Lloguer públic de bicicletes a Barcelona (Bicing)

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
Respon

Ara que aviat pujaran el Bicing més del doble, el seguiras fent servir?

Clar, tot i la pujada, em surt millor que el transport públic
1
6%
Si, prefereixo agafar un transport ecològic
2
11%
No ho sé, ja veure quan m'hi trobi
5
28%
Em sembla que a partir d'ara, l'agafarà sa tia!
10
56%
 
Vots totals: 18
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22883
Ubicació: Fabra i Puig

Re: Lloguer públic de bicicletes a Barcelona (Bicing)

Entrada Autor: metring » Dijous 12/08/2010 11:24

http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... 2030.shtml

El Bicing fracassa per segon dia seguit per una caiguda informàtica

La concessionària Clear Channel envia a BCN 10 tècnics perquè eradiquin els problemes
La majoria de parades van tenir problemes per entregar bicicletes pel canvi fallit del programa

Dijous, 12 de agost del 2010
DAVID PLACER
BARCELONA


La borratxera informàtica de canvis de codis i programes del Bicing va tenir ahir el seu dia de ressaca. Després que dimarts els tècnics fracassessin en la substitució del programa informàtic que causa la majoria d'errors, el Bicing va tornar a deixar de funcionar ahir de manera intermitent a la majoria de parades del sistema. L'empresa Barcelona de Serveis Municipals, encarregada de la supervisió del servei, va explicar que el sistema havia tingut tres grans caigudes: a les 8.15 hores, a les 9.15 hores i al migdia. El Bicing també va tenir altres avaries posteriorment, tot i que només en algunes parades. CiU va treure suc de la situació i la va comparar amb la del fiasco informàtic de la consulta de la Diagonal.
zoom Tres abonats del servei en una parada del Bicing que no funciona a la plaça de Catalunya, ahir.

Molts usuaris tampoc van poder notificar els problemes per telèfon. El número d'atenció al client explicava als usuaris que no podien accedir a la base de dades, de manera que prenien nota de les incidències manualment. Els abonats no van tenir ahir informació del que passaria. «Dimarts van avisar que desconnectarien les estacions per actualitzar el sistema informàtic. ¿I avui (ahir) per què les han desconnectat? Perquè després d'anar a 4 o 5 estacions, totes tenien la pantalla en vermell. Al final he hagut de fer servir el metro», explicava ahir el Xavier a la web d'aquest diari.

El sistema informàtic del Bicing causa problemes de comunicació entre les parades i el servidor central i acostuma a produir errors al llegir les targetes magnètiques. Per resoldre aquests inconvenients, la concessionària, la nord-americana Clear Channel, va programar dimarts un canvi de sistema que va ser avortat perquè el nou programa generava una espera massa llarga per a l'usuari.

INFORMÀTICS D'ELIT / Clear Channel, amb seu a la ciutat texana de San Antonio, va enviar un equip de programadors d'elit a Barcelona per eradicar el problema. El programa informàtic ha estat creat per la mateixa concessionària per gestionar els seus serveis de bicicletes a tot el món. A Barcelona, el sistema informàtic desenvolupat per Clear Channel utilitza una xarxa de dades propietat de France Telecom (Orange) que es comunica amb uns servidors llogats per l'empresa Concatel. Fins ara els tècnics, que treballen incansablement per solucionar el caos, no estan segurs dels motius dels errors, segons ha pogut saber aquest diari.

POQUES PROVES / El nou programa que va intentar instal·lar l'equip d'informàtics dimarts passat no havia estat provat amb prou temps ni prou garanties, segons va explicar a aquest diari un treballador implicat en el procés. Tant l'empresa Barcelona de Serveis Municipals, com la concessionària Clear Channel, no han volgut aportar més informació sobre el procés.

L'empresa municipal havia explicat dimarts passat que el procés de canvi del programa es tornaria a intentar, però no va precisar quan. El sistema continua inestable, de manera que no es descarta que es produeixin noves incidències.



