Reordenació de línies TMB a Nou Barris

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 1924
Ubicació: Badalona

Re: Reordenació de línies TMB a Nou Barris

Entrada Autor: m.h.t. » Divendres 11/06/2021 21:27

S'anticipa polèmica per la nova 180. Eix que retalla el seu servei en itinerari i freqüència:
  • Augmenta a 45 min. la freqüència actual de 30 min. dels 80/81. Perd la cadència horària.
  • Deixa de servir la Via Júlia, principal origen/destinació dels veïns de Torre Baró Baixa. Ara s'obligarà a transbord.
  • Deixa de servir Les Roquetes, i ara la 127 haurà d'assumir-ne la demanda. Els furgobusos Sprinter no donen a l'abast, pujen tots plens. Mentre la 81 porta midis.
Proposo la 180 amb 2 cotxes i fent bucle per Roquetes. Això permetria tornar als 30 min. i no deixar penjats els costeruts carrers afectats.


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
oscar440
N7
N7
Entrades: 552
Ubicació: El Putxet i el Farró (Barcelona) / Massamagrell (València)

Entrada Autor: oscar440 » Divendres 11/06/2021 23:51

Abans de la reordenació de línies a Nou Barris, he volgut fer aquesta tarda un viatge amb la linia 82, que em sembla que la única cosa que farà serà canviar el nom per la nova linia 182. A la parada de la pl. Virrei Amat hi havia una informadora. El cotxe que m´ha tocat ha sigut el nº1159, però al pujar veig que a dins està matriculat com a cotxe nº4415. Llavors, és el cotxe nº1159 de Sagalés, i alhora el cotxe nº4415 de TMB??? També he vist el cotxe nº1073 fent el recorregut invers.

He fet un curt viatge de pl. Virrei Amat fins al pg. Valldaura (vegeu fotos propies), i des d´allà, transbordament a la linia H4, fins a casa (el Putxet i el Farró).

El cotxe nº1159, a la pl. Virrei Amat:
DSCF2891.JPG
DSCF2891.JPG (150.06 KiB) Visualitzat 1237 cops
El cotxe nº1159, al pg. Valldaura:
DSCF2895.JPG
DSCF2895.JPG (151.17 KiB) Visualitzat 1237 cops



Avatar de l’usuari
Renfe445  
N10
N10
Entrades: 4168
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dissabte 12/06/2021 15:12

m.h.t. ha escrit:
Divendres 11/06/2021 21:27
S'anticipa polèmica per la nova 180. Eix que retalla el seu servei en itinerari i freqüència:
  • Augmenta a 45 min. la freqüència actual de 30 min. dels 80/81. Perd la cadència horària.
  • Deixa de servir la Via Júlia, principal origen/destinació dels veïns de Torre Baró Baixa. Ara s'obligarà a transbord.
  • Deixa de servir Les Roquetes, i ara la 127 haurà d'assumir-ne la demanda. Els furgobusos Sprinter no donen a l'abast, pujen tots plens. Mentre la 81 porta midis.
Proposo la 180 amb 2 cotxes i fent bucle per Roquetes. Això permetria tornar als 30 min. i no deixar penjats els costeruts carrers afectats.
A mi m'agradaria saber quins son els hàbits de mobilitat que hi ha als usuaris que utilitzen la 81 en la secció del carrer Briquets i Artesania. L'utilizen per anar a Metro Llucmajor? Van a Torre del Baró però esperant al final de Llucmajor? Què fan? I el més important com ho fan per retornar? Utilizen la 11 o la V29?


frankrodriguez.net

Sehr geehrte Fahrgäste, bitte entschuldigen Sie die Verspätung. :suar

Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3647
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Diumenge 13/06/2021 17:12

Normalment van al mercat de Montserrat, i quan més el necessiten és de pujada carregats. De baixada o van caminant tot o caminen un trocet i el V29 o l'11.



Avatar de l’usuari
Renfe445  
N10
N10
Entrades: 4168
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dilluns 14/06/2021 17:45

Coses que veig de la nova xarxa a simple vista, ara que s'ha implementat.

Segons la web de l'AMB, la línia 180 ara és circular, però a la web de TMB, no ho és. Seria interessant que la línia tingués un recorregut circular per Vallbona (entenem circular que només hi ha un punt de final i inici), que l'origen i final fos a Trinitat Nova ja que així ens dóna la oportunitat de donar un recorregut circular per Vallbona i Torre Baró sense tenir un punt al mig del recorregut que ens obliga a validar de nou (això és el que veig), ara bé, si de manera oficiosa hi ha un origen/final creuat, doncs mira, ni idea tu. En resum, donar flexibilitat als usuaris per fer possibles alguns recorreguts en particular.

Àrea Metropolitana:
Captura de pantalla 2021-06-14 171142.png
Captura de pantalla 2021-06-14 171142.png (212.78 KiB) Visualitzat 1001 cops
TMB:
Captura de pantalla 2021-06-14 172213.png
Captura de pantalla 2021-06-14 172213.png (48.39 KiB) Visualitzat 1001 cops
La 182... no tinc res a dir ja que el recorregut és el mateix, no sé com anirà tema freqüències. En resum que en lloc d'anomenar-se 82 (o 082), li han canviat el nombre a 182.

Anem amb les polèmiques:
La 183, que porta un nom tipus Bus de Barri a la seva destinació: "Barris Zona Nord" (una mica eufemístic :x ). No recordo el recorregut d'abans (crec que passava per Can Cuiàs?) però juraria que tenia com dues parts, una per Vallbona i una altra per Ciutat Meridiana. Bé, es pot dir que al menys el circuit sembla més senzill d'entendre.

