Per quina porta cal pujar a un autobús TMB

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
iFercat
N7
N7
Entrades: 387

Re: Per quina porta cal pujar a un autobús TMB

Entrada Autor: iFercat » Dimecres 16/08/2023 15:36

Renfe445 ha escrit:
Dissabte 12/08/2023 13:01
Al Barcelonès Nord tenim la línia B15 que és la única que va servida amb busito (a part de la B84 però literalment si no opera una opera l'altra) i hi ha la norma "no escrita" que es pot entrar per la porta del darrere, que originalment va destinada a PMR i gent amb cotxets o carro de la compra, però que hi ha validadora i s'ha comprovat que és més àgil pujar per aquesta porta que per la de davant, perquè s'obre més ràpid.

En canvi a la resta de línies si vas amb cotxet o carro, el més comú és entrar per la porta del davant i encara que les especificacions dels busos per aquí sembla que demanen que posin menys seients a la part davantera del bus, segueix sent una caqueta perquè és molt incòmode fer passar el cotxet del nen o el carro de la compra per aquesta zona. Per què no posen més seients, deixen totes les màquines indra en mode validació en lloc de comprovant, perquè veure l'estat de la targeta es pot fer a qualsevol estació de metro, que hi ha moltes i a part ja que ens forcen a tenir un "smartphone", també hi ha una altra eina per fer això.

En conclusió: permetre l'entrada per la porta del davant i la del mig, sortida per la del mig i la del darrere. En busos de dos portes, entrada per totes i sortida per la del darrere. Si el bus va ple, permetre sortida per la de davant si és necessari.

Per últim encara que fora de context, perdoneu, deixar de comprar rampes automàtiques (sobretot les telescòpiques). Estalvi de 18000 euros més el manteniment, que es podria aprofitar per millorar altres aspectes dels busos com sistemes embarcats (les màquines indra o els nous BKB estrets són un insult a l'evolució humana). Els alemanys ja ho han vist als anys 90 que les rampes manuals són la solució definitiva.

Rampes manuals? :roll: :roll: :x :x :x :x :x :x :x
EL que ens faltava, haver de baixar a cada parada a treure la rampa manualment.
PQ tingues clar que ningu client ho fara ell, apart de lo perillos que seria (que s'escapa i li dona algu, que no la tanqui be, velocitat etc).

En serio avegades hi ha unes idees de bomber....
iFercat l’ha editat per darrera vegada el dia: Dijous 17/08/2023 15:11, en total s’ha editat 1 vegada.



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4441
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dimecres 16/08/2023 21:14

Hi ha companys teus que pensen totalment el contrari. El problema és que no s'ha plantejat des dels primers anys en canviar la tecnologia. 1993-1994 hauria d'haver sigut l'any perfecte per canviar a un sistema manual. Ens hem tirat 30 anys consolidant un sistema defectuós.



Avatar de l’usuari
foronda 141
N8
N8
Entrades: 849
Ubicació: Poblenou

Entrada Autor: foronda 141 » Dijous 17/08/2023 1:51

Hi ha un bus de TUSGSAL, el 697 que funciona amb rampa manual. L'hi agafat alguna vegada.
No hem sembla gens pràctic e inclús crec que es perillós, que el conductor tingui que abandonar el seu lloc de conducció per treure i plegar la rampa cada vegada que sigui necessari.
Hi ha molt subnormal que es capaç de posar-se al volant i fer alguna barrabassada.
Això si, caldria que totes las empresas fessin una correcte revisió i manteniment de les rampes, especialment TMB i TUSGSAL que son las que mes conec i utilitzo, doncs moltes vegadas m'hi quedat a terra per que no funcionaven, i si funcionen las han de treure dos o tres vegades.



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4441
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dijous 17/08/2023 12:01

És perillós perquè no estem preparats o acostumats, és una qüestió cultural, ja et dic, si des del mateix 1992 tots els vehicles anessin equipats amb rampa manual, seria totalment diferent. Com a mínim un cartell a la porta sobre com operar la rampa manual, seria fantàstic. En temes econòmics t'estalvies 18000 euros per vehicle, això m'ha dit un dels vostres companys que és el que costa una rampa automàtica. I no en parlem de les telescòpiques que es trenquen per la meitat.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dijous 17/08/2023 13:44

Però a Alemanya qui les opera? El conductor -deixant el seu lloc tal i com es comenta-, o els propis usuaris?

