Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Nova cotxera a Zona Franca TMB
Nova cotxera a Zona Franca TMB
https://noticies.tmb.cat/sala-de-premsa ... _campaign=
TMB construirà a la Zona Franca la cotxera més gran, amb capacitat per a 550 autobusos
L’equipament substituirà dos dels quatre centres operatius actuals i disposarà de la tecnologia més avançada per a flota de gas natural, híbrida i elèctrica.
Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha presentat avui el projecte d’un nou centre operatiu d’autobusos, amb cotxera, tallers i la resta de serveis, que es construirà en uns 90.000 metres quadrats de sòl al polígon industrial de la Zona Franca, als terrenys que actualment ocupen una cotxera i l’espai d’ampliació anomenat Zona Franca Port. El projecte, pressupostat en 52 milions d’euros, s’executarà per fases, amb l’objectiu que estigui finalitzat i en funcionament a finals de l’any 2021.
La xarxa d’autobusos de TMB s’opera des de quatre centres diferents, en què tenen la base 1.085 cotxes, uns 3.000 conductors, 180 comandaments per a la gestió de les línies i 270 operaris de taller: Horta, Triangle (seu també del Centre de Control), Zona Franca i Ponent. El centre de Ponent està afectat pel Pla Director Urbanístic del sector Granvia Llobregat, i ha de desaparèixer a mitjà termini, mentre que els altres tres han arribat al límit de capacitat.
Per contra, la xarxa està en una etapa de redisseny i creixement de l’oferta (s’estan incorporant 66 autobusos més en feiner i més articulats en substitució d’estàndards), així com de reconversió tecnològica per adoptar la tracció elèctrica, cosa que comporta una adaptació obligada de les instal·lacions per al manteniment i la càrrega dels vehicles.
Per satisfer les necessitats operatives i de conservació de la flota de tot el sector Llobregat en el futur pròxim, TMB impulsa la construcció d’una cotxera de nova planta en les dues parcel·les que ja explota al polígon de la Zona Franca, entre els carrers A, Z, 3 i 4. En substitució de l’actual cotxera i sumant-hi l’espai contigu, es planteja la construcció d’un nou centre que funcioni com una base operativa moderna, amb una gran superfície d’estacionament, dos tallers de manteniment, magatzems de recanvis, túnels de rentat, oficines tècniques de suport, estructures d’explotació per a més de 40 línies i múltiples connexions amb les artèries viàries de l’entorn.
L’equipament s’ha dissenyat bàsicament en dos nivells, per superar la barrera de la línia fèrria del port. Una llosa de 25.000 m2 permetrà guanyar capacitat d’estacionament i arribar a un màxim de 550 autobusos, uns 60 més que la suma de les cotxeres actuals de Zona Franca i Ponent. Les instal·lacions estaran preparades per gestionar flota híbrida i elèctrica, amb 40 punts de càrrega, a més dels punts de subministrament de gas natural comprimit i dièsel.
La nova cotxera d’Autobusos de TMB s’ha concebut perquè sigui un referent per les dimensions (es convertirà en la més gran de Barcelona i probablement d’Espanya), la tecnologia aplicada a la construcció, la sostenibilitat i l’ergonomia. Hi treballaran unes 1.500 persones i s’hi podran reparar uns 60 autobusos simultàniament.
Nou taller de material mòbil
La divisió del projecte en lots ha permès avançar l’execució d’una part d’un dels dos tallers de material mòbil, que ja està finalitzada i a punt d’entrar en servei. Aquesta nau consta de quatre línies dobles i permetrà intervenir en vuit autobusos alhora.
La nau, equivalent a un terç del futur taller A, ha suposat una inversió d’1,5 milions d’euros i serà la primera de TMB que comptarà amb climatització, a tall de prova pilot.
TMB construirà a la Zona Franca la cotxera més gran, amb capacitat per a 550 autobusos
L’equipament substituirà dos dels quatre centres operatius actuals i disposarà de la tecnologia més avançada per a flota de gas natural, híbrida i elèctrica.
Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha presentat avui el projecte d’un nou centre operatiu d’autobusos, amb cotxera, tallers i la resta de serveis, que es construirà en uns 90.000 metres quadrats de sòl al polígon industrial de la Zona Franca, als terrenys que actualment ocupen una cotxera i l’espai d’ampliació anomenat Zona Franca Port. El projecte, pressupostat en 52 milions d’euros, s’executarà per fases, amb l’objectiu que estigui finalitzat i en funcionament a finals de l’any 2021.
La xarxa d’autobusos de TMB s’opera des de quatre centres diferents, en què tenen la base 1.085 cotxes, uns 3.000 conductors, 180 comandaments per a la gestió de les línies i 270 operaris de taller: Horta, Triangle (seu també del Centre de Control), Zona Franca i Ponent. El centre de Ponent està afectat pel Pla Director Urbanístic del sector Granvia Llobregat, i ha de desaparèixer a mitjà termini, mentre que els altres tres han arribat al límit de capacitat.
Per contra, la xarxa està en una etapa de redisseny i creixement de l’oferta (s’estan incorporant 66 autobusos més en feiner i més articulats en substitució d’estàndards), així com de reconversió tecnològica per adoptar la tracció elèctrica, cosa que comporta una adaptació obligada de les instal·lacions per al manteniment i la càrrega dels vehicles.
Per satisfer les necessitats operatives i de conservació de la flota de tot el sector Llobregat en el futur pròxim, TMB impulsa la construcció d’una cotxera de nova planta en les dues parcel·les que ja explota al polígon de la Zona Franca, entre els carrers A, Z, 3 i 4. En substitució de l’actual cotxera i sumant-hi l’espai contigu, es planteja la construcció d’un nou centre que funcioni com una base operativa moderna, amb una gran superfície d’estacionament, dos tallers de manteniment, magatzems de recanvis, túnels de rentat, oficines tècniques de suport, estructures d’explotació per a més de 40 línies i múltiples connexions amb les artèries viàries de l’entorn.
L’equipament s’ha dissenyat bàsicament en dos nivells, per superar la barrera de la línia fèrria del port. Una llosa de 25.000 m2 permetrà guanyar capacitat d’estacionament i arribar a un màxim de 550 autobusos, uns 60 més que la suma de les cotxeres actuals de Zona Franca i Ponent. Les instal·lacions estaran preparades per gestionar flota híbrida i elèctrica, amb 40 punts de càrrega, a més dels punts de subministrament de gas natural comprimit i dièsel.
La nova cotxera d’Autobusos de TMB s’ha concebut perquè sigui un referent per les dimensions (es convertirà en la més gran de Barcelona i probablement d’Espanya), la tecnologia aplicada a la construcció, la sostenibilitat i l’ergonomia. Hi treballaran unes 1.500 persones i s’hi podran reparar uns 60 autobusos simultàniament.
Nou taller de material mòbil
La divisió del projecte en lots ha permès avançar l’execució d’una part d’un dels dos tallers de material mòbil, que ja està finalitzada i a punt d’entrar en servei. Aquesta nau consta de quatre línies dobles i permetrà intervenir en vuit autobusos alhora.
La nau, equivalent a un terç del futur taller A, ha suposat una inversió d’1,5 milions d’euros i serà la primera de TMB que comptarà amb climatització, a tall de prova pilot.
Vet aquí el motiu real de la nova cotxera:TMB ha escrit:El centre de Ponent està afectat pel Pla Director Urbanístic del sector Granvia Llobregat, i ha de desaparèixer a mitjà termini, mentre que els altres tres han arribat al límit de capacitat.
https://pemb.cat/imgs/t_projectes/392_x ... via_01.jpg
Els busos de Ponent (L'Hospitalet) s'han de traslladar per donar pas al "pelotazo urbanístic" del PDU GranVia Llobregat.
Fins i tot la més gran d'Europa!! O del món!! Qui sap. Ja trigava TMB a sortir amb alguna cosa que fos "la més gran".TMB ha escrit:La nova cotxera d’Autobusos de TMB s’ha concebut perquè sigui un referent per les dimensions (es convertirà en la més gran de Barcelona i probablement d’Espanya)
I després anem de "sostenibles" i ecològics". Una cotxera climatitzada. Quins pebrots!!TMB ha escrit:[...] i serà la primera de TMB que comptarà amb climatització, a tall de prova pilot.