Per últim la 62... aiiiaiaiai, aquesta portarà cua eh? A veure, visualment el circuit per Torre Baró / Ciutat Meridiana / Can Cuiàs ÉS IDÈNTIC AL DE LA 76, excepte un detall, la 76 es desvia per apropar-se al metro de Torre Baró i s'endinsa una mica per Vallbona. Una de dues: han canviat de decisió a darrera hora, o s'han equivocat en l'actualització del plànol. A veure l'unic canvi que han fet és deixar de fer un recorregut que segueix fent la 76 com he dit.
62:
circuit62.png
circuit62.png (351.3 KiB) Visualitzat 1001 cops
76:
circuit76.jpg
circuit76.jpg (129.56 KiB) Visualitzat 1001 cops
A més, la 62 tindrà el final a Metro Clot però abans d'arribar fa una volta pel carrer Consell de Cent amb Meridiana (hi ha una parada allà), que està relativament a prop del metro de Glòries (a veure, són quasi 600-700 metres caminant i amb totes les obres serà força complicat arribar, però apropar-se s'apropa). A més que també tens Sagrera on hi ha més possibilitats d'enllaç. A més que a Glòries hi ha un centre comercial tot maco, molt cèntric etc. Espera, encara hi ha més! Per tornar, si no vols agafar el metro per la raó que sigui tens la V25 i a Clot pots transbordar amb la 62 si utilitzes un títol multiviatge en lloc d'un abonament. I si tens l'abonament tornes a la parada aquesta que he dit i valides altre cop a Clot sense problema.
glories.png
glories.png (116.85 KiB) Visualitzat 1001 cops
Per últim, el tema del pas de la línia 81 per Roquetes... Bé, tenim les línies 11, 27, V29 i D40 (i no oblidem metro línia 3) per arribar a Roquetes, i si es requereix més precisió està la 127.

Ah i el tema del bus a demanda, bé, mentre es doni un servei correcte (i els usuaris es comportin bé) se suposa que no hi ha cap problema.


frankrodriguez.net

Sehr geehrte Fahrgäste, bitte entschuldigen Sie die Verspätung. :suar

Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2331
Ubicació: Entre el Barcelonès i el Pla de l'Estany
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dilluns 14/06/2021 20:22

Renfe445 ha escrit:
Dilluns 14/06/2021 17:45
Per últim, el tema del pas de la línia 81 per Roquetes... Bé, tenim les línies 11, 27, V29 i D40 (i no oblidem metro línia 3) per arribar a Roquetes, i si es requereix més precisió està la 127.
Seguint aquest argument, les línies 133, 135, 141... no tindrien utilitat perquè "ja tenim altres línies (i no oblidem metro) per arribar-hi". El tema és que aquestes línies estan per algun motiu.

El tema concret de la 127 és que serveix una part del barri i la 81 en servia una altra. Tot i passar per carrers que aparentment estan l'un al costat de l'altre, hi ha un desnivell força considerable. L'ús de la 81 a Roquetes era, com ha comentat l'Ecomobisostrans, per apropar al veïnat des del mercat de Montserrat fins a casa seva i tant la 81 com la 127 complien perfectament aquesta funció. I tal i com han deixat ara la 127, aquesta funció no es compleix, de tal manera que les persones de la zona, en gran part gent gran, per cert, han de baixar o pujar una quantitat considerable d'escales o bé carrers amb pendents força pronunciades.

Aquí hi veig dues solucions: la primera seria que, alternadament, cada expedició de la 127 anés per una banda (una per dalt, l'altra per baix). L'altra opció seria un bus, ja sigui bus de barri a l'estil del 133 o del 135, o un bus a la demanda a l'estil del 199.


Juanjo Rubio. Frontend & Backend Developer. Faig coses a ACEMA, ARCA, Amics del Bus, #busclassicbcn i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
metring  
Administrador
Entrades: 22923
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 14/06/2021 21:21

Renfe445 ha escrit:
Dilluns 14/06/2021 17:45


Per últim la 62... aiiiaiaiai, aquesta portarà cua eh? A veure, visualment el circuit per Torre Baró / Ciutat Meridiana / Can Cuiàs ÉS IDÈNTIC AL DE LA 76, excepte un detall, la 76 es desvia per apropar-se al metro de Torre Baró i s'endinsa una mica per Vallbona. Una de dues: han canviat de decisió a darrera hora, o s'han equivocat en l'actualització del plànol. A veure l'unic canvi que han fet és deixar de fer un recorregut que segueix fent la 76 com he dit.
62:
circuit62.png
76:
circuit76.jpg
A més, la 62 tindrà el final a Metro Clot però abans d'arribar fa una volta pel carrer Consell de Cent amb Meridiana (hi ha una parada allà), que està relativament a prop del metro de Glòries (a veure, són quasi 600-700 metres caminant i amb totes les obres serà força complicat arribar, però apropar-se s'apropa). A més que també tens Sagrera on hi ha més possibilitats d'enllaç. A més que a Glòries hi ha un centre comercial tot maco, molt cèntric etc. Espera, encara hi ha més! Per tornar, si no vols agafar el metro per la raó que sigui tens la V25 i a Clot pots transbordar amb la 62 si utilitzes un títol multiviatge en lloc d'un abonament. I si tens l'abonament tornes a la parada aquesta que he dit i valides altre cop a Clot sense problema.
glories.png
Tema 62: recorda que el gran problema és que ja no connecta amb Catalunya, què té a veure el V25? Pensa que a nosaltres no ens passa, però hi ha gent amb fòbia a viatjar sota terra, o amb mobilitat reduïda, i el fet de tenir Glòries a 700 metres li suposa un bon problema, és què no tant sols han pensat en què Clot L1 no està adaptada, és de jutjat de guàrdia, no farem agafar la L2 fins a Universitat per transbordar a L1! A Sagrera encara, però haurà més saturació d'usuaris per anar al centre. I tal com diu l'Adolescent Barceloní, si les línies de bus eren com eren, doncs per algun tema seria. Sobre el centre comercial, imagino que qui vol o necessita un transport directe al centre, li relliscarà bastant.



