Pàgina 28 de 29

Re: Notícies de Tusgsal

EntradaPublicat: Dilluns 14/05/2018 16:23
Autor: Renfe445
Vox ha escrit:Algú sap o recorda més o menys quan van desapareixer de Tusgsal els Pegaso Monotral i els 6038? Mirant fotos a la web d'autobusesdebcn he vist un 6038 al 1997 i m'ha semblat massa recent i tot. Potser llavors només en quedaven uns quants.

Creo que en mayo del 1999 se quitaron los 6038, hay una fotografía del Pere París que aparece un 6038 en las cocheras de Manresà en el año 2000.

Y los 6035 si no me equivoco en 1992, pero creo que hay pruebas que los 6035/A que venían para la B28 y la B25 continuaban dando guerra en el 1994.

Re: Notícies de Tusgsal

EntradaPublicat: Dilluns 14/05/2018 21:22
Autor: m.h.t.
Sí. És així. Jo l'últim Pegaso 6038 en servei a TUSGSAL que vaig veure fou a la 803 (urbà de Sant Adrià). I la retirada dels 6038 va coincidir amb la reforma de la xarxa del 1999.

La 803 va perdurar un any més servida amb Pegaso 6424 fins que fou absorvida per la B23. ;)

A més, a partir d'aquell any comencen a prestar servei els Merceces O-405 Caetano, tota una revolució en confort i accesibilitat.

Re: Notícies de Tusgsal

EntradaPublicat: Dilluns 14/05/2018 22:41
Autor: Renfe445
m.h.t. ha escrit:A més, a partir d'aquell any comencen a prestar servei els Merceces O-405 Caetano, tota una revolució en confort i accesibilitat.

Pero en el diseño de la carrocería, comparado con los O 405 N de Evobus (el original original original :D ) es como si hubiera envejecido de repente. :D

Y los Neoplan, ¿no eran igual de confortables y accesibles que los Mercedes? :)

Re: Notícies de Tusgsal

EntradaPublicat: Dimarts 15/05/2018 1:08
Autor: Vox
m.h.t. ha escrit:Sí. És així. Jo l'últim Pegaso 6038 en servei a TUSGSAL que vaig veure fou a la 803 (urbà de Sant Adrià). I la retirada dels 6038 va coincidir amb la reforma de la xarxa del 1999.

La 803 va perdurar un any més servida amb Pegaso 6424 fins que fou absorvida per la B23. ;)

A més, a partir d'aquell any comencen a prestar servei els Merceces O-405 Caetano, tota una revolució en confort i accesibilitat.
Renfe445 ha escrit:
m.h.t. ha escrit:A més, a partir d'aquell any comencen a prestar servei els Merceces O-405 Caetano, tota una revolució en confort i accesibilitat.

Pero en el diseño de la carrocería, comparado con los O 405 N de Evobus (el original original original :D ) es como si hubiera envejecido de repente. :D

Y los Neoplan, ¿no eran igual de confortables y accesibles que los Mercedes? :)
Renfe445 ha escrit:
Vox ha escrit:Algú sap o recorda més o menys quan van desapareixer de Tusgsal els Pegaso Monotral i els 6038? Mirant fotos a la web d'autobusesdebcn he vist un 6038 al 1997 i m'ha semblat massa recent i tot. Potser llavors només en quedaven uns quants.

Creo que en mayo del 1999 se quitaron los 6038, hay una fotografía del Pere París que aparece un 6038 en las cocheras de Manresà en el año 2000.

Y los 6035 si no me equivoco en 1992, pero creo que hay pruebas que los 6035/A que venían para la B28 y la B25 continuaban dando guerra en el 1994.


Gràcies a tots!

No pensava que els 6038 haguèssin arribat quasibé al 2000.

Re: Notícies de Tusgsal

EntradaPublicat: Dimecres 16/05/2018 20:27
Autor: sag470
Los 8 micros ya sabemos cuáles són: IvecoBus Daily 70C18 Indcar Mobi City.
https://www.revistaviajeros.com/noticia/11186?b=1

Se sabia que iva a ser Iveco, pero preferia que continuaran con Unvi.

