Notícies sobre les linies 80, 83 i 159

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
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Javi M
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Bus NouBarris

Entrada Autor: Javi M » Divendres 25/05/2018 2:06

Algú pot explicar per què d'aquestes línies no se'n fa càrrec TMB de forma directa, i per què existeix aquesta peculiar aliança publico-privada TMB-Sagalés?



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m.h.t.
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Entrada Autor: m.h.t. » Dissabte 26/05/2018 22:11

Javi M ha escrit:Algú pot explicar per què d'aquestes línies no se'n fa càrrec TMB de forma directa, i per què existeix aquesta peculiar aliança publico-privada TMB-Sagalés?
Doncs hi ha un terme que ho defineix molt bé: postureig. :D M'explico:

Es va prometre fa 8 anys que TMB tornaria a assumir el servei de Nou Barris. Un sector del Districte i la plantilla de TMB ho varen reclamar al finalitzar la concessió de Transports Lydia i anunciar aquesta el seu tancament.

Què van fer?? Efectivament, TMB va assumir les línies. Però les va subcontractar perquè realment no les volia. Va convocar concurs i Sagalés va presentar l'oferta més econòmica.

Resultat: busos de Sagalés amb esquema de TMB, pals de parada de TMB i personal (conductors, mecànics, etc.) de Sagalés. Conseqüències: més retallades i diverses vagues degut a reduïr tant els costos. Total, una pressa de pèl. :nono

Ara, l'AMB torna a assumir les línies i s'acaba aquesta "pantomima" de busos amb enganxines de TMB per postureig. L'any vinent tornarem a tenir busos amb esquema d'operador i senyalització de l'AMB, que és qui s'ha d'encarregar de les concessions privades.


Salvem l'Estació de França!

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Javi M
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Entrada Autor: Javi M » Diumenge 27/05/2018 12:50

Però què vol dir que "TMB no les vol"? Quina potestat té una empresa pública com TMB de subcontractar un servei que el seu propietari li ha encomanat que assumeixi? TMB podria fer el mateix amb qualsevol altra línia?

I centrant-nos en el present, per què l'AMB no les adjudicarà ara a TMB en comptes de treure-les a concurs?



Mikel2702
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Entrada Autor: Mikel2702 » Dijous 15/11/2018 21:01

Y bueno os presento al Bus Nou Barris 072 (ex-TMB4409) :
Y bueno la historia de este bus no o va a dejar indiferentes:
El 2 de Junio se dio de baja el coche 698 de Sagalés Bus Nou Barris porque estaba echo polvo, no pasó la ITV... Ya en Julio, así de repente vi un tal 4409 en la terminal del 62 de Ciudad Meridiana, lo llevaba un conductor de Bus Nou Barris y ya pensé en lo evidente, sustituto al 4401 (BNB698). El día 19 de Julio se estrena el 072 (que estaba en cochera de Mollet inacabado jaja) porque petó el 692 693 y 774 en Bus Nou Barris, la Vario hacía la Línea 80, y por la tarde bajaron la sagalés 656 (Fiat Ducato) para sustituir la Vario... El 072 no aguantó nada. Para que os hagáis a la idea, llegó a Bus Nou Barris con un nido de pájaros dentro de la zona del radiador trasero. Total, que el 072 petó y estuvo una semana larga en Mollet reparándose y poniéndose a punto. Y bueno, el 1 agosto se volvió a asignar en la 83 supuestamente reparado, pero no, a los 50 minutos de salir al servicio, se le caía toda el agua del aire acondicionado, petó un manguito y se bloquearon las puertas. Se volvió a ir a Mollet a reparar. Unas semanas más tarde se asignó en la 82 y se volvieron a bloquear todas las puertas. Y así se pasó más de un mes, de avería en avería, además el 072 tenía un problema con el combustible, y es que no aguantaba más de 13 horas de servicio. En una ocasión, un retén de BNB vino con garrafas de gasoil para repostar el 072 en medio de Ciudad Meridiana a las 19h de la tarde para que aguantase lo que le quedaba de servicio. Unos días más tarde se quedó sin combustible en la zona alta de Torre Baró... Y bueno, ahora estamos en Noviembre, y por fín puedo decir que el 072 funciona bien (a excepción de que la 3a puerta no funciona y que el velocímetro está estropeado) ahora es capaz de aguantar toda la jornada (con dificultades) y ya no tiene ningún problema grave, la semana pasada estuvo los 7 días en la 83 sin problemas. En conclusión, que tras 4 meses de averías y reparaciones, por fin han dado en el clavo y el 072 ya funciona en condiciones. (agradecer a mis amigos de Bus Nou Barris parte de la info)