Mark Go
N1
N1
Entrades: 8

Entrada Autor: Mark Go » Divendres 08/10/2010 14:11

Hola chicos,
vivo en la calle Vallirana Nº 41, esquina con la calle Francolí; yo utilizo el Bicing que está en la calle Padua, bueno, lo intento, porqué en este en concreto no suelo encontrar bicis, por lo que me desplazo hasta la calle Pérez Galdós; es allí donde he notado un gran cambio, ahora siempre encuentro bicicletas, incluso cuando bajo por Gran de Gracia, también he notado el cambio y es por eso que lo pongo, porqué he notado que hay más en algunas zonas de la parte alta, pero en concreto en la que yo utilizo, no he notado cambio.
¿No habéis notado una mejora en la cantidad de bicis disponibles en la zona alta de Barcelona? ¿y en el centro?
No sé si han puesto más bicis o qué, pero desde hace un tiempo, noto que para salir de casa y volver (suelo salir a media mañana y a media tarde) encuentro más bicicletas.
No sé, solo es una observación pero me gustaría saber si estoy en lo cierto y el porqué.
Gracias.



Ferry1ac1
N8
N8
Entrades: 926
Ubicació: Barcelona-Catalunya
Contacta:

Entrada Autor: Ferry1ac1 » Divendres 08/10/2010 18:53

Hola, si jo he notat un canvi sobretot els caps de setmana. Per sota de la plaça Bonanova hi ha bastantes bicicletes. No sé si les porten de la platja directament o què, però n'hi ha més que abans!



Mark Go
N1
N1
Entrades: 8

Entrada Autor: Mark Go » Dilluns 11/10/2010 10:40

Gràcies, no n’estava segur d'aquesta millora i volia que algú em confirmés aquest canvi. Imagino que hauran comprat més furgonetes per moure les bicis per les estacions.



davida
N9
N9
Entrades: 1705
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dilluns 11/10/2010 18:01

A la zona de la Diagonal, entre Maria i Cristina i Francesc Macia per la tarda sempre es impossible trobar un bicicleta, desde fa molt de temps. I aixó que molts matins pujo 1 bicicleta.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23416
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 22/12/2010 10:32

http://www.ara.cat/territori/barcelona/ ... 61654.html

Fa tres anys i mig valia sis euros; ara en costa 32
Barcelona apuja un 15% la quota del Bicing

L'Ajuntament de Barcelona ha comunicat avui per correu electrònic als usuaris del Bicing l'encariment de la quota per al 2011

ALBERT BALANZÀ

Barcelona | Actualitzada el 21/12/2010 22:36
[flash=][/flash]

La notificació concreta que l'any que ve es produirà un augment del 15% respecte de l'actual cost de 30 euros, amb IVA inclòs, ja que el pagament anual pujarà dos euros més. La mesura contrasta sobretot amb els preus populars que es van llançar en l'estrena del servei ara fa tres anys i mig, quan el servei es va inaugurar el març de 2007 i es va fer una campanya al preu de sis euros durant quatre mesos. Al final de 2007 el preu es va apujar fins als 24 euros i durant dos anys la quota no es va moure. El 2009 es va registrar l'última variació quan l'Ajuntament va fer números rodons aplicant una taxa de 30 euros pel servei. A l'octubre del 2010 el Bicing comptava amb més de 110.000 abonats, tot i que en alguns moments va arribar fins als 190.000.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22883
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 29/01/2011 11:13

http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... 4342.shtml

BCN planifica el Bicing 2.0

Les millores a la màquina i a les estacions redueixen el vandalisme més del 70%
L'ajuntament estudia limitar el nombre de socis i posar publicitat a la bici
Dissabte, 29 de gener del 2011 Imprimir Enviar aquesta notícia Augmentar/ Reduir text
CARLOS MÁRQUEZ DANIEL
BARCELONA