Re: Notícies de Tusgsal

EntradaPublicat: Dijous 17/05/2018 23:43
Autor: pau5321
Y 8 de los electricos, BYD K9, según he leído.

http://etrasacap.com/content/el-primer- ... or-tusgsal

Re: Notícies de Tusgsal

EntradaPublicat: Dilluns 28/05/2018 20:53
Autor: m.h.t.
Obres a les cotxeres (no especifica si a Pomar o Les Guixeres) per a l'instal·lació d'una nova escomesa de mitja tensió (MT) i zona coberta per a càrrega i estacionament de busos elèctrics. :ok

https://contractaciopublica.gencat.cat/ ... =28027859&

Re: Notícies de Tusgsal

EntradaPublicat: Dilluns 28/05/2018 22:19
Autor: adriaesc
m.h.t. ha escrit:Obres a les cotxeres (no especifica si a Pomar o Les Guixeres) per a l'instal·lació d'una nova escomesa de mitja tensió (MT) i zona coberta per a càrrega i estacionament de busos elèctrics. :ok

https://contractaciopublica.gencat.cat/ ... =28027859&

Segons el dossier del projecte, la nova escomesa estarà a Pomar.

Re: Notícies de Tusgsal

EntradaPublicat: Divendres 01/06/2018 18:39
Autor: sag470
m.h.t. ha escrit:Nova línia B21 (Besòs Verneda-Hosp. Esperit Sant-Est. St. Adrià), el proper 25 de juny, coincidint amb la posada en funcionament de les línies V33 i M23. :ok

Imatge

Es crea per mantenir la connexió Via Trajana amb Sant Adrià Centre i l'estació de l'R1. Pobrablement se serveixi amb midis que alliberi la B23. :roll:

Paradoxalment, només n'està informant TMB. :o

Li veig poc futur. Al tram de la riba esquerre es solapa amb les B20, B23, B14 i B26 reforçant-les pero com coincideixi amb algun anirà buit. Crec que hauria sigut millor fer com la antiga B23 o semblant, de l'estació fins l'hospital pero passant per la Catalana i Via Trajana.

Re: Notícies de Tusgsal

EntradaPublicat: Divendres 01/06/2018 21:44
Autor: albert28
sag470 ha escrit:
m.h.t. ha escrit:Nova línia B21 (Besòs Verneda-Hosp. Esperit Sant-Est. St. Adrià), el proper 25 de juny, coincidint amb la posada en funcionament de les línies V33 i M23. :ok

Imatge

Es crea per mantenir la connexió Via Trajana amb Sant Adrià Centre i l'estació de l'R1. Pobrablement se serveixi amb midis que alliberi la B23. :roll:

Paradoxalment, només n'està informant TMB. :o

Li veig poc futur. Al tram de la riba esquerre es solapa amb les B20, B23, B14 i B26 reforçant-les pero com coincideixi amb algun anirà buit. Crec que hauria sigut millor fer com la antiga B23 o semblant, de l'estació fins l'hospital pero passant per la Catalana i Via Trajana.

No seria millor limitarla a Santander AMB Vía trajana

Re: Notícies de Tusgsal

EntradaPublicat: Dilluns 11/06/2018 18:07
Autor: m.h.t.
Ja tenim freqüència de pas per a la B21: cada 30 min. Possiblement 2 cotxes midis MAN Castrosua Magnus.

www.amb.cat/ca/web/amb/actualitat/sala- ... 6212/11696
www.sant-adria.net/sant-adria-per-temes ... ia-trajana

I sorpresa :!: La M23 es fa esperar i no s'estrenarà aquest 25 de juny. Es limita la B23 fins al Fòrum i prou. :o

Per tant, sobraran cotxes. M'ensumo que aprofitaran per donar baixes a uns quants: els midis Scania, els IVECOs estàndards més antics i alguns Citaro. :roll:

Ja s'esperaran a posar en marxa la M23 i altres línies Metrobus amb l'arribada dels nous cotxes al novembre.

Re: Notícies de Tusgsal

EntradaPublicat: Dilluns 11/06/2018 21:22
Autor: sag470
m.h.t. ha escrit:Per tant, sobraran cotxes. M'ensumo que aprofitaran per donar baixes a uns quants: els midis Scania, els IVECOs estàndards més antics i alguns Citaro. :roll:

No crec. Així de primeres...

Ara: B23 (8 cotxes)
Després: B23 (6 cotxes) i B21 (2 cotxes).

Es nota que no posen la M23 per falta de cotxes.

Re: Notícies de Tusgsal

EntradaPublicat: Dilluns 18/06/2018 23:15
Autor: m.h.t.
Nou esquema de color a TUSGSAL!! :!: El 513 ha estat repintat, i en Toni Bernal, conductor, ens ha deixat aquesta imatge a Twitter:

Imatge

Com veiem, s'adopta l'"esquema AMB" que porten els híbrids i elèctrics, ara a tota la flota.

Em sembla que no serà cosa només de TUSGSAL i podria ser l'esquema oficial unificat de tots els operadors de l'AMB. Tots els híbrids i elèctrics de l'AMB el porten.