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Renfe445
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Entrada Autor: Renfe445 » Divendres 16/11/2018 7:56

Si hubiera seguido siendo de Transports Lydia habrían pasado esos problemas?



adriaesc
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Entrada Autor: adriaesc » Divendres 16/11/2018 18:56

Renfe445 ha escrit:Si hubiera seguido siendo de Transports Lydia habrían pasado esos problemas?
Si hubiera sido Transports Lydia seguramente les hubieran quitado la concesión.



premixero
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Entrada Autor: premixero » Divendres 16/11/2018 19:47

como ya hicieron en su momento



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Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimecres 10/03/2021 9:55

https://beteve.cat/mobilitat/tmb-reform ... arris-nord

TMB reformula els busos 80, 81 i 82 i fulmina el 83, a Nou Barris
Les quatre línies actuals (fins ara gestionades per l'empresa Sagalés) passaran a ser de gestió pública al maig i es convertiran en les línies 180 i 182, i se'n modificaran dues més


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

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Entrada Autor: m.h.t. » Dimecres 10/03/2021 15:22

Això implica la suspensió del concurs per gestionar les línies:

https://contractaciopublica.gencat.cat/ ... p=28027859

Què ha passat per canviar d'opinió tan ràpid?? Fa 2 anys el Districte de Nou Barris va aprovar treure a concurs privat les línies. Avui ens assabentem que TMB les assumirà directament. Tot és política.

Es veia venir la supressió del 83, havent-hi posat el 199 a la demanda en paral·lel. Però ho trobo erràtic. Ara ja no hi haurà bus regular a Torre Baró. :cop
m.h.t. l’ha editat per darrera vegada el dia: Dimecres 10/03/2021 15:51, en total s’ha editat 2 vegades.


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Entrada Autor: Renfe445 » Dimecres 10/03/2021 15:43

m.h.t. ha escrit:
Dimecres 10/03/2021 15:22
Això implica la suspensió del concurs per gestionar les línies:

https://contractaciopublica.gencat.cat/ ... p=28027859

Què ha passat per canviar d'opinió tan ràpid?? Fa 2 anys el Districte de Nou Barris va aprovar treure a concurs privat les línies. Avui ens assabentem que TMB les assumirà directament. Tot és política.

Es veia venir la supressió del 83, havent-hi posat el 199 a la demanda en paral·lel. Però ho trobo erràtic. Ara ja no hi haurà bus regular a Torre Baró. :cop
Ja però el tema és que el bus a demanda fins i tot serà millor perquè si no m'equivoco l'estil de servei del "meu bus" no és amb horaris fixes com la línia de Tiana a Can Ruti, sinó que tu truques i et ve a buscar, com si fos un taxi.

De fet a localitats germanòfones aquest servei es diu "AnrufSammelTaxi", amb línies que normalment es poden identificar amb el prefix AST. Sí, a Alemanya (sobretot VRR) tenen sopes de lletres més boges que les de l'AMB.

També una cosa que estaria molt bé és que les parades tinguessin un intèrfon perquè sembla que TMB o l'AMB pensa que tothom té un telèfon mòbil de darrera generació (sí, també hi ha un nombre de telèfon 900 per trucar), però crec que s'haurien de planificar les coses sense dependre d'un dispositiu personal que val forces calers, és a dir que a peu de parada tinguem un bon punt d'informació sense treure'ns el mòbil de la butxaca. A més a més pot resultar difícil d'utilitzar per a les persones majors, que la casualitat, els usuaris majoritaris dels serveis d'autobús són aquests.



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sag470
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Entrada Autor: sag470 » Dimecres 10/03/2021 20:29

Hi ha molts dubtes. Sembla una reducció de recursos. De 6 cotxes es reconfiguren 5. Sembla que la 180 anirà amb 2 cotxes cada 20 min, la 182 també amb 2 cada 15 min. i un cotxe reforça la 199 per la seva ampliació.
Molts dubtes genera la 180, perque a priori serà dificil de cumplir. Amb l'horari de Sagalés és un trajecte de 16 i 17 min, que serien nomes 7 min de regulació per volta.



adriaesc
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Entrada Autor: adriaesc » Dimecres 10/03/2021 22:06

m.h.t. ha escrit:
Dimecres 10/03/2021 15:22
Es veia venir la supressió del 83, havent-hi posat el 199 a la demanda en paral·lel. Però ho trobo erràtic. Ara ja no hi haurà bus regular a Torre Baró. :cop
El bus a demanda funciona bastant com a regular: els conductors s'han integrat molt bé al barri i el bus ja funciona autònomament, molts cops aturant-se a la porta de casa i agafant a gent sense haver-lo sol·licitat.