Economistes i opinadors rutinaris es posen les mans al cap quan examinen el Bicing des del punt de vista de la rendibilitat. Ometen que, com passa amb l'autobús, el metro, la neteja de la ciutat o la cura dels jardins, la bicicleta pública va néixer com un servei ciutadà més, com un sistema que no depèn tant del negoci que genera -solen ser un pou sense fons- com de les virtuts socials que aporta. Després d'una tempestuosa estrena, el Bicing s'acosta als quatre anys de vida amb voluntat renaixentista, amb hàbits adquirits que permeten parar-se a respirar i plantejar un model més avançat, una versió 2.0 que inclogui, per què no, publicitat a la roda del darrere i limitar la xifra d'abonats per evitar una altra allau de socis.

Les millores a les estacions i els elements afegits a la bici per convertir-la en una màquina més hermètica van aconseguir l'any passat que els casos de vandalisme es reduïssin un 72% i que el balanç de pèrdues i robatoris caigués un 90%. Francesc Narváez, regidor de Mobilitat, admet que en el seu origen el Bicing «no estava preparat per enfrontar-se a Barcelona», i reconeix que si la ciutat «no aconseguia resoldre el tema del gamberrisme, difícilment el sistema podria avançar i encara menys resoldre la resta de possibles conflictes». Després d'una ampliació del contracte que es va firmar el juny del 2009 -fins a arribar als 16,7 milions d'euros anuals, un 40% més que el que es va estipular en l'acord inicial- l'empresa concessionària, la multinacional Clear Channel, va començar a sembrar solucions els fruits de les quals, en forma d'indicadors de confiança, comencen a recollir-se ara.

PRIMER APROVAT / La notícia que va fer saltar més llàgrimes va ser l'aprovat que els abonats van donar al servei per primera vegada l'any passat. Encara que sigui un 5,4, un suficient peladet, l'enquesta denota que el soci, que com deia aquell, sempre té la raó, nota que el Bicing comença a ser un servei més consolidat. D'això se'n congratula el mateix Narváez. Conscient de «totes les situacions greus» que s'han produït en el transcurs d'aquests quatre anys, el responsable de Mobilitat assegura que l'ajuntament «ja sap dimensionar l'abast real del Bicing».

Amb la instal·lació del nou sistema informàtic que l'estiu passat no va voler arrencar ajornada fins al següent mandat, el consistori ha passat a una etapa més de reflexió, de deixar d'apagar focs i apuntalar l'invent. En aquesta tasca ideològica, Francesc Narváez apunta dues interessants novetats que tenen a veure amb el finançament i l'estabilitat del producte.

RODES AMB MISSATGE / Per un costat, el consistori estudiarà «col·locar publicitat a la roda del darrere de la bicicleta», lloc en què ja s'ha promocionat la campanya Bicivisme i el Tour de França i que en un futur, «quan el sector estigui una mica millor», podria ser un suculent espai perquè grans marques el facin servir d'aparador. La segona proposta neix de l'aprenentatge, de quan el Bicing tenia 197.000 socis i no hi havia déu que controlés la situació. Ara, amb 118.000 usuaris i creixent tímidament, l'ajuntament considera que el servei pot suportar entre 125.000 i 135.000 abonats com a màxim. «Quan hàgim arribat a aquesta xifra, ens plantejarem tallar l'accés i crear una llista d'espera», avança Narváez. Saragossa, ciutat que també gestiona Clear Channel, va limitar els socis a 29.000 i a hores d'ara té 18.000 persones esperant que algú demani la baixa.

