Busos de TMB anunciaran parades amb so i panells

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
Respon
Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Re: Busos de TMB anunciaran parades amb so i panells

Entrada Autor: Miquel » Dissabte 06/11/2010 13:22

La unitat 1790, també transforma les "ó" en el logo d'FGC. :cop


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2204
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dissabte 08/01/2011 22:07

Els nous busos que TMB adquirirà (al menys per a RetBus, però a la llarga suposo que tots) ja no porten el panell de LEDs per anunciar la propera parada, sinó que ténen dues pantalles TFT a l'estil TUSGSAL. Així ho mostraven els busos de nova sèrie 14XX exposats a la FIAA de Madrid. ;)
Guigui ha escrit:Tants diners gastats per un resultat tan pobre...
Potser ara hauriem de dir "Tants diners gastats per canviar el sistema ara que funciona"... :osti


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 09/01/2011 22:04

Darrerament vaig cada cop més en autobusos que anuncien la parada següent quan encara tenen la porta oberta a l'anterior. Cosa del SAE mal ajustat?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 09/01/2011 22:36

Cert, nosaltres ho hem sentit molt sovint!



pau5321
N7
N7
Entrades: 448
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: pau5321 » Dilluns 10/01/2011 14:12

Guigui ha escrit:Darrerament vaig cada cop més en autobusos que anuncien la parada següent quan encara tenen la porta oberta a l'anterior. Cosa del SAE mal ajustat?
Jo he vist fins i tot que s'avançen una parada o 2, per exemple l'altre dia arriba el bus a Segre-Pl.Orfila i quan pujo escolto: Propera parada Passeig de l'havana 10-22 (2 parades endavant!!) i tot el recorregut així, com si anés més endavant.


http://propostesdemobilitat.wordpress.com
Una página con propuestas de autobuses y metro


http://tutorialesparavagos.wordpress.com
Si no sabéis hacer algo en el PC, aquí hay solución para todo.

Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2204
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dimarts 01/03/2011 23:30

La 42 per fi anuncia les parades. :amor Vaig pujar ahir a un 66XX i ja funcionava el panell. Això sí, se saltava vàries parades per error.
foronda 141 ha escrit:Fa uns dies, i per primera vegada, hi sentit a la parada del carrer Pi i Molist/Virrei Amat direcció a Llucmajor anunciar amb veu el proper pas d'autobusos desde la marquesina instalada, a mes de fer-ho amb el panell de leeds instalat.
Ha d'haver estat activat per algún cec. Crec que funciona igual que els semàfors adaptats per a invidents. ;)


Salvem l'Estació de França!

Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dissabte 05/03/2011 10:51

Al un bus de la Línia 10, el 3422 si no em falla la memòria, la veu que anuncia "Propera Parada" és d'un home.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1631
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dissabte 26/03/2011 11:58

