Lloguer públic de bicicletes a Barcelona (Bicing)

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
Respon

Ara que aviat pujaran el Bicing més del doble, el seguiras fent servir?

Clar, tot i la pujada, em surt millor que el transport públic
1
6%
Si, prefereixo agafar un transport ecològic
2
11%
No ho sé, ja veure quan m'hi trobi
5
28%
Em sembla que a partir d'ara, l'agafarà sa tia!
10
56%
 
Vots totals: 18
Ferry1ac1
N8
N8
Entrades: 926
Ubicació: Barcelona-Catalunya
Contacta:

Re: Lloguer públic de bicicletes a Barcelona (Bicing)

Entrada Autor: Ferry1ac1 » Dijous 25/10/2012 16:57

faristol ha escrit:I dic jo i sense ser mal pensat, aquesta "sentència" i pujada de tarifes no tindra res a veure amb aixo?

http://www.lavanguardia.com/medio-ambie ... ricas.html
Tot es compatible, es clar..pero es poden pensar moltes coses.
Si insinues que amb la pujada de preus del Bicing s'intenta afavorir el lloguer de motos elèctriques, em sembla que no gaire. El preu d'aquest nou servei és de 149€ al mes mentre que l'abonament anual del bicing sense límit d'ús costa 94€...
Crec que els dos serveis tenen un públic potencial força diferent.



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dijous 25/10/2012 19:12

Respecte a l'enquesta, sóc dels que abandonarà el Bicing per passar a fer el trajecte a peu. En bici, 20 minuts "si tot va bé", a peu uns 35 minuts... amb el servei tan penós que dona el Bicing, ja s'el poden confitar.



Avatar de l’usuari
raulitinbcn
N8
N8
Entrades: 1172
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Ubicació: Barcelina

Entrada Autor: raulitinbcn » Dijous 25/10/2012 22:07

Algú sap quan comença, bicing, a comprar la nova abusiva tarifa? És que el meu pare vol aprofitar-lo al màxim abans de que em cobrin la nova. N'es una pena, però ...
:nono bicing :nono


Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -

Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dijous 25/10/2012 23:15

Jo també em donaré de baixa, des que visc a Toulouse normalment vaig a Barcelona un cap de setmana de cada dos i no em compensa de cap de les maneres pagar 8 euros al mes per fer un parell de trajectes. Però és que si visqués a Barcelona tampoc ho renovaria a no ser que l'utilitzés cada dia per anar a la feina. Aquí el VélÔToulouse només em costa 20 euros/any i tinc l'abonament ficat a la targeta sense contacte del transport públic ("Carte Pastel" de Tisséo).



Ferry1ac1
N8
N8
Entrades: 926
Ubicació: Barcelona-Catalunya
Contacta:

Entrada Autor: Ferry1ac1 » Divendres 26/10/2012 13:02

raulitinbcn ha escrit:Algú sap quan comença, bicing, a comprar la nova abusiva tarifa? És que el meu pare vol aprofitar-lo al màxim abans de que em cobrin la nova. N'es una pena, però ...
:nono bicing :nono
El 1er dia amb les noves tarifes serà l'1 de gener del 2013, si és que s'acaben aplicant.



Ferry1ac1
N8
N8
Entrades: 926
Ubicació: Barcelona-Catalunya
Contacta:

Entrada Autor: Ferry1ac1 » Divendres 26/10/2012 13:05

Sagrerenc ha escrit:Jo també em donaré de baixa, des que visc a Toulouse normalment vaig a Barcelona un cap de setmana de cada dos i no em compensa de cap de les maneres pagar 8 euros al mes per fer un parell de trajectes. Però és que si visqués a Barcelona tampoc ho renovaria a no ser que l'utilitzés cada dia per anar a la feina. Aquí el VélÔToulouse només em costa 20 euros/any i tinc l'abonament ficat a la targeta sense contacte del transport públic ("Carte Pastel" de Tisséo).
20€ l'any? Però qui paga perquè el servei funcioni?