Malgrat que el Bicing sembla que va a millor (vegeu el gràfic), no es va posar gens bé que l'ajuntament decidís incrementar la quota del 2011 un 15% i convertís d'aquesta manera la bici pública de Barcelona en la més cara d'Espanya. El consistori raona que l'encariment és degut a la intenció d'equilibrar una mica més la balança entre el que paga l'administració (80% del servei) i el que aporta el soci (20%), que a més de diners, fa quatre anys que regala comprensió.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23416
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 17/03/2011 10:12

http://www.avui.cat/noticia/article/2-s ... baixa.html

El Bicing s'estabilitza cap a la baixa

Durant els últims dos anys, el servei ha perdut un 25% d'usuaris
L'ús diari que es fa de les bicicletes ha augmentat, i ha passat dels 5 trajectes al dia del 2009 als 5,40 que s'estan fent enguany


17/03/11 02:00 - Barcelona - Paula Mercadé

El Bicing ha arribat al seu quart aniversari lluny d'anunciar un increment d'abonats com va passar durant els dos primers anys de la seva posada en marxa. Si el desembre del 2008 eren més de 156.000 els qui tenien el carnet del Bicing, a final de l'any passat la xifra d'abonats va baixar fins els 117.000, i va repuntar fins prop dels 121.000 durant els dos primer mesos del 2011.

Malgrat que el descens d'usuaris se situa entorn del 25% en dos anys, aquesta dada no és una mala notícia per a l'Ajuntament de Barcelona. Al contrari, creuen que darrere d'aquesta davallada hi ha l'estabilització d'un servei i la fidelització d'uns usuaris. La prova que el Bicing s'ha consolidat és, segons el consistori, que malgrat tenir menys usuaris s'han incrementat el nombre s'usos diaris que els abonats fan de les bicis.

Si el 2009 l'Ajuntament calculava que els usuaris feien cinc trajectes el dia, a principi d'aquest any la mitjana de desplaçaments se situa en els 5,40. Des del consistori afegeixen una dada més: el nombre de desplaçaments diaris en bicicleta a Barcelona s'ha doblat els últims quatre anys, per passar dels 50.000 viatges que es feien en aquest transport abans de la implantació d'aquest servei públic als 106.000, 40.000 amb Bicing. Des que es va impulsar el Bicing, el març del 2007, s'han fet 105 milions de quilòmetres amb les bicicletes públiques i s'han registrat més de 38 milions d'usos.

Un servei amb pèrdues

Tanmateix, el consistori haurà d'anar amb compte perquè els usuaris no baixin molt per sota d'aquests 120.000 abonats que hi ha en l'actualitat per no incrementar més el dèficit d'aquest servei. A Barcelona es pretenia que amb la posada en marxa de la regulació de l'estacionament, l'anomenada àrea verda, es pogués finança el Bicing. Però la realitat és que aquest servei ja registra un dèficit d'explotació de 15 milions d'euros. Per tant, si comptabilitza més baixes d'abonats encara haurà d'incrementar més el finançament aportat per l'Ajuntament.

Punts febles

El que el consistori va presentar com un projecte estrella en matèria de mobilitat per a aquest mandat va estar a punt de morir d'èxit. Les bicicletes i les estacions, que havien estat pensades per resistir un ús continuat per part dels abonats, registraven més avaries del que havien previst els tècnics de mobilitat del consistori. Això ha obligat l'Ajuntament a millorar el Bicing de manera continuada per poder oferir un bon servei als abonats i, també, davant d'una oposició molt crítica amb aquest producte.

El consistori ha canviat les característiques tècniques de les bicicletes –limitar el gir del manillar, substituir el seient o canviar el pedals–. Ha perfeccionat les estacions, on ha fet, per exemple, ancoratges més resistents a prova d'actes vandàlics. Per tal de poder solucionar amb més rapidesa les avaries de les bicicletes, hi ha tallers mòbils al carrer que permeten fer reparacions in situ i, a més, s'ha establert un protocol de manteniment. Totes aquests millores tècniques han permès reduir en un 72% el vandalisme registrat a les estacions.

