entrada Autor: metring » Dimecres 15/06/2016 12:39
Torna a “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”
Salta a
- Transport Ferroviari / Transporte Ferroviario
- ↳ Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona
- ↳ Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña
- ↳ Ferrocarril en general
- ↳ Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario
- ↳ Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias
- Transport per carretera / Transporte por carretera
- ↳ Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público
- ↳ Vehicles privats / Vehículos privados
- Altres tipus de transport / Otros tipos de transporte
- ↳ Aeri, marítim i altres / Aéreo, marítimo y otros
- ↳ Transport en general / Transporte en general
- Temes Diversos / Temas Varios
- ↳ Història del transport / Historia del transporte
- ↳ Nou mapa d'elements i cotxeres dels tramvies antics
- ↳ Mapa d'elements històrics a Barcelona (versió 2007)
- ↳ Trobades i esdeveniments / Encuentros y eventos
- ↳ Oci i divertiments / Ocio y divertimentos
- ↳ Comunicats del Fòrum / Comunicados del Foro
- ↳ Suggeriments i proves / Sugerencias y pruebas
- Enllaços
- ↳ Enllaços recomanats / Enlaces recomendados
- ↳ Trenscat.cat
- ↳ Wefer.com
- ↳ Museu del Transport de Barcelona (NOU)
- ↳ Fundación Ferrocarriles Españoles
- ↳ ARCA
- ↳ Autobuses BCN
- ↳ TMB
- ↳ FGC
- ↳ RENFE
- ↳ Amics del Carrilet del Delta de l'Ebre
- ↳ Revista de Ferrocarrils
- ↳ Federació Catalana d'Amics del Ferrocarril
- ↳ Promoció del Transport Públic (PTP)
- ↳ Associació d'Amics del Ferrocarril de Barcelona
- ↳ Agrupació Ferroviària 5a Zona
- ↳ El web del Tren d'Olot
- ↳ Carrilet de Sant Feliu de Guixols a Girona
- ↳ ASSOTRAM
- ↳ Rodalies de Catalunya
- ↳ Rodalia.info
- ↳ ARMF
- ↳ Tren de La Pobla de Llillet
- ↳ Històries del transport per carretera de Catalunya
- ↳ Reclamacions EMT-AMB
- ↳ Associació per la Preservació del Patrimoni Ferroviari i Industrial de Móra la Nova
- ↳ Agrupament Ferroviari de Barcelona
- ↳ Plataforma per a la Defensa d'un Ferrocarril Públic i de Qualitat
- ↳ Con la voluntad de perdurar
- ↳ ADEMAS bloc
- ↳ Red ferroviaria de Barcelona
- ↳ Ferrocarriles de España
- ↳ Bloc de Territori i Sostenibilitat
- ↳ Rails i ferradures
- ↳ Notes de transport públic al Barcelonès Nord
- ↳ Club Ferroviari de Terrassa
- ↳ Associació d’Amics del Ferrocarril de Valls i de L’Alt Camp
- ↳ Gran Metro de Barcelona
- ↳ TB Transportes de Barcelona
- ↳ Bloc d'ACEMA
- ↳ Historias del tren
- ↳ Historia de la Seat
- ↳ Cremallera de Núria
- ↳ Mou-te
- ↳ Tren de Palau
- ↳ Centre de Modelisme Ferroviari de Sabadell (CEMFE)
- ↳ Amics del Bus
- ↳ Ral·li d'Autobusos Clàssics de Barcelona
- ↳ Rails sense fronteres
- ↳ Los tranvías de vapor de España
- ↳ AFEVI Amics del Ferrocarril de Vilanova i la Geltrú
- ↳ ASAFEGI, Associació d’Amics del Ferrocarril de les Comarques Gironines
- ↳ AEHA: Associació d'Estudis Històrics de l'Automoció
- ↳ Grup Ferroviari Mataró
- ↳ Cercle Històric Miquel Biada BCN Mataró
- Índex del fòrum
- Totes les hores són UTC+02:00
- Elimina les galetes
- Privadesa
- Condicions
- Contacta amb nosaltres