Citaro
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Entrada Autor: Citaro » Dijous 11/03/2021 12:11

adriaesc ha escrit:
Dimecres 10/03/2021 22:06
m.h.t. ha escrit:
Dimecres 10/03/2021 15:22
Es veia venir la supressió del 83, havent-hi posat el 199 a la demanda en paral·lel. Però ho trobo erràtic. Ara ja no hi haurà bus regular a Torre Baró. :cop
El bus a demanda funciona bastant com a regular: els conductors s'han integrat molt bé al barri i el bus ja funciona autònomament, molts cops aturant-se a la porta de casa i agafant a gent sense haver-lo sol·licitat.
xD xD xD



adriaesc
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Entrada Autor: adriaesc » Dijous 18/03/2021 20:22

Sabeu si s'ha fet cap mapa sobre com queda la xarxa de bus a Nou Barris amb els nous traçats?



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Entrada Autor: m.h.t. » Dimarts 11/05/2021 14:35

Reestructuració del servei als barris nord de Nou Barris

Com es va anunciar el març passat, TMB passarà a gestionar directament les línies d’autobús del sector nord del districte de Nou Barris a partir del 14 de juny, en una aposta per l’actualització i adequació del servei a la realitat de la demanda [...]
  • 180 Trinitat Nova - Vallbona (cada 40 min. tots dies)
  • 182 Virrei Amat - Torre Baró (cada 20' laborables; cada 40' ds. i festius)
  • 183 Ciutat Meridiana - Torre Baró - Vallbona (cada 15' laborables; cada 30' ds. i festius)
A més de l’extensió del bus a demanda –El Meu Bus– i la reestructuració de la línia convencional 62:
  • 62 Pl. Glòries - Ciutat Meridiana (cada 15 min. tots dies)
  • 199 Torre Baró / Vallbona Nord (TAD tots dies)
https://noticies.tmb.cat/sala-de-premsa ... -barcelona


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premixero
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Entrada Autor: premixero » Dijous 13/05/2021 11:57

Parece que los buses de BNB pasaran a TMB, se sabe si se renumeraran?



França451
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Entrada Autor: França451 » Dijous 13/05/2021 12:16

Ojito, ojito!!!

Fijaros en las líneas:

La 80 y 81 se fusionan y lo que antes pasaba en el combo cada 30 min se reduce a 40 minutos. Y encima la recortan a Trinitat.

La 182 simplemente le cambian la numeración y la dejan exactamente igual.
Y la 183 mantiene el recorrido de la 83 mejorando la frecuencia: de 20 minutos pasa a 15 y prou.
Recortan la 62 a Glories y mantienen la 97 cómo está.

En definitiva: recortan dos líneas, suprimen una y tocan las frecuencias. Punto.
Lo que viene a ser casi lo mismo que había antes.

Respecto a este tema ayer estuve pensando mucho en ello y mi propuesta es la siguiente:
Suprimir la 76
Sustituir la 62 por la D60 hasta Pla de Palau.
Llevar la D50 a Can Cuiás.
Prolongar el H2 al Polideportivo de CM (es decir hasta donde va ahora la D50)
Suprimir el 183
Hacer que la D60 a su paso por Vallbona dé toda la vuelta de la 97
Suprimir la 97 por lo explicado en la 62
Poner la 180 cada 15 minutos
Poner la 182 cada 15 minutos
Prolongar la 182 hasta estación Renfe de Torre Barò pasando por el recorrido de la 83 en esta zona -lo que viene a ser pisar parte del terreno a la 199-.
Mantener la 199 como está

Mi propuesta inicial no reconvertís lá 62 en D60, però con papel y lápiz en la mano vi que Vallbona salía muy perjudicada, por ello aposté por el D60.
Visto por barrios, con esa restructuración, Ciutat Meridiana tiene un bus asegurado cada 5 minutos a estación Renfe y buena conexión con Trinitat Nova.
Vallbona gana un bus asegurado cada 7 minutos más los refuerzos de la 180 y la 199 si llega.
Torre Barò Tiene un bus cada 15 minutos más la 180 y 199.
Y con esa visión cualquier barrio te lleva a su estación ferroviaria de referencia en pocos minutos sin tener que depender sí o sí del bus a demanda.