Els problemes mecànics no han estat els únics. El funcionament del Bicing també s'ha vist entelat pel manteniment i els errors informàtics, cosa que va fer que l'Ajuntament intentés canviar el sistema. La substitució de l'actual sistema informàtic per un altre, però, s'haurà de posposar fins al pròxim mandat.

Una de les particularitats del Bicing és la manera com està operat, directament per les estructures de l'Ajuntament per mitjà d'una concessió. L'activitat del concessionari és dirigida i supervisada pels òrgans municipals, que fixen i controlen com ha de ser, i també indiquen de quina manera s'ha de prestar el servei. En canvi, en la majoria de grans ciutats el serveis públics de bicicleta són fruit d'una contraprestació que ofereixen empreses a canvi de l'explotació de la publicitat que duen els vehicles de dues rodes.

300
metres
és la distància entre estacions; la majoria són a prop d'altres serveis públics

11
milions
de viatgers a l'any, cosa que suposa una mitjana de 40.000 viatges diaris.

420
estacions
hi ha repartides per Barcelona i arriben a tots els barris.

6.000
bicicletes
que té el Bicing per tal de poder oferir un bon servei.

Més bona nota dels usuaris

El Bicing assoleix per primera vegada una puntuació del 6,5 dels usuaris, sense suspendre cap dels àmbits de l'enquesta de satisfacció feta a prop de 700 abonats. Des de desembre del 2010 fins a febrer del 2011, els usuaris han notat una millora del servei perquè la puntuació que rep s'ha incrementat més d'un punt. Durant els primers dos mesos d'aquests any, l'aspecte que els usuaris valoren amb un notable és l'adequació del model a l'ús que es fa de les bicis, així com la millora del manteniment que s'està fent d'aquest servei durant els últims mesos.

No arriba al set, però també té una bona puntuació, la facilitat d'agafar i deixar bicicletes, que els usuaris puntuen amb un 6,9, i la informació que hi ha a la web del Bicing, que rep un 6,8. El que s'emporta la pitjor nota de les que concedeixen els usuaris és la disponibilitat de bicicletes en origen i l'estat de les bicis, que treuen un 5 pelat en l'enquesta de valoració del servei.

Segons l'Ajuntament de Barcelona, el perfil de l'abonat del Bicing és d'una persona de poc més de 34 anys que viu principalment als districtes de l'Eixample i Sant Martí. El 55,75 dels usuaris són homes i representen el 73,3% dels que fan servir diàriament aquest servei. Pel que fa a l'ús que fan del Bicing, la majoria, un 77,6%, el fan servir cada setmana, però només un 34% del total d'abonats el fan servir cada dia. N'hi ha un 20,4% que utilitzen el Bicing menys d'un cop per setmana.

El vandalisme a les estacions s'ha reduït un 72%

Segons dades de l'Ajuntament, el vandalisme s'ha reduït un 72% a les estacions i els robatoris també han davallat fins a mínims –sense quantificar aquests mínims–. Això s'ha aconseguit, expliquen des del consistori, gràcies la implantació d'un protector d'estacions i d'un dispositiu unidireccional per aparcar les bicicletes que ha suposat una millora immediata dels problemes de vandalisme que s'havien registrat a les estacions.

Els actes incívics també s'han pogut controlar gràcies a la incorporació d'inspectors al carrer per actuar sobre els usos fraudulents i el mal ús de les bicicletes en la via pública. Durant el 2010, aquests inspectors van realitzar un total de 6.928 intervencions, és a dir, van comprovar que els qui feien servir el Bicing tinguessin la targeta d'aquest servei. Només en els mesos de gener i febrer d'enguany ja s'han efectuat 767 intervencions.