El bus canvia la veu
TMB substituirà els avisos amb timbre femení que anuncien parades i números de línia en els vehicles i marquesines per altres, amb so masculí, més clars
La Vanguardia Oscar Muñoz
La Meritxell cedirà el seu seient del bus a l'Oriol. La veu sintetitzada-creada per ordinador-que avisa de la parada a l'interior dels vehicles de TMB, així com de la línia i del sentit de circulació dels autobusos que arriben a les marquesines, es canviarà a partir de la setmana vinent . L'actual indicador-de dona, que l'empresa diu Meritxell-és, en molts casos, de difícil comprensió per als viatgers. Entre els que més s'han queixat hi ha cecs que necessiten aquesta ajuda acústica per orientar-se en els recorreguts. El nou timbre serà masculí-Oriol-i és, asseguren fonts de la companyia, "més polit, més nítid". En suma, s'entén millor.
La substitució, que TMB preveu escometre al llarg d'aquest any, afectarà els 800 autobusos de 90 línies equipats amb el sistema d'informació a l'usuari (SIU). És la major part de la flota, formada per un miler de cotxes. Queden fora els més antics, que aviat es retiraran, i alguns midi (models de grandària intermèdia, entre els convencionals i els minibusos). A més de l'avisador interior, hi ha un altre exterior. Quan l'autobús s'aproxima a la parada, els cecs poden visualitzar amb el comandament-el mateix amb el que encenen els senyals acústics dels semàfors-un altaveu situat al costat de la porta d'entrada del vehicle. La veu d'aquest mecanisme, de La Meritxell, també se substituirà per la de l'Oriol. Així mateix, es preveu millorar l'antena receptora del senyal que envien els dispositius a distància. L'actual pateix interferències, en bona part degudes a la carrosseria.
Igualment es va a canviar la veu que sona a les marquesines que disposen de pantalla d'informació a l'usuari (PIU), que els cecs també activen amb el seu comandament. En aquests moments hi ha unes 200, segons TMB. Aquí, La Meritxell també donarà pas a L'Oriol. En aquest cas, l'operació serà molt més ràpida que en els vehicles i podria estar a punt a finals d'abril. La previsió de la companyia és que aquesta millora s'implanti de sèrie en les noves marquesines, unes 150. L'Ajuntament de Barcelona inicialment va planejar tenir 350 instal a finals de l'any passat, però el ritme de renovació s'ha alentit.
Entre els que es queixen d'aquest mal funcionament de la part sonora del SIU i del PIU està l'Associació Catalana per a la Integració del Cec (ACIC). "No comprenem que un mecanisme que no funciona bé porti tant de temps en funcionament", lamenta Joan Heras, dirigent d'aquesta entitat, que posa com a exemple Madrid, ciutat en la qual aquests avisos acústics "funcionen perfectament". Heras també lamenta no haver pogut tractar l'assumpte directament amb TMB. L'empresa argumenta que la veu de Meritxell era la millor que hi havia al mercat quan, el 2006, van començar a equipar els autobusos amb aquest sistema i assegura que la seva implantació s'ha fet-explica un portaveu-"colze a colze" amb el Institut Municipal de Persones AMB Discapacitat, en el qual estan representades les entitats, entre elles ACIC i l'ONCE.Tècnics d'aquesta última han assessorat en aquest procés.
ACIC inclourà aquest problema i altres relacionats amb la mobilitat dels invidents al canal dedicat a Barcelona del projecte Megàfon (www.megafone. Net). Aquesta comunitat agrupa internautes de diversos països que comparteixen problemàtiques de tot tipus amb l'ajuda d'imatges preses amb telèfons mòbils.



Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dissabte 26/03/2011 13:41

Quedaria molt millor si ens oblidessim de màquines per una vegada, i fessim que una persona real, llegeixi i digui els noms de parades.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 26/03/2011 23:32

Jo no crec que sigui problema de si la veu és masculina o femenina, sinó que l'entonació és de pena...



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 26/03/2011 23:50

Per als invidents, la veu pot ser un problema. Però per a tothom, el problema és que la informació és totalment insuficient i a destemps. I tot plegat haurà acabat costant-nos una picossada per uns resultats ben pobres.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Trytasa Baldaquino
N7
N7
Entrades: 330
Ubicació: La Trini (que existe!) - Trinitat Vella L1, 11, 40, 62, 76

Entrada Autor: Trytasa Baldaquino » Dimecres 30/03/2011 17:47

En comptes d'accessibilitat, en voler-ho fer tot modern, progre i de disseny que te ******* en molts casos ho transformen en inaccesibilitat. És com les bandes rugoses i rajoles blaves a les parades: les que encara queden són un obstacle ideal per a que qualsevol que vagi pel carrer s'ensopegui i es fumi una nata.

Ah! i clar, cada cop que toca renovació d'algun d'aquest elements per la seva mala concepció i/o instal·lació, forta inversió econòmica al canto (i una altra més per comunicar-ho, no anés a passar desaparcebut per als ciutadans...)

Visc(a) Barcelona :cop


¿Quin es el millor mitjà de transport?
A- El cotxe
B- El tren
C- L'autobús
D- El tramvia
E- L'avió
F- El que ens faci arribar al lloc de destí en un cost menor (tant econòmic com de temps)

pau5321
N7
N7
Entrades: 448
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: pau5321 » Dijous 31/03/2011 0:23

Trytasa Baldaquino ha escrit:En comptes d'accessibilitat, en voler-ho fer tot modern, progre i de disseny que te ******* en molts casos ho transformen en inaccesibilitat. És com les bandes rugoses i rajoles blaves a les parades: les que encara queden són un obstacle ideal per a que qualsevol que vagi pel carrer s'ensopegui i es fumi una nata.

Ah! i clar, cada cop que toca renovació d'algun d'aquest elements per la seva mala concepció i/o instal·lació, forta inversió econòmica al canto (i una altra més per comunicar-ho, no anés a passar desaparcebut per als ciutadans...)