Avatar de l’usuari
Renfe445  
N10
N10
Entrades: 4168
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dilluns 14/06/2021 22:37

Recorda que tens com a oportunitats d'enllaç al metro adaptades a Fabra i Puig i Sagrera (sobretot la darrera ja que hi ha un munt més de possibilitats d'intercanvi).

En quant a les persones amb fòbia a viatjar sota terra. Aquí es poden fer tallers per acostumar-se a viatjar amb el metro, seria molt interessant ja que així atrauria a mols més usuaris. Recordeu que FGC ho va fer una temporada... Penso que cal fer una societat pro-metro en lloc de pro-bus, sempre que sigui possible.

Acabant amb el tema 62... què hi ha d'interessant a la Plaça Catalunya? És que a mig camí tens moltes alternatives: una d'aquestes com he dit és Glòries, però és que tens l'Hipercor de la Meridiana, el SOM Multiespai a Can Dragó, etc. Què passa amb Sant Andreu i Nou Barris, és que no són maques i cèntriques o què? :D Tens uns parcs i carrers que ja voldrien tenir Ciutat Vella i l'Eixample.

A veure si treballes a prop de Plaça Catalunya i no vols agafar el metro puc entendre les queixes, quan són per motius inapel·lables. Però es que per altres coses es pot fer un canvi de mentalitat.

No hauré entès el motiu de les queixes, d'acord, ho sento i demano disculpes, però humilment vull proposar-vos alternatives, més que res per apreciar els nostres barris.


frankrodriguez.net

Sehr geehrte Fahrgäste, bitte entschuldigen Sie die Verspätung. :suar

Miquel
Administrador
Entrades: 4221
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dilluns 14/06/2021 23:05

metring ha escrit:
Dilluns 14/06/2021 21:21


Tema 62: recorda que el gran problema és que ja no connecta amb Catalunya, què té a veure el V25? Pensa que a nosaltres no ens passa, però hi ha gent amb fòbia a viatjar sota terra, o amb mobilitat reduïda, i el fet de tenir Glòries a 700 metres li suposa un bon problema, és què no tant sols han pensat en què Clot L1 no està adaptada, és de jutjat de guàrdia, no farem agafar la L2 fins a Universitat per transbordar a L1! A Sagrera encara, però haurà més saturació d'usuaris per anar al centre. I tal com diu l'Adolescent Barceloní, si les línies de bus eren com eren, doncs per algun tema seria. Sobre el centre comercial, imagino que qui vol o necessita un transport directe al centre, li relliscarà bastant.
Aviam, jo penso que el final a Clot de la 62 pels usuaris que han de continuar amb metro no ha de ser un problema. Abans d'arribar a Clot el bus ha passat per Fabra i Puig, La Sagrera i Navas i totes elles són estacions adaptades. (I de baixar abans del bus, arribes a Clot abans amb el metro que amb el bus), i a nivell de la L1, tant fa que aquests usuaris entrin per una estació o una altre si van en la mateixa direcció.

Aquí el problema de la 62 que jo veig, és que de base fins ara no complia els horaris de pas i solien anar tard de forma habitual, amb les evidents queixes dels usuaris de la part alta de la línia, que són els que no tenen gaire alternativa (com si que tenen els del centre de Barcelona). Entenc que l'empresa ha volgut millorar el servei de comunicació Ciutat Meridiana <-> Barcelona amb un reforç en freqüència del 62 sense augment dels torns, d'aquí la retallada pel costat baix.

De la zona de Catalunya - Glòries, en bus hi ha el 7 i l'H12, que realment tenen unes freqüències molt bones. No obstant, sí que penso que la 62 hauria d'haver prioritzat anar a buscar aquestes dues línies i no tant quedar-se amb el metro. Entenc que la situació a Glòries a dia d'avui és caòtica i és impossible fer un final per allà.

Penso que un punt equilibrat hagués estat que baixés una mica més, dirèctament fins a Glòries, per Av. Meridiana i Badajoz, posant una parada abans de la Gran Via (per fer enllaç amb el 7 i H12 sentit Llobregat). I d'aquí fer la volteta com el V25 per Diagonal, Ciutat de Granada i Tànger (on faria enllaç amb l'H14).
D'aquí, el bus podria tornar amunt per Badajoz, o continuar fins a Padilla i pujar per aquest carrer fins recuperar el recorregut habitual camí a la part alta. Així podria enllaçar bé amb el 7 i H12 a Gran Via sentit Besòs.

Potser que amb 1 cotxe més a la línia podrien fer això i mantenir la nova freqüència.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
metring  
Administrador
Entrades: 22923
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 14/06/2021 23:11

Renfe445 ha escrit:
Dilluns 14/06/2021 22:37
Recorda que tens com a oportunitats d'enllaç al metro adaptades a Fabra i Puig i Sagrera (sobretot la darrera ja que hi ha un munt més de possibilitats d'intercanvi).

