Electrificació total de la M28 amb articulats amb pantògraf l'any 2024.
Electrificació parcial de les línies B7 i B80 (2022), B3 i B22 (2023) i total de la M6 (2024). S'entén, doncs, que les línies B3, B7 i B80 tornaran a usar estàndards.
A partir del 2028, s'introdueixen midis elèctrics a les línies M1, B5, B14 i B18.
Re: Notícies de Tusgsal
Publicat: Dimecres 03/03/2021 1:54
Autor: Renfe445
Sempre i quan no es quedi cap línia pel camí...
Re: Notícies de Tusgsal
Publicat: Dilluns 08/03/2021 13:06
Autor: adriaesc
L’ACCO considera que la licitació del servei de transport públic col·lectiu urbà de viatgers diürn i nocturn a Barcelona a l’àmbit nord de l’AMB, és restrictiva de la competència
Després d'una primera anàlisi de la documentació relativa a aquesta licitació, l'ACCO considera que el disseny de la mateixa limita de manera molt significativa la capacitat dels operadors eventualment interessats de poder-s'hi presentar. Cal recordar que, de la manca de competència i de concurrència d’operadors en una licitació pública, no només en resultarà perjudicat el funcionament competitiu del mercat, sinó també la pròpia Administració Pública licitadora (i, per tant, els contribuents) que amb molta probabilitat pagarà un preu més elevat.
No es podia saber. Unificar ambdues concessions (diürna i nocturna) ho trobo un error considerable. El mateix han fet amb les concessions de Mohn, i em sembla igual una bestiesa.
No sé en què pensen els de l'AMB creant aquestes concessions gegants. Una cosa és que una mateixa empresa s'emporti més d'una (legítim), però concentrar tantes línies en un sol concurs és anti-competitiu.
Re: Notícies de Tusgsal
Publicat: Dijous 25/03/2021 20:07
Autor: m.h.t.
El Consell Metropolità ha acordat SUSPENDRE la licitació
No sé si ja ho he dit però veient les especificacions del contracte, més concretament, els recorreguts de les línies, em sembla que segueixen estant plenes de pegats que porten 20 anys obsolets (fins i tot incorporant encara més pegats). A més que no consideren les línies de TMB (H 10, H 14, V 33, 60). D’acord que son concessions diferents però em sembla que això pot provocar errades de planificació greus.
Penso que s’ha de començar des de 0.
Re: Notícies de Tusgsal
Publicat: Dissabte 27/03/2021 19:35
Autor: Jordi Ferrer Vidal
Ja sabem el que ha passat. TUSGSAL ha presentat recurs per poder incloure que sigui obligatori presentar cotxeres a l'oferta (clar, ells les tenen amb la nova nau que van comprar i amb les Guixeres), ja que per ells això es un avantatge.Volen tornar a formar bronca com amb el Nitbús del 2012. També pretenen blindar que tota la cúpula directiva sigui subrogada, com si no en tingessin prou havent enfonsat a l'empresa en un cas de colusió en el cas Aerobús... Això és de pena, i mentrestant a seguir xupant del bote...
Re: Notícies de Tusgsal
Publicat: Dimecres 07/04/2021 21:32
Autor: m.h.t.
Estrenats avui els Solaris Urbino 18 a les línies B25 i M28.
Així doncs, la B25 ja pot portar articulats en laborables.
Se sap ja quins autobusos retiraran/vendran/passaran pel martell?
• Posats a la venda: 15 Irisbus CityClass (Ivecazos), 4 midis Scania Castrosua CS40 (els que quedaven), 3 midis MAN Castrosua Magnus, 2 midis Heuliez GX-127 i un MAN Lion's City.
• Enviats a ferralla: els 4 Iveco Daily, un CityClass (accidentat) i el Castrosua Tempus.
Se sap ja quins autobusos retiraran/vendran/passaran pel martell?
• Posats a la venda: 15 Irisbus CityClass (Ivecazos), 4 midis Scania Castrosua CS40 (els que quedaven), 3 midis MAN Castrosua, 2 midis Heuliez GX-127 i un MAN Lion's City.
• Enviats a ferralla: els 4 Iveco Daily, un CityClass (accidentat) i el Castrosua Tempus.
Re: Notícies de Tusgsal
Publicat: Dimarts 27/04/2021 21:03
Autor: David.F.C.M.B.1000
Es una lastima vayan a desguazar el 552 "Castrosua Tempus Hibrido" , es un bus que practicamente a circulado poco y creo que podrian venderlo ya que podria dar servicio en algun pueblo o ciudad pequeña donde no suba mucha gente, aunque tambien puedo entender en parte que lo desguacen por la poca cantidad de espacio - asientos que tiene y tambien segun vi cuando circulaba por la B31 que lo tenian que retirar a cocheras porque se le acababa la bateria en poco tiempo..., saludos.
Re: Notícies de Tusgsal
Publicat: Dimarts 27/04/2021 22:38
Autor: Renfe445
Los tempus han dado tantos problemas que una empresa pequeña no puede mantenerla.
• Posats a la venda: 15 Irisbus CityClass (Ivecazos), 4 midis Scania Castrosua CS40 (els que quedaven), 3 midis MAN Castrosua Magnus, 2 midis Heuliez GX-127 i un MAN Lion's City.
Una petita anotació, el MAN estàndard al qual es refereix el llistat de l'AMB (7819DSN) es tracta del 334, un MAN amb carrosseria Castrosua City Versus, BKB de DOTs, i amb fila de 1 seient enlloc de 2 al costat portes (cosí germà del 335 que es va cremar fa uns anys), i no pas d'un MAN Lion's City (els primers que van arribar a Tusgsal eren matrícula FGW).
Enviar el Tempus a desballestament era quelcom que es veia a venir, portava molts anys aturat i això haurà afectat greument a les bateries del sistema híbrid de ben segur.
Es una lastima vayan a desguazar el 552 "Castrosua Tempus Hibrido" , es un bus que practicamente a circulado poco y creo que podrian venderlo ya que podria dar servicio en algun pueblo o ciudad pequeña donde no suba mucha gente
Les persones que vivim fora de les grans ciutats també tenim dret a tenir autobusos nous, i no xatarra ex-AMB.