Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!

Nova cotxera a Zona Franca TMB

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
Respon
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23372
Ubicació: Fabra i Puig

Nova cotxera a Zona Franca TMB

Entrada Autor: metring » Dijous 19/07/2018 15:12

https://noticies.tmb.cat/sala-de-premsa ... _campaign=

TMB construirà a la Zona Franca la cotxera més gran, amb capacitat per a 550 autobusos
L’equipament substituirà dos dels quatre centres operatius actuals i disposarà de la tecnologia més avançada per a flota de gas natural, híbrida i elèctrica.


Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha presentat avui el projecte d’un nou centre operatiu d’autobusos, amb cotxera, tallers i la resta de serveis, que es construirà en uns 90.000 metres quadrats de sòl al polígon industrial de la Zona Franca, als terrenys que actualment ocupen una cotxera i l’espai d’ampliació anomenat Zona Franca Port. El projecte, pressupostat en 52 milions d’euros, s’executarà per fases, amb l’objectiu que estigui finalitzat i en funcionament a finals de l’any 2021.

La xarxa d’autobusos de TMB s’opera des de quatre centres diferents, en què tenen la base 1.085 cotxes, uns 3.000 conductors, 180 comandaments per a la gestió de les línies i 270 operaris de taller: Horta, Triangle (seu també del Centre de Control), Zona Franca i Ponent. El centre de Ponent està afectat pel Pla Director Urbanístic del sector Granvia Llobregat, i ha de desaparèixer a mitjà termini, mentre que els altres tres han arribat al límit de capacitat.

Per contra, la xarxa està en una etapa de redisseny i creixement de l’oferta (s’estan incorporant 66 autobusos més en feiner i més articulats en substitució d’estàndards), així com de reconversió tecnològica per adoptar la tracció elèctrica, cosa que comporta una adaptació obligada de les instal·lacions per al manteniment i la càrrega dels vehicles.

Per satisfer les necessitats operatives i de conservació de la flota de tot el sector Llobregat en el futur pròxim, TMB impulsa la construcció d’una cotxera de nova planta en les dues parcel·les que ja explota al polígon de la Zona Franca, entre els carrers A, Z, 3 i 4. En substitució de l’actual cotxera i sumant-hi l’espai contigu, es planteja la construcció d’un nou centre que funcioni com una base operativa moderna, amb una gran superfície d’estacionament, dos tallers de manteniment, magatzems de recanvis, túnels de rentat, oficines tècniques de suport, estructures d’explotació per a més de 40 línies i múltiples connexions amb les artèries viàries de l’entorn.

L’equipament s’ha dissenyat bàsicament en dos nivells, per superar la barrera de la línia fèrria del port. Una llosa de 25.000 m2 permetrà guanyar capacitat d’estacionament i arribar a un màxim de 550 autobusos, uns 60 més que la suma de les cotxeres actuals de Zona Franca i Ponent. Les instal·lacions estaran preparades per gestionar flota híbrida i elèctrica, amb 40 punts de càrrega, a més dels punts de subministrament de gas natural comprimit i dièsel.

La nova cotxera d’Autobusos de TMB s’ha concebut perquè sigui un referent per les dimensions (es convertirà en la més gran de Barcelona i probablement d’Espanya), la tecnologia aplicada a la construcció, la sostenibilitat i l’ergonomia. Hi treballaran unes 1.500 persones i s’hi podran reparar uns 60 autobusos simultàniament.

Nou taller de material mòbil
La divisió del projecte en lots ha permès avançar l’execució d’una part d’un dels dos tallers de material mòbil, que ja està finalitzada i a punt d’entrar en servei. Aquesta nau consta de quatre línies dobles i permetrà intervenir en vuit autobusos alhora.

La nau, equivalent a un terç del futur taller A, ha suposat una inversió d’1,5 milions d’euros i serà la primera de TMB que comptarà amb climatització, a tall de prova pilot.



Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2231
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dijous 19/07/2018 16:00

TMB ha escrit:El centre de Ponent està afectat pel Pla Director Urbanístic del sector Granvia Llobregat, i ha de desaparèixer a mitjà termini, mentre que els altres tres han arribat al límit de capacitat.
Vet aquí el motiu real de la nova cotxera:

https://pemb.cat/imgs/t_projectes/392_x ... via_01.jpg

Els busos de Ponent (L'Hospitalet) s'han de traslladar per donar pas al "pelotazo urbanístic" del PDU GranVia Llobregat.
TMB ha escrit:La nova cotxera d’Autobusos de TMB s’ha concebut perquè sigui un referent per les dimensions (es convertirà en la més gran de Barcelona i probablement d’Espanya)
Fins i tot la més gran d'Europa!! O del món!! Qui sap. Ja trigava TMB a sortir amb alguna cosa que fos "la més gran". :roll:
TMB ha escrit:[...] i serà la primera de TMB que comptarà amb climatització, a tall de prova pilot.
I després anem de "sostenibles" i ecològics". Una cotxera climatitzada. Quins pebrots!! :nono


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23372
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 19/07/2018 17:58




Miquel
Administrador
Entrades: 4440
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dijous 19/07/2018 19:53

metring ha escrit:https://noticies.tmb.cat/sala-de-premsa ... _campaign=

creixement de l’oferta (s’estan incorporant 66 autobusos més en feiner i més articulats en substitució d’estàndards)
Aiii que em pixo!!!! xD xD


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2381
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dijous 19/07/2018 20:50

m.h.t. ha escrit:
TMB ha escrit:[...] i serà la primera de TMB que comptarà amb climatització, a tall de prova pilot.
I després anem de "sostenibles" i ecològics". Una cotxera climatitzada. Quins pebrots!! :nono
Aviam, a l'espai destinat a aparcament no cal, però als tallers sí que cal climatització. A l'hivern es passa molt de fred i a l'estiu molta calor, a dins dels tallers.


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

iFercat
N7
N7
Entrades: 394

Entrada Autor: iFercat » Dijous 19/07/2018 22:58

m.h.t. ha escrit:
TMB ha escrit:El centre de Ponent està afectat pel Pla Director Urbanístic del sector Granvia Llobregat, i ha de desaparèixer a mitjà termini, mentre que els altres tres han arribat al límit de capacitat.
Vet aquí el motiu real de la nova cotxera:

https://pemb.cat/imgs/t_projectes/392_x ... via_01.jpg

Els busos de Ponent (L'Hospitalet) s'han de traslladar per donar pas al "pelotazo urbanístic" del PDU GranVia Llobregat.
TMB ha escrit:La nova cotxera d’Autobusos de TMB s’ha concebut perquè sigui un referent per les dimensions (es convertirà en la més gran de Barcelona i probablement d’Espanya)
Fins i tot la més gran d'Europa!! O del món!! Qui sap. Ja trigava TMB a sortir amb alguna cosa que fos "la més gran". :roll:
TMB ha escrit:[...] i serà la primera de TMB que comptarà amb climatització, a tall de prova pilot.
I després anem de "sostenibles" i ecològics". Una cotxera climatitzada. Quins pebrots!! :nono
Cotxera climatitzada? a l'article diu que son els tallers el que estan climatitzats, no fem demagogia.



Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Divendres 20/07/2018 14:00

Si Ponent tanca llavors s'haurà de passar-hi la gestió de totes les línies i flota de Ponent a la nova de Zona Franca, que no són poques precisament...



iFercat
N7
N7
Entrades: 394

Entrada Autor: iFercat » Divendres 13/01/2023 20:46

Doncs finals de 2022 com que no.....

I encara li queda i bastant, jo estic destinat alla ara i apenes veig LITERALMENT 3 obrers treballant.



iFercat
N7
N7
Entrades: 394

Entrada Autor: iFercat » Dimecres 30/10/2024 1:29

Una petita actualitzacio sobre aixo.

Primer de tot que sapigueu que al Gener, definitivament tanca la cotxera de Ponent.
Tot pasa a absorbir-ho la cotxera de Zona Franca que com no esta acabada es distribuira en 4 localitzacions diferents (ja que tambe tanca la campa de Anex Port que hi ha al altre canto de la rotonda de la cotxera de la Zona Franca.
1. Cotxera Principal Actual
2. Campa al terreny de la nova cotxera.
3. Campa on entren els busos nous (la que hi ha al carrer K davant de Mercabarna)
4. Nova cotxera pasat el riu vell al Poligon Pratenc.

La nova cotxera de la Zona Franca ha estat 1 any parada, pero problemes estructurals i canvi de empresa cosntructora. Ara ja s'ha licitat de nou i torna a estar en cosntruccio.



Respon

Torna a “Autobusos i resta transport públic”