En quant a les persones amb fòbia a viatjar sota terra. Aquí es poden fer tallers per acostumar-se a viatjar amb el metro, seria molt interessant ja que així atrauria a mols més usuaris. Recordeu que FGC ho va fer una temporada... Penso que cal fer una societat pro-metro en lloc de pro-bus, sempre que sigui possible.

Acabant amb el tema 62... què hi ha d'interessant a la Plaça Catalunya? És que a mig camí tens moltes alternatives: una d'aquestes com he dit és Glòries, però és que tens l'Hipercor de la Meridiana, el SOM Multiespai a Can Dragó, etc. Què passa amb Sant Andreu i Nou Barris, és que no són maques i cèntriques o què? :D Tens uns parcs i carrers que ja voldrien tenir Ciutat Vella i l'Eixample.

A veure si treballes a prop de Plaça Catalunya i no vols agafar el metro puc entendre les queixes, quan són per motius inapel·lables. Però es que per altres coses es pot fer un canvi de mentalitat.

No hauré entès el motiu de les queixes, d'acord, ho sento i demano disculpes, però humilment vull proposar-vos alternatives, més que res per apreciar els nostres barris.
No, si t'ho has exposat alternatives, i en tot moment amb educació, no em queixo pas per aquesta banda no t'has de disculpar. Una cosa que no entenc és lo dels centres comercials, només n'agafen busos per anar a aquests? :x



Avatar de l’usuari
Renfe445  
N10
N10
Entrades: 4168
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dilluns 14/06/2021 23:19

No ho sé es que només he dit centres comercials per posar exemples que a em semblen lògics, però pot ser qualsevol equipament que ens trobem a la Meridiana. :)


frankrodriguez.net

Sehr geehrte Fahrgäste, bitte entschuldigen Sie die Verspätung. :suar

Avatar de l’usuari
oscar440
N7
N7
Entrades: 552
Ubicació: El Putxet i el Farró (Barcelona) / Massamagrell (València)

Entrada Autor: oscar440 » Dimarts 15/06/2021 0:02

Ara, el 62 sembla una llançadora del Metro, el que posa als inidicadors del busos al frontal és: 62 <M> Clot

Ho han fet de la mateixa manera que al 96, que posa desde fa molts anys: 96 <M> Sagrera

És com si fos obligatori utilitzar el metro abans o després, no ho entenc.

També podrien posar: 39 <M> Urquinaona, per expemple, i no ho posen.

O també: H6 Fins a <M> Fabra i Puig, etc, etc, etc, etc,

P.D Hi ha gent a qui no li agrada viatjar amb el metro, i no té res a veure amb la por a viatjar sota terra.



Avatar de l’usuari
metring  
Administrador
Entrades: 22923
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 15/06/2021 7:39

Cert, hi ha gent que té fòbia, i gent a la que simplement no li agrada anar en metro. El cas és que el 62 anava ple, per alguna cosa sería, i van i la retallen, enlloc d'augmentar freqüències sense trampes, afegint autobusos.



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3647
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dimarts 15/06/2021 11:22

Imatge
Un altre 91 >:(
Ja més enllà de la retallada, l'absurd de fer el canvi de sentit en un lloc i la parada de regulació en un altre. Tant costava posar-la a Consell de Cent, o millor encara, a Meridiana-Independència, abans de girar? Inclús encara que la parada de Consell de Cent la facin "origen", a la següent tocarà esperar una bona estona, per tant deixen quasi inútil aquell troç del recorregut.



iFercat
N7
N7
Entrades: 329

Entrada Autor: iFercat » Dimarts 15/06/2021 11:44

Miquel ha escrit:
Dilluns 14/06/2021 23:05
metring ha escrit:
Dilluns 14/06/2021 21:21


Tema 62: recorda que el gran problema és que ja no connecta amb Catalunya, què té a veure el V25? Pensa que a nosaltres no ens passa, però hi ha gent amb fòbia a viatjar sota terra, o amb mobilitat reduïda, i el fet de tenir Glòries a 700 metres li suposa un bon problema, és què no tant sols han pensat en què Clot L1 no està adaptada, és de jutjat de guàrdia, no farem agafar la L2 fins a Universitat per transbordar a L1! A Sagrera encara, però haurà més saturació d'usuaris per anar al centre. I tal com diu l'Adolescent Barceloní, si les línies de bus eren com eren, doncs per algun tema seria. Sobre el centre comercial, imagino que qui vol o necessita un transport directe al centre, li relliscarà bastant.
Aviam, jo penso que el final a Clot de la 62 pels usuaris que han de continuar amb metro no ha de ser un problema. Abans d'arribar a Clot el bus ha passat per Fabra i Puig, La Sagrera i Navas i totes elles són estacions adaptades. (I de baixar abans del bus, arribes a Clot abans amb el metro que amb el bus), i a nivell de la L1, tant fa que aquests usuaris entrin per una estació o una altre si van en la mateixa direcció.

Aquí el problema de la 62 que jo veig, és que de base fins ara no complia els horaris de pas i solien anar tard de forma habitual, amb les evidents queixes dels usuaris de la part alta de la línia, que són els que no tenen gaire alternativa (com si que tenen els del centre de Barcelona). Entenc que l'empresa ha volgut millorar el servei de comunicació Ciutat Meridiana <-> Barcelona amb un reforç en freqüència del 62 sense augment dels torns, d'aquí la retallada pel costat baix.

