Nova senyalització accessible per a invidents als bus TMB

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
Respon
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Nova senyalització accessible per a invidents als bus TMB

Entrada Autor: metring » Dimecres 15/06/2016 12:39

https://noticies.tmb.cat/societat/nova- ... ce=Twitter

15.06.2016
Marta Espinosa

Nova senyalització accessible per a invidents a bord dels autobusos

Els distintius, especialment dissenyats per a persones cegues o amb baixa visió, indiquen en Braille el número de calca de l'autobús a l'interior del vehicle.

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), en col·laboració amb l'ONCE, ha dissenyat i produït una nova senyalització per ajudar les persones invidents o amb discapacitat visual a identificar l'autobús on viatgen.

Es tracta d'uns distintius horitzontals que es col·loquen en un espai informatiu que hi ha sobre les màquines validadores dels autobusos. Al rètol hi apareix la calca (número de quatre xifres que identifica l'autobús en qüestió) en color negre sobre fons groc (ofereix el màxim contrast i és molt útil per a les persones amb visió deficient), i també en Braille, cosa que la fa llegible per als usuaris cecs.

Aquests dies, la senyalització s'ha començat a col·locar als autobusos que dormen a les cotxeres de Ponent i Horta. En poques setmanes es preveu que tota la flota de TMB (més de 1.000 cotxes) oferirà aquesta informació a bord.
Una informació molt útil, ara accessible

El número de calca és una informació que ja duen tots els autobusos de la flota de TMB. La trobem a la part exterior –morro davanter i lateral del vehicle– i també a l'interior del bus, a la zona del conductor. Aquesta xifra identifica el vehicle on estem viatjant i és molt útil si l’usuari té una queixa o dubte sobre el servei, per exemple. Ara bé, aquesta informació no era accessible per a tots els usuaris. Ara, aquesta barrera se supera i fem així un salt endavant en favor de l’accessibilitat universal.

L'accessibilitat és un dels eixos centrals de la política de responsabilitat social de TMB, com ho expressa el Pla Director d'Accessibilitat Universal, que defineix els projectes en què treballa la companyia per garantir la igualtat d'oportunitats en la mobilitat i on també es referma el compromís de l'empresa amb el respecte per la diversitat humana i el dret de tothom a tenir una vida independent.



Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dimecres 15/06/2016 15:03

Jo n'he vist un en un 7800, concretament al 7832.



Respon

Torna a “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”