Avatar de l’usuari
alf
N6
N6
Entrades: 180

Entrada Autor: alf » Divendres 26/10/2012 17:16

Ferry1ac1 ha escrit:20€ l'any? Però qui paga perquè el servei funcioni?
Oh, que curioso ver esto. Yo pensaba que era el único aqui que tiene en cuenta que mantener un trillon de bicis cuesta caro.

Tampoco entiendo por qué para las bicis solo se debe pagar alrededor del 20% del coste de operación, mientras que en el resto transporte público se paga alrededor del 44%.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Divendres 26/10/2012 17:26

Esta es la noticia de cuando apareció el sistema en Toulouse, el primero en Francia esponsorizado para cubrir parte del coste de explotación. Recuerdo la noticia porque yo estudiaba francés y nos la pusieron como ejercicio de comprensión oral...:

http://www.jcdecaux.com/en/Newsroom/Arc ... o-Toulouse

Parece lógico que inicialmente se favorezca (= "subvencione") especialmente un nuevo sistema de transporte, cuando éste no está arraigado en la ciudad (el Metro o los autobuses sí). Otra cosa es que eso tenga que perpetuarse...


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dilluns 29/10/2012 0:14

El Sr. Trias ha dit que els usuaris del Bicing només costegen un 25% del cost real. Sincerament, em sembla una aberració per a un servei d'aquestes característiques, que no és bàsic com l'educació o la sanitat.

Sóc partidari de que aquest tipus de serveis que milloren la vida de la gent, com el metro, el bus o el Bicing , estiguin subvencionats, però crec que és just demanar que els usuaris del servei paguin, com a mínim, la meitat del que costa. A partir d'aquí calen algunes reflexions:
  • El Bicing no podria ser més barat? Clear Channel està cobrant preus lògics, o està fen el negoci del segle? Estudiem-ho.
  • Hi ha molta gent que es queixa del preu, però reconeixen que són usuaris habituals. Si tan els agrada el Bicing, per què no paguen el que costa? És clar, "mola" més que els hi pagui un altra, per exemple els que van en cotxe que sí paguen una barbaritat d'impostos... però això és fer trampa.
  • Si a mi em costa 100 euros l'any, òbviament em donaré de baixa perquè només en faig un ús puntual. Però si fan abonaments de 10 viatges, per exemple, podria continuar essent interessant per a mi, i per a molta altra gent.
Tanta por em fan els talibans feixistes del cotxe que es creuen que la ciutat és seva, com els "bonrollistes" eco-posaaquielquevulguis que només pensen en fer el papallona tot el dia a costa de que paguin els altres.



Ferry1ac1
N8
N8
Entrades: 926
Ubicació: Barcelona-Catalunya
Contacta:

Entrada Autor: Ferry1ac1 » Dilluns 29/10/2012 18:35

wefer ha escrit: El Bicing no podria ser més barat? Clear Channel està cobrant preus lògics, o està fen el negoci del segle? Estudiem-ho.
El que no té sentit és que tothom pagui el mateix quan es fan usos del servei tan diferents. Ho torno a dir un altre cop: la gent que fa servir el bicing de baixada però mai de pujada que pagui més.

Una altra opció seria no pujar bicicletes a les parts altes i estalviar-se el dineral que costa carretejar-les. Amb un sistema en que els moviments dels usuaris queden registrats totalment, no entenc com no se'l carrega en funció dels costos que generen.



Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dilluns 29/10/2012 22:34

Ferry1ac1 ha escrit:
Sagrerenc ha escrit:Jo també em donaré de baixa, des que visc a Toulouse normalment vaig a Barcelona un cap de setmana de cada dos i no em compensa de cap de les maneres pagar 8 euros al mes per fer un parell de trajectes. Però és que si visqués a Barcelona tampoc ho renovaria a no ser que l'utilitzés cada dia per anar a la feina. Aquí el VélÔToulouse només em costa 20 euros/any i tinc l'abonament ficat a la targeta sense contacte del transport públic ("Carte Pastel" de Tisséo).
20€ l'any? Però qui paga perquè el servei funcioni?
La infraestructura a Toulouse és bastant important tenint en compte la població de la ciutat (el 27% respecte Barcelona): estem parlant de 242 estacions (58% respecte Barcelona) i 2.400 bicicletes (40% respecte Barcelona). Cal tenir en compte que la "zona Bicing" té una extensió més o menys similar a les dues ciutats. Tot això ens fa pensar que els costos a Toulouse han de ser proporcionalment més alts que a Barcelona.

Però la realitat és que les xifres d'abonats anuals són més modestes: 15.000 a Toulouse i 120.000 a Barcelona (el 12,5%). I si tenim en compte que l'abonament anual a Toulouse costa la meitat, tenim que VélôToulouse ingressa, en concepte d'abonament anual, només un 6% del que ingressa el Bicing.

Però la gran diferència és que a Toulouse també hi ha abonaments mensuals (10 euros), tickets setmanals (5 euros) i diaris (1,20 euros). Segons dades del 2011, el 34% dels trajectes s'efectuen amb un tiquet diari i el 7% tiquet setmanal (encara no existia l'abonament mensual). Això ho explica tot: els ingressos per tiquets diaris són molt superiors als ingressos obtinguts per abonaments.

Però tot i així encara no quadren les xifres. Una altra característica del VélôToulouse és que les estacions disposen de publicitat. Això són més ingressos per a JCDecaux.

Acabo de trobar dades sobre els costos del servei: a VélôToulouse és de 2.000 euros/bici/any (això fa uns 4,8 M€/any) mentre que el cost del Bicing és de 17 M€ (equivalent a uns 2.833 euros/bici/any).

I per cert, a Marsella l'abonament anual val 5 euros...



xabuca
N4
N4
Entrades: 50

Entrada Autor: xabuca » Dijous 31/01/2013 0:25

Avui quan he deixat la bicicleta a l'estació del Bicing m'he trobat enganxat aquest paper que diu que han acomiadat un seguit de treballadors de ClearChannel per reduir costos de servei. Ara entenc perquè cada mati no hi han bicicletes de casa a la feina en cap estació del recorregut que faig.
Fitxers adjunts
foto 3.JPG
foto 3.JPG (246.75 KiB) Visualitzat 8124 cops



sagrering
N6
N6
Entrades: 273

Entrada Autor: sagrering » Divendres 01/02/2013 21:37

Suma y sigue. Cada dia una diferente. Como solidaridad con vosotros yo propondria no usar ninguna bicicleta de clear chanel y que se las tengan que meter los directivos y los elementos del consistorio en los put.. coj...
Que tengais suerte chavales



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 02/03/2013 22:53

El Bicing acabarà el servei una hora més tard la nit dels dijous als divendres

El servei de bicicletes públiques de Barcelona tancarà a les tres de la matinada per adaptar-se a l'horari del metro

http://www.ara.cat/societat/Bicing-acab ... 12626.html

Pel contingut de la notícia, es deuen haver confós en escriure el titular, i es tracta més aviat de les nits de divendres, no de dijous.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 19/05/2013 11:26

http://www.btv.cat/btvnoticies/2013/05/ ... ormes-dus/

Un de cada tres usuaris del Bicing n’incompleix les normes d’ús

Actualitzat el 18.05.2013 a les 13:55 R. Escapa / C. Noci / E. Scheper

Quatre supervisors del servei de Bicing vigilen els carrers a diari per garantir que es compleixi la normativa. S'adrecen als usuaris i els demanen la targeta. Una de cada tres interpel·lacions acaba en sanció perquè sovint els ciclistes no tenen targeta del Bicing o porten la d'un altre, amb la qual cosa no estan coberts per l'assegurança. També se'ls sanciona per anar dues persones en la mateixa bici.