De la zona de Catalunya - Glòries, en bus hi ha el 7 i l'H12, que realment tenen unes freqüències molt bones. No obstant, sí que penso que la 62 hauria d'haver prioritzat anar a buscar aquestes dues línies i no tant quedar-se amb el metro. Entenc que la situació a Glòries a dia d'avui és caòtica i és impossible fer un final per allà.

Penso que un punt equilibrat hagués estat que baixés una mica més, dirèctament fins a Glòries, per Av. Meridiana i Badajoz, posant una parada abans de la Gran Via (per fer enllaç amb el 7 i H12 sentit Llobregat). I d'aquí fer la volteta com el V25 per Diagonal, Ciutat de Granada i Tànger (on faria enllaç amb l'H14).
D'aquí, el bus podria tornar amunt per Badajoz, o continuar fins a Padilla i pujar per aquest carrer fins recuperar el recorregut habitual camí a la part alta. Així podria enllaçar bé amb el 7 i H12 a Gran Via sentit Besòs.

Potser que amb 1 cotxe més a la línia podrien fer això i mantenir la nova freqüència.
Crec que teniu un concepte bastant erroni de la 62.

Per començar no es veritat que la línia anava tard de forma habitual, pero res més lluny de la realitat. Era una línia que anava molt bé de temps i que casi mai s'anava tard.

La línia de baixada a partir de Clot portava bastanta poca gent(però bastanta bastanta poca) , tampoc és veritat que anés plena de forma habitual.

Dirrecio C. Meridiana des de plaça cat si que anava una mica més plena, però tampoc re de l'altre món.

A vegades llegeixo coses Qe Nose d'on les treieu i no va a males he, pero m'ha sobtat que siguin opinions tan contràries a la realitat.
Com lo de que la 111 te mala freqüència i va cada 30 mi s, o que el bus a demanda es un fracàs. Veig a vegades unes afirmacions tan desviades de la realitat. I repeteixo no va a males. Ni es un atac ni re semblant.

Y ojo que estic en contra de la retallada.



Avatar de l’usuari
metring  
Administrador
Entrades: 22923
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 15/06/2021 13:04

iFercat ha escrit:
Dimarts 15/06/2021 11:44
Miquel ha escrit:
Dilluns 14/06/2021 23:05
metring ha escrit:
Dilluns 14/06/2021 21:21


Tema 62: recorda que el gran problema és que ja no connecta amb Catalunya, què té a veure el V25? Pensa que a nosaltres no ens passa, però hi ha gent amb fòbia a viatjar sota terra, o amb mobilitat reduïda, i el fet de tenir Glòries a 700 metres li suposa un bon problema, és què no tant sols han pensat en què Clot L1 no està adaptada, és de jutjat de guàrdia, no farem agafar la L2 fins a Universitat per transbordar a L1! A Sagrera encara, però haurà més saturació d'usuaris per anar al centre. I tal com diu l'Adolescent Barceloní, si les línies de bus eren com eren, doncs per algun tema seria. Sobre el centre comercial, imagino que qui vol o necessita un transport directe al centre, li relliscarà bastant.
Aviam, jo penso que el final a Clot de la 62 pels usuaris que han de continuar amb metro no ha de ser un problema. Abans d'arribar a Clot el bus ha passat per Fabra i Puig, La Sagrera i Navas i totes elles són estacions adaptades. (I de baixar abans del bus, arribes a Clot abans amb el metro que amb el bus), i a nivell de la L1, tant fa que aquests usuaris entrin per una estació o una altre si van en la mateixa direcció.

Aquí el problema de la 62 que jo veig, és que de base fins ara no complia els horaris de pas i solien anar tard de forma habitual, amb les evidents queixes dels usuaris de la part alta de la línia, que són els que no tenen gaire alternativa (com si que tenen els del centre de Barcelona). Entenc que l'empresa ha volgut millorar el servei de comunicació Ciutat Meridiana <-> Barcelona amb un reforç en freqüència del 62 sense augment dels torns, d'aquí la retallada pel costat baix.

De la zona de Catalunya - Glòries, en bus hi ha el 7 i l'H12, que realment tenen unes freqüències molt bones. No obstant, sí que penso que la 62 hauria d'haver prioritzat anar a buscar aquestes dues línies i no tant quedar-se amb el metro. Entenc que la situació a Glòries a dia d'avui és caòtica i és impossible fer un final per allà.

Penso que un punt equilibrat hagués estat que baixés una mica més, dirèctament fins a Glòries, per Av. Meridiana i Badajoz, posant una parada abans de la Gran Via (per fer enllaç amb el 7 i H12 sentit Llobregat). I d'aquí fer la volteta com el V25 per Diagonal, Ciutat de Granada i Tànger (on faria enllaç amb l'H14).
D'aquí, el bus podria tornar amunt per Badajoz, o continuar fins a Padilla i pujar per aquest carrer fins recuperar el recorregut habitual camí a la part alta. Així podria enllaçar bé amb el 7 i H12 a Gran Via sentit Besòs.

Potser que amb 1 cotxe més a la línia podrien fer això i mantenir la nova freqüència.
Crec que teniu un concepte bastant erroni de la 62.

Per començar no es veritat que la línia anava tard de forma habitual, pero res més lluny de la realitat. Era una línia que anava molt bé de temps i que casi mai s'anava tard.

La línia de baixada a partir de Clot portava bastanta poca gent(però bastanta bastanta poca) , tampoc és veritat que anés plena de forma habitual.