Como lo veis?


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

SrYeri
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Entrada Autor: SrYeri » Dijous 13/05/2021 18:00

França451 ha escrit:
Dijous 13/05/2021 12:16
Ojito, ojito!!!

Fijaros en las líneas:

La 80 y 81 se fusionan y lo que antes pasaba en el combo cada 30 min se reduce a 40 minutos. Y encima la recortan a Trinitat.

La 182 simplemente le cambian la numeración y la dejan exactamente igual.
Y la 183 mantiene el recorrido de la 83 mejorando la frecuencia: de 20 minutos pasa a 15 y prou.
Recortan la 62 a Glories y mantienen la 97 cómo está.

En definitiva: recortan dos líneas, suprimen una y tocan las frecuencias. Punto.
Lo que viene a ser casi lo mismo que había antes.

Respecto a este tema ayer estuve pensando mucho en ello y mi propuesta es la siguiente:
Suprimir la 76
Sustituir la 62 por la D60 hasta Pla de Palau.
Llevar la D50 a Can Cuiás.
Prolongar el H2 al Polideportivo de CM (es decir hasta donde va ahora la D50)
Suprimir el 183
Hacer que la D60 a su paso por Vallbona dé toda la vuelta de la 97
Suprimir la 97 por lo explicado en la 62
Poner la 180 cada 15 minutos
Poner la 182 cada 15 minutos
Prolongar la 182 hasta estación Renfe de Torre Barò pasando por el recorrido de la 83 en esta zona -lo que viene a ser pisar parte del terreno a la 199-.
Mantener la 199 como está

Mi propuesta inicial no reconvertís lá 62 en D60, però con papel y lápiz en la mano vi que Vallbona salía muy perjudicada, por ello aposté por el D60.
Visto por barrios, con esa restructuración, Ciutat Meridiana tiene un bus asegurado cada 5 minutos a estación Renfe y buena conexión con Trinitat Nova.
Vallbona gana un bus asegurado cada 7 minutos más los refuerzos de la 180 y la 199 si llega.
Torre Barò Tiene un bus cada 15 minutos más la 180 y 199.
Y con esa visión cualquier barrio te lleva a su estación ferroviaria de referencia en pocos minutos sin tener que depender sí o sí del bus a demanda.

Como lo veis?
Lo de suprimir la 183 ni de coña. Esa línea no la iban a crear pero al final han tenido que hacerla por presiones vecinales, y con muchísima razón. La 83 tiene un mogollón de usuarios que la 199 no podría absorber ni siquiera con dos coches, ni con tres. Y hacer un bus a demanda con dos coches no es viable, ya que está pensado para zonas con baja demanda y no es ni de lejos el caso de Torre Baró. La 199 servirá para complementar al 183, pero no podría reemplazarla por la altísima demanda que tiene.

Suprimir la 76 tampoco. Dejas a muchísima gente sin la conexión directa con Vall d’hebrón, y es muy necesaria.

La 182 cada 15 minutos es imposible si llega hasta Virrei Amat, y esa conexión es necesaria, así que cada 20, que ya está bastante bien.



França451
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Entrada Autor: França451 » Divendres 14/05/2021 10:44

Creo que no me expliqué bien. Esa visión la hice dando por hecho que se cargaban el 83. Y por tanto contaba con esa falta. Evidentemente no se me pasaba por la cabeza que los afectados la liarían parda y TMB tuvo que reformular las líneas. Poner la 182 cada 15 minutos era también contando que finalizaría en Llucmajor en lugar de en Virrei. Llegando a Correo y ampliando a estación Renfe de TB harían falta más coches, evidentemente.

Hay una cosa que no caímos nadie: lo que han hecho con la 180. No me cuadraba que con un solo coche pudiera pasar cada 40 minutos haciendo todo el recorrido completo por Roquetes Y fue cuando he caído: si termina en Trinitat, no puede llegar a Roquetes. Es decir, se han cargado todo un recorrido complementario por las bravas. Bueno... A riesgo de que me lapide el compañero del 127 pediría que dado que Roquetes tendrá una zona sin bus (creo que era Rodrigo Caro) , poner el 127 cada 10 minutos y si se puede que absorba un trozo del recorrido si es posible, si no, por lo menos que tenga la frecuencia más decente para suplir la falta del 81.


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