Visc(a) Barcelona :cop
I no nomès això, sino que també per tal de tindre una flota supermegafashion, retiren els cotxes més joves que abans, i a més, redueixen cotxes o ho mantenen, et poso aquesta situació:
- L'ultim increment de la flota va ser el 2006, que fins aquell moment, perfecte, treien 916 serveis diaris (t'adjunto una tabla en Excel on estàn els serveis que hi havia al 2006, amb el seu temps de volta frequencies... i compara.
- Setembre del 2008, arriben 47 citaros, però hi ha una mega retallada en casi totes les línies, després d'això es va agafar la política "cotxe que entra, cotxe que surt" i mentre hi han línies que han empitjorat i no milloren, exemples, lina 71 abans cada 10 minuts, ara cada 15, linia 73 abans cada 7 minuts, va estar tota la temporada 2008-2009 circulant cada 10-12 minuts, ara cada 9.
- Ara s'anuncia el Retbus que per exemple suprimirà la 10 fent una exprés que deixarà sense servei als veins de Montbau, i pararà cada 2 parades, estalviaran cotxes, el que vol dir una retallada, després el 56, 74...

No se fins on arribarem amb aquestes nefastes idees.
Fitxers adjunts
Tabla de servicios año 2006.xls
(28.5 KiB) S’ha baixat 359 vegades


http://propostesdemobilitat.wordpress.com
Una página con propuestas de autobuses y metro


http://tutorialesparavagos.wordpress.com
Si no sabéis hacer algo en el PC, aquí hay solución para todo.

Avatar de l’usuari
foronda 141
N8
N8
Entrades: 848
Ubicació: Poblenou

Entrada Autor: foronda 141 » Dijous 31/03/2011 19:35

Interesant document.
Sería posible obtenir el mateix pro actualitzat ??



pau5321
N7
N7
Entrades: 448
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: pau5321 » Divendres 01/04/2011 3:16

foronda 141 ha escrit:Interesant document.
Sería posible obtenir el mateix pro actualitzat ??
Doncs no ho sé perquè ni me'n recordo d'on el vaig treure :'(
Però si el trobo ja avisare, mentrestant puc intentar fer una actualització amb les dades que tinc, encara que serien orientatives perquè no serien 100% segures, però aniria bé per apreciar la diferència :)


http://propostesdemobilitat.wordpress.com
Una página con propuestas de autobuses y metro


http://tutorialesparavagos.wordpress.com
Si no sabéis hacer algo en el PC, aquí hay solución para todo.

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Divendres 01/04/2011 9:35

Dimarts passat, al 7 per Av. Diagonal - Tuset: "Propera parada, Gran Via - Lepant" ;)


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 19/04/2011 21:14

Avui he agafat bus de la línia 46, amb la veu masculina. Francament, no trobo ni millora ni empitjorament, te els mateixos fallos de dicció i de tant en tant és igual intel·ligible que la veu femenina.



pau5321
N7
N7
Entrades: 448
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: pau5321 » Dijous 21/04/2011 2:53

metring ha escrit:Avui he agafat bus de la línia 46, amb la veu masculina. Francament, no trobo ni millora ni empitjorament, te els mateixos fallos de dicció i de tant en tant és igual intel·ligible que la veu femenina.
La veu femenina lo que han fet és aumentar-li la velocitat, no han guanyat res dic jo. La veu masculina també parla a tota llet? I quina veu és la masculina que dius la que porta des de 2006 o la nova que van dir?


http://propostesdemobilitat.wordpress.com
Una página con propuestas de autobuses y metro


http://tutorialesparavagos.wordpress.com
Si no sabéis hacer algo en el PC, aquí hay solución para todo.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 27/04/2011 18:51

pau5321 ha escrit:La veu masculina també parla a tota llet?
I tant! I, a sobre, embarbussada. Estaran contentes les associacions d'invidents...

I, com ja vaig denunciar temps enrere, els enllaços amb el metro indicats són aberrants. Un exemple: Príncep d'Astúries-Guillem Tell, enllaç L3.

Torno a insistir: per aquest nyap, més hauria valgut que s'haguessin estalviat els diners.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 29/04/2011 11:52

Avui he anat amb un 14xx que feia el 16, i hi he vist que, a més del panell habitual, hi ha una pantalla al mig de l'autobús, semblant a les de les sèries noves del metro. A la part dreta, hi ha una columna on indica les properes parades amb les línies de correspondència (només TMB), a dalt a l'esquerra diu la línia actual (amb una disposició semblant al BKB frontal, origen-destinació, possiblement amb ordre aleatori), i la resta de la pantalla queda ocupada amb coses com les del metro.

Queda bonic, bufó i de disseny, però no aporta informació nova. Hi ha la mateixa desinformació quant a possibilitats reals de transbordament que a les altres pantalles. Espero que algun dia ho millorin, però no em faig gaire il·lusions.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Respon

Torna a “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”