Dirrecio C. Meridiana des de plaça cat si que anava una mica més plena, però tampoc re de l'altre món.

A vegades llegeixo coses Qe Nose d'on les treieu i no va a males he, pero m'ha sobtat que siguin opinions tan contràries a la realitat.
Com lo de que la 111 te mala freqüència i va cada 30 mi s, o que el bus a demanda es un fracàs. Veig a vegades unes afirmacions tan desviades de la realitat. I repeteixo no va a males. Ni es un atac ni re semblant.

Y ojo que estic en contra de la retallada.
Si no hagués tingut tant poca freqüència, segurament l'hauria agafat més gent, i jo sí l'havia vist plena cap a Catalunya. Però clar, tampoc puc donar estadístiques. I gràcies per l'opinió, tot es pot dir des del respecte.



iFercat
N7
N7
Entrades: 329

Entrada Autor: iFercat » Dimecres 16/06/2021 12:23

metring ha escrit:
Dimarts 15/06/2021 13:04
iFercat ha escrit:
Dimarts 15/06/2021 11:44
Miquel ha escrit:
Dilluns 14/06/2021 23:05


Aviam, jo penso que el final a Clot de la 62 pels usuaris que han de continuar amb metro no ha de ser un problema. Abans d'arribar a Clot el bus ha passat per Fabra i Puig, La Sagrera i Navas i totes elles són estacions adaptades. (I de baixar abans del bus, arribes a Clot abans amb el metro que amb el bus), i a nivell de la L1, tant fa que aquests usuaris entrin per una estació o una altre si van en la mateixa direcció.

Aquí el problema de la 62 que jo veig, és que de base fins ara no complia els horaris de pas i solien anar tard de forma habitual, amb les evidents queixes dels usuaris de la part alta de la línia, que són els que no tenen gaire alternativa (com si que tenen els del centre de Barcelona). Entenc que l'empresa ha volgut millorar el servei de comunicació Ciutat Meridiana <-> Barcelona amb un reforç en freqüència del 62 sense augment dels torns, d'aquí la retallada pel costat baix.

De la zona de Catalunya - Glòries, en bus hi ha el 7 i l'H12, que realment tenen unes freqüències molt bones. No obstant, sí que penso que la 62 hauria d'haver prioritzat anar a buscar aquestes dues línies i no tant quedar-se amb el metro. Entenc que la situació a Glòries a dia d'avui és caòtica i és impossible fer un final per allà.

Penso que un punt equilibrat hagués estat que baixés una mica més, dirèctament fins a Glòries, per Av. Meridiana i Badajoz, posant una parada abans de la Gran Via (per fer enllaç amb el 7 i H12 sentit Llobregat). I d'aquí fer la volteta com el V25 per Diagonal, Ciutat de Granada i Tànger (on faria enllaç amb l'H14).
D'aquí, el bus podria tornar amunt per Badajoz, o continuar fins a Padilla i pujar per aquest carrer fins recuperar el recorregut habitual camí a la part alta. Així podria enllaçar bé amb el 7 i H12 a Gran Via sentit Besòs.

Potser que amb 1 cotxe més a la línia podrien fer això i mantenir la nova freqüència.
Crec que teniu un concepte bastant erroni de la 62.

Per començar no es veritat que la línia anava tard de forma habitual, pero res més lluny de la realitat. Era una línia que anava molt bé de temps i que casi mai s'anava tard.

La línia de baixada a partir de Clot portava bastanta poca gent(però bastanta bastanta poca) , tampoc és veritat que anés plena de forma habitual.

Dirrecio C. Meridiana des de plaça cat si que anava una mica més plena, però tampoc re de l'altre món.

A vegades llegeixo coses Qe Nose d'on les treieu i no va a males he, pero m'ha sobtat que siguin opinions tan contràries a la realitat.
Com lo de que la 111 te mala freqüència i va cada 30 mi s, o que el bus a demanda es un fracàs. Veig a vegades unes afirmacions tan desviades de la realitat. I repeteixo no va a males. Ni es un atac ni re semblant.

Y ojo que estic en contra de la retallada.
Si no hagués tingut tant poca freqüència, segurament l'hauria agafat més gent, i jo sí l'havia vist plena cap a Catalunya. Però clar, tampoc puc donar estadístiques. I gràcies per l'opinió, tot es pot dir des del respecte.
Que algún día, molt en concret en una volta puntual pogués anar ple cap a Catalunya? Pues clar que pot ser.
Pero vamos el 95% dels cops no. A partir de Clot poca gent pujaba o baixaba.

I si potser amb millors freqüències tot hages sigut diferent, o reconvertinla a la D60.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5368
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimecres 16/06/2021 15:38

oscar440 ha escrit:
Dimarts 15/06/2021 0:02
Ara, el 62 sembla una llançadora del Metro, el que posa als inidicadors del busos al frontal és: 62 <M> Clot

Ho han fet de la mateixa manera que al 96, que posa desde fa molts anys: 96 <M> Sagrera

És com si fos obligatori utilitzar el metro abans o després, no ho entenc.
Era típic de línies, moltes interurbanes (però no sempre) "de numeració alta" (no m'atreviria a dir "secundàries"), per exemple:
501 <M> Sagrera - Badalona
503 <M> Glòries - Badalona
506 <M> Clot - Badalona
401 <M> Alfons X - Rbla. Carmel
203 <M> Torras i Bages - Santa Coloma

Amb les que tenien origen/final a Pl. Espanya no ho feien, imagino que perquè seria una mica absurd substituir la total concreció que és "Pl. Espanya" per "<M> Espanya".