Aquí l'ús de la rampa s'ha tornat bastant freqüent (lògicament, per això s'hi van afegir, i és esperable i desitjable), i si ha de ser el conductor, parant el bus, baixant, operant, tornant a seure al bus, etc. a banda dels riscos ja esmentats, el temps de parada augment significativament (i busos d'altres línies que vinguin al darrere esperant sense poder accedir a la parada)


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

iFercat
N7
N7
Entrades: 387

Entrada Autor: iFercat » Dijous 17/08/2023 15:13

Renfe445 ha escrit:
Dimecres 16/08/2023 21:14
Hi ha companys teus que pensen totalment el contrari. El problema és que no s'ha plantejat des dels primers anys en canviar la tecnologia. 1993-1994 hauria d'haver sigut l'any perfecte per canviar a un sistema manual. Ens hem tirat 30 anys consolidant un sistema defectuós.
Sistema defectuos? perdona?
Les rampes funcionen en la seva majoria perfectament be en busos actuals i semiactuals. El tipus de rampa que porten els 60 alts, 15, 61, 68, 58, 55 etc van de luxe, ami no m'ha fallat mai ninguna.
Aixo de que les telescopiques es parteixen per la meitat (que deuen ser la dels busos que he esmentat osigui les noves) primer cop que ho escolto, i encara menys ho he viscut.

I he portat busos de les 4 cotxeres.

Els busos mes antics si que es mes habitual que fallin, series 24 (i derivats dels citaro vells) 78, 14. Mes habitual que fallin no vol dir que estiguin fallant sempre.

Que hi han companys que pensen el contrari? m'ho crec, i a molta gent a l'empresa. Que es un sentiment generalitzat? ja et dic jo que no.

Jo no se ni com pots estar plantejante de veritat el que estas dient, any 2023 i volem rampes manuals :o :o



iFercat
N7
N7
Entrades: 387

Entrada Autor: iFercat » Dimarts 20/02/2024 18:23

Avisar que des de ja, ja es pot entrar per les dues primeres portes a tota la flota de TMB, excepte els busos que nomes tenen 2 portes. ( osigui tots els estandars i articulats)



Avatar de l’usuari
foronda 141
N8
N8
Entrades: 849
Ubicació: Poblenou

Entrada Autor: foronda 141 » Dimarts 20/02/2024 20:09

De fet, ja feia temps que tothom feia us de la porta central per pujar, tot a no estar permès.
Aquesta mida s'hauria de unificar amb la resta de operadors de l'area metropolitana. No es lógic que a TMB si, i a Tusgsal i Avanza no.
Un altre cosa que caldria unificar es el sistema de pagament del billet sencill, a can TMB només amb tarja, i a la resta en efectiu.
Els usuaris agraïriam que tot funcionés igual.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimecres 20/03/2024 19:10

TMB n'està fent força publicitats, aquests dies, a les seves xarxes socials.

#Sabiesque el 90% de la flota de #busbcn de TMB ja permet l’accés per les dues portes davanteres? Fins ara, l’accés es podia fer per les dues portes davanteres només en els models d’autobusos articulats de quatre portes i quedaven exclosos els cotxes de tres portes, que ara se sumen a la mesura.
➡️ Els usuaris poden accedir indistintament per la primera i la segona porta en els vehicles de gran capacitat, que serveixen la majoria de línies d’autobús, per fer més àgils les parades. 📌 Més info: https://noticies.tmb.cat/sala-de-premsa ... davanteres
***
#bus #transportpúblic

Tanmateix, prendrà el seu temps que tothom s'hi acostumi, i segur que hi haurà gent que creu que s'estan colant sense pagar (que alguns també ho faran, evidentment, però això ja és un altre tema)


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimecres 20/03/2024 19:11

foronda 141 ha escrit:
Dimarts 20/02/2024 20:09
Aquesta mida s'hauria de unificar amb la resta de operadors de l'area metropolitana. No es lógic que a TMB si, i a Tusgsal i Avanza no.
Els usuaris agraïriam que tot funcionés igual.
I aquest és un altre fet que també portarà problemes i malentesos, segur.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Respon

Torna a “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”