Salvem l'Estació de França!
Aiii que em pixo!!!!metring ha escrit:https://noticies.tmb.cat/sala-de-premsa ... _campaign=
creixement de l’oferta (s’estan incorporant 66 autobusos més en feiner i més articulats en substitució d’estàndards)
El metro de Barcelona amb motoristes!
- Adolescent barceloní
- N9
- Entrades: 2381
- Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
- Contacta:
Aviam, a l'espai destinat a aparcament no cal, però als tallers sí que cal climatització. A l'hivern es passa molt de fred i a l'estiu molta calor, a dins dels tallers.m.h.t. ha escrit:I després anem de "sostenibles" i ecològics". Una cotxera climatitzada. Quins pebrots!!TMB ha escrit:[...] i serà la primera de TMB que comptarà amb climatització, a tall de prova pilot.
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
Cotxera climatitzada? a l'article diu que son els tallers el que estan climatitzats, no fem demagogia.m.h.t. ha escrit:Vet aquí el motiu real de la nova cotxera:TMB ha escrit:El centre de Ponent està afectat pel Pla Director Urbanístic del sector Granvia Llobregat, i ha de desaparèixer a mitjà termini, mentre que els altres tres han arribat al límit de capacitat.
https://pemb.cat/imgs/t_projectes/392_x ... via_01.jpg
Els busos de Ponent (L'Hospitalet) s'han de traslladar per donar pas al "pelotazo urbanístic" del PDU GranVia Llobregat.
Fins i tot la més gran d'Europa!! O del món!! Qui sap. Ja trigava TMB a sortir amb alguna cosa que fos "la més gran".TMB ha escrit:La nova cotxera d’Autobusos de TMB s’ha concebut perquè sigui un referent per les dimensions (es convertirà en la més gran de Barcelona i probablement d’Espanya)
I després anem de "sostenibles" i ecològics". Una cotxera climatitzada. Quins pebrots!!TMB ha escrit:[...] i serà la primera de TMB que comptarà amb climatització, a tall de prova pilot.
Si Ponent tanca llavors s'haurà de passar-hi la gestió de totes les línies i flota de Ponent a la nova de Zona Franca, que no són poques precisament...
Doncs finals de 2022 com que no.....
I encara li queda i bastant, jo estic destinat alla ara i apenes veig LITERALMENT 3 obrers treballant.
I encara li queda i bastant, jo estic destinat alla ara i apenes veig LITERALMENT 3 obrers treballant.
Una petita actualitzacio sobre aixo.
Primer de tot que sapigueu que al Gener, definitivament tanca la cotxera de Ponent.
Tot pasa a absorbir-ho la cotxera de Zona Franca que com no esta acabada es distribuira en 4 localitzacions diferents (ja que tambe tanca la campa de Anex Port que hi ha al altre canto de la rotonda de la cotxera de la Zona Franca.
1. Cotxera Principal Actual
2. Campa al terreny de la nova cotxera.
3. Campa on entren els busos nous (la que hi ha al carrer K davant de Mercabarna)
4. Nova cotxera pasat el riu vell al Poligon Pratenc.
La nova cotxera de la Zona Franca ha estat 1 any parada, pero problemes estructurals i canvi de empresa cosntructora. Ara ja s'ha licitat de nou i torna a estar en cosntruccio.
Primer de tot que sapigueu que al Gener, definitivament tanca la cotxera de Ponent.
Tot pasa a absorbir-ho la cotxera de Zona Franca que com no esta acabada es distribuira en 4 localitzacions diferents (ja que tambe tanca la campa de Anex Port que hi ha al altre canto de la rotonda de la cotxera de la Zona Franca.
1. Cotxera Principal Actual
2. Campa al terreny de la nova cotxera.
3. Campa on entren els busos nous (la que hi ha al carrer K davant de Mercabarna)
4. Nova cotxera pasat el riu vell al Poligon Pratenc.
La nova cotxera de la Zona Franca ha estat 1 any parada, pero problemes estructurals i canvi de empresa cosntructora. Ara ja s'ha licitat de nou i torna a estar en cosntruccio.