Els últims dos anys també han disminuït les queixes i reclamacions dels usuaris del servei. El 2009, la mitjana de queixes era de 13 per cada 10.000 usos i el 2010 havia baixat a 4,07 per cada 10.000 usos. Moltes d'aquests queixes estaven relacionades amb els cobraments del servei. Pel que fa a les reclamacions, el 2009 se'n feien 15 per cada 10.000 usos, una xifra que també va disminuir fins e 6,09 per cada 10.000 usos.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23416
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 06/08/2011 0:05

http://www.ara.cat/societat/Bicing-sens ... 47212.html

El Bicing no funcionarà durant el cap de setmana de les Festes de Gràcia

El lloguer de bicicletes municipal deixarà de funcionar per la renovació del sistema informàtic

LAIA ESPÍN
Barcelona | Actualitzada el 05/08/2011 13:51


El servei de bicicletes Bicing deixarà de funcionar entre el divendres 19 i el diumenge 21 d'agost per la renovació del sistema informàtic, segons ha informat avui l'Ajuntament de Barcelona.

El procés de renovació informàtic començarà a les 23.59 hores del dijous 18 d'agost, i es preveu que recuperarà la normalitat a les 05.00 hores del matí del dilluns 22 d'agost. Per aquest motiu, el Bicing no estarà operatiu del divendres 19 al diumenge 21 d'agost, just el cap de setmana de festes al barri de Gràcia. Una celebració que concentra una gran quantitat de persones en aquest barri de la ciutat.

Segons el consistori, l'actualització del sistema informàtic que es farà durant aquests tres dies ha de permetre donar més estabilitat en la comunicació entre els servidors i les estacions, així com una millor gestió dels volums d'informació i les dades que es generen cada dia.

El Bicing està format actualment per 6.000 bicicletes, 420 estacions i 118.000 abonats, que durant els dies laborals fan una mitjana de 50.000 viatges, cosa que dóna una mitjana d'1,3 milions de serveis el mes.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4239
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dissabte 06/08/2011 13:58

En una entrevista a la ràdio, Xavier Trias (que es confessa usuari del Bicing), va proposar desplaçar l'horari del Bicing de 6 a 1 i no de 5 a 24, com fins ara.



Avatar de l’usuari
sortrens
N8
N8
Entrades: 765
Ubicació: BARCELONA (Catalunya)

Entrada Autor: sortrens » Dimecres 10/08/2011 6:34

victorcasta ha escrit:En una entrevista a la ràdio, Xavier Trias (que es confessa usuari del Bicing), va proposar desplaçar l'horari del Bicing de 6 a 1 i no de 5 a 24, com fins ara.
Totalment d'acord amb Xavier Trias! El BICING I el Metro durant la setmana hauria d'acabar a la 1h!!!


Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23416
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 19/08/2011 0:07

http://www.ara.cat/societat/Bicing-inte ... 46936.html

El servei de Bicing ja està interromput per millorar el sistema informàtic

El tall, que es mantindrà fins al proper 21 d'agost, s'ha fet abans del previst per una caiguda del sistema

REDACCIÓ
BARCELONA | Actualitzada el 18/08/2011 20:57


Segons les previsions municipals, el servei de Bicing a Barcelona s'havia d'interrompre entre la mitjanit d'avui i el proper dia 21 per tal de poder-hi fer els treballs de substitució del sistema informàtic, però una caiguda de servei aquesta tarda ha portat l'Ajuntament a avançar aquesta decisió. A hores d'ara, el Bicing ja no està operatiu, ja que el consistori ha exigit a l'empresa concessionària del servei Clear Channel que avanci el tancament de les estacions i iniciï immediatament el procés de substitució del software.