Els supervisors d’aquest servei han arribat a la conclusió que la majoria de vegades els usuaris no són conscients d’haver comès cap infracció. La majoria de sancions, un 70%, s’apliquen perquè els ciclistes circulen sense ser titulars de la targeta; el 16% no la porta; mentre que el 14% de les infraccions són perquè circulen dues persones dalt de la bici.

Quan un revisor els descobreix cometent una infracció i en comprova les dades, els usuaris han de deixar els vehicles a l’aparcament i el titular de la targeta queda suspès del servei entre dos i tres mesos. A part d’arriscar-se a una sanció, l’assegurança no cobreix els danys que pateixin els ciclistes infractors, però sí els de tercers.

Bona part dels usuaris estan d’acord que es controli el servei. Alguns, fins i tot, creuen que s’hauria d’anar més enllà i vetllar perquè els ciclistes respectin les normes de circulació.



Ferry1ac1
N8
N8
Entrades: 926
Ubicació: Barcelona-Catalunya
Contacta:

Entrada Autor: Ferry1ac1 » Diumenge 19/05/2013 21:24

metring ha escrit: Un de cada tres usuaris del Bicing n’incompleix les normes d’ús
Una mica gratuït aquest titular!



sagrering
N6
N6
Entrades: 273

Entrada Autor: sagrering » Dilluns 20/05/2013 16:32

personalmente pienso que el bicing es anarquico. Hay usuarios que hacen lo que les da la gana. He visto desde ir montados tres personas en una bicicleta, hasta lanzarlas al rio besos desde el puente de santa coloma. Luego por otro lado me choca que el ayuntamiento de barcelona quiera poner un codigo de circuacion de bicicletas cuando precisamente el bicing y las macroexcursiones turisticas ciclistas por bcn pasan de todo. Yo intento resetar los semaforos, no todos, intento no ofender a los vianantes, respeto una distancia minima de 1 mts minimo sobre las fachadas,uso los carriles bici en su sentido de circulacion etc. Si el ayuntamiento quiere promover un codigo de circulacion ciclista urbano, que empiece por los usuarios del bicing . He visto tambien usuarios de bicing con chalecos ,reflectantes y cascos pero,estos casos son una minoria. Por,otra parte segun estadisticas municipales el,proximo año se prevee que los desplazamientos en bcn de bicicletas se,dupliquen. Algo hay que hacer ya antes de que nos,coja el toro como casi siempre..



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dilluns 20/05/2013 17:18

Per no parlar dels usuaris que van amb els auriculars, parlant pel mòbil, saltant-se els semàfors vermells...



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dilluns 20/05/2013 23:01

sagrering ha escrit:personalmente pienso que el bicing es anarquico. Hay usuarios que hacen lo que les da la gana. He visto desde ir montados tres personas en una bicicleta, hasta lanzarlas al rio besos desde el puente de santa coloma.
Pero a ver, si uno no devuelve la bici no se la cobran? O es que la arrancan sin tarjeta o como se lo hacen?

Lo de ir varias personas o no llevar casco, reflectante, etc. son pamplinas propias de un lugar sin cultura de bicicleta, en Amsterdam se montan los que quieren en una bici, no se lleva casco, ni reflectante, lo único que es obligatorio son las luces por la noche y no hay apenas accidentes, y eso que los carriles bici pasan entre los coches, junto a los canales, junto a los railes del tranvía, (y a veces los cruzan y no siempre perpendicularmente), etc. vamos lo mismo que con los límites de velocidad y cosas así, simulan una obsesión enfermiza por la seguridad y en realidad es pura recaudación.



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dilluns 20/05/2013 23:13

Ecomobisostrans ha escrit:Lo de ir varias personas o no llevar casco, reflectante, etc. son pamplinas propias de un lugar sin cultura de bicicleta
El problema de casa nostra no és que falti cultura de bicicleta, en falta cultura a seques.



Respon

Torna a “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”