Sí, d'alguna manera la 96 i la 62 s'han anat "assimilant" a aquelles altres, com volent insinuar que la gent s'hi desplaça per acabar agafant el metro, i que si ja tinguessin el metro a la seva zona l'hi agafarien directament i ni tan sols utilitzarien la línia de bus.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

França451
N9
N9
Entrades: 1872
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,15,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Divendres 18/06/2021 16:49

En primer lugar, pido disculpas si he ofendido a alguien, que yo sepa no he faltado el respeto. Tan sólo dije que me parece increíble que sólo se quedase del recorte del 62 como si el destrozo hecho en Nou Barris Nord no existiera. En ningún momento he insultado a nadie.

En segundo lugar, si no he podido responder antes es porque he estado ocupado y no he podido conectarme. No siempre me conecto de continuo, los administradores si pueden ver las conexiones de los usuarios sabrán que así como hay épocas que me conecto varios días seguidos, hay otras que pueden pasar semanas o meses sin que huela el foro. Y tampoco he respondido porque según las normas del foro se deben evitar peleas y subidas de tono, y algunas veces leo cosas que me dan ganas de comerme a alguien, como muchos de vosotros deseáis comerme a mí cuando leéis comentarios míos. No siempre hay que entrar al trapo y en algunas ocasiones es mejor callar en el momento antes que soltar un vocabulario que no deseas soltar, ya que te resulta imposible medir las palabras. Por ello en ese momento es mejor leer, pensar sapos y culebras y responder en frío otro día. ;)

En tercer lugar se ha dicho que no aporto soluciones o aportaciones. Un par de páginas atrás he dado una visión de Nou Barris Nord con las noticias que tenía hasta el momento, de hecho Frank me dijo que el 183 finalmente se creaba, por lo cual replanteé mis sugerencias de líneas en la zona contando con las nuevas noticias.

En cuarto lugar, el 62 si me dicen que se recorta para posteriormente crear el D60 (o D10), sí que apoyó la idea: vale más tener una chapuza unos meses si luego vas a tener una línea de calidad. Eso habría que investigarlo, si son esos los planes de TMB.

En quinto lugar y ligado al cuarto: si TMB no hubiera tocado el 62 y mañana de golpe y porrazo lo líquida y crea el D60 tal como lo conocemos en el proyecto, es decir de Can Cuiás a Pla de Palau por Meridiana, Pujades, Picasso y M. argentera, la gente igualmente se va a quejar porque dirá que pierden la conexión con Plaza y saldrá a escribir el grupito que dice que en Pla de Palau no hay nada ni te lleva al centro. Conociendo la forma de actuar de TMB, si el futuro es crear la D60, ya que el trazado desde Clot no tiene nada que ver con el 62 de antes, es mejor preparar a la gente para la nueva alternativa cortando la línea en el tramo donde se va a desviar. El hecho de que no bajé a Glòries, os recuerdo que la zona sigue en obras y es un follón tener que desviar el trazado cada mes a medida que se haga esto o aquello. TMB quiso quitarse ese quebradero de cabeza del medio y dejó la línea en un punto suficientemente alejado de las obras para no tener que mover paradas. Respecto al D60, averiguar si TMB tiene intención de recuperar esa línea del proyecto original de NXB y si no es así, exigirlo hasta que nos escuchen. Vender la D50 como alternativa no cuela, no van por el mismo sitio.

En sexto lugar, se ha de ver por qué se ha recortado el 62: aumento de frecuencia en la línea con los mismos coches a coste cero. Solución: pedir a TMB que deje de jugar a aumentar frecuencias Mode Low Cost: salen perjudicados todos por no rascarse un poco el bolsillo.

En séptimo lugar, este hilo se refiere a la reordenación de líneas en Nou Barris Nord, el recorte del 62 quizás sería más adecuado tratarlo en un hilo aparte por lo que es un off-topic, ya que queda fuera del distrito la zona afectada.

En octavo lugar, y siguiendo con el off-topic, se ha comentado que el V25 no soluciona el problema, o no pinta nada, o algo similar. Al contrario, en primer lugar, el 62 te deja y te coge en ambas paradas de la Meridiana del área d'intercanvi Clot. No necesariamente tienes que ir al metro, en este intercambiador hay otras opciones: H10, 33, 34 y B24 para moverte por Mallorca-Valéncia, y el V25 que para en ambas paradas, para moverte por Meridiana. Es cierto que no te deja precisamente cerca del Metro Glòries si va una persona PMR, pero esto también es provisional: cuando se remodeló la estación de metro, se puso ascensor en la salida Meridiana porque allí estaba la actual parada de Tram, cuando se acaben las obras de la plaza y la parada de Tram se desplace delante de la biblioteca, pondrán un ascensor en la salida de metro que hay delante de dicha biblioteca, lo cual si el 62 siguiera finalizando en Clot para entonces, el V25 te deja mucho más cerca de esta salida si tu destino es el metro. Así que el V25 como alternativa para llegar a Glòries desde Clot no es ninguna tontería, porque cumple bien ese papel. Si no tienes problemas de PMR, la salida de Badajoz es la más cercana al bus en ambas direcciones, si bien la de la biblio sentido Nova Icaria te evita cruzar la calle.