La incidència s'ha registrat mentre es duien a terme els treballs previs al canvi de sistema informàtic. Barcelona Serveis Municipals informarà els abonats a través de les xarxes socials i de la web del Bicing d'aquest canvi respecte la previsió inicial. El tall de servei condicionarà el cap de setmana fort de les Festes de Gràcia.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23416
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 22/08/2011 16:58

http://www.elpuntavui.cat/noticia/artic ... roves.html

El Bicing engega abans d'hora, però en període de proves

El sistema informàtic ja ha estat substituït
L'empresa no ha respectat cap dels terminis anunciats


22/08/11 02:00 - Barcelona - J.R

L'empresa gestora del Bicing, Clear Channel, i l'Ajuntament de Barcelona van posar en marxa ahir a les sis de la tarda el servei, tot i que en període de proves per poder localitzar les possibles deficiències que es puguin produir. L'Ajuntament de Barcelona va informar ahir que el servei ha de funcionar amb tota normalitat a partir d'avui a les cinc del matí un cop s'ha completat el canvi del sistema informàtic.

En tot cas, l'aturada del servei, que té 118.000 abonats, no ha respectat cap dels terminis que s'havien anunciat. L'aturada havia de començar a les 12 de la nit de divendres passat, però es va avançar a mitja tarda de dijous. La versió oficial va ser que una caiguda informàtica del sistema antic havia forçat a avançar l'operació, però els treballadors de Clear Channel informaven els usuaris a les parades que simplement s'havia decidit avançar l'aturada. En el retorn ha passat el mateix: mentre la previsió era iniciar el servei a les 5 de la matinada d'avui dilluns, aquest va tornar a les 6 de la tarda d'ahir. En total, però, l'aturada ha durat 72 hores, tal com estava previst.

L'operació d'aquest cap de setmana ha permès renovar el maquinari informàtic amb l'objectiu de millorar la comunicació amb les 420 estacions.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23416
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 22/08/2011 19:15

http://www.ara.cat/societat/LAjuntament ... 46293.html

L'Ajuntament de Barcelona estudia introduir publicitat al Bicing per rebaixar-ne el cost

La factura anual que assumeix el consistori puja fins als 15 milions d'euros, inclòs el cost de la substitució del sistema informàtic que s'ha fet aquests dies

MARIA ORTEGA
Barcelona | Actualitzada el 22/08/2011 14:00


El Bicing ja ha tornat a la normalitat, després que dijous es va suspendre el servei per actualitzar-ne el sistema informàtic. Avui a les cinc del matí i després d'un període de proves, el Bicing torna a funcionar correctament. Des de l'Ajuntament de Barcelona, però, adverteixen que mantindran la pressió sobre Clear Chanel, l'empresa concessionària, per oferir "un servei de qualitat". Un dels fronts oberts del nou equip municipal de Barcelona és ara reduir el cost que suposa per a l'Ajuntament aquest servei. La factura s'eleva fins als 15 milions d'euros anuals (amb la despesa del canvi de sistema informàtic inclosa) i l'alcaldessa accidental de la ciutat, Sònia Recasens, ha explicat avui que s'està estudiant la possibilitat d'introduir publicitat -sense concretar encara de quin tipus- a les bicicletes per tal de rebaixar-ne la factura. Una altra de les vies seria obrir el Bicing al turisme, però Recasens ha assegurat que és un camí més complicat, perquè hi hauria dificultats, com ara haver d'incrementar el nombre de bicicletes a l'estiu, i riscos, perquè els estrangers no coneixen la ciutat.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23416
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 22/09/2011 18:17

http://www.ara.cat/societat/Barcelona-b ... 44189.html

Barcelona s'inclina per un patrocinador fix al Bicing

L'Ajuntament està estudiant alternatives per rebaixar els 15 milions d'euros de cost anual que té el servei

MARIA ORTEGA
Barcelona | Actualitzada el 22/09/2011 14:25


L'Ajuntament de Barcelona es decanta més per un patrocinador únic que per un espai obert a la publicitat a l'hora de buscar solucions que contribueixin a reduir el cost que suposa el Bicing. Així ho ha concretat avui el regidor de Mobilitat, Eduard Freixedes, en el marc de la comissió de Seguretat i Mobilitat, on ha explicat que, tot i que encara no és una decisió tancada, l'Ajuntament està apostant per buscar un patrocinador fix a les bicicletes a l'estil del que ja es fa en ciutats com Londres. La porta a la publicitat al servei municipal de bicicletes ja la va obrir l'alcalde Xavier Trias durant la campanya electoral amb l'objectiu de reduir els 15 milions d'euros que, descomptades les quotes dels usuaris, queden per a les arques municipals –el 70% se sufraga amb recaptació de l'Àrea Verda.