Podriem veure tots els cotxes de l'AMB amb lateral gris platejat, i frontal i dorsal amb el color de cada operador?? :roll:

Re: Notícies de Tusgsal

EntradaPublicat: Dimarts 19/06/2018 0:42
Autor: Renfe445
m.h.t. ha escrit:Em sembla que no serà cosa només de TUSGSAL i podria ser l'esquema oficial unificat de tots els operadors de l'AMB. Tots els híbrids i elèctrics de l'AMB el porten.

Podriem veure tots els cotxes de l'AMB amb lateral gris platejat, i frontal i dorsal amb el color de cada operador?? :roll:

Me gusta, pero podrían hacer que el gris brille? :D

Y después, en estos autobuses, no podrían colocar el número de calca encima del espacio de la puerta trasera, algo así como hicieron en muchos 2600 de TMB? Entiendo que tienen que seguir a rajatabla el manual de identidad corporativa pero deberían de hacer excepciones para este tipo de autobuses. También pasa con los 531-536.

Igualmente deberían de agrandar el logo de TUSGSAL, ¿qué es eso de ponerlo pequeño? :evil:

Re: Notícies de Tusgsal

EntradaPublicat: Dijous 21/06/2018 22:30
Autor: m.h.t.
A Can TUSGSAL estan canviant el so del timbre de parada a tots els seus busos. Han posat un so de clàxon. :P Quin ensurt cada cop que sona!! :x

Per cert, ja s'han instal·lat avui els distintius i noves tires informatives de la B21 i B23, a més dels avisos (a parades i dins dels busos). :ok

Re: Notícies de Tusgsal

EntradaPublicat: Dijous 21/06/2018 23:03
Autor: Renfe445
m.h.t. ha escrit:A Can TUSGSAL estan canviant el so del timbre de parada a tots els seus busos. Han posat un so de clàxon. :P Quin ensurt cada cop que sona!! :x

¿Qué? :evil:

Mejor que el ding-dong de los Castrosua no hay nada. :D

Re: Notícies de Tusgsal

EntradaPublicat: Diumenge 24/06/2018 15:05
Autor: m.h.t.
El AMB adjudica 44 autobuses híbridos a IVECO España a través de sus concesionarias Tusgsal y Baixbus


IVECO ha ganado la adjudicación de 44 autobuses híbridos de sus marcas IVECO Bus y Heuliez, por parte del AMB (Área Metropolitana de Barcelona), a través de sus concesionarias Tusgsal y Baixbus.

Tusgsal (Transportes Urbanos y Servicios Generales, Sociedad Anónima Laboral), ha confiado en IVECO con el pedido de 11 vehículos estándar y 8 articulados, todos ellos con motorización híbrida. El grupo BAIXBUS (constituido por las empresas Mohn, Oliveras y Rosanbus) recibirá de IVECO un total de 25 unidades híbridas, 5 en tipología estándar de 12 metros, y 20 articulados de 18 metros.

Con esta adquisición, AMB refuerza su estrategia de hacer más sostenibles y menos contaminantes las flotas públicas de transporte que circulan por el área metropolitana de Barcelona. Los autobuses IVECO con tecnología híbrida consiguen unas reducciones de consumo del 35% con respecto a su equivalente en diésel, y son en la referencia de sus segmentos. [...]

www.iveco.com/spain/sala-de-prensa/noti ... &utm_term=

Re: Notícies de Tusgsal

EntradaPublicat: Diumenge 24/06/2018 16:12
Autor: sag470
A modo de resumen tenemos:
23 híbridos articulados: 15 ¿? y 8 Iveco
33 híbridos estandar: 22 ¿? y 11 Iveco
12 eléctricos: 8 BYD y 4 ¿?
8 micros: 8 Iveco Indcar Mobi City

Indcar Mobi City

EntradaPublicat: Diumenge 24/06/2018 17:57
Autor: Renfe445
En cuanto a los microbuses, el modelo de carrocería escogido está bastante guapo, pero tengo dos dudas: Son de piso bajo 100% como los MB Sprinter City o los VDL Procity y si corregirán la deficiencia que tienen los otros busitos que tienen las puertas mega LENTAS :x .

Re: Notícies de Tusgsal

EntradaPublicat: Diumenge 24/06/2018 22:43
Autor: scubydu
Renfe445 ha escrit:
m.h.t. ha escrit:A Can TUSGSAL estan canviant el so del timbre de parada a tots els seus busos. Han posat un so de clàxon. :P Quin ensurt cada cop que sona!! :x

¿Qué? :evil:

Mejor que el ding-dong de los Castrosua no hay nada. :D


La verdad es que no acabas de acostumbrarte. Lo he escuchado en el 522 y ufff..... vas de sobresalto en sobresalto porque crees que alguien se le cruza al bus...