Y en noveno lugar no tengo mucho más que añadir, salvo el tema 127: está claro que hay que hacer algo, porque por lo comentado respecto a los usuarios del 81, meter el 127 pero que deje de recorrer un trozo de Rodrigo Caro sigue teniendo un problema para la gente mayor. Evidentemente cuando se habla de los fuertes desniveles que hay allí hay que subir allí y ver cómo está la zona para entender cuál es el problema, no quedarse en Virrei Amat o Llucmajor y creer que todo Nou Barris es así. Yo no sabía lo del mercado de Montserrat pero imaginaba que tenía que ver o con el mercado, o con algún CAP, o algún centro de servicios, o algo similar, el hecho de que existieran el 81 y el 127 y cada uno fuera por un lado, para confluir luego en un punto común. En ese sentido mi propuesta sobre la solución al problema sí ha errado el tiro, pues aumentar la frecuencia del 127 no soluciona el problema de dejar una calle sin bus, pero sí se encamina a la solución que proponéis, que haya una variante en la línea que sea recorrida por el 50% de los servicios, y para ello hay que aumentar la frecuencia en la línea o dejar tirada a la mitad de la gente el doble de tiempo, ya que nuestro querido 199 no llega allí. El problema de la parte alta de Roquetes no es como quitar el 32 y crear D40 y V29, no tiene absolutamente nada que ver con líneas de bus generales, es un problema de bus de barri. Fijaros de hecho que al menos hasta ahora y que yo sepa, el V29 y el 11 no paran en el mercado, pero existe allí una parada para el 127 y el 81. Esa parada estaba allí para lo que ha explicado Juanjo y dicha parada daba sentido a ambas líneas que paraban allí por el tipo de personas que las usaban. Al sacar el 81 creas un problema a la gente de ese barrio cuando tiene que subir del mercado con la compra. Y alternativas no es que haya muchas. Un Día en la confluencia de Mina de la Ciutat con Pla de Fornells, especialmente pequeño y poco más.

Tema Vallbona... Pues sinceramente poner como solución a una reducción de servicio drástica el 199 no sirve. Primero porque el 199 es un solo coche, con lo cual si lo necesitas en un momento puntual para ese momento y se encuentra por Torre Baró te puede dar unos diez minutos o quince de espera tranquilamente hasta que llegue. No es así como se hacen las cosas, y esto a pequeña escala. Yo estuve dos semanas evaluando el bus a demanda de Sant Sadurní y allí las pedanías están muy alejadas, por lo que la gente que tenía una urgencia en el peor de los casos eran 15 minutos hasta que llegase el bus. Vale que la comparación es distinta al ser Torre Baró y Vallbona mucho más pequeños, pero el ejemplo es suficiente para que una urbanización separada del resto como es Vallbona suponga que a ciertas horas el 199 no es operativo. Por lo tanto vender eso como solución es como vender el recorte del 62 aumentando la frecuencia como una "mejora". Es un parche. Vallbona viendo la realidad cómo ha quedado, más le valiera que el D60 llegase allí en lugar de hacerlo a Ciutat Meriddiana, y sólo recorriera Vallbona entera. Y CM tiene la solución ampliando el D50 a Can Cuiás, cosa que TMB puede hacer mañana mismo. Respecto al 97 y 76, por mí haced lo que queráis con ellos, si sobran y hay que quitarlos, que se quiten, y si no que se queden, pero teniendo el D60 a Vallbona Primero de Mayo y el D50 a Can Cuiás solucionamos el problema en estos barrios. También comenté que el 182 en lugar de quedarse en Castellví bajase por Torre Baró hasta la estación Renfe, así la gente de Torre Baró no tiene que depender forzosamente del 199 para conectar Torre Baró con Castellví. Y la pregunta es... ¿un midi podría hacer esa conexión? Bueno, un compañero del foro cuyo nombre omitiré para evitar preguntas incómodas quedó conmigo para señalarme por dónde iba a realizar esa conexión el 199 y ver por espacio si un MIDI podía pasar por allí sin problemas en caso de que en un futuro se plantease que el 83 subiera a Castellví o que, como propongo, el 82 bajase a la estación de Torre. Y lo que vimos determinó que es posible hacerlo. Que el 199 sea camioneta no afecta a este tramo, sino a otros de Torre Baró donde los giros son imposibles para un MIDI. Pero este no es el caso, por lo que llevar el 182 a la estación no supone ningún problema.

Y de momento, creo que no me dejo nada más... Ah, sí. Si llevamos el D60 a Vallbona y muere allí, ¿cómo conectamos a la gente de Ciutat Meridiana con el D60? Sencillo, haciendo que el D60 pase en ambas direcciones por la estación de Torre Baró en paradas comunes al D50, así permite el intercambio sin problemas y crea usuarios que van de Vallbona al centro de Barcelona por Vía Julia y Passeig de Maragall y otros que van de CM al centro de Barcelona por la Meridiana, o viceversa con un sólo cambio de bus. Como ambas líneas llevan una frecuencia de 7-8 minutos, se reduce el tiempo de espera, además de contar con las líneas complementarias: 183, 180, 97 y 76 si se mantienen, etc.


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

TECliège
N3
N3
Entrades: 32

Entrada Autor: TECliège » Divendres 18/06/2021 17:37

Una pregunta. Alguns parleu de portar el D50 a Can Cuiàs... però poden passar articulats pel trajecte que fa el 62 per Ciutat Meridiana fins a Can Cuiàs? (pel carrer Costabona i Agudes).

-El gir de quasi ¿270º? que fa just on està el Mercat el pot fer un Articulat amb les pendents que hi ha?.
- El gir que hi ha a Rasos de Peguera que també fa com a mitja volta, enten que és menys problemàtic..

Ho pregunto desde el desoneixement.



Respon

Torna a “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”