Joan Laporta, com a regidor d'Unitat per Barcelona, ha demanat avui els detalls d'aquesta operació, i el regidor de Mobilitat li ha posat com a exemple la publicitat a la samarreta del Barça i ha remarcat que en el cas del Bicing també "cal reflexionar-ho bé, perquè també és una icona de la ciutat". Laporta ha replicat que el més important és saber qui és l'anunciat: "Si hi ha de posar Qatar, li diré que no".

D'altra banda, Freixedes també ha deixat clar que està convençut que "s'acabaran canviant els models de bicicleta" per tal de fer-les més adaptables als diferents terrenys. Una altra de les idees que l'Ajuntament té sobre la taula és obrir el servei als turistes, però Freixedes ha assegurat que abans de prendre cap decisió en aquest sentit estan estudiant un conveni firmat per l'anterior equip de govern amb el grup Bicitours, que podria impedir aquesta obertura.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23416
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 14/12/2011 12:18

http://www.ara.cat/societat/Bicing-senc ... 39327.html

El Bicing s'encarirà nou euros el 2012 i inclourà una assegurança

L'abonament anual d'aquest servei passarà a costar 44 euros. També hi haurà canvis en la subvenció per a aturats als centres esportius, que a partir del 2012 només cobrirà la meitat de la quota

MARIA ORTEGA
Barcelona | Actualitzada el 13/12/2011 19:18


El preu del Bicing tornarà a pujar cinc euros el 2012, el mateix increment que el servei ja va registrar el 2011, però amb l'afegit que els usuaris hauran d'abonar quatre euros per una assegurança que cobreix danys propis, a tercers i defensa legal. En total, doncs, el preu anual del Bicing pujarà nou euros i passarà a ser de de 44 euros. La segona tinent d'alcalde, Sònia Recasens, que ha presentat aquesta tarda els preus públics per al proper exercici, ha explicat que amb aquests increments els usuaris passaran a assumir el 25% del cost del servei, mentre que en els altres mitjans de transport públic n'assumeixen el 40%.

L'Ajuntament, de fet, continua buscant fórmules per rebaixar el cost que li suposa el Bicing, que en aquests moments se situa en 13,5 milions d'euros a l'any. La pujada de preus serà un estalvi de mig milió d'euros per a les arques municipals i Recasens ha assegurat que el consistori avança en la línia d'introduir publicitat a les bicicletes.

Continuació a l'enllaç de dalt


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22883
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 14/12/2011 13:25

Una que es donarà de baixa :avall



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23416
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 14/12/2011 13:43

I em temo que molts més. No sé si el tret acabarà sortint-los per la culata.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Ferry1ac1
N8
N8
Entrades: 926
Ubicació: Barcelona-Catalunya
Contacta:

Entrada Autor: Ferry1ac1 » Dijous 15/12/2011 14:34

metring ha escrit:Una que es donarà de baixa :avall
Per 44 € infinits viatges amb bicicleta.... no està gens malament! El problema és que cal fer abonaments específics i poder escollir. Una persona de l'eixample que puja i baixa bicicletes ha de pagar les furgonetes que omplen de bicis les parades de les zones altes on la majoria de la gent només les baixa cap al centre?

O fan abonaments diferents o que es plantegin que la gent que puja bicicletes és l'única que pot baixar-les (o que els que només les baixen paguin el que toca!)



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22883
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 15/12/2011 15:14

No, és que fa temps que no el faig servir. A sobre he de pagar per una cosa que no faig servir, i més cara?



Respon

Torna a “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”